Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Poveste veche. Cele mai frumoase scrisori din lume

with 5 comments

„Noi, oamenii, in general stim ca prietenia inseamna iubire si fericire. Mi-ar place ca toti oamenii sa se inteleaga. Pe mine ma supara faptul ca nu mi-am cunoscut deloc parintii. Ar fi bine daca mama s-ar gindi la mine. Eu cred ca ea stie ca eu am o boala cu chin; putea sa trimita macar pe cineva sa ma vada.

E bine ca stiu ca exista Dumnezeu alaturi de mine, il simt. Uneori nu pot sa ma opresc din plins chiar o saptamina. Atunci cind a fost ziua mea, 19 noiembrie 1998, a fost minunat, mi-a placut foarte mult si m-am gindit la Dumnezeu ca este bun.

E frumos de ziua ta, macar te bucuri si rizi impreuna cu prietenii tai. De ziua mea m-am dus afara si cind am luat zapada in mina, am lasat sa se topeasca si am simtit cit de repede trece timpul.

Mi-au dat lacrimile, care cu puterea lui Dumnezeu n-au inghetat. Eu nu ma simt slabit de boala pe care o am; ma simt slabit cind uit de Dumnezeu. Intotdeauna trebuie sa fii cu gindul la Dumnezeu si el va fi cu tine.

Prima data cind am auzit ca boala mea este totusi un chin, mincam si plingeam. Multumesc lui Dumnezeu ca am gasit prieteni alaturi de mine si care se gindesc la mine.

Cind o vad pe Florentina, de numai 6 ani, cu leucemie, parca-mi vine sa pling.

M-a impresionat mama unui copil bolnav cind a zis: „De ce mi l-a dat Dumnezeu pe acest copil daca este sa nu fie pina la batrinete bucuros din toata inima?”

Sper ca de acum am sa o duc bine. Destul cit am suferit cind eram mic, iar acum am acea boala. Cind scriu aceste amintiri imi vine sa pling, ca nu mai sint acela care eram. Va multumesc tuturor acelora care o citesc”.

1999. Scrisoare catre prieteni – Pelin Constantin – Costel. 17 ani, leucemie. Orfan.

„Nu stiu de ce m-a dat la stat. De cind ma stiu nu am trait decit in orfelinat si acum, de trei ani, am venit si la spital. Pina la 7 ani am stat la Casa de copii Halaucesti, apoi m-au transferat la Verseni. Tot timpul m-am gindit la mama mea. Am auzit ca mama m-a nascut la 15 ani si ca acum traieste in localitatea Vinatori; i-am si trimis vorba de mai multe ori, rugind-o sa vina sa ma vada. Nu trebuia sa ma ia acasa, doar sa vina sa ma vada din cind in cind. Cred ca nu au ajuns mesajele la ea, de aia nu a venit, pentru ca am citit in carti si am vazut in filme ca mamele nu-si uita niciodata copiii. Eu nu sint suparat pe ea ca m-a dat. Poate n-a avut bani sa ma creasca, a fost si suparata, ca am auzit ca a murit si tata; dar cred ca putea sa vina sa ma vada uneori”.

Era in clasa a VIII-a cind a inceput sa-i curga singe din nas la ore. Apoi, dupa citeva zile, i-a aparut o pata mare pe spate si citeva mai mici pe miini si picioare. Se simtea slabit, ametea adesea si n-avea pofta de mincare. A fost dus la Spitalul din Pascani, acolo i-au gasit ganglionii mariti, ceea ce insemna ca avea cel putin o infectie severa in organism.

„Medicii de acolo s-au speriat si m-au trimis la Iasi, la Spitalul de Copii. Eu eram atit de obosit si de ametit, ca am dormit aproape tot timpul. M-am speriat cind m-am trezit: eram la Sectia de Reanimare si tot corpul imi era prins cu tot felul de fire; aveam ace cu perfuzii si in picioare”.

Dupa trei ani de tratament, perioada in care si-a impartit timpul intre orfelinat si spital, Costel a aflat ca se poate considera vindecat. Increderea in Dumnezeu i-a tinut loc de mama, iar orfanii de la Casa de copii i-au inlocuit familia.

1999. Copiii care învaţă lecţia cancerului. Ziarul de Iaşi.

Written by IsabelleLorelai

25 Aprilie 2010 la 00:05

5 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna, Isabelle! cred ca dupa nume iti dai seama cine sunt.am primit un mail de la o colega si cred ca tu esti persoana cea mai indicata sa-l faci public. mailul suna cam asa:
    FOARTE IMPORTANT !

    Va rog sa difuzati mai departe acest e-mail, fiindca sigur exista in Romania copii amariti
    bolnavi cardiaci ai caror parinti nu au posibilitati economice sa le salveze vietile.
    Nu ezitati un moment si recomandati- le aceasta adresa de contact… puteti astfel
    sa ajutati la salvarea vietii unui copil nevinovat… .
    Am controlat adresá si am primit un raspuns amabil si garantia autenticitatii acestui anunt.

    Cu stima
    Ioan
    (Goteborg-Suedia)

    IMPORTANT:operatii gratis pentru copii
    IN ATENTIA PARINTILOR CARE AU COPII CU PROBLEME CARDIACE
    In acest moment exista in ISRAEL o clinica medicala ce are o fundatie independenta ce strange fonduri internationale pentru a PLATI OPERATII DE CORD PENTRU COPII , IN ACEST MOMENT SUNT STRANSE FONDURI ENORME PENTRU CAZURILE DIN ROMANIA …DACA STITI PARINTI DISPERATI AI CAROR COPII NECESITA INTERVENTII CHIRURGICALE PE CORD, TRIMITETI-LE ACEST EMAIL . EL POATE SALVA VIATA UNUI COPIL !!!!!!!!!
    Site-ul fundatiei este : >

    Controlati-l singuri.
    Gasiti copilasi din Romania care au fost ajutati, au poza aici pe site:
    http://www.saveachildsheart.org/282-en/Sach.aspx )
    Sau se poate suna la redactia Radio Romania Cultural unde se pot cere detalii .
    > Se asigura costurile pentru operatia in sine, tratament complet pre si post operator, cazare pentru un parinte.
    > Parintele si copilul platesc doar biletul de avion dus-intors !!!
    > Aceasta stire s-a difuzat pe 28 ..05.2009 ora 13..20 la emisiunea – Stiinta in cuvinte potrivite – rubrica medicala – care se difuzeaza in fiecare zi dupa Stirile de la ora 13.00
    STIREA ESTE FOARTE SERIOASA SI VERIFICATA !!!
    ( redactori si prezentatori sunt Corina Negrea si Dan Manolache )

    TRIMITETI ACEST E-MAIL TUTUROR CARE AR PUTEA SA-L DEA MAI DEPARTE SAU SA AJUTE EFECTIV PE CINEVA CARE ARE NEVOIE !!!
    SPER SA AJUTE PE CINEVA !!!

    SALVATI COPIII DIN TARA !!!
    EI SUNT VIITORUL ROMANIEI SI AU DREPTUL SA TRAIASCA.”

    nu am adresa ta de mail, asa ca iti scriu aici. stiu ca vei citi pana la urma.
    tot respectul pentru munca ta.
    cu drag, Oana

    oana cotzofana

    26 Aprilie 2010 at 12:26

    • Oana, normal că ştiu
      Ştiu şi despre acest mail, circulă de un an.
      Sper că în curând nu vom mai avea nevoie de aşa ceva, pentru că cel mai frumos proiect din ţara asta prinde viaţă. De câte ori merg la Budimex văd cum creşte. Săptămâna trecută şi acum două săptămâni am văzut în curte colete imense cu aparatură.
      Este vorba despre Inima Copiilor de la M Curie.
      http://www.inimacopiilor.ro/campanie/jurnal/?p=3226
      Este ceva senzaţional, un „ceva” cu care ne putem mândri… Noi, ăştia „nimenii”

      isabellelorelai

      26 Aprilie 2010 at 12:44

  2. […] Este anormal, imoral, impotriva naturii – sa iti abandonezi copilul. Dar sa ucizi copilul la nastere sau sa il lasi sa moara de foame sau de frig, batut si chinuit, sunt modalitati absolut inumane de a scapa de “greutatile” vietii. Decat pruncucidere inumana, mai bine abandon imoral, considerat de altii act criminal. Pentru multi copii abandonati, copilaria a fost ingrozitoare. Pentru copiii abandonati in spital sau ajunsi in orfelinate nu a fost usor. Nimeni nu povesteste mai bine decat Florin Chilian sau Ionel Bratianu. Ce simtea un copil bolnav de cancer, abandonat in spital, povestea Costel. […]

  3. […] Este anormal, imoral, impotriva naturii – sa iti abandonezi copilul. Dar sa ucizi copilul la nastere sau sa il lasi sa moara de foame sau de frig, batut si chinuit, sunt modalitati absolut inumane de a scapa de “greutatile” vietii. Decat pruncucidere inumana, mai bine abandon imoral, considerat de altii act criminal. Pentru multi copii abandonati, copilaria a fost ingrozitoare. Pentru copiii abandonati in spital sau ajunsi in orfelinate nu a fost usor. Nimeni nu povesteste mai bine decat Florin Chilian sau Ionel Bratianu. Ce simtea un copil bolnav de cancer, abandonat in spital, povestea Costel. […]

  4. […] Este anormal, imoral, impotriva naturii – sa iti abandonezi copilul. Dar sa ucizi copilul la nastere sau sa il lasi sa moara de foame sau de frig, batut si chinuit, sunt modalitati absolut inumane de a scapa de “greutatile” vietii. Decat pruncucidere inumana, mai bine abandon imoral, considerat de altii act criminal. Pentru multi copii abandonati, copilaria a fost ingrozitoare. Pentru copiii abandonati in spital sau ajunsi in orfelinate nu a fost usor. Nimeni nu povesteste mai bine decat Florin Chilian sau Ionel Bratianu. Ce simtea un copil bolnav de cancer, abandonat in spital, povestea Costel. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

