Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Cristina Vintilă, trei zile pentru o speranţă

with 4 comments

Cristina împlinise 16 ani când a aflat că are cancer. Făcea chimioterapie de ceva timp, fusese operată, dar nu ştia ce are – familia a încercat să o protejeze. Cristina a aflat întâmplător ce boală are, de la nişte jurnalişti care au dus cadouri de Crăciun copiilor internaţi la oncopediatrie I.O.B.

Cristina a fost diagnosticată în 2008 cu neuroblastom, o tumoră de 12 cm pe coloana vertebrală. Avea 15 ani. Primele simptome au apărut în ianurie 2008 dar abia în mai 2008 a fost diagnosticată. A fost operată la Spitalul Grigore Alexandrescu apoi a început tratamentul chimio la Institutul Oncologic Bucureşti.

Povestea Cristinei spusă de mama ei, Silvia: „La începutul lunii ianuarie a anului 2008, Cristina, fata mea de 15 ani, a început să dea primele semne că ceva nu e în regulă. Avea dureri groaznice de spate, era mereu obosită. Într-o zi, când eu eram la serviciu, m-a sunat să-mi spună că nu mai poate, o durea spatele atât de tare încât nu mai putea să stea. În momentul acela am început să mă sperii cu adevărat şi am dus-o la doctor. Dar medicul a zis că e doar o nevralgie intercostală şi ne-a dat un tratament. I-am dat tratamentul, dar durerea tot nu ceda. Am dus-o din nou la spital şi de aici a început seria de teste: ecografii, radiografii etc. Ne-am internat la Spitalul Grigore Alexandrescu, dar n-am reuşit să aflăm nimic. Am ţinut-o tot aşa, cu analize şi calmante, până în luna mai. Cristina ajunsese să fie obosită permanent, era nervoasă, avea ameţeli – momente când nu mai vedea nimic în faţa ochilor – şi avea aceleaşi dureri insuportabile. Abia în mai şi-a dat seama un medic de la Spitalul Grigore Alexandrescu că ceva este ciudat cu radiografia şi a cerut şi un CT. Rezultatele ne-au dat peste cap: tumoră pe coloană. În termeni medicali, neuroblastom. Medicul ne-a explicat că aceasta este o tumoră pe care o fac numai copiii mici, iar după vârsta de 10 ani poate fi fatală. După 5-6 luni în care nu am ştiut ce are, să aflăm că fetiţa noastră e grav bolnavă. Am căzut, nu mai ştiam ce să facem… Iniţial, ne-am gândit că fiind atât de mare, 12 pe 7 cm, cât un cap de copil, n-are cum să fie malignă. Credeam că poate a făcut ceva de la căţel, că se juca cu el mereu. Pentru că doctoriţa ne-a spus că nu avem şanse, noi am mers la alţi medici. Am ajuns la unul dintre cei mai buni chirurgi de copii, la prof. Ion Bâscă, care a programat-o la operaţie. Cristina a fost operată pe 17 iunie. La final, doctorii ne-au spus că au îndepărtat tot ce au putut şi că urmează să ducă tumoarea la analize, pentru a vedea de ce natură e. Peste puţin timp am aflat că tumoarea era malignă, adică era cancer. Nu ştiam dacă să credem sau nu, dar tot nu ne-am dat bătuţi. Am mers la alt doctor, la Monica Dragomir, de la Fundeni. Dânsa ne-a spus că e cancer în stadiul III şi că trebuie să facă 9 cure cu citostatice, ne-a spus că va mai fi nevoie de o operaţie pentru înlăturarea ţesutului canceros rămas. După 7 cure cu citostatice, i-a dat trimitere pentru a doua operaţie. În tot acest timp, i-am ascuns că este vorba despre cancer. Ne-am ferit să pronunţăm acest cuvânt. Dumnezeu a vrut totuşi ca ea să afle nu de la mine, ci de la nişte ziarişti care au venit la Fundeni, în ajunul Crăciunului, ca să aducă cadouri copiilor bolnavi de cancer. Tot Dumnezeu a vrut ca, în aceeaşi zi, să primim rezultatele de la ultimele analize dinainte de a doua operaţie: Cristina nu mai avea nicio celulă canceroasă”. Martie 2009.

Rezultatul analizei PET-CT făcute la Oradea a fost îmbucurător pentru familie: părea că lupta Cristinei învinsese cancerul. Dar nu a fost să fie aşa. În octombrie 2009 Cristina a început să se simtă din nou rău şi a fost internată de urgenţă la I.O.B. Făcuse recădere. A reînceput chimioterapia. Cristina a împlinit 17 ani şi are o speranţă. Are programare la analize şi tratament la o clinică din Viena pe 26 aprilie 2010. Doar că nu are bani să ajungă acolo. Sunt 6 copii în familie. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

BCR – Sucursala Mall Plaza – Drumul Taberei

RON: RO 30 RNCB 0721 1151 0561 0001

EURO: RO 03 RNCB 0721 1151 0561 0002

USD: RO 73 RNCB 0721 1151 0561 0003

Cod SWIFT: RNCBROBU

Titular: Vintilă Cristina, reprezentant legal Vintilă Silvia (mama)

Telefon: 0763 324 456

Cristina la Poveştiri adevărate, 22 aprilie 2010.

Fotografiile sunt de la Andi Mihail, cumnatul Cristinei – aici şi aici.

.

Steluţele de mare

.

4 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. foarte greu cu viata asta ,oare asa se meritta sau este roata vietii

    sigilii

    24 Aprilie 2010 at 09:09

  2. […] Cristina Vintilă are cancer si  o speranţă ca se poate vindeca. Are programare la analize şi tratament la o clinică din Viena pe 26 aprilie 2010. Doar că nu are bani să ajungă acolo. Sunt 6 copii în familie. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi: BCR – Sucursala Mall Plaza – Drumul Taberei RON: RO 30 RNCB 0721 1151 0561 0001 EURO: RO 03 RNCB 0721 1151 0561 0002 USD: RO 73 RNCB 0721 1151 0561 0003 Cod SWIFT: RNCBROBU Titular: Vintilă Cristina, reprezentant legal Vintilă Silvia (mama) Telefon: 0763 324 456 […]

  3. […] Cristina Vintilă are cancer si o speranţă ca se poate vindeca. Are programare la analize şi tratament la o clinică din Viena pe 26 aprilie 2010. Doar că nu are bani să ajungă acolo. Sunt 6 copii în familie. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi: BCR – Sucursala Mall Plaza – Drumul Taberei RON: RO 30 RNCB 0721 1151 0561 0001 EURO: RO 03 RNCB 0721 1151 0561 0002 USD: RO 73 RNCB 0721 1151 0561 0003 Cod SWIFT: RNCBROBU Titular: Vintilă Cristina, reprezentant legal Vintilă Silvia (mama) Telefon: 0763 324 456 […]

  4. RICK SIMPSON OIL …cautati si nu veti regreta…

    Constantin

    22 Decembrie 2013 at 20:29


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

