Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Marko-Erman Mustafa

with 11 comments

Cinci paşi distanţă. La două saloane „distanţă” de Mara şi Laura, în 705, era Marko.

Salonul – plin „ochi”. Patru mame şi patru copii. Prin uşa întredeschisă mi s-a părut că nu ai loc unde să arunci un ac. Am rămas pe coridor. Prea lung. Multe uşi. În spatele lor cam 50 de copii. Tot felul de boli. Etajul 7 – pediatrie, I.C. Fundeni. Oricum, coridorul este destul de generos. Lung şi lat, să se plimbe copiii pe el. Să aibă impresia că au ieşit „afară”. Sau să reînveţe să meargă. Sau să fie plimbaţi cu fotoliul rulant, când picioarele dor prea rău din cauza unor medicamente.

Marko plângea. Nimic nu l-a înveselit. Nici jucăriile, nici pixul, nici maică-sa. Efectul dexametazonei asupra puilor de om. Când l-am cunoscut, la sfârşit de ianuarie 2010, avea 2 ani şi. Apoi a împlinit 3, pe 26 februarie. Marko are Leucemie Acută Limfoblastică – L1. L-au diagnosticat la sfârşit de iulie 2009. Era la bunici, la ţară, când maică-sa a observat că era prea alb. Apoi i-au apărut câteva vânătăi pe picioare. Curând a apărut şi febra. A primit diagnosticul la spitalul din Tulcea după care l-au trimis la Bucureşti, la hemato. Pe 4 august 2009 l-au internat şi a început tratamentul chimio. Maică-sa, Gabriela, a abandonat serviciul şi s-a internat cu copilul în spital. Tatăl copilului era plecat să caute de muncă, în Germania. Când a aflat că Marko e bolnav, nu a mai dat niciun semn de viaţă. A apărut, într-un târziu. A venit o singură dată la spital. L-a văzut şi apoi a plecat. Şi plecat a rămas. Acasă este Sellen, sora lui Marko. Are 15 ani, termină clasa a VIII-a. Marko, Sellen şi Gabriela se străduiesc să „trăiască” din 700 RON. Dacă nu i-ar mai ajuta bunicii şi rudele, cu ce pot, nu ar reuşi să treacă de necazul ăsta, cu boala copilului.

Când i-am cunoscut, pe 29 ianuarie 2010, Gabriela se împrumutase de bani pentru medicamentele lui Marko. Cumpărase medicamentele şi nu mai avea bani de mâncare pentru copil. Poate că nu ar trebui să scriu ce urmează, dar nu am cum să nu. Am ajuns şi la ei aflând că Gabriela, cu trei zile în urmă, căuta să împrumute 20 RON pentru mâncarea lui Marko. Doar cei care au fost în spitale şi au văzut cu ce greutăţi se confruntă copiii de la oncologie (şi nu doar ei) ştiu că de prea multe ori acei 20 RON sunt o avere. Nu o exagerare. Lacrimile Gabrielei… Nimeni, niciodată, să nu vrea să ajungă într-o situaţie asemănătoare.

În cazul lui Marko a intervenit Efectul Îngerilor. Aşa numesc eu binele făcut de oameni unor copii, prin intermediul altor copii. În cazul lui Marko, Îngerul a fost Cosmina. Aşa a apărut doamna Maria, pe 30 ianuarie. A lăsat un mesaj de rămas bun pentru Cosmina şi a întrebat dacă poate ajuta alt copil. I-am scris şi am întrebat-o dacă îl poate ajuta pe Marko. Doamna Maria l-a ajutat (i-a trimis prin WU 400 dolari canadieni) şi din nou îi mulţumesc din suflet. La spital a mers apoi şi Andreea, pe 8 februarie. I-a dus şi ea 100 RON.

Mi-a scris şi Sellen, sora lui Marko. „Sunt Sellen… am 15 ani si am un fratior de 3 anisori si sufera de leucemie (Mustafa Marko Erman). Stam in Tulcea. Avem nevoie de ajutor… Multumim lui Dumnezeu ca sunt si oameni care se gandesc si la copiii care chiar au cu adevarat nevoie de ajutor… Multumesc”.

Încă nu ştiu când se întoarce Marko în spital, la tratament. Am numărul de telefon şi adresa de acasă, dacă cineva ar vrea să le trimită ceva prin poştă.

UPDATE 31 martie 2010. Delia va merge acasă la Marko, în Tulcea, pe 1 sau 2 aprilie, să le ducă ceva bănuţi. UPDATE 21 aprilie 2010. Există un cont, dacă mai puteţi şi mai vreţi să ajutati:

BCR – Tulcea, Agenţia Panait Cerna

RON: RO 50 RNCB 0596 1099 1317 0001

Titular: Mustafa Gabriela

Telefon: Gabriela Mustafa – 0743 854 884

Marko s-a întors la tratament, acum trei săptămâni. Mai jos este o fotografie făcută acum două săptămâni, de doamna Nicoleta V., care le-a dus copiilor câteva daruri.

.

Steluţele de mare

.

11 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] ultimele postări, Caius avu aproape o ieşire […]

  2. […] Marco a împlinit 3, pe 26 februarie. Marko are Leucemie Acută Limfoblastică – L1. L-au diagnosticat la sfârşit de iulie 2009. Era la bunici, la ţară, când maică-sa a observat că era prea alb. Apoi i-au apărut câteva vânătăi pe picioare. Curând a apărut şi febra. A primit diagnosticul la spitalul din Tulcea după care l-au trimis la Bucureşti, la hemato. […]

  3. […] Marco a împlinit 3, pe 26 februarie. Marko are Leucemie Acută Limfoblastică – L1. L-au diagnosticat la sfârşit de iulie 2009. Era la bunici, la ţară, când maică-sa a observat că era prea alb. Apoi i-au apărut câteva vânătăi pe picioare. Curând a apărut şi febra. A primit diagnosticul la spitalul din Tulcea după care l-au trimis la Bucureşti, la hemato. […]

  4. Merg eu in seara asta la Posta si trimit ceva banuti prin mandat postal, numai sa imi dai adresa lor la mail-ul de mai sus.
    Multumesc.

    Oaciu

    31 Martie 2010 at 10:34

  5. […] cunosc pe Antonio. M-am întâlnit cu el la spital, când am fost la Mara, Laura şi Marko, în ianuarie […]

  6. va rog mult de tot contactati-ma dna Isabellelorelai dati-mi o adresa de mail

    maria

    20 Ianuarie 2012 at 01:09

  7. imi pare rau ca e un baiete mic si nu are suficienti bani pentru transplantul de maduva
    imi pare tare tare rau daca as avea banii necesari ii i-s daruii cu toata inima si tot sufletul meu mic pentru ca si eu sunt un copil si ma bucur ca sunt sanatoasa si nu am nici o boala ma bucur foarte mult
    cand am aflat de boala acestior copii am inceput sa plang in hohote
    doamna noastra invatatoare …………………. de la scoala ……………… am zis ca as vrea sa donez toti banii si cu tot cu biletul spre italia pentru ca trebuie sa mearga in italia pentru face un transplat de maduva poate vam mai spus si mai ales ca doamna invatatoare este vecin cu el

    andra ioana

    28 Februarie 2012 at 21:16

  8. Marko are acum aproape 7 ani. Lupta lui inca nu s-a incheiat, dar a iesit invingator din multe batalii dure. A trecut cu bine de transplantul care a avut loc pe 26 ianuarie 2013. A invins si pneumonia care l-a tinut in Reanimare intubat timp de o luna. Se mai lupta cu unele complicatii post transplant, dar urme de leucemie nu mai sunt de un an. Este un copil plin de energie si cred ca ti-ar placea sa vezi cat de frumos a crescut, Isabelle. Speram sa depaseasca si ultimele probleme si sa se reintoarca in tara sanatos cat mai curand.

    Cristina

    1 Noiembrie 2013 at 18:47

  9. […] Nadia, Maria (Canada), Andreea, Delia, Nicoleta V., Oaciu (posibil in domn) și tuturor celor care, într-un moment greu, în martie 2010, i-au întins o mână de ajutor copilului bolnav de leucemie și mamei lui, care era disperată. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

