Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Două Steluţe de mare. Vasi şi Alexandra Matei, disperare, speranţă şi iar disperare

with 14 comments

Povestea lui Vasi şi a Alexandrei. Nici nu ştiu cum să o spun, mi se pare cumplită. Vasi (Vasile) şi Alexandra Matei sunt fraţi. El are 10 ani şi ea 16. Mama lor, Iulia, trăieşte ceva ce nu aş vrea să trăiesc în vecii vecilor. O poveste a unei boli numite cancer, care, doar în doi ani, a aruncat-o în disperare.

Vasi (în decembrie 2008 – dacă vi-l amintiţi, copilul care îşi întreba mama cât mai are de trăit).

Primul s-a îmbolnăvit Vasi. Avea 8 ani. În august 2008, disperarea şi-a făcut culcuş în casa lor: Vasi a fost diagnosticat cu Leucemie acută limfoblastică. A făcut tratament un an la oncopediatrie Budimex. În 2009 a apărut speranţa. Vasi a intrat în remisiune şi a început tratamentul de întreţinere. La fiecare două luni vine la spital pentru controlul periodic.

Dar s-a îmbolnăvit Alexandra. Alexandra are 16 ani. S-a născut pe 31 octombrie 1993 şi este în clasa a IX-a.

S-a întâmplat acum patru săptămâni. În timp ce Vasi făcea analizele, Iulia a primit un telefon de la Alexandra: mama, te rog să veniţi mai repede acasă, mie îmi este rău. Am o umflătură mare la gât. S-a dus femeia, cât a putut de repede. A adus-o şi pe Alexandra la spital. Când i-au spus medicii că fata este suspectă de cancer, Iulia a simţit că înnebuneşte. Mai avea o şansă, de 1% să nu fie adevărat. Rezultatul biopsiei. Doar că nu a fost să fie. Ziua de 19 martie 2010 i-a aruncat pe toţi în disperare. Alexandra avea cancer. Limfom Hodgkin. Pe 22 martie Alexandra a început tratamentul. Dar pe datorie. Trebuie să cumpere medicamentele. Iulia ştie cât este de greu să le găseşti, să faci rost de bani – în decembrie 2008 căuta cu disperare Dexametazonă pentru Vasi (şi acum copilul trebuie să ia Metotrexat capsule, un alt medicament care nu se găseşte în România).

Familia Matei are nevoie de ajutor. Au nevoie urgent de medicamente pentru Alexandra – 30 flacoane de Dacarbazină de 200 mg injectabil şi 16 flacoane de Vinblastină de 10 mg injectabil – sau de 4.000 RON ca să le poată cumpăra (un flacon de Dacarbazină costă 27 de euro – în cel mai fericit caz, iar unul de Vinblastină 11 euro).

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

BRD – sucursala Ciorani, Prahova

RON: RO 34 BRDE 300 SV 4469 5803 000

Titular: Matei Iulia (mama copiilor)

Dacă puteţi depune un bănuţ, vă rog să specificaţi că este „Donaţie„.

Telefon: 0766 579 347

Domiciliu: Ciorani, judeţul Prahova

UPDATE 24 martie 2010. Am comandat medicamentele (la preţuri foarte bune, 12 euro/flacon dacarba şi 10 euro/flacon vinblast, sper să nu se modifice preţurile): – 30 flacoane Dacarbazină de 200 mg – echivalentul în lei a 360 euro; – 32 flacoane Vinblastină de 5 mg (nu am gasit de 10 mg) – echivalentul în lei a 320 euro. O să le iau pe rând, în funcţie de câţi bani reuşim să strângem. Am strâns 500 RON. De la mine 200 şi din partea Laurei 300 RON.

UPDATE 25 martie 2010. 100 RON de la Andreea, 100 RON de la Ioana şi 350 RON de la Carmen. Later Edit. S-au strâns 1.050 RON din care am cumpărat tranşa I, adică tratamentul pentru 3 cure, total 925 RON: 10 dacarba x 12 euro. Am plătit 504 RON; 10 vinblast x 10 euro. Am plătit 420 RON

Restul de 125 RON intră la tranşa II.

Acestea sunt primele medicamente cumpărate (10+10) în data de 25.03.2010:

UPDATE II 25 martie 2010. 400 RON (100 Euro) de la Vlad.

UPDATE 1 aprilie 2010. 600 RON de la Raluca şi Cristina.

Am cumpărat şi seria II de medicamente pentru Alexandra, pe care am plătit încă 925 RON: 125 RON restul de la tranşa I, 400 RON (100 euro) de la Vlad şi 400 RON de la Raluca şi Cristina.

10 dacarba x 12 euro. Am plătit 504 RON

10 vinblast x 10 euro. Am plătit 420 RON

Total plătit 25.03.2010 + 01.04.2010: 1.850 RON (2 cutii x 10 flacoane Dacarbazină de 200 mg + 2 cutii x 10 flacoane de 5 mg de Vinblastină)

Restul de 200 RON de la Raluca şi Cristina intră la tranşa III. Alexandra mai are nevoie de 800 RON, pentru ultimele 10 flacoane de Dacarbazină (504 RON) şi ultimele 12 flacoane de Vinblastină (504 RON).

Acestea sunt medicamentele – tranşa I + tranşa II – Alexandra a primit un flacon de Natulan (Procarbazină):

UPDATE 6 aprilie 2010. 380 RON de la un grup de prieteni (care doresc să rămână anonimi).

UPDATE 7 aprilie 2010. 100 RON de la Magi.

UPDATE 8 aprilie 2010. În cont s-au strâns 200 RON. Iulia i-a scos şi mi i-a adus pentru tranşa III (şi ultima) de citostatice. Alexandra a venit la tratament. Deocamdată îl suportă binişor. Părul dă semne că vrea să cadă. Oricum este curajoasă – merge în continuare la şcoală, se învoieşte câte trei-patru zile din două în două săptămâni pentru a veni la tratament. Se învoieşte şi Vasi, vine şi el la spital, ca să nu rămână singur acasă.

UPDATE 9 aprilie 2010. 200 RON de la Rareş 😀    Bine, nu îi depune el în contul Iuliei, că e prea mic. Îi depune mămica lui, Diana Cozma.

Şi gata – s-au strâns şi banii pentru ultima tranşă: 200 de la Raluca şi Cristina (restul de la tranşa II), 380 de la prietenii „anonimi”, 100 de la Magi, 200 depuşi direct în cont şi 120 din cei 200 de la Diana depuşi în contul Iuliei – total 1.000 RON.

Vă mulţumesc!

Dacă doriţi să îi ajutaţi în continuare pe Alexandra şi Vasi (de exemplu cu bani pentru transport – cheltuiesc 300-400 RON lunar pe drumuri între casă şi spital), puteţi depune cât de puţin în contul mamei lor, Iulia:

BRD – sucursala Ciorani, Prahova

RON: RO 34 BRDE 300 SV 4469 5803 000

Titular: Matei Iulia

Cu rugămintea de a specifica: „Donaţie”.

UPDATE 16 aprilie 2010. Am cumpărat şi seria III de medicamente (ultima) pentru Alexandra, pe care am plătit 1.000 RON.

10 dacarba x 12 euro. Am plătit 500 RON

12 vinblast x 10 euro. Am plătit 500 RON

UPDATE 21 aprilie 2010. Am fost ieri la spital şi am dus medicamentele. Alexandra era la „pompă”, slavă Domnului se simte bine, rezistă. Vasi e şi el bine. Iulia mă roagă: „Să mulţumiţi oamenilor care ne-au ajutat, din partea noastră, vă rog din suflet”. Păi le-am mulţumit de zece ori, îi spun 😀      De câte ori vrei să le mulţumesc? „De un milion de ori, că nu aveam de unde să luăm atâţia bani, nici împrumut la bancă nu am putut face”, răspunde Iulia.

Deci: De un milion de ori vă mulţumim!

Protocolul ABVD (simplist) înseamnă denumirea medicamentelor: A – Adriblastină, B – Bleomicină, V – Vinblastină şi D – Dacarbazină.

Acum Vasi este bine. Eu îi spun „Morcoveaţă”, este tare simpatic. Vasi va avea o misiune tare grea: să o încurajeze pe Alexandra. Dacă el a reuşit să se facă bine, trebuie să reuşească şi ea.

Vasi, pe 22 martie 2010

Steluţele de mare

Dacă aveţi nevoie să vă cumpăraţi medicamente intraţi şi comandaţi aici:

http://www.farmaciainternationala.ro

14 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna, Isabela! Cumplita povestea acestei familii! Sa le dea Dumnezeu putere sa depaseasca cu bine toate aceste incercari.

    As avea o mare rugaminte la tine… Eu m-am implicat mai mult in povestea lui Alexandru Haranita din Rm.Sarat si tin legatura cu tatal sau. Acum ei trec prin niste momente mai dificile… Te rog mult sa citesti ce am scris pe blogul meu http://iulianacristescu.astasunt.eu/

    Saptamanile trecute am reusit sa strang de la prietenii mei niste banuti (680 RON), hainute si jucarii si l-am dat tatalui lui Alex. Dar banii zboara pe drumurile ce le au de facut…pe medicamente…pe mancare… Tatal lui Alex nu lucreaza momentan,iar mama lui sufera o depresie…

    Daca ai putea face si tu publica povestea lui pe blogul tau, poate am putea sa facem ceva mai mult pentru ei… Iti multumesc din suflet!

    Iuliana

    23 Martie 2010 at 21:42

  2. Incredibil…Ma gandesc cum oare va mai suporta mama Alexandrei acest calvar?Am ramas fara cuvinte…Totusi,Alexandra trebuie sa dea dovada de putere,pentru ca numai prin puterea mintii poti face ca medicamentele sa dea rezultate.

    FlorinFCRB

    23 Martie 2010 at 21:55

  3. […] Două Steluţe de mare. Vasi şi Alexandra Matei, disperare, speranţă şi iar disperare.Vasi (Vasile) şi Alexandra Matei sunt fraţi. El are 10 ani şi ea 16.Primul s-a îmbolnăvit Vasi. Avea 8 ani. În august 2008, disperarea şi-a făcut culcuş în casa lor: Vasi a fost diagnosticat cu Leucemie acută limfoblastică. A făcut tratament un an la oncopediatrie Budimex. În 2009 a apărut speranţa. Vasi a intrat în remisiune şi a început tratamentul de întreţinere. La fiecare două luni vine la spital pentru controlul periodic. Dar s-a îmbolnăvit Alexandra. Alexandra are 16 ani. S-a născut pe 31 octombrie 1993 şi este în clasa a IX-a.Familia Matei are nevoie de ajutor. Au nevoie urgent de medicamente pentru Alexandra – 30 flacoane de Dacarbazină de 200 mg injectabil şi 16 flacoane de Vinblastină de 10 mg injectabil – sau de 4.000 RON ca să le poată cumpăra (un flacon de Dacarbazină costă 27 de euro – în cel mai fericit caz, iar unul de Vinblastină 11 euro). Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi: BRD – sucursala Ciorani, Prahova RON: RO 34 BRDE 300 SV 4469 5803 000 Titular: Matei Iulia (mama copiilor) Telefon: 0766 579 347 Domiciliu: Ciorani, judeţul Prahova […]

  4. Sa le dea Dumnezeu multa sanatate este prea mult ceeace li se intampla……..

    zilepentruluciana

    24 Martie 2010 at 09:06

  5. ma rog pt ei mereu pt k ma doare sufletu…este prea mult deja…Dumnezeu e sus si vede,si le va da sansa vietzii! vor renaste!suntem multi care ne rugam pt ei!

    vasi si alex...verisorii mei

    25 Martie 2010 at 11:36

  6. Sa va dea dumnezeu multa sanatate si fericire pt a duce o viata normala….va pwp…:*

    George

    25 Martie 2010 at 20:23

  7. nu-mi vine sa cred de alexutza noastra…a picat ca o bomba…o sa va ajute Dumnezeu sa va faceti bine pt k nu meritati, e sus si vede!sa fi puternica, ca intotdeauna!…

    alexandra neagu

    26 Martie 2010 at 13:32

  8. nu imi vine sa cred ce scrie pe site-ul acesta…imi dau seama k e foarte greu de suportat aceasta boala…ii doresc familiei Matei sa aiba parte de multa incredere si speranta k boala va disparea.

    andrei matei

    27 Martie 2010 at 00:21

  9. le multumim tuturor care ne.a ajutat,mai ales doamnei izabela care ne.a sustinut foarte mult.Sa va dea dumnmezeu sanatate tuturor!ne rugam pentru toti cei care ne.a ajutat!

    matei iulia

    28 Martie 2010 at 14:03

  10. […] nu înţelegeam de ce îmi mulţumeşte Raluca – ele au dat bani pentru medicamentele Alexandrei şi pentru alţi copii. Ba nu, eu vă mulţumesc vouă, de ce să-mi mulţumească Raluca? Pentru […]

  11. […] o lună scriam despre Vasi şi Alexandra. Şi despre disperarea Iuliei Matei, care în doi ani a fost nevoită să suporte două veşti […]

  12. […] Tagged 24 martie, american, artist, designer textil, Edward Weston, fotograf, William Morris Edward Weston-Nude “]Edward Weston-Nude [Charis Imogen Cunningham's 1922 portrait of […]

  13. Am nevoie urgent de dacarbamazina 200mg, 24fl si vinblastin 10mg, 6fl.daca ma poate dirija cineva intr’o directie sigura,as fi recunoscator. 0722613817 teodor

    teodor

    23 Decembrie 2011 at 13:25

  14. […] din ziar, Monica şi Iuliana, impresionate de necazul copilului, au început o mini-campanie de strângere de bănuţi, jucării etc. Iuliana a scris despre Alex permanent, l-a vizitat la spital, ţine legătura cu […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

