Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Ghinionistul

with 3 comments

Moş Crăciun ăsta e neserios… îmi spune copilul. Sunt de acord cu el, am păţit-o şi eu. Există un Moş Crăciun care promite (deşi nu îi cere nimeni) şi apoi uită. În urmă lasă lacrimi şi un vis transformat în dezamăgire. Şi multă neîncredere. Că de, şi Moş Crăciun e tot om… El, ăsta micu’, chiar că este ghinionist. Când l-am cunoscut, în noiembrie anul trecut, am ajuns foarte repede la concluzia asta. Avea 5 ani. Se îmbolnăvise grav dar nimeni nu-i dădea bolii de cap. A început să îi fie rău în ianuarie 2009 dar abia în luna aprilie i s-a pus diagnosticul de cancer şi tot atunci a rămas fără o bucată din intestin. În noiembrie, maică-sa îmi arată o reţetă. Cumpărase medicamentul cu o luna înainte, pe 8 octombrie. Medicamentul nu se găsea în spital şi femeia s-a împrumutat de 14 milioane să îl cumpere. Mă uitam pe reţetă şi nu îmi venea să cred. Medicamentul ăla îl avea Carmen de la Salvează Vieţi şi ajunsese de curând la alt copil, de la Fundeni. Ghinion. Am scris povestea copilului şi a intrat în campania din ziar. Două doamne i-au trimis 300 RON. Mama copilului a primit telefon de la persoana care i-a sponsorizat personal pe Ovidiu, Narcisa, Andrei, Fabian, Găbiţa şi mai târziu şi pe Ioana-Alexandra. Femeia a trimis documentele pe fax. Doar că a venit Crăciunul şi ghinionistul meu a fost uitat. De Crăciun nu era în spital. La o săptămână după m-am dus cu Alina, am dus copiilor jucării din partea ei şi a Lenei. Tot nu era acolo. Dar i-am păstrat o maşinuţă. Când a venit la tratament i-am dus jucăria. Doar că bateriile se consumau rapid. Moş Crăciun ăsta e neserios… I-am explicat că bateriile sunt de vină, nu Moş Crăciun. Bateriile se consumă prea repede. I-am mai dat câteva, să aibă de rezervă. Apoi nu l-am mai prins în spital. Venea, făcea tratamentul şi pleca. Ajungeam mereu după ce pleca. În ianuarie s-a îmbolnăvit şi bunica copilului. A alergat biata maică-sa printre spitale, timp de două luni. Daris, ghinionistul de serviciu – povestea lui este mai jos. Daris Vasilică Zanfira.

Daris a împlinit 5 ani pe 4 mai 2009, în spital, între operaţia care i-a adus diagnosticul de cancer şi chimioterapie. Din ianuarie 2009, de când a început să aibă dureri de burtică, tot aşa o ţine, luna şi spitalul. În ianuarie 2009, un drum la medicul de familie „a adus liniştea” familiei: Daris avea „o indigestie”, de aceea îl durea rău burta. A doua zi durerile au fost şi mai mari şi nu treceau cu nimic. Părinţii l-au dus la o clinică particulară din Târgovişte. Tot nimic, poate doar „ceva renal”. Din durere în durere, cu febră, frisoane, stări de vomă şi dureri cumplite, Daris a ajuns la urgenţe, la chirurgie şi operat. Doar o apendicită acută, poate chiar şi peritonită. Era deja 11 februarie 2009. A plecat acasă după 7 zile. După alte 7 zile, Daris a început să aibă din nou dureri mari de burtă, febră, stări de vomă. Din nou la urgenţe. Cică vina a fost a mamei, că nu ar fi supravegheat cu atenţie dieta copilului. Şi din nou în spital, încă 14 zile, cu analize, ecografii, antibiotice. Apoi, după alte două săptămâni acasă, Daris s-a îngălbenit. Ajuns din nou la spital, este suspect de hepatită şi trimis la contagioşi, pentru analize. A ieşit „doar” ficatul mărit. La ecograf a apărut o malformaţie de vezică biliară şi l-au trimis la Bucureşti, la Spitalul „M.S. Curie”. Abia aici, la CT şi RMN s-au văzut 2 ganglioni în vezica biliară şi 2 ganglioni pe artera renală. Pe 6 aprilie 2009, Daris a fost operat. Intervenţia chirurgicală a durat 6 ore. Medicii au fost nevoiţi să îi taie din intestin. Daris avea icter mecanic şi tumoră colecistică. Biopsia a confirmat diagnosticul: cancer. Diagnosticului lui Daris este Rabdomiosarcom de căi biliare principale. Pe 11 mai 2009, Darius a început tratamentul chimioterapeutic. Undeva, prin vara lui 2009, între cure, Daris a făcut şi varicelă, într-un alt spital. Tratamentul pentru varicelă i-a umflat un pic ficatul, dar Daris rezistă eroic. Vrea să se facă bine şi se pare că dorinţa asta îl ajută: analizele îi ies din ce în ce mai bine. Daris vine de 2 ori pe lună – uneori chiar de 3 ori – la spital la Bucureşti, din Scheia. Vine cu mama lui, cu autobuzul, 50 RON dus, 50 RON întors. Câte 200-300 RON se duc, în fiecare lună, doar pe transport. Se mai duc încă vreo 400 pe medicamente şi regim. Mama lui Daris, Claudia, are un venit de 456 RON, indemnizaţia de însoţitor, iar Daris 84 RON alocaţia şi 91 RON venitul de handicap. Tatăl lui Daris munceşte în construcţii. Din decembrie 2009 până în martie 2010, lucrările în construcţii au fost sistate. Daris mai are de făcut tratament până în iunie 2010.

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

BRD – Targoviste

RON: RO 59 BRDE 160 SV 0475 1281 600

Titular: Zanfira Claudia

Contact: Claudia Zanfira, mama – 0724 038 288

Domiciliu: Satul Scheia, Str. Scheia nr. 17, comuna Glodeni, judeţul Dâmboviţa

.

Steluţele de mare

.

Cred că este timpul să menţionez ceva. Pentru că există persoane care, deşi ar fi putut cu mare uşurinţă să îi ajute mai mult pe copii, pentru că încasează un salariu, nu au făcut-o. În schimb fac liste, „îşi dau cu presupusul”, aruncă venin în stânga şi în dreapta la adresa mea, îşi pun întrebări stupide cu voce tare (normal că vorbele au ajuns la mine). Era chiar atât de greu să trimiteţi mailuri la ziare şi să povestiţi despre greutăţile în care se zbat copiii şi părinţii lor, de ani de zile? Aşa cum aţi început să faceţi acum? A trebuit să îi dau eu în ziar ca să vedeţi cât de simplu pot fi ajutaţi? Unii mai mult, alţii mai puţin, pentru că este vorba şi despre un pic de noroc aici. Şi nu toţi au noroc, asta este clar. A existat o persoană care, de Crăciun, a sponsorizat câţiva copii pe care i-am dus în campania din ziar. Persoana a dorit să rămână anonimă. A trimis banii direct părinţilor, cu poşta. De asemenea, nu a dorit ca suma să fie făcută publică. Deci: în ziar am dat mai mulţi copii. Situaţia a stat astfel: persoana a trimis bani doar pentru 5 copii: Ovidiu, Narcisa, Andrei, Fabian şi Găbiţa (Lăcrămioara). I-a contactat şi pe părinţii lui Daris şi ai Ioanei-Alexandra, dar a venit Crăciunul şi a uitat de ei. Apoi am reluat în ziar povestea Ioanei-Alexandra şi persoana i-a trimis şi ei bani, acasă. Deci 6 copii sponsorizaţi de aceeaşi persoană. Tot în ziar au fost şi Bogdan şi Robert. Ei au primit bani de la alte persoane. Bogdan de la domnul D.I., care s-a dus personal la spital să vadă copilul şi i-a dat mamei banii (1.500 USD), iar pentru Robert banii (2.000 de euro, de la doamna L.) au fost puşi în contul campaniei şi apoi viraţi în contul părinţilor. Ulterior, Bogdan a mai primit 3.000 RON de la o paradă de modă şi 100 RON de la cititorii ziarului – şi încă 150 RON de la prietena mea, Cristina. I-am dat în ziar şi pe Ştefănel, Cosmina, Daris şi Vali. Ulterior şi pe Alexandru Hărăniţă. Nici ei nu au fost sponsorizaţi de persoana respectivă. Ştefănel a primit 570 RON de la cititorii ziarului, bani care i-au fost puşi în cont. Vali a primit 370 RON de la cititorii ziarului, bani care i-au fost puşi în cont, iar de la prietena mea Cristina şi de la sora ei Raluca 400 RON – 250 i-am dat personal la spital iar 150 i-au fost puşi în cont. Pe 22 martie 2010, Vali a mai primit în cont 400 RON, de la Magda şi Cristina, pentru medicamente. Clar acum? Şi da, am prieteni care îi ajută în continuare pe copii, fiecare cum şi cu ce poate. Raluca şi Cristina, Andreea, Ioana, Laura, Magda, Cristina, Silvia, întreaga echipă de la Salvează Vieţi – şi mulţi pe care nici nu îi cunosc. Îmi spun mamele copiilor că sunt sunate şi apoi ajutate de oameni care le-au găsit poveştile pe blogul meu. Vă mulţumesc, tuturor! P.S. Mulţumesc Carmen şi Oana. Minimarţienii îi vor ajunge lui Ştefănel tot anul😀

UPDATE 2 aprilie 2010. Nu pot să descriu fericirea Claudiei, când m-a sunat. Daris a primit în cont 700 RON, iar poşta le-a dus acasă alţi 500 RON. Vă mulţumesc!  Vor avea „ceva” de Paşte… Daris a plecat din spital pe 2 aprilie, analizele au ieşit bine. A primit şi cadouţ de la Andreea😀

Written by IsabelleLorelai

22 Martie 2010 la 12:50

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] CONSTANTA; COD SWIFT : RZBRROBU; RON: RO17RZBR0000060012420452; EURO: RO81RZBR0000060012420464; Daris Vasilică Zanfira, implineste 6 ani in 4 mai. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi: BRD – Targoviste RON: RO 59 […]

  2. […] „împrăştii” strigătele de ajutor pe unde poţi. Dacă nu eraţi voi renunţam. Cu voi nici Ghinionistul nu mai e ghinionist. A primit şi el bani, zilele trecute, şapte milione în cont şi cinci cu […]

  3. buna daris ma bucur pentru tine ca esti bine eu dunt matusa bubulinei cum ai spuneati voi la spitalul marie curie,din bucuresti acum ea se afla in italia la tratament ,ampreuna cu mamica ei adina ,daca vreti sa aflati stiri despre micuta bubulina intra pe situ ei ,www.marinadenisa .wordpress .com ,multa sanatate intregii familii si bunul dumnezeu sa ne aiba in paza lui ,doamne -ajuta-ne .

    Mitza

    3 Noiembrie 2010 at 14:01


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

