Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Şase

with 16 comments

Domnule, mi-a spus cineva că peste trei zile împliniţi 20 de ani. Este adevărat? „Domnul”, abia trezit din somn, zâmbeşte timid. Neagă. Poate 18? Nu am înţeles eu bine? Zâmbeşte din nou. Nici. (Observ că arată bine, nu mai este palid – şi îi spun: arăţi foarte bine, îmi place de tine azi). Cred că împlineşti 14, e timpul de buletin. Nu. Clar nu. Atunci câţi? Şase, spune el râzând. A, 6…. Da, corect. Unde vrei să îţi faci ziua? Aici, răspunde senin. Mă uit la maică-sa, ea se uită la mine şi amândouă îl întrebăm: cum aici? Tu nu vrei să îţi faci ziua acasă? Nu, răspunde senin din nou. Aici vreau. Măi să fie… Explicaţie există, e simplu de înţeles dacă te pui în pielea lui. Şi aici tot un fel de acasă e. Maică-sa spune nu. Acasă-acasă. Vrea acasă. Nu a mai ajuns acasă de două luni. Ar fi trebuit să plece săptămâna trecută dar a fost febră. Mare. Săptămâna trecută era speriată rău. Da la ce o fi doamnă febra asta mare? Oare s-a întors…? E răcit îi răspund. Nu îţi faci griji că de la răceală e, l-am auzit tuşind cam des. Săptămâna asta era liniştită şi fericită când m-a sunat. E bine acum, a scăpat de febră, aţi avut dreptate, de la răceală era. Vă aşteaptă. Aha. E bine dacă mă aşteaptă, avem un „târg” noi doi. Ceva legat de nişte fotografii. Şi-a dorit mult un aparat de fotografiat. I-am dus unul uşor de „manevrat”, dar cu film. Şi cu baterii. Târgul este: un film şi baterii noi la două săptămâni; nu mai pozezi podeaua şi pereţii; developăm o singură dată pe lună, 3 filme; ce iese bine facem poze şi le punem în album; dacă avem noroc şi ies vreo trei cum trebuie facem şi expoziţie (habar nu avem să face poze, noi doi, dar facem). Uite filmul, uite bateriile – să faci poze de ziua ta. Să faci poze şi la tort, ok? Care tort? întreabă el. Nu îmi ia mama tort. Păi nu îţi ia mama tort, îţi iei singur – uite banii colea (noroc cu fondul de „rezistenţă” în faţa crizei). Râde fericit. Tu ce mănânci azi? Nimic, că nu mi-e foame. Nici lapte? Nici. Păi tu ai impresia că poţi trăi cu aer? Trebuie să haleşti ceva. Hai să ne jucăm. Ne jucăm. În final a vrut mâncare. Ouă. Bun. Îmi spune maică-sa: ce credeţi doamnă, oare pot să iau o văcuţă cu lapte? Mă uit aiurea la ea. Nu înţeleg. Îmi explică. Ştiţi, am avut o vacă, am vândut-o ca să am bani de când cu boala lui. Acum aş vrea să iau alta ca să aibă lapte proaspăt şi să fac brânzică pentru el, oare pot să cumpăr din banii ăia? Aha. Pricep. Normal că poţi, că doar e pentru copil. Dar să ştiţi că am o problemă. Mi-a explicat repede. Ce mi-a spus a fost ceva între plâns şi râs. I-am spus că oricine încearcă să o acuze de „ceva” să îi dea numărul meu de telefon. Am să îi explic pe îndelete că (incredibil pentru unii) în ţara asta există nişte oameni care l-au ajutat pe el, copilul bolnav de cancer, cu nişte bănuţi. Şi că vaca va fi a lui, cumpărată din banii dăruiţi de oameni. În final a câştigat maică-sa. Au plecat acasă pe 6. Se întorc la spital pe 15. Se pare că mai are două cure şi scapă. Asta ar fi minunat… Fabian a împlinit azi 6 ani. 7 martie 2010. Fabian e bolnav de la 4 ani. De cancer. La mulţi ani, Fabian

Fotografiile cu Fabian sunt făcute de Adrian Popescu pe 1 noiembrie 2009 pentru proiectul Steluţele de mare. Fotografiile de mai jos sunt făcute de Fabian, de la înălţimea vârstei lui. Din lumea lui. Cea de spital.

 

.

Steluţele de mare

.

16 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. La multi ani Fabian ! 🙂

    Simona

    7 Martie 2010 at 16:34

  2. La multi ani, Fabian! Sa cresti mare si sanatos!
    Cu mult drag,
    Stefanut.

    Stefanut

    7 Martie 2010 at 21:15

  3. La Mulţi Ani Fabian! La Mulţi Ani, iar viaţa să-ţi împlinească cel mai frumos cadou al ei…pe tine copil viteaz şi frumos!

    Şi, pentru că azi e 8 MArtie…La Mulţi Ani mămica lui Fabian, La Mulţ Ani tuturor femeilor şi…

    LA MULŢI ANI ISA! Tot ce e mai minunat îţi doresc bună prietenă… tot ce e mai minunat! Magiile se împlinesc prin magie, dar tu eşti o magie prin tine însuţi!

    Să aveţi parte de tot ceea ce sufletul vostru îşi doreşte pentru a fi fericit!

    Ramona Sandrina

    8 Martie 2010 at 00:36

    • Pot oferi ajutor…pentru mai multe detalii contactati-ma

      claudia cotici

      8 Martie 2010 at 19:22

  4. Am adunat in cosuletul acestei zile de primavara, glas de pasarele, clinchet de de clopotei ai dalbilor soli -ghioceii-, raze de soare, senin din inaltul cerului, zumzet de gaze mici ce-si arata aripioarele.

    Din cosul prea plin de frumos, daruiesc astazi, de 8 Martie, tuturor femeilor, mamicilor si fetelor, acest video realizat de mine!

    Gabriela Elena

    8 Martie 2010 at 03:06

  5. La multi ani, Fabian! Sanatate multa iti doresc, sa cresti mare si norocos!
    Ma bucur mult ca ai reusit sa pleci acasa, macar pentru o saptamana!
    Cu mult drag,
    Monica

    Monica

    8 Martie 2010 at 08:44

  6. La multi, multi, multi ani, Fabian! Sa fii sanatos si mereu inconjurat de iubire!

    Iuliana

    8 Martie 2010 at 09:44

  7. La multi ani pentru Fabian!
    La multi ani tuturor mamicilor,speranta,putere si curaj!
    Doamna Isabela,
    Un 8 Martie cu liniste in suflet va doresc!
    Mai colaborati la campania Click?de obicei intram de aici si aflam ce mai fac copiii „nostri”.
    Cristina

    cristina

    8 Martie 2010 at 10:30

  8. Doamnelor şi Domnişoarelor,
    La mulţi ani!

    isabellelorelai

    8 Martie 2010 at 10:43

  9. La multi ani, Fabian! La multi ani, Isa!

    ioana

    8 Martie 2010 at 20:51

  10. […] Fabian Russu Gabriel are 5 ani. I-a împlinit pe 7 martie 2009, în spital, la oncopediatrie. […]

  11. […] Fabian Russu Gabriel are 5 ani. I-a împlinit pe 7 martie 2009, în spital, la oncopediatrie. […]

  12. […] Situaţia a stat astfel: persoana a trimis bani doar pentru 5 copii: Ovidiu, Narcisa, Andrei, Fabian şi Găbiţa. I-a contactat şi pe părinţii lui Darius şi ai Ioanei-Alexandra, dar a venit […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

