Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Cosmin, nevinovatul cu nota de plată pe viaţă

with 12 comments

Cosmin Marian Radu s-a născut pe 14 ianuarie 2006. Ar fi trebuit să fie un eveniment fericit în viaţa familiei. Din păcate nu a fost aşa. Naşterea a fost întârziată prea mult, timp în care creierul copilului nu s-a oxigenat. Cosmin „s-a ales” cu paralizie cerebrală.

Alina Mirabela Radu, mama lui Cosmin, crede că dacă i s-ar fi făcut cezariană soarta lor era alta: „Pe 14 ianuarie 2006, la ora 13.00, m-am internat la Spitalul Cantacuzino. Doctoriţa care m-a ţinut sub supraveghere pe parcursul sarcinii nu era la spital. Într-un târziu, la ora 17.30, a binevoit să vină. M-a controlat şi mi-a făcut o injectie. Până la ora 19.30 doctoriţa a stat pe hol cu doctorii şi asistentele. Stăteau de vorbă despre  treburile de acasă, că doar de aia „am deranjat-o” din weekend. Era sâmbătă…” Alina a fost dusă în sala de naşteri la ora 21.50. Nu şi-a auzit copilul plângând. Cosmin a fost dus imediat la reanimare. Direct în incubator, unde a stat două săptămâni. A fost externat după o lună, cu creierul afectat de convulsii. „Copilul a fost dus la reanimare cu perfuzii, la incubator, unde a stat două săptămâni, drogat cu fenobarbital şi hrănit prin gavaj. În primele 24 de ore a făcut convulsii. În spital nu era medic neurolog. Ar fi trebuit să îmi facă cezariană”.

După câteva investigaţii medicale la un cabinet particular şi apoi la Spitalul „Gheorghe Marinescu”, Cosmin a fost diagnosticat cu tetrapareza spastică. La vârsta de 2 ani Cosmin cântărea doar 7 kg, nu îşi putea ţine capul, nu putea sta în şezut şi putea mânca doar cu biberonul. Nu vorbea, doar gângurea. Părinţii au făcut un împrumut la bancă şi l-au dus de două ori la o clinică de recuperare din Ucraina. În urma tratamentului, Cosmin a început să se simtă mai bine. La scurt timp tatăl copilului a rămas fără serviciu, din cauza restructurării. A muncit cu ziua, ca muncitor necalificat pe un şantier, ca să îşi poată întreţine familia şi să plătească ratele la bancă. Alina Mirabela Radu, mama lui Cosmin, are un salariu de însoţitor pentru copil cu handicap grav (este asistent personal pentru copil, angajat la DGASPC Sector 2) de 620 RON. Cosmin mai are 84 RON alocaţia dublă şi 91 RON bugetul complementar. Tatăl lui Cosmin, Ştefan Radu, încă îşi caută un loc de muncă stabil. Nu au casă, locuiesc la părinţi.

Cosmin are acum 3 ani şi 10 luni. Părinţii lui speră că îl vor face bine. Au dus copilul şi la centrul de tratament de la Sibiu. Specialiştii i-au încurajat să lupte în continuare, spunându-le că sunt şanse mari de recuperare pentru Cosmin. La tratamentul specializat din Ucraina nu au mai putut ajunge. Au pierdut o programare în octombrie 2008, apoi încă una în iulie 2009. Nu au mai îndrăznit să ceară şi alte programări. Alina: „Ne-am programat din nou pentru iulie 2009, aveam şi acceptul clinicii din Ucraina, şi factura cât ne costă tratamentul pentru un curs, dar nu am putut ajunge pentru că nu am reuşit să strângem banii necesari şi ne este ruşine să tot trimitem cereri. Fiecare şedinţă, care durează două săptămâni, costă 3.052 euro, la care se adaugă transportul şi alte cheltuieli. Cosmin are nevoie de 4 şedinţe pe an, asta însemnând aproape 16.000 de euro. Vă rog sfătuiţi-mă, ajutaţi-mă să îmi fac copilul bine, să fie şi el cât de cât sănătos. Cosmin are vârsta la care se poate recupera cel mai bine”.

UPDATE 23 noiembrie 2009. Alina vrea să îl ducă pe Cosmin şi la o clinică din Chişinău, pentru un tratament prin metoda Miofibrotomia subcutanată pe etape. Pe 15 ianuarie 2010 merge la control. Preţul tratamentului este de 1.850 de euro (din care 100 de euro avansul, altfel nu se primeşte programarea), la care se adaugă şi 200 de euro necesari pentru transport.

Cosmin face parte din Campania „Din inimă pentru copii” aici.

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

Piraeus Bank – Sucursala Lacul Tei

RON: RO 29 PIRB 4216 2766 3700 2000

EURO: RO 58 PIRB 4216 2766 3700 3000

Titular: Radu Ştefan

Garanti Bank – Sucursala Calea Moşiilor

RON: RO 80 UGBI 0000 1220 02897

RON: RO 07 UGBI 0000 1220 03075

EURO: RO 97 UGBI 0000 1220 03076

Titular: Radu Alina

Radu Alina Mirabela, mama: 0768 929 140. Radu Ştefan, tatăl: 0768 929 135. E-mail: rautaciosulcosmin@yahoo.com

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi Posted in umanitare by supravietuitor on noiembrie 22, 2009 Cosmin, nevinovatul cu nota de plată pe viaţă. […]

  2. […] noiembrie 22, 2009 · Înregistrat sub umanitare &#183 Tagged ajutor umanitar, Campania „Din inimă pentru copii”, Ciobanu Ioana, Claudia Chelan, Cosmin Marian Radu, Isabellelorelai's Weblog, Marilena Perijoc, Mircea Câmpeanu, Ramona Ciobanu, Viorel Ionuţ Nan, ziarul Click Cosmin, nevinovatul cu nota de plată pe viaţă. […]

  3. Am citit articolul si mi-am adus aminte de Cosmin de pe blogul dvs.Am cauta am gasit contul tatalui postat aici asa ca am fost la Pireus si am donat.Ma asteptam la ceva complicat,formulare etc…a fost asa simplu si usor… a durat 2 minute si mi-am adus aminte ca trebuie specificat donatie altfel banca ia comision.Vreau sa spun celor care poate din comoditate au intentia sa doneze dar li se pare complicat(ca mine)ca-i extrem de usor si de ei poate depinde o viata…iar acum aproape la fiecare piata sunt cel putin 2-3 banci…deci…nu avem scuza!
    In alta ordine de idei aveti un talent
    extraordinar la scris…felicitari!

    martha mihai

    22 Noiembrie 2009 at 18:26

    • Mulţumesc, doamna Martha! Sper din suflet să reuşească de data asta, Cosmin este cel mai plăpând dintre copii pe care îi ştiu cu PCI. E musai să se mai întremeze un strop.
      Mai am un prieten care îmi tot spunea: scrie, că te pricepi. Nu l-am luat în seamă, că era artist. Dar ştiţi cum e, dacă îţi zic mai mulţi, atunci… aşa o fi

      isabellelorelai

      23 Noiembrie 2009 at 09:22

  4. pai tocmai ca-i artist trebuie sa-l credeti ca spune adevarul…stiti cum e ..suflet curat si cinstit de boem..

    martha mihai

    23 Noiembrie 2009 at 14:38

  5. Intr-adevar Isa ai un talent la scris. dar cred mai mult ca de fapt ai un har, o menire..ceva.. si bineinteles un suflet enorm . Te citsc mereu si de multe ori m-am gandit cum rezisti , cum faci fata vazand atat de multa suferinta….probabil prin ajutorul pe care-l dai, alini si celorlalti sufeinta, si in final apar zambetele. Oricum…. sa-ti dea Dumnezeu multa sanatate si putere sa ajuti si pe mai departe . Chiar reusesti !

    mirela

    23 Noiembrie 2009 at 19:42

  6. […] 2008 – aici, cand avea 2 ani si incerca sa ajunga la o alta clinica, din Ucraina – si aici, in 2009, cand dorea sa mearga la Chisinau. Daca vreti sa schimbati informatii cu mama lui Cosmin sau daca vreti sa il ajutati, acesta este […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

