Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Ramona Ciobanu. Am fost. Sunt. Voi fi?

with one comment

„Eram ca şi tine. Un om normal, un cetăţean oarecare. Tânăr, vesel, cu planuri obişnuite.

Îmi amintesc… Îmi amintesc că mi se întâmpla să văd oameni cu probleme pe stradă. Mă uitam şi mă gândeam cu compasiune la ei. De multe ori îmi continuam drumul fără să fac nimic, pentru că aveam atâtea de făcut… un program încărcat la serviciu… De multe ori mă gândeam… Mie nu mi se poate întâmpla…. Fără să vrei gândeşti aşa. Fără să fii un om rău sau insensibil gândeşti aşa. Poate că ţi s-a întâmplat şi ţie. Dar iată cum am ajuns să văd că nu-i chiar aşa…”

Ramona Ciobanu are 29 de ani. În 2006, de Paşti, a avut un accident de maşină, în apropiere de Mănăstirea Tismana. Adusă de urgenţă la Bucureşti, la Spitalul Bagdasar Arseni, a primit diagnosticul de traumatism vertebro-medular-cervical la nivel C5-C6 cu secţionare completă a măduvei spinării. Şi tetraplegie – adică paralizie de la gât în jos. A suferit o operaţie, vertebrele i-au fost puse la loc şi fixate cu o plăcuţă metalică. A făcut recuperare luni în şir, în spitale, acasă, în sanatorii. A început să recupereze o parte din braţe, un pic din echilibru şi statul în şezut. Familia a cautat clinici de recuperare în străinătate, a gasit una în Germania pentru recuperare specializată pe leziuni neurologice şi una în Franţa, pentru terapia prin laser (laserpunctura). Preţurile sunt mari, cam 22.500 de euro pentru 30 de zile. Ramona mai are nevoie de un fotoliu rulant electric, care costă 6.000 de euro. Prietenii au reuşit să strângă până acum 2.000. Ramona este născută în Târgu-Jiu dar locuieşte în Bucureşti de 10 ani. A terminat ASE-ul în 2001 şi până la accident a lucrat, era şef-contabil. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

Raiffeisen Bank – SMB

RON: RO 14 RZBR 0000 0600 0890 6196

EURO: RO 30 RZBR 0000 0600 0890 6199

Cod SWIFT: RZBRROBU

Titular: Ciobanu Ramona-Elena

Dacă vreţi să luaţi legătura cu familia, vă rog să îmi lăsaţi un mesaj şi vă pun în contact cu prietena Ramonei care vă poate da detalii (Andreea). Site-ul Ramonei pe care găsiţi documente medicale şi fotografii de la tratament:

http://www.ramonaciobanu.ro

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua,
    Ma numesc Angela si va scriu, deoarece prietena mea cea mai buna, in urma unui accident rutier, a ramas intrun scaun cu rotile, cu diagnosticul sectiune medulara T11-T12. Suntem din Galati, a fost operata tot la Bagdasar, si a incercat orice posibil aici in GAlati si in alte centre de recuperare, Mangalia, Techirghiol, etc.. Acum a gasit o persoana care vrea sa o ajute cu recuperare in Germania, dar medicii din Galati, cand vad diagnosticul, niciunul nu vrea sa o indrume catre o anumita clinica din Germania. Intrucat povestea Ramonei am gasito pe internet pana la momentul plecarii la recuperare in Germania, voiam sa stiu daca a fost intradevar, si daca a dat rezultate. In speranta ca veti vedea mesajul meu si veti putea sa ne ajutati cu informatii, sau daca pe ramona o va ajuta doar faptul sa vorbeasca cu cineva in aceeasi situatie ca si ea, eu va las nr meu de telefon si adresa de mail pentru contact. Multa sanatate.
    Angela 0722.511.136 , angymiron@yahoo.com, Galati 23 ianuarie 2011

    ANGELA

    23 Ianuarie 2011 at 14:06


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

