Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Fabian Gabriel Russu, un copil pentru care cancerul este ceva ce poate fi învins

with 36 comments

FabianRussuOct1

Se numeşte Russu Fabian Gabriel şi are 5 ani. I-a împlinit pe 7 martie 2009, în spital, la oncopediatrie.

Pe Fabian l-am cunoscut în august 2009. Atunci mi-a dat o lecţie de curaj.

Fabian a fost diagnosticat în mai 2008 cu Limfom Malign Non Hodgkin (cancer de sânge) şi tumoră abdominală. Fabian este din Rupea, judeţul Braşov.

Pe 23 mai 2008, lui Fabian i s-a umflat burtica. Nu avea dureri, nu se plângea de nimic. Părinţii l-au dus la spitalul din Braşov. Rezultatul CT: suspect de cancer. Medicii din Braşov l-au trimis la Bucureşti, la Spitalul „M.S. Curie”.

Pe 27 mai 2008 a primit confirmarea. Fabian avea cancer, la doar 4 ani.

În abdomen avea o tumoră care, aparent, nu îi mai dădea lui Fabian nicio şansă la viaţă. Fabian a început imediat tratamentul citostatic, care a durat până în octombrie. Analizele după tratament erau bune, aşa că i-au dat drumul acasă.

În noiembrie 2008, un nou CT indica metastază la ficat. Pe 8 noiembrie a făcut biopsia. A reînceput tratamentul citostic. Pe 29 mai 2009, CT-ul indica o tumoră pe intestinul subţire şi încă una pe rinichiul stâng. A fost operat pe 8 iunie 2009. Medicii i-au dat puţine şanse. Dar Fabian a rezistat eroic. A continuat tratamentul citostatic şi, începând cu 30 august 2009, analizele au început să iasă din ce în ce mai bine.

Pe 7 septembrie 2009, Fabian a plecat acasă, după 4 luni de spitalizare.

Timp de 4 luni, Fabian nu şi-a văzut tatăl decât de două ori – omul munceşte cu ziua şi puţinii bani pe care îi câştigă nu ajungeau şi pentru biletele de tren. Fabian mai are doi fraţi acasă, unul de 11 ani, Tudor, şi altul de 17, Ştefan.

Mama lor, Ciucuţ Gabriela, are indemnizaţie de însoţitor, 500 RON. Tatăl lor, Russu Florin, lucrează cu ziua, când găseşte. Are grijă de cei doi copii mai mari. Doar Tudor mai merge la şcoală, pentru Ştefan nu au mai fost bani. Indemnizaţia mamei vine de la primăria din Rupea, banii îi ridică tatăl şi le trimite jumate din ei la spital. Fabian are şi el un „venit” al lui, de 90 RON – „persoană” cu handicap – el zice că are pensie.

Fabian spune că e cam rău cu mâncarea în spital, că lui îi este cam foame iar maică-sa nu prea are bani să îi cumpere. Dar o înţelege, face şi ea ce poate.

Fabian a terminat pe 30 octombrie 2009 o cură dură de citostatice. Are nevoie de picături de ochi, de vitamine. De unguente.

Fabian mai are de făcut mult tratament, dar merită. Şansele lui cresc pe zi ce trece. Acum face cure de citostatice de două ori pe lună. Vine cu trenul, pleacă cu trenul. Dacă are bani. Dacă are noroc, Gabriela găseşte tren cu bilet de 25 RON. Dacă nu, trebuie să îl ia pe ăla la care costă 47 RON. De patru ori pe lună.

Mama lui Fabian se gândeşte că ar fi mai bine să rămână în spital, dacă vor vrea medicii să îi lase, nu mai are bani de tren. Nu au bani nici de lemne, nu îl pot ţine pe Fabian acasă, în frig.

Când ajunge la disperare, Gabriela se împrumută de la mama lui Bogdan.

Fratele lui Fabian, Tudor, are şi el nevoie de ochelari, are nevoie de rechizite pentru şcoală.

Ei au o căsuţă din lemn, cu două camere, în Rupea. Până acum au rezistat pentru că au vândut vaca, viţelul şi un porc. Nu mai au ce vinde. Ca să îl poată vindeca pe Fabian, toată familia mănâncă doar cartofi.

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

Raiffeisen Bank – Agenţia Rupea

RON: RO 48 RZBR 0000 0600 1205 5756

EURO: RO 69 RZBR 0000 0600 1205 5766

Cod SWIFT: RZBRROBU

Titular: Ciucuţ Gabriela

Telefon: 0762 781 566

Pe 4 noiembrie 2009 i-am dus lui Fabian 200 RON din partea doamnei Alina N., pentru medicamente şi mâncare. UPDATE 12 noiembrie 2009: De la Liliana 100 RON pentru Fabian, Doamne ajută! Am sunat-o pe mama lui şi am învăţat-o cum să îi scoată de la bancă (nu are card, am sfătuit-o să ceară unul, este bancomat în spital), banii de la Liliana au venit la fix pentru biletul de tren, Fabian se întoarce la spital în seara zilei de miercuri, 18 noiembrie 2009. UPDATE 17 noiembrie 2009: De la Monica 300 RON! Doamne ajută! Vă mulţumesc din suflet.

FabianRussuOct2

.

Steluţele de mare

.

UPDATE 5 decembrie 2009: După ce povestea lui Fabian a apărut şi în Adevărul de seară din Braşov, doamna Raluca a dorit să îl ajute pe Fabian. A fost  la el acasă şi a dus pentru Fabian un aparat video şi casete cu desene animate iar pentru întreaga familie a dus alimente, fruncte şi dulciuri. Împreună cu alţi colegi, doamna Raluca a strâns 950 RON, pe care i-a depus în contul Gabrielei.

În acest timp Fabian era la spital, unde i-am transmis mesajul doamnei Raluca: „Sper din tot sufletul ca Fabian sa se faca bine si-i transmit prin intermediul tau si lui si celorlalti copii multa, multa sanatate si Doamnea ajuta sa creasca mari si sa aiba parte numai de fericire”.

Fabian i-a trimis doamnei Raluca mulţumiri şi o fotografie – pe care şi-a făcut-o singur 😀

UPDATE 6 decembrie 2009: Bogdan Dincă m-a anunţat că Fabian a mai primit 500 RON, după ce i-a publicat povestea aiciUPDATE 16 decembrie 2009: După ce a apărut în Click, pe 20 noiembrie 2009, Fabian a primit o sumă frumuşică (mare, chiar 😀     ) de bani, pe 10 decembrie 2009, de la o doamnă care a dorit să rămână anonimă. UPDATE 30 decembrie 2009: Pentru Fabian s-a strâns o sumă măricică şi mă bucur imens. Banii îi vor ajunge acum pentru multe-multe: drum, medicamente, hrană, igienă. Asta nu a însemnat însă că nu l-am vizitat mereu, după întoarcerea la spital, pe 19 decembrie 2009. I-am dus darurile trimise de voi.

36 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. bine ca si-au deschis cont…am preluat si eu pe blog, multumesc

    adriana

    6 Noiembrie 2009 at 08:17

  2. […] Fabian Gabriel Russu, un copil pentru care cancerul este ceva ce poate fi învins […]

  3. […] Fabian Gabriel Russu, un copil pentru care cancerul este ceva ce poate fi învins […]

  4. Fabian a plecat azi acasa; revine saptamana viitoare

    adriana

    10 Noiembrie 2009 at 17:18

  5. Buna, Isabelle
    Am reusit sa depun azi in contul lui Fabian 100 RON.
    Am inteles ca deocamdata e acasa si se intoarce miercuri (am citit ori la tine, ori la Adriana)
    Incerc sa mai strang niste banuti pentru el, sper sa reusesc; numai bine!
    Liliana

    Liliana

    12 Noiembrie 2009 at 14:42

    • Bună Liliana,
      Super, of. I-am spus Gabrielei să meargă luni la bancă şi să îi scoată, să aibă de tren. La fix, deci! MULŢUMESC! Îmi spunea azi dimineaţă că e cam frig acolo, Fabian ar ieşi şi el din casă dar nu poate să îl lase, să nu răcească.

      isabellelorelai

      14 Noiembrie 2009 at 23:36

  6. Buna Isabelle,
    Am reusit sa depun ieri in contul lui Fabian 300 RON.
    Sper din suflet sa-i fie de folos.

    Te rog sa ne tii la curent cu starea lui de sanatate.
    Ii tin pumnii stransi si sunt cu gandul la el!
    Monica

    Monica

    17 Noiembrie 2009 at 10:37

    • Bună, Monica – şi mulţumesc mult-mult! Sigur îi vor fi de folos. Joi mă duc la el, să îi duc medicamente de la doamna Lena şi jucării de la doamna Oana.
      Oricum, Fabian este bine, în ultimele zile am vorbit cu mama lui la telefon şi era bine (nu îl lasă în curte, la ei este foarte frig şi o răceală mai mare….)

      isabellelorelai

      17 Noiembrie 2009 at 11:35

  7. Doamna Isabela,
    in prima saptamana din decembrie,miercuri sau joi,as vrea sa vin in Bucuresti si sa va dau sase carticele zambitoare din partea mea si a unor prieteni din Ploiesti;cartile sunt pentru: Fabian,Cosmina,Georgi,Ovidiu,Stefanel si Gabita;poze am,le-am luat din articolele dvs;tot de acolo am luat si o mare parte din datele necesare; mai e ceva de lamurit(numele unor prieteni,prietene cu care ei se joaca acasa sau cand vin la tratament);astept raspunsul dvs,daca puteti sa intrebati.
    aducandu-le in saptamana mentionata,sper sa le primeasca ori de Mos Nicolae ,ori de Mos Craciun,in functie de datele la care fac tratament sau control.
    multumesc,
    Cristina

    cristina

    18 Noiembrie 2009 at 15:12

  8. doamna Isabela,
    puteti sa aflati care este cea mai buna prietena a Cosminei?dar a Georgianei?
    astept raspuns;
    va multumesc,
    Cristina

    cristina

    19 Noiembrie 2009 at 13:50

    • Doamna Cristina,
      Păi a Cosminei cred că este Oana. Cel mai bun prieten al Georgianei este Ferike.

      isabellelorelai

      20 Noiembrie 2009 at 01:21

      • Toti cei sase copilasi fac tratament la Budimex?sau sunt si la IOB?
        multumesc,
        Cristina

        cristina

        20 Noiembrie 2009 at 09:03

  9. Doamna Isabela,
    multumesc pentru raspunsuri.
    pentru aceste 6 carti nu este nevoie de bani;”m-am descurcat pe plan local”;doar daca mai sunt cereri voi lua datele necesare si 19 ron/buc. pentru materiale;vorbim la sf. saptamanii viitoare(29,30 nov.)ca sa stabilim ora si locul de intalnire(miercuri 2 dec. sau joi 3 dec. ,in fct. de programul dvs.);eu pot ajunge in Buc. cel mai devreme la ora 18 deoarece lucrez pana la ora 16;ajung in zona Garii de Nord-Matache „la microbuze”;IOB stiu PREA BINE unde este dar BUDIMEX ,nu;astept raspuns.
    multumesc,
    Cristina

    cristina

    20 Noiembrie 2009 at 07:53

    • Doamna Cristina, înainte cu câteva zile de a pleca spre Bucureşti îmi trimiteţi un mesaj şi aranjăm. Vin eu la gară sau vedem noi cum facem

      isabellelorelai

      20 Noiembrie 2009 at 09:52

  10. Doamna Cristina,
    La Fundeni este doar Georgi, dar nu garantez că atunci când veniţi dvs la Buc va fi la tratament, dar vedem atunci
    Ceilalti sunt la Budimex, mai puţin Ştefănel care este acasă (el dor vine la control la spital, periodic, a scăpat de citostatice)

    isabellelorelai

    20 Noiembrie 2009 at 09:55

    • Doamna Isabela,
      multumesc pt. raspuns;
      am aflat cum se ajunge la Budimex cu metroul(p-ta victoriei-statia Brancoveanu);ne putem intalni acolo dupa ora 18, in ziua in care puteti dvs.
      multumesc,
      Cristina

      cristina

      20 Noiembrie 2009 at 12:03

  11. am citit,multumesc

    cristina

    20 Noiembrie 2009 at 15:52

  12. Buna,

    eu am citit despre povestea lui Fabian si in Adevarul de seara
    Am citit ca-i plac desenele animate si cum nu am bani si fiica mea este destul de mare pot sa-i daruiesc un video functionabil, bine intretinut si toate casetele cu desene animate pe care le avem Nu vreau sa spui ca este de la mine si nu astept nici multumiri sau publicitate.Pur si simplu cred ca merita cat mai multa fericire!

    raluca ciocanoiu

    25 Noiembrie 2009 at 09:40

    • Doamna Raluca, o voi întreba pe mama lui Fabian şi vă comunic! Mulţumesc frumos!

      isabellelorelai

      25 Noiembrie 2009 at 23:24

      • Buna Izabela,

        in final am reusit sa trimit 950 lei in contul doamnei.(m-am mai intalnit cu ceva prieteni in drum spre banca).Salutari si multa sanatate, Raluca

        raluca ciocanoiu

        3 Decembrie 2009 at 19:10

  13. Ama strans pana acum, 03.12, 806 lei si merg la banca sa-i trimit doamnei in cont.(Contributie colegi de servici:Vectra International si Orange-Brasov).Multa sanatate!

    raluca ciocanoiu

    3 Decembrie 2009 at 15:56

  14. Buna Isabelle,

    Te rog mult da-ne de stire, ce mai face Fabian? Mai stii ceva despre el? Este acasa sau la spital? Cum se mai simte?

    Monica

    Monica

    4 Decembrie 2009 at 11:25

    • Monica, Fabian este la spital, ultima dată l-am văzut pe 2 decembrie, miercuri. A terminat o cură dură, când am ajuns eu dormea, cu transfuzia de sânge în mânuţă. Dormea aşa de frumos că nu m-am îndurat să îl deranjez niciun pic, i-am pus o jucărică lângă el, să o găsească când se trezea.
      .
      UPDATE 5 dec
      Monica, uite-l pe Fabian, aseară, 4 dec
      https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/12/05/stelutele-de-mare-din-carti/

      isabellelorelai

      4 Decembrie 2009 at 12:52

      • Draga Isabelle,

        Sunt un om obisnuit ca oricare altul, nu am bani multi si nici cu timpul nu ma descurc foarte bine; cu toate acestea, daca vreodata va fi nevoie de ceva (jucarii, banuti, alimente, transport cu masina, mai ales in weekend…) te rog apeleaza si la mine, cine stie, poate pot contribui cu ceva.
        Mi-as dori sa pot sa-i vizitez pe copilasi, sa-i mangai, sa vorbesc cu ei si sa-i inveselesc putin, dar inca nu am puterea asta, m-ar podidi plansul.
        Salutari si multa sanatate,Monica

        Monica

        8 Decembrie 2009 at 09:46

  15. Draga Isabelle, Pe urmatoarea adresa de email pot fi contactata mai repede:
    mondays19@yahoo.com
    Sanatate multa,
    Monica

    Monica

    10 Decembrie 2009 at 10:18

    • Monica, ok, stai un pic să îmi refac computerul, au fost 2 pene de curent şi m-am ales cu ceva necazuri

      isabellelorelai

      11 Decembrie 2009 at 11:40

  16. […] şi vroia şi el. Aseară, când a spus Mulţumesc, avea mii de steluţe în ochi. Mama lui, a lui Fabian, vă mulţumeşte tuturor. Dacă treceţi pe aici şi citiţi, dacă l-aţi ajutat pe Fabian, […]

  17. […] a împlinit azi 6 ani. 7 martie 2010. Fabian e bolnav de la 4 ani. De cancer. La mulţi ani, […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

