Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Niculina. Sau Nina. Sau cum la omul sărac, nici boii nu trag. Dar trag copiii

with 20 comments

NiculinaDumitrascuNepoti1

Dumitraşcu Niculina – Nina – a împlinit de 38 de ani. A „apărut” pe blog acum ceva timp, lăsându-şi povestea vieţii la îndemâna tuturor, într-un comentariu. Era luna mai. Nina credea că scrie pe un forum.

Nimic senzaţional, povestea nu este unică. Nina s-a căsătorit la o vârstă fragedă – poate pentru că aşa vrut – sau aşa a trebuit. Nu ştiu exact. A născut 3 copii. Nimic senzaţional nici în faptul că, la 38 de ani, Nina este bunică. Primul ei fiu născut are 24 de ani, următorul 20, fiica împlineşte 17.

La 14 ani, Nina era deja căsătorită şi apoi mamă a primului copil. Născut, din păcate, cu o pareză pe partea dreaptă. A sosit şi cel de-al doilea băiat, când Nina avea 18 ani. La două săptămâni de la a doua naştere, tatăl a plecat. Nina a rămas singură, cu doi copii de crescut. Au urmat ceva ani petrecuţi prin spitale, în încercarea de a-l face bine pe băiatul cel mare. La 20 de ani, Nina s-a recăsătorit. A găsit un om bun care a acceptat-o cu doi copii. La 21 de ani, Nina a mai născut o fetiţă. Deci 3 copii.

Când Nina avea 32 de ani, sora ei mijlocie a murit într-un accident. A murit şi cumnatul. În urma lor au rămas 3 copii, de 8, 10 şi 12 ani. Nina nu s-a îndurat să îi dea la cămin. Aşa că i-a luat şi pe ei acasă. Deci 6 copii.

Când Nina avea 37 de ani, băiatul ei cel mare cunoaşte o femeie, mamă a 2 copii. Anul trecut, de Paşte, femeia a venit la Nina acasă, cu cei doi copii, un băieţel de 8 ani şi o fetiţă de 5. Niculina povestea: „Vă mărturisesc că sunt derutată, nu ştiu cum să mă descurc cu aceşti copii. Mama lor a venit cu o sacoşă cu câteva hăinuţe, sunt slabi, flămânzi, se vede că vin dintr-un mediu foarte sărac. Erau atât de murdari şi plini de păduchi că mi-au trebuit zile întregi să îi curăţ şi despăduchez. Băieţelul este în clasa a II-a, are 8 ani, iar fetiţa 5 ani. Nu ştiu cum şi ce a învăţat copilul ăsta până acum, pentru că nu ştie nimic. Mai cred că ar trebui să găsesc o şcoală specială pentru băieţel, dar nici el nici fetiţa nu au alte acte decât certificatele de naştere. Apoi m-am gândit să îi dau la un cămin sau la o şcoală săptămânală, dar nu m-am îndurat. Sunt doi copii minunaţi, cuminţi, ascultători şi harnici. Dacă aveţi un sfat pentru mine şi dacă mă puteţi ajuta cu nişte hăinuţe pentru cei doi copii, aş vrea să îi dau la şcoală şi la grădiniţă la toamnă, dar nu am cu ce să îi îmbrac. Îmi este ruşine că apelez dar nu îmi permit să cumpăr mai nimic şi vreau să încerc să îi învăţ carte, că alt viitor nu au”. Deci 8 copii.

NiculinaDumitrascuNepoti2

Când Nina avea 37 de ani, fiica ei de doar 16 ani, Georgiana, se căsătoreşte (fără voia Ninei). Iar anul ăsta a născut o fetiţă. Deci 9 copii…

Nina spunea, la un moment dat: „Nu mai ştiu cum să mă descurc. Simt cum cade cerul peste mine. Soţul meu munceşte, este sudor – câştigă cam 1.000 de lei, munceşte şi fiul meu cel mic, cam tot 1.000 de lei câştigă. Nepotul rămas de la sora mea câştigă şi el vreo 500”.

Cum vă spuneam, Nina este bunică. Fix acum două luni, pe 23 august 2009, se năştea Ştefania Violeta. Astăzi, 23 octombrie 2009, Ştefania împlineşte 2 luni.

Nina povesteşte: „Pe 23 august 209, fiica mea a nascut fetita. Desi avea doar 16 ani, a nascut foarte usor, o fetita de 3 kg 50 gr. Am fost cea mai fericita femeie din lume. Dar cum la mine n-a stat fericirea niciodata… am cazut cu picioarele pe pamant cand a venit medicul si ne-a spus: “Fetita s-a nascut cu o malformatie grava. Atrezie de esofag – esofagul nu comunica cu stomacul. Pe 24 august, fetita a fost transferata de la spitalul universitar la spitalul Grigore Alexandrescu unde a fost operata de urgenta. Medicul care a operat-o ne-a spus ca abia dupa 7 zile ne va putea da un raspuns… Astazi s-au implinit cele 7 zile, iar cand ne-am dus la spital dimineata, doctorul ne-a spus ca operatia nu a reusit si va trebui sa o opereze din nou. Sunt distrusa. Operatia a durat 5 ore, i s-a pus un dren in stomac si celalalt capat i l-au scos prin burtica pentru a fi alimentata. Astazi cand au dus-o in sala de operatie ne-au dat voie s-o vedem o clipa…era asa de frumoasa, ochisorii ei negri ma priveau fix de mi-a rupt inima”.

StefaniaDumitrascu1

Ştefania este hrănită printr-un tub, direct în stomac, iar la gât are un alt tubuleţ, pe unde elimină saliva.

Nina a trimis un mail medicilor de la Clinica Karlsruhe din Germania, pentru o operaţie. Răspunsul a fost simplu: “Se poate. Veniţi când Ştefania împlineşte 5 luni, cu Formularul E 112 aprobat – dacă aveţi asigurare, sau vă costă 25.000 de euro”.

Nina vrea să salveze copilul şi are nevoie de ajutor ca să ajungă în Germania. Fără bani de transport, spitalizare, cazare – nu are cum să reuşească.

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

ING Bank – Sucursala Giurgiului

RON: RO 12 INGB 0000 9999 0160 0322

EURO: RO 54 INGB 0000 9999 0163 2255

Cod SWIFT: INGBROBU

Titular: Dumitraşcu Niculina

Telefon: 0763 998 823. E-mail nina_36_1971@yahoo.com

Domiciliu: comuna Copăceni, str. Principală nr. 963, judeţul Ilfov.

Blogul Ştefaniei, făcut de Lia (Oameni darnici) care o cunoaşte pe Nina – a vizitat-o acasă şi confirmă situaţia Ninei. Pe blog este postată fişa medicală a copilului şi răspunsul primit de la spitalul din Germania. Lia a reuşit să strângă 500 RON pentru Ştefania.

http://ajutati-opestefaniasatraiasca.blogspot.com

StefaniaDumitrascu2

UPDATE 10 noiembrie 2009: Ştefania a strâns 4.000 RON. UPDATE 12 noiembrie 2009: Ştefania în Campania Click Din Inimă pentru Copii. UPDATE 17 noiembrie 2009. Nina la Antena 2, „Celebri sau nu la Mihaela Tatu”.  UPDATE 21 noiembrie 2009. Click!: Bogdan Croitoru, cunoscut cu numele de scenă Fizz, s-a alăturat campaniei umanitare, „Din inimă pentru copii”, lansată de ziarul Click! Cântăreţul a donat 1.000 de euro în contul deschis pentru micuţa Ştefania şi a vizitat-o şi acasă, în comuna Copăceni, încărcat cu daruri. Click! l-a însoţit pe Fizz pe tot parcursul zilei petrecute alături de familia micuţei Ştefania-Violeta. „Felicit iniţiativa ziarului şi aş dori să mă implic cât mai mult în această campanie pentru că vreau să o văd sănătoasă pe această fetiţă. M-a impresionat extrem de mult condiţia modestă a familiei acestui copil şi totodată puterea acestora de a continua lupta cu viaţa. Ştefania e o minune de copil”, spune Bogdan Croitoru. Vizita cântăreţului a fost moment de mare fericire în familia micuţei Ştefania, Bogdan cumpărând tuturor copiilor dulciuri şi fructe proaspete. „Mă impresionează copiii. Pe această cale aş vrea să senzibilizăm mai mulţi oameni cu bani din lumea showbizului, care să participe la însănătoşirea Ştefaniei cu fapte şi nu cu vorbe”, spune Fizz.

Trebuie operată cât mai repede. Operaţia de reconstrucţie a esofagului micuţei Ştefania trebuie să aibă loc cât mai repede. Aceasta este părerea unui medic german, de la o renumită clinică din Europa, cu care Click! a luat deja legătura. În momentul în care vom avea cei 25.000 de euro strânşi, vom face toate demersurile pentru ca Ştefania să ajungă în Germania şi să se întoarcă sănătoasă. Profesorul de la Clinica Karlsruhe a mai operat cu success şi alţi copii veniţi din România.

UPDATE 3 decembrie 2009. Nina la Poveştiri AdevărateUPDATE 19 februarie 2010. Astăzi, Ştefania a plecat în Germania. Operaţia va avea loc pe 24.02.2010. Mai multe aici.

20 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Isabelle, trimite-mi te rog un mail. Am o propunere.

    simona ionescu

    24 Octombrie 2009 at 00:44

  2. În ciuda tuturor dramelor, sunt niște oameni extraordinar de buni și de puternici și într-adevăr merită ajutați. Iar micuța, deși e hrănită prin tub direct în stomac, e vioaie, a luat în greutate, e o luptătoare și trebuie să reușească!

    LiaLia

    24 Octombrie 2009 at 13:27

  3. Hehe, am uitat și de gripă și de orice supărare personală când azi dimineață am vorbit cu Nina și mi-au făcut invitația (și onoarea) de a fi nașa micuței Ștefania 🙂 Așa că acum parcă mai tare îmi doresc să o ajut pe micuță.

    Pentru Alexandra promit să fac un pachet frumos zilele astea.

    LiaLia

    24 Octombrie 2009 at 17:00

  4. Stimata doamna Isabela,va multumesc mult la fel si lu’nasica Lia’sunteti doua femei minunate cu suflete mari,va doresc tot binele din lume,cu respect Dumitrascu Niculina Nina.

    dumitrascu niculina

    25 Octombrie 2009 at 21:04

  5. Buna Isabelle
    Ma gandeam ca poate mai facem un pachetel si pentru ei, cu niste hainute si pentru ceilalti copii si ceva alimente de baza. Doar ca eu nu am masina si nu am cum sa il duc pana acolo, poate ne ajuta Lia daca mai merge pe acolo?
    Multumesc

    ioana

    28 Octombrie 2009 at 11:36

    • Ioana, păi cred că Lia merge, că e năşică, vorba aia. Hai că îi zic azi şi apoi vă pun în legătură.

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 11:43

  6. Buna ziua,
    Se poate publica si CNP-ul doamnei Niculina? Intreb deoarece este necesar a fi completat si CNP-ul pe ordinul de plata.

    Manfred

    28 Octombrie 2009 at 15:42

    • O întreb şi vă răspund, vă mulţumesc.
      Lia îmi spune că:
      Pe orice ordin de plata se pune numele celui care face plata, contul in care face plata si suma
      Trebuie CNP-ul persoanei care trimite.

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 22:02

  7. Stimata doamna Isabela,as vrea sa multumesc tuturor persoanelor care se intereseaza de suferinta noastra si dumneavoastra ca a-ti dat ocazia sa fie vazuta de oameni cu suflet, daca vreti puteti publica si cnp-ul meu,2711104181154,eu va multumesc din suflet tuturor,cu mult respect DUMITRASCU NICULINA NINA

    dumitrascu niculina

    28 Octombrie 2009 at 22:17

    • Nina, pe 4 noiembrie e ziua ta?
      M-a sunat Claudia azi şi mi-a spus că sâmbătă vine la tine. Bine, mi-a zis mai multe, dar o las pe ea să îţi povestească (Claudia Bălan, de la Click).

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 22:25

  8. Da doamna Isabela,,este ziua mea dar va spun din suflet..au trecut 38 de ani,ani grei,foarte grei,am pierdut persoane dragii,parinti mei sunt bolnavi,nepotica mea [printesa mea] a-mi rupe sufletul,de-ti stii cat este de frumoasa,va jur ca mi-as da viata orcand s-o pot face sa manance cu gurita ei,a anvatat sa rida si cand rade la mine ma face fericita si-mi da putere sa lupt pentr-u ea.
    Va multumesc pentr-u ca exista an lumea asta oamenii ca dumneavoastra….sunteti minunata.

    dumitrascu niculina

    28 Octombrie 2009 at 22:41

    • Nina, m-am văzut cu Lia în seara asta şi mi-a spus că aia mică creşte şi este foarte vioaie. Eu cred că o să fie bine. Ştii ce? Poate că puiuţul ăsta îţi va aduce norocul în casă, cine ştie…

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 22:49

  9. Doamne…..sa va auda Dumnezeu si sa va vada pentru tot binele care al faceti.Va doresc multa sanatate si fericire…Nina.

    dumitrascu niculina

    28 Octombrie 2009 at 22:53

  10. […] mi-a spus ceva ce nu putea fi refuzat? Simona Ionescu, pe 24 octombrie 2009. Mai multe pe blogul Simonei – inclusiv Comunicatul de […]

  11. […] Violeta Dumitraşcu împlineşte 6 luni pe 23 februarie 2010. Dacă vă mai amintiţi de ea, este nepoţica tinerei bunicuţe, Nina (sau Niculina) – bunica record, de doar 39 de ani, femeia la care trag copiii. Ştefania a fost „fascinată” de ecusonul meu […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

