Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Ovidiu, seninul din cancer

with 33 comments

OvidiuCorcodel

Ovidiu în camera de joacă Asociaţia PAVEL – Budimex

Pe Ovidiu îl ştiam doar din fotografii, ca şi pe Cosmina. Le pusesem fotografiile – nu ştiu de ce – la povestea asta veche, dar atât de nouă. Poate pentru seninul din ochii lui Ovidiu. Sau poate pentru întrebările sfioase din ochii Cosminei. Nu le ştiam numele, ei erau doi dintre copiii internaţi la oncologie Budimex. I-am văzut la început de august, bravi prizonieri de război în vitrine cu dureri, spaime şi mii de lacrimi.

Atunci, în august 2009, când cu drumul deschis spre copii prin Ştefănel, Ovidiu era la „pompă” (pompa este chestia aia care picură citostatice în trupşoarele copiilor bolnavi de cancer – deja am învăţat să vorbesc ca ei, în spital).

Ovidiu stătea cuminţel în pat – am crezut că doarme. Ana, mămica lui, îl veghea la fel de cuminte. Parcă număra picăturile. De otravă. Se ruga să se termine mai repede.

După o oră mi-am făcut curaj să intru la el, aveam un ursuleţ obosit care îşi căuta culcuş într-un pătuţ de copil. Un zâmbet senin.

Cu Ovidiu mi s-a întâmplat acelaşi lucru. Aceeaşi impresie greşită – aşa am păţit cu Cosmina. Sfiala lor am luat-o drept reţinere. Am crezut greşit, dar mi-a trecut. O maşinuţă teleghidată a spart gheaţa şi impresia de răceală, care era timiditate. De ambele părţi.

Ovidiu Corcodel, care are 4 ani şi cancer, este din Tortomanu, judeţul Constanţa. Ovidiu a fost diagnosticat acum 6 luni. La Budimex vine din 15 mai 2009, trece deja la a VI-a cură de citostatice. Doctorii spun că are şanse mari de vindecare, analizele ies din ce în ce mai bine. Mai are 6 luni de citostatice şi, dacă norocul o ţine tot aşa, nu mai face nici operaţie.

Ana, mămica lui Ovidiu, este singura care are un venit, cel de însoţitor. Cam 630 RON pe lună. Din ei, 400 se duc, lunar, pe transport. Vin de la ţară, unde tatăl lui Ovidiu găseşte greu şi rar de lucru. Au vândut cam tot ce aveau prin curte – animale, păsări – ca să se descurce cu boala copilului. Îi mai ajută părinţii, altfel…

Ovidiu a venit miercuri în spital, pe 14 octombrie 2009. A răcit, aşa că nu a început cura. Dacă treceţi pe acolo, vă rog frumos să nu îi ocoliţi. Veţi primi cel mai curat zâmbet din lume. Vă „costă” o banană şi un măr. Cred că merge şi o bomboană. De maşinuţe mă ocup eu.

OvidiuSiAna1Ovidiu, până să înceapă citostaticele

.

Steluţele de mare

.

19 octombrie 2009

OvidiuCorcodelAP1

Fiecare părticică din mine simţea cum se scurge viaţa din copilul meu. Era ca şi mort… Ovidiu

Doar pentru câteva secunde Ana priveşte spre nicăieri. Ochii ei tineri şi frumoşi sunt obosiţi, înroşiţi de nesomn. Întoarce capul speriată spre copilul care doarme liniştit. Îşi lipeşte privirea de trupul mic. Ana clipeşte rar. Parcă se teme să nu piardă ceva. În seara în care a căzut brusc din picioare nu mai respira deloc, şopteşte Ana. Faţa lui devenise neagră ca pământul. Pentru câteva secunde am crezut că a murit. Ne-am închipuit că s-a înecat cu ceva. Ne-am repezit spre el. Nu mai ştiu exact ce şi cum am făcut să îl readucem la viaţă, dar cred că niciodată în viaţa mea nu am fost mai fericită ca atunci când Ovidiu a deschis ochii. Sunt şase luni de când l-au diagnosticat cu cancer, dar totul merge spre bine, spune Ana. O tumoră în plămâni, asta au văzut prima dată la spital. Din cauza asta a făcut stop respirator şi a căzut ca şi secerat. Doctorii de la spitalul din Medgidia ne-au spus că tumora, malignă, se cuibărise în pieptul lui cu alte şase luni înainte. Ne-au mai spus că este grav şi că trebuie să plecăm la Bucureşti, la oncologie. Acum Ovidiu este bine, după şase luni de chimioterapie. În septembrie a făcut analize şi radiografii, tumora nu se mai vede, credem că a scăpat de operaţie. Nimic, niciun semn, absolut nimic nu ne-a dat de bănuit că Ovidiu ar fi fost bolnav de ceva. Pe 15 mai 2009, Ovidiu Corcodel a fost internat în secţia de Oncopediatrie a Spitalului M.S. Curie din Bucureşti, cu diagnosticul Limfom Malign Non Hodgkin şi cu o tumoră malignă la plămâni. Nu avea nici 4 ani. I-a împlinit în spital, pe 5 august 2009. Ovidiu a început imediat chimioterapia, pe 19 octombrie începe a VI-a cură. Mai are încă şase luni de tratament. Medicii spun că are şanse mari de vindecare. Ana şi Gheorghe, părinţii lui Ovidiu, au vândut tot ce s-a putut. Vite, păsări – ce aveau prin curte – ca să aibă bani de drum în fiecare lună, din Tortomanu până la Bucureşti şi înapoi, să cumpere hrană şi medicamente pentru copil. Sunt de la ţară, viaţa este grea, de lucru nu se găseşte. Dar nu se plâng, sunt fericiţi că le trăieşte copilul. Se descurcă cum pot. Îi mai ajută bunicii, cu ce au şi ei. Acum două luni, Ana şi Gheorghe s-au împrumutat de bani pentru un citostatic scump. L-au găsit în străinătate, 650 de euro flaconul. Ar mai avea nevoie de încă unul. Ana este singura care are un venit sigur, 630 RON, indemnizaţia de însoţitor al copilului. Din ei, cam 400 se duc pe transport, Ovidiu vine de două ori pe lună la tratament. Gheorghe îşi caută de lucru pe la oraş, munceşte cu ziua. Când găseşte.

Dacă doriţi să îl ajutaţi pe Ovidiu:

BCR – Agenţia Medgidia

RON: RO 48 RNCB 0118 1097 5816 0001

EURO: RO 21 RNCB 0118 1097 5816 0002

Cod SWIFT: RNCBROBU

Titular: Corcodel Gheorghe

Telefon Ana Corcodel: 0763 411 693

OvidiuCorcodelAP5

Mai multe fotografii aici. Si mai multe fotografii aici. Bogdan Dincă. Text: Isabela (Isabellelorelai) – doar o voce, a lor. A celor care nu pot striga după ajutor. Restul depinde de oameni. Foto: Adrian Popescu site (şi blog). Film: Adrian Popescu.

Martie 2010

Cred că este timpul să menţionez ceva. Pentru că există persoane care, deşi ar fi putut cu mare uşurinţă să îi ajute mai mult pe copii, pentru că încasează un salariu de la asociație, nu au făcut-o. În schimb fac liste, „îşi dau cu presupusul”, aruncă venin în stânga şi în dreapta la adresa mea, îşi pun întrebări stupide cu voce tare (normal că vorbele au ajuns la mine – am aflat).

Era chiar atât de greu să trimiteţi e-mail-uri la ziare şi să povestiţi despre greutăţile în care se zbat copiii şi părinţii lor, de ani de zile? Aşa cum aţi început să faceţi acum? A trebuit să merg eu la ziar (Click/Din inimă pentru copii) pentru 3 luni și să scriu și acolo despre ei, ca să vedeţi cât de simplu pot fi ajutaţi?

Unii mai mult, alţii mai puţin, pentru că este vorba şi despre un pic de noroc aici. Şi nu toţi au noroc, asta este clar.

A existat o persoană care, de Crăciun, a sponsorizat câţiva copii pe care i-am dus în campania din ziar / Click. Persoana a dorit să rămână anonimă. A trimis banii direct părinţilor, cu poşta. De asemenea, nu a dorit ca suma să fie făcută publică. Deci: în ziar am dat mai mulţi copii. Situaţia a stat astfel: persoana a trimis bani doar pentru 5 copii: Ovidiu, Narcisa, Andrei, Fabian şi Găbiţa (Lăcrămioara).

I-a contactat şi pe părinţii lui Daris şi ai Ioanei-Alexandra, dar a venit Crăciunul şi a uitat de ei. Apoi am reluat în ziar povestea Ioanei-Alexandra şi persoana i-a trimis şi ei bani, acasă. Deci 6 copii sponsorizaţi de aceeaşi persoană.

Tot în ziar au fost şi Bogdan şi Robert. Ei au primit bani de la alte persoane. Bogdan de la domnul D.I., care s-a dus personal la spital să vadă copilul şi i-a dat mamei banii (1.500 USD), iar pentru Robert banii (2.000 de euro, de la doamna L.) au fost puşi în contul campaniei şi apoi viraţi în contul părinţilor. Ulterior, Bogdan a mai primit 3.000 RON de la o paradă de modă şi 100 RON de la cititorii ziarului – şi încă 150 RON de la prietena mea, Cristina.

I-am dat în ziar şi pe Ştefănel, Cosmina, Daris şi Vali. Ulterior şi pe Alexandru Hărăniţă. Nici ei nu au fost sponsorizaţi de persoana respectivă. Ştefănel a primit 570 RON de la cititorii ziarului, bani care i-au fost puşi în cont. Vali a primit 370 RON de la cititorii ziarului, bani care i-au fost puşi în cont, iar de la prietena mea Cristina şi de la sora ei Raluca 400 RON – 250 i-am dat personal la spital iar 150 i-au fost puşi în cont.

Pe 22 martie 2010, Vali a mai primit în cont 400 RON, de la Magda şi Cristina, pentru medicamente.

Clar acum? Şi da, am prieteni care îi ajută în continuare pe copii, fiecare cum şi cu ce poate.

Raluca şi Cristina, Andreea, Ioana, Laura, Magda, Cristina, Silvia, întreaga echipă de la Salvează Vieţi – şi mulţi pe care nici nu îi cunosc. Îmi spun mamele copiilor că sunt sunate şi apoi ajutate de oameni care le-au găsit poveştile pe blogul meu. Vă mulţumesc, tuturor! P.S. Mulţumesc Carmen şi Oana. Minimarţienii îi vor ajunge lui Ştefănel tot anul.

33 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hmmm, ce frumusete de baiat! Si e de la mine din judet…poate se iveste vre-un drum al cuiva cunoscut pe acolo…sau poate mai trece si prin Constanta la medic la control uneori. Oare pot primi prin email adresa sau telefonul mamicii?

    Dana

    18 Octombrie 2009 at 14:40

  2. Site-ul devine tot mai mare, iar informatiile tot mai greu de gestionat si accesat. Este nevoie de o mai buna organizare si sistematizare a informatiilor astfel incat acestea sa fie usor de gasit. Datorita volumului mare de informatii inclusiv calculatorul proceseaza mai greu (timp pierdut pentru vizitatori sau poate sanse ratate pentru unii dintre nefericitii soartei). Am vazut pe undeva pe la comentarii ca la un moment dat un tanar s-a oferit sa va ajute sa aranjati datele. Ar fi intelept din partea dvs. sa apelati la un astfel de ajutor.

    Mircea

    18 Octombrie 2009 at 16:55

  3. […] la viaţă, dar cred că niciodată în viaţa mea nu am fost mai fericită ca atunci când Ovidiu a deschis […]

  4. […] Ovidiu Corcodel, care are 4 ani şi cancer, este din Tortomanu, judeţul Constanţa. Ovidiu a fost diagnosticat acum 6 luni. La Budimex vine din 15 mai 2009, trece deja la a VI-a cură de citostatice. Doctorii spun că are şanse mari de vindecare, analizele ies din ce în ce mai bine. Mai are 6 luni de citostatice şi, dacă norocul o ţine tot aşa, nu mai face nici operaţie. Dacă doriţi să îl ajutaţi pe Ovidiu: BCR – Agenţia Medgidia RON: RO 48 RNCB 0118 1097 5816 0001 Titular: Corcodel Gheorghe Telefon Ana Corcodel: 0763 411 693 […]

  5. […] Ovidiu Corcodel, care are 4 ani şi cancer, este din Tortomanu, judeţul Constanţa. Ovidiu a fost diagnosticat acum 6 luni. La Budimex vine din 15 mai 2009, trece deja la a VI-a cură de citostatice. Doctorii spun că are şanse mari de vindecare, analizele ies din ce în ce mai bine. Mai are 6 luni de citostatice şi, dacă norocul o ţine tot aşa, nu mai face nici operaţie. Dacă doriţi să îl ajutaţi pe Ovidiu: BCR – Agenţia Medgidia RON: RO 48 RNCB 0118 1097 5816 0001 Titular: Corcodel Gheorghe Telefon Ana Corcodel: 0763 411 693 […]

  6. D-na Isabelle,
    am de gand sa fac o galerie photo cu mai multi copii, carora le voi trimite prin d-stra pachete, dar si cu ceilalti care vin din cand in cand la spital sau pe care ai descopar acum,…De aceea voi lua cateva fotografii,binenteles cu specificatia de unde provin!
    Apropo, am citit in mare despre Florentina, si m-a impresionat mult,de aceea voi lua si fotografia ei,iar maine voi dona pt ea, precum si pt alti 2 copii.

    engelbote

    3 Noiembrie 2009 at 02:01

  7. […] Steluţele de mare. Ovidiu, seninul din cancer « Isabellelorelai’s Weblog […]

  8. Buna, Isabelle!
    Am donat azi pentru Ovidiu 210 RON (am pus mana de la mana cativa colegi). Sper sa-l ajute Dumnezeu sa se insanatoseasca.
    Iti doresc multa sanatate si multa putere de munca in continuare!

    Liliana

    10 Noiembrie 2009 at 16:45

    • Bună, Liliana, mulţumesc în numele lui Ovidiu. Se va face bine, are şanse mari, răspunde foarte bine la tratament, fără complicaţii – asta e mare lucru.

      isabellelorelai

      10 Noiembrie 2009 at 23:46

  9. […] Ovidiu Corcodel, care are 4 ani şi cancer, este din Tortomanu, judeţul Constanţa. Ovidiu a fost diagnosticat acum 6 luni. La Budimex vine din 15 mai 2009, trece deja la a VI-a cură de citostatice. Doctorii spun că are şanse mari de vindecare, analizele ies din ce în ce mai bine. Mai are 6 luni de citostatice şi, dacă norocul o ţine tot aşa, nu mai face nici operaţie. Dacă doriţi să îl ajutaţi pe Ovidiu: BCR – Agenţia Medgidia RON: RO 48 RNCB 0118 1097 5816 0001 Titular: Corcodel Gheorghe Telefon Ana Corcodel: 0763 411 693 […]

  10. Multumesc persoanelor cu suflet mare care l-au ajutat pe Ovidiu .In lumea asta cu atatea probleme se gasesc persoane care stie ce inseamna necazul si grijile..!!! Atunci cand va fi mai mare Ovidiu và va multumi el in persoana pentru tot ceia ce faceti pentru el!

    margi85

    23 Noiembrie 2009 at 11:40

  11. […] au primit Cosmina, Fabian, Ovidiu şi […]

  12. Am participat in luna decembrie la organizarea unui spectacol umanitar cu strangere de fonduri pentru copii bolnavi incurabil in ultima faza care sunt luati in evidenta fundatiei Hospice „Casa Albert” Luncani, Jud. Bacau
    http://www.asociatialumina.eu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=41&Itemid=69

    spectacolul a inceput cu un film…in acest film am folosit si poza lui Ovidiu..sa fiu sincera am fost impresionata de ochisorii lui … care mi-au transmis atat de multe…imi cer scuze daca am deranjat prin acest lucru..dar va asigur ca efectul a fost maxim…ii doresc lui si tuturor celorlalti numai sanatate si fericire…

    Ioana

    4 Ianuarie 2010 at 22:37

  13. ovidiu e nepotelul meu e tot ce avem mai scump pe lume.multumim pt ajutorul acordat.acum ovidiu e acasa si va pleca maine 11 feb.la bucuresti .cat a fost acasa sa simtit excelent de bn.sa dea domnu sa fie asa in continuare.

    mirela

    10 Februarie 2010 at 13:47

  14. ovidiu e ce-l mai scup copil din lume.te iubeste mirela.si sa dea domnul sa te faci bn

    mirela

    15 Februarie 2010 at 21:19

  15. k ms oricum am vb k ei la tel in fiecare zi si mi-au spus si ei.sper sa fie bn si smabata sa vina acasa.dak ai ies bn analizele.:)

    mirela

    17 Februarie 2010 at 18:24

  16. si mai am o intrebare.cine e margi85 k am citit ceva de sus si zice k al iubeste pe ovi.multumesc

    mirela

    17 Februarie 2010 at 18:26

  17. aseara ovidiu sa simtit fffff rau si sa internat la spitalul din constanta.azi am vb k ei si era un pik mai bn.a racit si nu putea sa respire si a fost internat.maine(sambata)poate vin acasa.paote da dumnezeu k acest ingeras sa se fac bn k numai paote sa suporte atata suferinta.

    mirela

    5 Martie 2010 at 18:25

  18. offfffff…doamne ce rau a facut acest copil sa aiba el asa o boala necrutatoare?:(

    mirela

    5 Martie 2010 at 18:30

  19. […] Ochii lui miraţi, mari şi senini, ca două ceruri paralele. Le-am prins privirea de câteva ori. Mereu nedumerită – ca şi a mea (mă întrebam ce caută el acolo, ce caută toţi puii de om acolo, de ce sunt atât de mulţi, de ce trebuie să pătimească…). Afară era cald, cerul era calm, uneori aerul fierbea dar nu conta, era afară. Era vară. Alţi copii erau la mare, la munte, la bunici. Ei închişi în vitrine, legaţi cu zilele de paturi prin fire fine cu substanţe greţoase. Legaţi de paturi de privirile atente ale mamelor disperate. Ea, mama lui, tăcută. Până şi ochii îi tăceau. Ce să spună… Câteodată erau tulburi. Ce să le spui? Mai prin toamnă ochii ei s-au limpezit. Observ că ea clipeşte într-un fel ciudat. Are ochi mari şi frumoşi. Când clipeşte unul rămâne deschis. Mă gândesc că ea a avut un şoc. Şi îndrăznesc să o întreb. Copilul nu a fost bolnav niciodată. Într-o seară a picat ca secerat. Era mai, anul trecut. Nu mai respira. I-au ţinut lumânarea. Apă, oţet, ce au ştiut. I-au dat palme până l-au făcut să respire din nou. După aia o săptămână a avut obrajii înroşiţi. La spital s-a văzut tumora. Era de şase luni acolo, în plămâni. Era grav. Limfom Malign Non Hodgkin toracal, stadiul IV cu metastaze. Au cumpărat citostatice din străinătate, o avere. Vreo trei mii de euro. Au vândut vitele şi păsările din curte, s-au împrumutat, i-au ajutat rudele, prietenii, consătenii. A fost foarte greu. L-a văzut cineva în campania din ziar şi i-a trimis bani. Să aibă de medicamente şi de drum. Acum e bine. Din când în când el mai răceşte. I-a trimis Cristina Immunocal, să nu se mai întâmple. Mai face febră. Uneori respiră mai greu iar maică-sa se sperie de moarte. Copil, ce să-i faci. Mai are 2 cure şi termină. Radiografia i-a ieşit perfect, nici urmă de tumoră. Ochii lui, seninul din cancer. Ovidiu. […]

  20. hristos a inviat la toata lumea.ovidiu asi petrece pastele acasa si e fff bine,multumim lui bunul dumnezeu

    mirela

    4 Aprilie 2010 at 21:41

  21. ovidiu are nevoie de banii pt asi lua medicamente trebuie sa faca comanda in strainatate pt 450 de patile de care are nevoie.tratamentul e foarte scump asa k cine poate sa-l ajute,ovidiu are deschis un cont la bcr.multumim oamenilor k suflet mare si tuturor care vor sa-l vad bine pe ovidiu.cu ajutorul lui dumnezeu poate se face bn.acum e bine dar speram sa fie si mai bn.

    mirela

    4 Mai 2010 at 17:04

  22. […] întrebat-o dacă situația lor financiară e aceeași. Este. A descris-o Isabela pe blog, aici și aici. Acum vin o dată pe lună la București. Drumul costă. La fel și celalte analize pe care Ovidiu […]

  23. […] vin în București și Ovidiu cu mămica lui, Ana – la spital, pentru analizele obligatorii. Ne vedem cu ei la Piața […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

