Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

De la rapid la urgent. Pentru ca un copil să aibă parte de o păpuşă şi de o pereche de cizme, că vine iarna. Un copil, copilul lui Cătălin Grădinaru

with 21 comments

De 7 ani încoace, un copil nu are parte de nici măcar o păpuşă. Este o fetiţă din Botoşani, se numeşte Alexandra Grădinaru. Acum are 13 ani. A înţeles. Mereu a înţeles. De la 6 ani tot înţelege. Că banii sunt prea puţini.

Şi că puţinii bani din buzunarele mamei ei, vreo 500 RON pe lună, au o valoare mult mare dacă se transformă în medicamente, nu în păpuşi şi în cizmuliţe.

Copilul a renunţat şi la cizme. O pereche de pantofiori „a mers” şi vara, şi iarna. Pentru că banii trebuiau pentru medicamentele care să îi salveze tatăl de la moarte. Ca să mai aibă un tată. Când avea 10 ani, copilul avea grijă de tatăl său, tocmai intrat în comă.

Un tată bun. Nu bogat, dar bun. Iniţial i-au spus că are cancer. Avea 33 de ani. Apoi că are ciroză. Când avea 37 de ani a făcut un credit la bancă şi a plecat în Italia. A fost operat. Aici i s-a pus diagnosticul real: Sindromul Budd-Chiari. Şi i s-a spus că fără un transplant urgent de ficat nu va trăi. Acum Cătălin are 40 de ani şi nu mai ştie ce să creadă…

V-am povestit despre „slalomul” dosarului său medical prin „meandrele” sistemului nostru iubit aici – „Rapid”.

Pe 22 septembrie 2009, Oana mă anunţa cu bucurie că jurista super (o cunosc, chiar e super) de la Asociaţia „Salvează Vieţi” a reuşit să câştige în instanţă. Lui Cătălin i-a fost aprobat dosarul (nr. 9163/24.06.2008) după 2 ani de luptă şi a primit banii pentru transplant de la Minister, 80.000 de euro.

Ca să nu o mai lungesc, mai avem nevoie de 2.000 de euro pentru ca tatăl copilului fără cizme în picioruşe şi păpuşi în mânuţe să poată pleca în Italia.

Banii sunt pentru transport şi cazare. Din 3.000, au reuşit să strângă 1.000 de euro.

Dacă reuşim să strângem banii, iar Cătălin va pleca urgent la transplant, fetiţa va avea parte şi ea, în sfârşit, de bănuţi pentru ea, în loc de medicamente pentru tatăl ei.

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

BRD – Agenţia George Enescu, Botoşani

Titular: Mihaela Cătălina Grădinaru

RON: RO 69 BRDE 070 SV 2043 2750 700

EURO: RO 61 BRDE 070 SV 2043 2910 700

Cod SWIFT: BRDEROBU

Telefon: 0740 166 109

UPDATE 17 octombrie 2009: Cu ce s-a strâns până ieri în cont, 3.620 RON, cu ce au mai strâns foştii colegi de serviciu ai lui Cătălin şi prietenii şi cunoscuţii familiei, Cătălin are încă 800 de euro. UPDATE 24 octombrie 2009: A trimis ieri Lia pachet spre Alexandra. Cu ocazia asta mi-am adus aminte să zic de măsurile copilului: Alexandra poarta 38 la incaltaminte, la haine 38-40 şi are 1,66 înălţime. UPDATE 31 octombrie 2009: S-au strâns toţi banii pentru plecarea lui Cătălin în Italia. Pe 10 noiembrie 2009 va fi la clinică. Familia Grădinaru mulţumeşte tuturor pentru ajutor!

CatalinGradinaru

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] De la rapid la urgent. Pentru ca un copil să aibă parte de o păpuşă şi de o pereche de cizme, … […]

  2. Isabelle, dacă ai o adresă a lor, vreau să le pun eu un pachet cu hăinuţe şi încălţări, dacă poţi afla ce număr poartă fetiţa. Şi din contul oamenidarnici pun şi eu mâine 100 lei.

    LiaLia

    14 Octombrie 2009 at 22:34

  3. […] De asemenea pe blog-ul isabellelorelai. […]

  4. Vreau sa multumesc din nou pe aceasta cale d-nei Butnariu din Botosani care astazi i-a adus lui Alex daruri iar noua 200 de lei.Stiu ca d-na citeste fregvent blogul dumneavoastra si de aceea tin foarte mult sa multumesc.De asemenea vreau sa multumesc tuturor celor care ne ajuta, Dumnezeu este alaturi de noi prin oamenii minunati care ne-au intins o mina de ajutor in momentul in care nu stiam incotro sa o apuc. Cu mult respect si mii de multumiri fam. Gradinaru.Iar Alex va multumeste din suflet pentru darurile primite astazi.

    gradinaru mihaela

    17 Octombrie 2009 at 21:24

    • Doamna Mihaela, v-am trimis un mail, chiar acum. Mai sunt două doamne care vor să trimită ceva pentru Alex.
      Îi mulţumesc şi eu doamnei Butnariu!

      isabellelorelai

      17 Octombrie 2009 at 21:33

  5. D-na Isabela multumitii d-nei Lia din partea noastra. Am primit pachetul chiar acum am fost la posta si l-am ridicat.Alex nu mai putea de nerabdare a mers impreuna la posta, a adus ea pachetul acasa nici nu ma lasat sa o ajut. A fost foarte incintata de toate lucrurile care erau in pachet.Multumim inca o data doamnei Lia din tot sufletul.

    gradinaru mihaela

    27 Octombrie 2009 at 18:20

    • Doamna Mihaela, s-au potrivit? Când să îi dau toate măsurile Liei deja trimisese pachetul.

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 10:09

  6. Sigur ca ii vin, ce mult s-a bucurat de ghiozdan si de margelute, cizmulitele deja le-a dat cu crema, si a facut o proba a pantofilor. Si celelalte lucruri sunt ok. Inca o data multumitii d-nei Lia.

    gradinaru mihaela

    28 Octombrie 2009 at 18:21

    • Doamna Mihaela, chiar acum m-am văzut cu Lia şi i-am spus. S-a bucurat. Vă rog mult să îmi spuneţi dacă Alex îşi doreşte ceva, în mod special.

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 22:18

  7. Alex este un copil care se multumeste cu putin, nu e mofturoasa. in mod special isi doreste un mp3 de vreo doua luni ma tot plimba la un magazin si mil tot arata, dar pina una alta ea deocamdata nu are nevoie de asa ceva.I-am spus ca prioritati avem alt ceva, dar cu lucrurile trimise de d-na Lia si cu o pereche de gheta din partea d-rei Anca totul acum este ok.Totul e marfa cum a zis aseara Alex cind am desfacut pachetul.Saru_mina.

    gradinaru mihaela

    29 Octombrie 2009 at 00:06

    • Doamna Mihaela,
      Astăzi îl interoghez pe fiu-meu, să aflu cum e cu mp3 – am aflat că a apărut şi mp4 şi sunt într-o derută totală 😀
      Dar cred că se rezolvă 😀

      isabellelorelai

      29 Octombrie 2009 at 09:14

  8. D-na Isabela va multumim mult dar nu tebuie. Si asa ati facut foarte multe pentru noi, Alex poate sa mai astepte.Ca nui trebuie chiar acum mp3. Mai avem o saptamina si plecam, sa speram ca totul va decurge asa cum trebuie, dar si cu voia lui Dumnezeu.Ca Dumnezeu le rinduieste pe toate si la mila Lui suntem.

    gradinaru mihaela

    30 Octombrie 2009 at 22:26

    • Doamna Grădinaru,
      Veşti bune, deci 😀 Cum staţi cu banii? Cum plecaţi? Alex rămâne acasă?

      isabellelorelai

      31 Octombrie 2009 at 10:49

  9. Banii multumim lui Dumnezeu am reusit sa-i stringem, pe 9 noiembrie luni noapte plecam spre Bucuresti cu trenul ajungem in jur de ora 6 dimineata, iar avion avem marti la 16.45 de la Baneasa. Alex ramine acasa ca de obicei cu sora mea. E pe maini bune,dar o sa fie si mama mea plus socrii mei.Pe aceasta cale vreau sa multumim tuturor celor care ne-au ajutat. In primul rind d-nei Oana Gheorghiu si Asociatiei Salveaza vieti, tuturor celor care ne-au ajutat cu bani si mai vreau sa multumesc dar nu in ultimul rind d-rei Anca Gradinaru un o cu o inima mare, mare care ne-a oferit sprijinul neconditionat , iar dumneavoastra vreau sa va multumim din suflet, d-nei Lia si d-nei Butnariu in aceeasi masura multumim iar nu in ultimul rind vreau sa-i multumesc d-lui dan Sintimbreanu si matusei lui d-na Ileana . ma inclin in fata tuturor si va multumim din suflet. Cu mult respect si consideratie Gradinaru Mihaela

    gradinaru mihaela

    31 Octombrie 2009 at 19:41

  10. uite ca mai auzim si vesti bune…Drum bun si sa va intoarceti cu bine!

    adriana

    6 Noiembrie 2009 at 15:23

  11. […] pentru unii din copii, restul i-am împărţit şi i-am dat Ştefaniei, Biancăi, Anei-Maria, unui alt caz grav şi urgent. Aseară am fost iar la copii. Am fost tare bucuroasă că am reuşit să oferim […]

  12. […] Cătălin Grădinaru. De la rapid la urgent… […]

  13. […] Alexandra v-am povestit aici. Fetiţa care are acum 13 ani şi care de la 6 ani a renunţat la orice bucurie materială a […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

