Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Cosmin. Rugă pentru încă o felie de pâine

with 32 comments

Prin februarie 2009 scriam aici despre Cosmin Bragadiru şi mama lui, care nu avea ce să-i dea copilului să mânânce. Cosmin de 15 ani, bolnav de cancer – şi mama lui au fost ajutaţi atunci. Câţiva oameni buni s-au dus la spital, apoi în colonie şi le-au dus cele necesare. De câteva zile, din 28 septembrie 2009, Cosmin este din nou în spital, la Fundeni, la analize. Acum Cosmin îşi poate ţine capul. Nu am o fotografie nouă dar o pun pe cea veche, ca să vi-l amintiţi. Între timp a scăpat de fiarele alea.

cosminbragadiru1

Cosmin Bragadiru are 15 ani şi cancer. Când este „acasă”, locuieşte într-o baracă. Prima operaţie i-a fost făcută pentru a i se elimina o tumoră de pe măduvă, în dreptul gâtului. Din punct de vedere al cancerului situaţia era stabilă în decembrie 2008, dar lui Cosmin îi lipsea însă o vertebră şi nu îşi putea susţine capul. A fost necesară o a doua operaţie. Pe 6 februarie 2009, Cosmin a fost operat pe coloană la Spitalul Bagdasar-Arseni. I s-a luat o bucăţică de os din şold şi i-a fost transplantată la coloană (la gât). Cosmin locuieşte doar cu mama lui. Amândoi supravieţuiesc din indemnizaţia de însoţitor a femeii şi un venit de handicap. 600 de lei pe lună. Acum, în septembrie-octombrie 2009, Cosmin şi mama lui sunt din nou în spital, la Fundeni, pentru analize. Fără niciun ban în buzunar. Ne roagă să îi ajutăm, cu orice, oricât de puţin.

Scrisoarea mamei lui Cosmin, din decembrie anul trecut:

„Subsemnata Bragadiru Liliana, domiciliată în satul Udeni Zăvai, comuna Călineşti, judeţul Argeş. Stau împreună cu fiul meu Bragadiru Cosmin în vârstă de 15 ani împliniţi în luna decembrie – ziua 28. Stăm într-o colonie care a fost a şantierului când s-a construit barajul Găleşti. Barăcile fiind de 40 de ani, fiecare şi-o îngrijeşte după venitul lui financiar. Noi o ducem cam rău, nu prea am pus-o la punct, trebuie bani să ai să o renovezi. Am salariu de 480 şi o pensie a băiatului, de 120. Acesta ne este tot venitul. Eu ce doresc, dacă se poate şi de ce avem nevoie mai mult el, că eu m-am învăţat cu necazurile şi amărăciunea. Mâncare pentru băiat, mai ales că mănâncă numai regim. Hăinuţe şi încălţăminte dacă se poate, că sunt scumpe. Şi nu ne permitem încălzire – am o sobă de cărămidă – dar ne trebuie lemne, care până acuma am avut şi eu două cărucioare cumpărate de astă vară şi dacă mai avem pentru o săptămână. Mai avem o butelie, o mai încarc când îmi mai dă mâna. Avem şi noi Alimentară în Colonie, am mai făcut şi noi datorii că ne dă pe datorie, plătim din salariu. Şi sunt scumpe toate, ştiţi şi dumneavoastră. Ne descurcăm şi noi nevoile. Pentru mine nu cer, pentru băiat, să stea şi el la căldură şi să aibă şi el ce pofteşte”.

Pe 11 februarie 2009, la îndemnul nostru, mama lui Cosmin a deschis un cont. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

Banca Românească S.A. – Bucureşti

RON: RO 92 BRMA 0540 0037 1430 0000

EURO: RO 30 BRMA 0540 0037 1439 5400

Cos SWIFT: BRMAROBU

Titular: Bragadiru Liliana

Telefon: 0747 633 585

La Fundeni mă duc săptămâna viitoare.

UPDATE 4 octombrie 2009. Un alt număr de telefon este 0755 031 382.

Cosmin ar mai avea nevoie şi de câteva lucruri pentru timpul rece. Are 1,80 m şi 42 la picior.

Doamna Flori povesteşte:

Cosmin si mama au plecat in dimineata aceasta acasa.

Au fost zilele astea la IOB pentru analize si tomografie (asociatia i-a ajutat cu tomografia si cu alimente).

Singura modalitate de a-i ajuta acum urgent este prin colet postal sau donatii in cont.

Adresa pentru trimitere postala este:

Bragadiru Liliana

SAT UDENI ZAVOI – Nr.4

Comuna CALINESTI, Judetul Arges

Oficiul Postal: VRANESTI

(Este o colonie, fost santier al barajului Golesti, la aprox. 12 km de Pitesti).

Mama este foarte ingrijorata de cum se vor descurca in perioada de iarna, cand nu va putea gasi nimic de lucru pe-acolo, sa mai poata adauga un banut pentru nevoile lor. Orice mic ajutor ii va ajuta sa treaca mai usor prin iarna.

In afara de chinul cu boala lui Cosmin, mama a fost diagnosticata la inceputul lunii iunie cu TBC pulmonar. De-atunci face tratament, a refacut analizele in august si s-a constatat ameliorare – la asociatie este copia ultimului act medical din 14.08.2009. Nu mai spun ce consecinte pot avea in conditiile astea frigul, igrasia, lipsa de alimente…

Cosmin va trebui sa revina in 2-3 luni la control.

Doamna Martha l-a mai prins pe Cosmin la spital şi i-a dus 2 perechi de ghete de toamnă, 2 hanorace, 1 pulover gros, 2 perechi de pantaloni, 2 şepci şi o căciulă, cămaşă şi tricouri. Mulţumim, doamna Martha!

UPDATE 14 octombrie 2009. Lia a făcut rost de hăinuţe pentru Cosmin. De la Delia şi Andreea am adăugat încălţăminte, a trimis Lia pachet. Săptămâna viitoare îmi aduce Dan canadiană şi bocanci şi îi trimitem din nou un colet. Doamna Oana, din Germania, i-a trimis 25 de euro în cont. Bănuţi şi de la doamna Alina, din Belgia.

Vă mulţumesc!

cosminbragadiru2

.

Steluţele de mare

.

32 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Va rog imi puteti spune,daca se poate ,unde ii gasesc exact ,la ce etaj sau la ce salon?vreau sa ajung duminica si as dori daca se poate sa stiu cum dau de ei pentru a le duce cate ceva.Multumesc din suflet,pentru raspuns,DUMNEZEU SA VA OCROTEASCA

    martha mihai

    2 Octombrie 2009 at 17:27

    • Doamna Martha,
      Fiind vorba despre oncologie, este mai complicat de intrat acolo, sunt nişte reguli stricte. Eu de aceea am scris că mă voi duce săptămâna viitoare, foarte probabil marţi, pentru că atunci voi găsi persoana care ştie exact situaţia lui Cosmin şi: ori o aduce pe mama lui în holul spitalului, ori mă duce pe mine în apropierea lui.
      Dacă dumneavoastră vreţi să vă duceţi mâine, vă rog să sunaţi mai întâi – numărul este pe blog – ca să nu vă duceţi degeaba. Trebuie să vorbiţi cu mama lui, să vedeţi dacă poate ieşi din salon.
      Vă mulţumesc mult.

      isabellelorelai

      3 Octombrie 2009 at 11:59

      • Doamna Liliana Bragadiru are numarul de telefon 0747633585

        Flori

        4 Octombrie 2009 at 01:33

    • Scuze Isabelle – e foarte tarziu – abia dupa ce am trecut numarul am vazut ca era pus pe blog – deh, citesc uneori pe diagonala – mai au un numar de telefon, mai nou – 0755 031 382
      cateva detalii:
      Cosmin are 1.80m si numarul 42 la picior
      I-ar fi utile cateva lucruri pentru timp rece, daca cineva ar putea sa-i daruiasca
      Multumiri Isabelle si iarta-mi greselile – se-nmultesc cu varsta

      Flori

      4 Octombrie 2009 at 01:39

      • Doamna Flori, mulţumesc. Adaug şi acel număr. Deci pantofii 42 pot merge la Cosmin? Îi aduc marţi.
        Puteţi să o îndrumaţi pe doamna Martha cum să ajungă la Cosmin? Îi trimit doamnei un mail dacă îmi spuneţi. Ştiu că nu au niciun ban pentru mâncare.

        isabellelorelai

        4 Octombrie 2009 at 10:14

  2. Cosmin si mama au plecat in dimineata aceasta acasa- au fost zilele astea la IOB pt analize si tomografie (asociatia i-a ajutatcu tomografia si cu alimente)Singura modalitate de a-i ajuta acum este prin colet postal sau donatii in cont.
    Adresa pentru trimitere postala este:
    Bragadiru Liliana
    SAT UDENI ZAVOI Nr.4
    Comuna CALINESTI, Judetul Arges,
    Oficiul Postal VRANESTI
    ( este o colonie, fosta santier a barajului Golesti, la aprox. 12 km de Pitesti)
    Mama este foarte ingrijorata de cum se vor descurca in perioada de iarna, cand nu va putea gasi nimic de lucru pe-acolo, sa mai poata adauga un banut pt nevoile lor.
    Orice mic ajutor ii va ajuta sa treaca mai usor prin iarna.Cosmin va trebui sa revina in 2-3 luni la control.

    Flori

    4 Octombrie 2009 at 11:05

    • Doamna Flori, eu vin marţi la asociaţie cu Lia.
      Aducem ce avem de adus, vedem ce credem că le poate fi bun, lui Cosmin si mamei lui şi facem pachet, poate ne ajută un voluntar, să ne mişcăm mai repede cu trimisul.
      Lia vă mai povesteşte apoi cu ce poate ajuta, eu cam ştiu dar o las pe ea.
      Noi ajungem pe la 18.30, ca de obicei.
      Eu am primit de la Simona (Salveaza Vieti) câteva dulcuri pentru copiii Geamănu şi bănuţii strânşi din donaţie la lansare.
      Vreau să predau banii cu semnătură, că aşa este corect.
      Updatez acum pe postare cu plecarea lui Cosmin. Bine că nu mai are nevoie de chimio sau ratioterapie!

      isabellelorelai

      4 Octombrie 2009 at 11:23

      • Isabelle ti-am trimis si-un mail. Chiar marti este operatia de care vorbeam in mail.

        Flori

        4 Octombrie 2009 at 12:39

        • ok, deschid acum.

          isabellelorelai

          4 Octombrie 2009 at 12:42

          • D-n Isabelle,
            am intrebat la inceput de cateva ori daca am voie de la d-stra sa iau cativa copii pe blogul in germana, deci sa le iau fotografiile de la d-stra, ca sa va sprijin in ceeea ce faceti si in Germania!Binenteles cu textul meu, care mi-a luat f mult timp sa-l fac pt fiecare in parte si sa-l scriu in germana, iar sotul sa-l corecteze!Nu mi-ati raspuns nici da nici nu, si am facut si eu cum au facut si ceilalti bloggeri!Deci i-am luat pe copiii care aveau cont in euro si puteau fi ajuatati din afara!V-am scris apoi ca i-am luat, si mi-ati multumit…DAR ACUM SCRIA DINTR-O DATA SUB FOTOGRAFIA LUI RADU „AUTHOR IS DISABLED FOR DEFAULT”???!!! BA CHIAR SI D-NA OLGA MI-A MULTUMIT; DE ACEEA NU INTELEG!!!DE UNDE APARE SCRISUL ASTA PE BLOGUL MEU?? EU V-AM PUS LINKUL PESTE TOT IN BLOG; CHIAR PREA DES; BA CHIAR SI IN FOTOGRAFII; ASTFEL CA TOTI POT SA AJUNGA AUTOMAT PE BLOGUL D-STRA! DESI PT GERMANIA NU E CHIAR INDICAT ATAT DE DES SA SE SPECIFICE UN ALT BLOG IN ALTA LIMBA!

            Deci, intrebarea mea, aveti vreo legatura cui asta, sau s-au bagat in seama cei de la WordPress care nu stiu germana, si nu puteau sa inteleaga ca peste tot am descris DE UNDE SUNT FOTOGRAFIILE?

            engelbote

            6 Octombrie 2009 at 19:41

          • Doamna Oana, in ultimele doua zile am deschis blogul doar de doua ori. Nu, nu am nicio legatura.

            isabellelorelai

            6 Octombrie 2009 at 23:34

          • D-na Isabelle, astazi mi-a venit prin posta o instiintare de la banca ca donatia de 25€ pt Cosmin nu a putut fi trimisa din cauza Iban-ului in Euro fals!??Voi trimite astazi inca o data, si voi verifica daca nu cumva eu am gresit!

            engelbote

            8 Octombrie 2009 at 16:48

          • Nu stiti daca a ajuns donatia de la mine mamei lui Cosmin? Caci am ami trimis-o o data, gresisem eu1 Contul e bun!
            Cand primiti si pt cei doi copii prin d-na Christina va rog frumos sa ma anuntati!

            Oana

            13 Octombrie 2009 at 00:58

          • Doamna Oana,
            Ca să aflu ar trebui să o sun eu pe mama lui Cosmin. Dar vă rog să mă credeţi că în acest moment nu mai dispun de posibilităţi.
            Va anunt cum primesc de la doamna Christina.

            isabellelorelai

            13 Octombrie 2009 at 12:36

  3. am vazut si eu nr de tel intre timp si am sunat,am vorbit,am adunat si i-am dus 2 perechi de ghete de toamna,2 hanorace,1pulover gros,2 perechi de pantaloni,2 sepci si o caciula,camasa si tricouri.Doamne ajuta in continuare.

    martha mihai

    4 Octombrie 2009 at 11:40

    • Doamna Marha, sunteţi minunată! Vă mulţumesc! 😀
      V-am trimis mail, îmi era teamă că vă duceţi la spital şi nu îi mai găsiţi!

      isabellelorelai

      4 Octombrie 2009 at 11:46

  4. sunteti prea buna… e prea putin ce am facut!
    macar o steluta sa salvam….sa-i multumim astfel D omnului ca in fiecare seara ne culcam la fel de sanatosi cum ne trezim…si pentru multe altele pe care ni le daruieste….
    oare fratii Geamanu pot manca dulceata?am lasat la asociatia Pavel mai multe borcane,cred ca le-au dus la bucatarie si daca stiu ca micutii au voie dulceata mai aduc special pentru ei cateva borcane si biscuiti

    martha mihai

    4 Octombrie 2009 at 12:00

    • Doamna Martha, vă mulţumesc!
      Nu, nu e puţin! Doamna Martha, cum să reziste un copil bolnav, dacă nu este hrănit şi îmbrăcat? Medicii fac ce pot. Doar că tratamentul este dur şi cere supliment de hrană, carne în special, pe care spitalul nu are de unde să îl scoată, părinţii nu mai au nici bani de drum, asociaţia nu mai face faţă să dea câte 7 milioane pentru un singur RMN, când sunt 7-8 copii la sfârşit de lună care au nevoie…
      Sunt multe de spus. Într-un fel vezi viaţa când afară sunt 10 grade şi eşti în tricou, altfel când eşti în canadiană…
      Doamna Martha, cred că pot mânca dulceaţă, eu ştiu că au nevoie să mănânce dulce, că le scade glicemia. Marţi îi văd, întreb şi scriu pe blog exact ce le trebuie.
      Doamne ajută!

      isabellelorelai

      4 Octombrie 2009 at 12:12

  5. Multumesc pentru raspuns.Eu le cumpar oricum daca nu au voie copiii mananca mamele oricum vor fi folositoare…pastrez legatura si cu Carmen Sava de la asociatie ma mai indruma ea ce sa cumpar.

    martha mihai

    4 Octombrie 2009 at 12:21

  6. DNA ISABELLE,RECTIFICARE!PT COSMIN AM TRIMIS 25€ SI NU 20€! SPER CA MAMA LUI SA-I AIBA IN CONT CAM PE VINERI!

    engelbote

    6 Octombrie 2009 at 16:08

  7. EU V-AM FACUTO DESCRIERE SI D-STRA SI AM PRECIZAT CA SUNTETI O PERSOANA PRIVATA VOLUNTARA CARE AJUTA COPIII ORFANI BOLNAVI! SI IN MESAJUL ACELA MAI SCRIA SA SCRIU DESPRE AUTOR CACI2just an OVERWIEW” NU DE AJUNS!!CRED CA NU E ADEVARAT!!!PESTE TOT AM SCRIS; DAR DACA EI NU POT CITI GERMANA…NU AM CE FACE! Mai ales ca acest blog se dorea a fi unul pt ajutorarea copiilor de catre vorbitorii in germana, care sa inteleaga ceva, si nu RECLAMA LA VARIANTA ROMANEASCA,blogul romanesc l-am pus ca varianta originala de unde am luat fotografiile! Chiar e culmea..STITI CINE MI-A BAGAT UN ASTFEL DE TEXT PE BLOG; CUMVA?

    engelbote

    6 Octombrie 2009 at 19:52

  8. Sunt Simona, si m-a rugat Isabelle telefonic sa va spun ca are ceva probleme cu net-ul. A mers doar atat cat sa aprobe comentariile dar nu poate sa va raspunda deocamdata.

    Simona

    9 Octombrie 2009 at 12:11

  9. TISTII ROMANI SI LIMBA ROMANA INTERZISE LA ICR NEW YORK
    TRAIAN BASESCU PRESEDINTELE DE ONOARE INSTITUTULUI CULTURAL ROMAN.
( INSTITUTUL ANTIROMANESC NEW YORK ) 
Domnule Presedinte
In cursul zilei de azi am fost anuntat telefonic de catre directoarea ICR New ,Corina Suteu ca mi se interzice participarea la un eveniment cultural care va avea loc pe 9 Octombrie la galeria Romania.
Nu sa dat vreo explicatie legala sau de alt fel acestui act discriminatriu Este vorba de lansarea unei carti despre antisemitismului romanesc. Fenomenul este in crestere si creiaza ingrijorare. Impotriva antisemitismului trebue luat atitudine si cred ca este datoria morala a fiecarui om de bine sa o faca pana nu este prea tarziu pentru toti. Paradoxul situatiei face ca cei care analizeaza si se plang de antisemitism sunt ingredientul cel mai vizibil in creiarea antisemitismului de dupa revolutie. Clica de rasputini din jurul dumneavoastra condusa de Tismaneanu,Patapievici a preluat discursul public cat si franele a culturii romane. Intreaga cultura romana incepand cu Eminescu si terminand cu Eliade si Cioran este prezentata ca antisemita si de aceea trebue anihilata sau stearsa cu buretele. Aici la New York se merge atat de departe, ancat pentru faptul ca am indrasnit sa cer reintroducerea limbii romane la ICR mi se interzice participarea la activitatea acestui institut antiromanesc , de mai mult de doi ani. Nu demult am avut o convorbire pe tema discriminarii artistilor de etnie romana la un institit care se declara romanesc, cu directoarea de programe a ICR Ioana Radu. Dupa se am citit o lista lunga care incepe cu Tismaneanu si se continua cu Manea, Codrescu, Oisteanu am intrebat dece nici un artist sau un intelectul din randurile majoritatii nu este este selectata de la venirea la conducerea ICR New York, a actualului director Corina Suteu. ( absolut toti romanii care se ratacesc prin programele ICR au fost chemati de directorul anterior Bogdan Stefanescu ). La insistentele mele de a fi numit un singur nume de etnie romana, mi sa spus ca pentru institut conteaza valoarea artistica si nu etnicitatea si ca nu este menirea directoarelor sa-i “controleze la pantaloni pe artisti”. Pe scurt acest delir antiromanesc este cauza principala (de si nu singura ) care alimenteaza antisemitismul romanesc si tot atat de grav alimenteaza sentimentele antiamericane. Dupa revolutie numai 5 % din romani se de declarau antisemiti iar acum numarul lor se apropie probabil de suta la suta. Dupa revolutie romanii i-au astepta pe americani iar acum abia asteapta sa plece.
Romania este in plina criza economica. Fascismul romanesc de culoarea rosie verde sau un Milosevici semanand exact cu dumneavoastra. poate iesi orcand la suprafata. Aceasta clica antiromaneasca face exact jocul antisemitilor si a extremistilor care abia asteapta sa le
vanda randul. Nu pot sa nu i mentionez ca toate acestea se desfasora fara rusine, din banii de taxe a romanilor indiferent de etnie sau nationalitare.
 Domnule Presedinte Traian Basescu
Aveti tot timpul sa anuntati revenirea la masura discriminatore si ilegala impotriva mea.
Nu pot in incheiere decat sa va amintesc ca Galeria Romana unde se va desfasoara se desfasoara evenimentul este pe teritoriul USA. ( in ivitatie evenimentului se scrie FREE ADMISSION ) si galeria poate fi vizitata de orice persoana inclusiv de persoana mea. In cazul in care nu veti reveni la interdictia de a participa la un eveniment larg deschis publicului, nu ramane decat sa va dau in judecata intr-un tribunal american.

Robert Horvath ziarist 7 octombrie 2009 New York http://www.devagallery.com
 LANSARE DE CARTE
 ANDREI OISTEANU: ” INVENTNG THE JEW „
The author will be in dialogue with Randolph Braham, Director of the Rosenthal Institute for Holocaust Studies at the CUNY Graduate Center, Vladimir Tismăneanu, political scientist and professor at the University of Maryland, College Park, and Moshe Idel, professor Hebrew University oh Jerusalem.


RCINY – THE GALLERY- FREE ADMISSION
(at 38th Street)

    ROBERT HORVATH NEW YORK

    10 Octombrie 2009 at 22:57

  10. Luni, impreuna cu Lia (Oameni Darnici), am pregatit pachetul cu lucruri groase pentru Cosmin, hainute si incaltari. Le trimite Lia coletul.

    isabellelorelai

    11 Octombrie 2009 at 10:02

  11. M-a impresionat foarte tare povestea lui Cosmin. Am sa ajut si eu, lunar, cu o suma trimisa in contul de euro. Deja am trimis niste bani si la mine a functionat transferul. Multumesc pentru ca faceti aceste cazuri publice. Doamne ajuta!

    alina

    11 Octombrie 2009 at 20:10

  12. Donatia pt Cosmin a ajuns, din pacate mama sa care nu a mai primit nimic azis ca nu are bani pt lemne la iarna si ca va lasa cei 25 de euro de la mine in cont pt lemne, ca sa se mai adune!Era disperata, iar Cosmin Nu va beneficia deci de acesti bani pana nu se vor aduna banii de lemne!D-na Isabelle, cum am putea-o ajuta pe mama lui Cosmin cu lemnele, ca sa poata beneficia copilul de bani pt tratament? Nu aveti vre-o cunostinta sau cineva pt lemnele acelea? Cat ar costa toate lemnele de iarna? Ca-mi merge cam pe suflet ca nu poate Cosmin sa plateasca din bani tratamentul…Dupa cum zicea ea, nu au primit nici o donatie din afara…

    engelbote

    21 Octombrie 2009 at 17:47

    • Doamna Oana, repet: a primit bani din Belgia. Sa se uite in cont.
      Dvs ati trimis 20 sau 25? Ca sa updatez pe blog.

      isabellelorelai

      21 Octombrie 2009 at 18:02


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

