Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Copiii şi părinţii din vitrină. Bravi prizonieri de spital

with 60 comments

OvidiuSiMami

Când am fost prima dată la Budimex am rămas la intrare, în curte. Pe 6 august 2009. A venit Alexandra afară. Ea m-a întrebat dacă nu vreau să urc pe secţie, să îl văd pe Ştefan. Am voie să intru în spital? Da, că e oră de vizită. Am ajuns la etajul 5, la oncologie. Am tămas în faţa uşii, nu am îndrăznit să intru. În stânga şi în dreapta vedeam, prin uşa de sticlă, geamuri mari de termopan, de la jumătatea pereţilor în sus. Prin ele îi vedeam pe copii şi pe părinţi. Ca în vitrine, mi-am zis. Copiii îşi trăiesc viaţa în vitrine, conectaţi la fire subţiri prin care picură substanţe ale căror denumiri mă fac să vărs. Părinţii lor la fel. Prizonieri de spital. Oamenii ăştia nu au niciun strop de intimitate, mi-am mai spus. Şi nu am intrat. Nu de frică, că am văzut lucruri şi mai rele la viaţa mea. Mi s-a părut nefiresc, atâta tot. L-a adus Alexandra pe Ştefan la camera de joacă şi acolo am stat de vorbă. Săptămâna următoare m-am dus din nou. Nici atunci nu am intrat, m-am întâlnit cu Alexandra pe hol. Mai pe seară, preţ de 3 minute, am intrat. Am pus capul în pământ, nu am privit nici în stânga nici în dreapta. Aici este leucemie, aici este aplazie, aici neuroblastom iar aici hemofilie. Auzem ce spunea Raluca. Dar tot nu m-am uitat. În salonul din capătul coridorului l-am văzut pe Fabian. Timpul a trecut, s-au mai întâmplat lucruri, unele plăcute, altele mai neplăcute. Am fost nevoită să intru pe secţie în septembrie, pentru că m-a rugat mama Cosminei. Tot cu capul în pământ am ajuns în capătul coridorului, la uşa salonului în care era Cosmina. Şi încă de vreo două ori. Săptămâna trecuta însă s-a întâmplat ceva. Mă îndreptam în grabă spre salonul Cosminei. Din dreapta, un chip cunoscut a bătut râzând cu pălmuţele în geamul ăla de vitrină. M-a umflat râsul şi pe mine. A venit alergând pe coridor. Noroc că luasem la mine maşinuţa promisă lui, cu trei săptămâni înainte. Nu ştiam că s-a întors, nu ştiu din ce impuls am luat maşinuţa în sacoşă. Când am plecat acasă, Ovidiu a alergat din salon şi mi-a spus: „Ssstai, ssstai să te pup!”. Joi m-am dus cu Ioana. Avea daruri  de la ea şi de la colegii ei pentru copiii pe care îi ştia de pe blog. Noroc cu Narcisa. În camera de joacă, Narcisa ne-a spus cui îi vine bine o hăinuţă, cine ce are nevoie sau nu, cui i-ar plăcea un joc anume, cine mănâncă banane şi cine nu. Au venit şi ceilalţi copii, cei care nu erau „conectaţi” la fire. Ştiu că pare ciudat, dar Ovidiu şi Narcisa m-au scos din „belea”. Acum, datorită lui Ovidiu, pot privi în vitrinele alea, pot să mă uit la copii şi să intuiesc ce şi-ar dori să primească, care o maşinuţă şi care o păuşică sau o jucărie de bebe, o carte sau un joc pe calculator, o bomboană sau o banană. Acum, datorită Narcisei, pot vorbi cu cineva priceput care să mă îndrume mai bine spre dorinţele copiilor. Doar că am nevoie în continuare de ajutor. Luna viitoare mă duc la ei cu Lia, m-a anunţat că are jucării pentru ei de la Oamenii Darnici. Ştiu că e dificil, ei pleacă, se întorc, de câteva ori m-am dus pentru unul sau doi dintre ei dar plecaseră acasă, apoi s-au întors ei dar eu eram nepregătită. Că unul are nevoie de o hăinuţă iar altul de o jucărie, că unul are nevoie de ceva de mâncare iar altul de o carte sau de un joc, că unul are nevoie de un medicament iar altul de un pampers. Dar până la urmă tot rezolv, am să îi „învăţ” pe toti. Am să le „învăţ” dorinţele. Că timp este. Iar zâmbetele lor sunt daruri rare pentru oamenii care până mai ieri habar nu aveau că acolo, în vitrine, sunt copii luptători, mai bravi decât soldaţii, mai curajoşi decât politicienii, mai sinceri decât prietenii de-o viaţă, mai darnici şi mai înţelegători decât rudele de acasă. Ei, copiii din vitrină, nu au fiţe, nu fac figuri, nu te mint, nu te amăgesc. Ei îţi spun, la 5 sau la 7 ani, de  câte un diagnostic cumplit, scheme de tratament cu citostatice, medicamente cu denumiri ciudate greu de pronunţat. Ei îţi spun corect şi cinstit în faţă: eu vreau bobo, eu nu mănânc banană că nu îmi place, hăinuţa asta îmi este mică mie dar îi vine bine Ioanei, eu am maşinuţă dar Vlad nu are. Da, pentru ei aş da spargerea la fabrica de jucării… Din noiembrie anul trecut mă tot bate gândul ăsta… Săptămâna trecută, cineva m-a întrebat cine sunt. Nimeni. Un om de pe stradă. Un om cu bani puţini sau fără niciun leu în buzunar, câteodată. Nu am asociaţie şi nici nu am de gând să îmi fac aşa ceva. Nu fac parte din nicio asociaţie şi nici nu am de gând să intru în vreuna. Iar cine spune că e musai să ai sau să faci parte dintr-o asociaţie ca să ajuţi un copil, sau, doi sau o sută, se înşeală amarnic. Se poate şi fără. Am martori, ca să zic aşa. Vreo 15 oameni aşişderea, până acum. Dar poate se mai strâng, cine ştie.

Mara, 3 ani, Leucemie Acută Limfoblastică

3Mara

Mama Marei: „Ştiţi şi dumneavoastră că acum prioritare sunt medicamentele, pe care le cumpărăm la preţ întreg din farmacii şi de peste hotare. Prioritare sunt şi alimentele din regimul alimentar pentru că, aici, în spital, mâncarea nu este variată. Copiii vor o jucărie, o carte, un film. Noi nu mai putem să le îndeplinim copiilor dorinţele, pentru că nu mai avem cu ce. Indiferent de vârstă, copiii sunt sensibili şi îşi doresc cu ardoare astfel de lucruri”.

Ovidiu, 5 ani, Limfom Malign Non Hodgkin (cancer de sânge)

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/10/18/stelutele-de-mare-ovidiu-seninul-din-cancer

1Ovidiu

Gabriela, 9 ani, Purpură Trombocitopenică Idiopatică

2Gabi

Mitică, 5 ani, Nefroblastom

4Mitica

Budimex1

Budimex2

Marina, 1 an şi 5 luni, Leucemie Acută Limfoblastică

Ioana Alexandra, 2 ani, Neuroblastom

Johnny, 2 ani şi 4 luni, Tumoră

Denis, 3 ani, Neuroblastom hepatic

Alexandru, 3 ani, Hemofilie

Vasilică, 4 ani, Rabdomiosarcom

Vlad, 4 ani, Leucemie.

Alexandru, 6 ani, Nefroblastom

Marian, 7 ani, Leucemie

Valentin, 9 ani, Hemofilie

George Dragoş, 9 ani, Leucemie Acută Limfoblastică

Vlad, 11 ani, Leucemie Acută Limfoblastică

Ionuţ, 12 ani, Boala Hodgkin

Valentin, 12 ani, Tumoră

Marian Valentin, 12 ani, Leucemie Acută Mieloblastică

Mihai, 15 ani, Leucemie Acută Limfoblastică

Ciprian, 16 ani, Sarcom Ewing

Gabriel, 17 ani

Răzvan, Denisa, Adi, George.

5Budimex6Budimex

7Budimex

8Budimex

9marie_curie

10marie_curie

Narcisa Maria, 7 ani, Leucemie Acută Mieloblastică cu celule T

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/26/stelutele-de-mare-narcisa-maria-sau-despre-cum-sa-implinesti-7-ani-in-spital-la-oncologie

Narcisa2

Andrei, 12 ani, Rabdomiosarcom

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/09/stelutele-de-mare-andrei-12-ani-18-cure-de-citostatice-25-de-sedinte-de-radioterapie

AndreiMihaila2

Bogdan, 4 ani, Sarcom embrionar

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/08/stelutele-de-mare-bogdan-marian-marinescu-4-ani-si-5-operatii

MarinescuBogdan

Gabriela Lăcrămioara, 8 ani, Sarcom Ewing

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/22/stelutele-de-mare-gabriela-lacramioara-mica-sirena-bolnava-de-cancer

GabrielaLacramioraTodor1

Cosmina, 15 ani, Leucemie Acută Mieloblastică M1

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/11/stelutele-de-mare-cosmina-un-desen-o-lacrima-si-cateva-celule-stem

Cosmina1sept172009

Andreea, 7 ani, Nefroblastom

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/08/30/marul-piersica-si-increderea

13Andreea

Fabian, 5 ani, Limfom malign Non Hodgkin

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/08/20/stelutele-de-mare-fabian-despre-cum-m-a-facut-k-o-un-pusti-de-5-ani-bolnav-de-cancer

12Fabian

Ştefănel, 1 an şi 11 luni, Nefroblastom.

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/08/19/stelutele-de-mare-stefanel-si-sufletul-de-hartie

11Stefanel

Ei sunt la Budimex.

14marie_curie

Iar dincolo, la Fundeni sunt şi mai mulţi.

Ionuţ. Clementina. Georgiana Cosmina. Andra. Alexandru. Ştefan. Robert.

Bogdan, 2 ani, Tumoră. Tamara, 2 ani, Trombocitemie. Darius, 2 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Noel, 2 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Ana Maria, 3 ani, Tumoră. Iulian, 4 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Sebastian, 4 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Cristinel, 5 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Cristian, 5 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Andreia, 5 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Emurah, 6 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Vasilica, 6 ani, Limfom malign Non Hodgkin. Cristian, 9 ani, Tumoră. Ileana Adela, 12 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Eduard Constantin, 13 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Adrian Alexandru, 14 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Teodora, 18 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Andreea, 18 ani, Leucemie Acută Limfoblastică. Mihăiţă, 17 ani, Limfom malign Non Hodgkin. Andrei, Leucemie Acută Limfoblastică.

cosminageorgianadinufotolucianmuntean1

În fiecare an, în România se îmbolnăvesc de cancer 500 de copii.

La Institutul Oncologic Fundeni sunt trataţi aproximativ 200 de copii bolnavi de leucemie, cancer şi anemii majore, din toată ţara, iar la Budimex cca 28.

Cancere de sânge, tumori cerebrale, cancere osoase, cancere de ţesuturi moi, talasemie majoră, hemofilie, aplazii medulare etc.

Unii dintre ei stau chiar şi câte cinci-şase luni în spital, până la prima externare.

Apoi se întorc la tratament, lunar.

Dacă fac recăderi, stau din nou stau în spital o lună sau câte două-trei.

Aproximativ 80% din copiii bolnavi de cancer trăiesc la limita subzistenţei.

O parte din mame îşi aduc la spital şi copiii sănătoşi, pentru că nu au cu cine să îi lase acasă. Altele nasc acolo încă un copil.

Martor este Ovidiu. Pentru el, copiii care luptă înseamnă Izvorul Minunilor. După ce i-a văzut, Ovidiu a scris cel mai frumos lucru pe care l-am citit vreodată despre sentimentul uman.

Ovidiu:

Unii cred ca ni se intampla să trecem zilnic pe lângă minuni, dar suntem prea ocupaţi cu alte nimicuri să le mai putem observa.

Alţii vorbesc despre deficienţe ale memoriei când vine vorba de miracole.

Să zicem că Dumnezeu ar despărţi luna în felii ca să poţi face tu un cadou drăguţ cuiva.

Să zicem că a făcut-o în faţa ta.

Tu şi El.

Într-un an sunt şanse mari să fii un ateu convins.

O să scriu acum rapid despre nişte minuni recente să îngreunez puţin procesul ăsta de uitare.

Anul trecut minunile m-au năpădit în perioada Crăciunului.

Spitalul Oncologic Fundeni poate fi şi el acuzat că a permis apariţia acestor fenomene.

În primul rând, pentru curioşi, acolo e un fel de casa minunilor.

Dacă vă simţiţi trist şi credeţi că o minune v-ar putea pune pe picioare puteţi încerca să treceţi pe acolo.

Sunt multe astfel de locuri în lume, evident.

Totul e să le treci odată pragul şi să te laşi fermecat.

Minunile au mai multe chipuri.

În primul rând, vă apare ceva ce seamănă cu nişte copii pe cinste.

Aşa încep minunile.

Cu feţe de copii.

La spitalul din Fundeni un etaj întreg este dedicat copiilor care au cancer în diverse etape.

Dacă îi priviţi deja ca pe nişte persoane lovite nu vă mai întrebaţi de ce nu câştigaţi nici o competiţie sportivă.

Copiii luptă.

Toţi.

Şi foarte mulţi câştigă.

O să-i în şir pe cei care îmi vin în minte.

Oricine poate trece pe acolo şi să completeze lista.

În caz că vă bat gânduri de genul acesta trebuie să vă avertizez.

E uşor ca în rugăciuni să puneţi copilaşii aceştia înaintea voastră.

Speranţa din ochii lor vă va urmări.

Despre Minuni, Ovidiu Lefter.

Antonio. Lorelai. Francisc. Alex. George. Cosmin. Ilie. Clementina. Georgiana. Tabloul. Risipitorul de minuni. Izvorul Minunilor.

Steluţele de mare

Un om de afaceri aflat în vacanţă se plimba într-o zi pe o plajă. Pe plajă erau multe steluţe de mare, aduse de val. Observă un băieţel care aduna fiecare steluţă şi o arunca înapoi în apă. Vrând să-i dea o lecţie de viaţă, omul de afaceri se apropie de băieţel şi îi spuse:

– M-am uitat la tine văzând ce faci şi mi-am dat seama că ai o inimă bună şi că le vrei binele. Însă îţi dai seama câte plaje sunt pe aici? Şi câte steluţe de mare mor în fiecare zi pe ele? Nu crezi că ar fi mai bine să faci altceva în timpul pe care îl pierzi salvându-le? Crezi că, salvând câteva steluţe de mare, contează?

Băiatul se uită la el, se aplecă şi luă o steluţă de mare pe care o aruncă în ocean, şi-i spuse:

– Pentru asta contează.

Steluţele de mare

Pentru ca răul să învingă pe pământ este suficient ca oamenii buni să nu facă nimic. Edmond Burke

UPDATE 3 octombrie 2009. Săptămâna asta (mai precis joi) m-am întâlnit cu Adrian, care a adus jucării de la surioara lui, şi cu Lia, care a adus jucării, cărticele şi alte lucruşoare. De la Andreea un puzzle super. Săptămâna viitoare încep să le aranjez în pungi, cu bileţel pentru fiecare copil, iar joi le ducem copiilor, la Budimex. Dacă până joi mai strâng, completez punguţele. Later Edit. Ieri, pe 2 octombrie 2009, copiii au fost vizitaţi şi au primit câteva cadouri. Mai multe gânduri de Om Bun puteţi citi aici: http://doneaza.watf.ro/?p=431

Mulţumesc!: http://doneaza.watf.ro

UPDATE 14 octombrie 2009. Joia trecută, pe 8 octombrie 2009, am fost cu Lia la spitalul Budimex, iar vineri pe 9 octombrie 2009 la spitalul Fundeni (scriu târziu pentru că net-ul meu a avut un „nod”). Am dus jucării şi lucruşoare strânse de ea şi de mine de la oamenii buni care au dorit să le ofere. Vă arăt doar jucăriile, de la: Oameni Darnici, Adrian şi surioara lui, Raluca, Robert şi Mihai, Andreea, Simona, Mia, Corina.

1DeLaLiaOameniDarnici8DelaLiaSiOameniDarnici2

Am găsit „la datorie” doar 18 copii din 35, la Budimex. Am mai dus – şi mai avem de dus – nişte chestii, a scris Lia despre asta aici şi aici – a pus şi câteva fotografii.

60 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Draga Isabella…imi vine sa te imbratisez …nu stiu daca ai apucat sa citesti mailul pe care ti l-am scris aseara…iti scriam si despre cum m-a intampinat ieri Ovidiu…m-a topit pustiul asta…acum, citind ce ai scris tu, incep sa cred ca acesta este darul lui…sa topeasca inimile noastre, uneori inghetate…la fel ca si Stefanel…alt topitor…la fel ca si Maria Narcisa, Fabian si Andreea.

    Imi doresc si eu, la fel ca si tine sa fie topite multe inimi pentru ca si eu am scris cu ceva timp in urma :

    „Nu cred ca toate aceste mici amanunte sunt intamplatoare; cred ca le genereaza Acelasi Duh Sfant care face sa se miste tot Universul, altfel cum toti cei despre care am vorbit si inca multi altii, avand in vedere credinciosii de la Campulung, fara sa ne cunoastem, ne-am strans in jurul unui sfant?!… si mai cred ca sunt minuni zilnic, la tot pasul, pe care insa noi nu le vedem, pentru ca suntem prea grabiti.”

    Pe blogul meu, http://ai-suflet-bun.blogspot.com/, care se doreste a fi un frate mai mic, as indrazni sa spun, al blogului tau, am scris la intrare:

    „Fie ca rugaciunile Maicii Domnului si ale Sfantului Mucenic Fanurie, sa aduca alinare tuturor celor necajiti iar pentru nepotii Clubului Dardindar sa stranga cat mai multe matusi si unchi cu suflet mare si bun”

    De fiecare data cand am mers la spital l-am luat si pe acest sfant cu mine, la fel cum o port pe Maica Domnului: in gand, in cuvant, incerc si in fapta…m-am gandit ca un sfant copil-adolescent va mijloci pentru acesti copii la Bunul Dumnezeu…va mijloci si pentru parintii lor care au nevoie de multa rabdare si dragoste…va mijloci si pentru noi, cei care, trecand in vizita pe blogul tau, nu incetam a reveni…sa cerem fiecare, daca nu am facut-o pana acum, binecuvantare de la duhovnicul nostru pentru aceasta actiune comuna…asa vom reusi mai usor.

    adriana

    27 Septembrie 2009 at 14:03

  2. adriana

    27 Septembrie 2009 at 19:58

  3. Hai ca te-am stresat azi cu comentariile… scuze…vreau sa iti spun ca am scris despre nepotii nostri de la Budimex si aici http://cartea-de-pe-blog.blogspot.com/2009/09/fiecare-zi-un-dar-al-lui-dumnezeu.html cu trimitere la articolul tau

    adriana

    27 Septembrie 2009 at 20:56

  4. Isabellelorelei, scrie-mi te rog la contact@activitaticopii.ro
    Avem concursuri in derulare si as dori ca toti cei priceputi din acets post sa poata participa!
    Am lacrimi in ochi, le urez sanatate si putere multa!

    Aniela

    28 Septembrie 2009 at 02:14

  5. Buno…
    o zi/saptamana frumoasa!
    Am „furat” si acest subiect atat de trist si din pacate atat de real😦

    Gabi(2*mama)

    28 Septembrie 2009 at 10:52

    • Gabi, ieri am luat cele 2 aparate foto de la posta. Seara a sosit si biletelul celalalt de la posta, ma duc azi din nou. Multumesc!

      isabellelorelai

      29 Septembrie 2009 at 11:23

  6. ti-am scris ieri doua comentarii…cred ca s-au dus in spam

    adriana

    28 Septembrie 2009 at 12:51

    • Si in spam, si pe langa. Au lucrat cei de pe platforma, cu greu am putut recupera comentariile.

      isabellelorelai

      29 Septembrie 2009 at 11:24

  7. Va propun o forma de promovare reciproca a site-urilor noastre. Va ofer link din toate paginile unuia din urmatoarele site-uri, la alegerea dvs. In schimb, va rog sa puneti in site-ul dvs. linkul cu urmatoarele specificatii:
    Titlu: web design
    nidweb.ro

    Astept detaliile linkului dorit si site-ul unde doriti sa fie plasat

    Cu stima,
    Nidelea Cristian
    nideleacristian@gmail.com

    nidweb

    29 Septembrie 2009 at 09:27

    • Am ales Resurse Umane. L-am pus in blogroll.
      Multumesc!

      isabellelorelai

      29 Septembrie 2009 at 11:25

      • Va multumesc. V-am pus in blogroll la resurse

        Va rog, eu nu doresc link catre acest site. Va rog puneti link-ul catre nidweb, cu specificatiile de mai sus.

        Cu stima,
        Cristi Nidelea

        nidweb

        30 Septembrie 2009 at 15:43

        • Domnule Cristi,
          Înţeleg că dumneavoastră doriţi trafic pentru un site din care scoateţi bani? Corect?
          Vă rog să mă scoateţi de pe Resurse umane, vă scot şi eu. Nu mă interesează afacerile dvs. Dacă mă interesau, făceam eu, cu blogul. Îmi puneam reclame.

          isabellelorelai

          5 Octombrie 2009 at 09:06

  8. Isa draga mea…stii ce am facut aseara?!…am spalat jucarii…le-am primit duminica, de la o mamica de trei copilasi, la biserica…acum sunt inca la uscat…la posta ma asteapta un colet de la Ioana (blogulioanei)…la o prietena ma asteapta niste genti cu lucrusoare pentru copii…la alta prietena lucrusoare probabil pentru mamici…dupa cum vezi merg pe urma ta…pupici

    adriana

    29 Septembrie 2009 at 11:43

  9. Andreea de la Budimex a plecat azi acasa…pleaca si Cosmina si se intoarce duminica seara

    adriana

    29 Septembrie 2009 at 12:21

  10. Draga Isabellelorelai,nu pot sa spun decat atat.Esti un OM.
    Ceea ce faci tu si ceilalti e minunat…sa aduci bucurie,zambete,speranta,lumina in ochi de copil e mai mult decat orice.
    Te/va felicit si va doresc multa sanatate!
    Gabi.

    supravietuitor

    30 Septembrie 2009 at 07:26

    • Gabi, din păcate nu ajunge. Pe lângă zâmbete au fost şi lacrimi. Mea culpa… E rău să nu îi ştii pe toţi. Greu.

      isabellelorelai

      30 Septembrie 2009 at 11:02

  11. […] strâns bănuţi pentru desenele copiilor internaţi la oncologie Fundeni şi […]

  12. azi merg la spital …am niste hainute si jucarii pentru Stefanel, Mara, Maria , Fabian si Ovidiu..le duc si ceva de mancare …vroiam sa te intreb ce nr au tetinele lui Stefanel?…am vazut la magazin ca sunt pe numere si nu stiu ce sa iau…am intrebat-o ieri pe Alexandra dar nu a stiut sa-mi raspunda

    adriana

    30 Septembrie 2009 at 12:59

    • Adriana, răspunsul cred că l-ai primit deja pe mail, iar nu am putut deschide comentariile.

      isabellelorelai

      1 Octombrie 2009 at 10:06

  13. am citit mailul…si Maria plecase…aveam masinuta la mine…am luat pachetul de la Ioana…acum o sa ma joc eu cu ea pana vine MARIA

    adriana

    1 Octombrie 2009 at 22:10

    • Vezi ca eu am consumat bateriile de la masinutele pe care i le-am dus lui Ovidiu. Asa ca daca vrei sa te joci, cumpara o sacosa de baterii😀

      isabellelorelai

      2 Octombrie 2009 at 09:45

  14. ce au mai primit copilasii nostri in dar… de la Clubul DARDINDAR:
    Stefanel, Mara, Fabian, Ovidiu, Marian Bogdan: piept de pui la gratar, pate de pui, branza topita, oua fierte, iaurt, banane. lapte (Fabian), suc fara acid (Stefanel pentru Adi, Ovidiu , Marian Bogdan

    Stefanel, Ovidiu: jucarii

    Stefanel: servetele umede, sapun, hainute pentru el, Adi si Alexandra, cateva bonuri de masa

    Mara: hainute…o parte ii vin o parte le va da unui copil mai mic

    M-au ajutat cu aceste daruri: copilasii lui Angi G; Angi C; Iuliana si familia ei; Ana, Ioana de pe „blogulioanei” cu prietenele ei: Alexandra P; Nicoleta O; Florina O.

    sper ca nu am uitat pe nimeni…darurile inca nu s-au epuizat…dar nu mi-au ajuns doua maini ca sa le transport…maine sau poimaine bucuram si alti copilasi

    multumesc mult celor care si-au oferit ajutorul

    adriana

    1 Octombrie 2009 at 22:30

  15. ce faceti voi e minunat. am plans vazand pozele acestor copii nevinovati dar loviti atat de crud de soarta. am sa aleg din jucariile fetitei mele sa va trimit pt cei mai mici dintre copii. o sa promovez actiunea voastra si pe blogul meu.

    Miutza

    1 Octombrie 2009 at 23:30

  16. Nu sunt din Bucuresti, pe ce adresa pot trimite colet? si nu conteaza marimea daca-s hainute, tipul jucariilor etc, nu? adica sunt tare multi copii acolo, se gaseste un destinatar „potrivit”, nu? pot fi si carti, pixuri cu gel, produse de igiena etc sau doar jucarii, hainute si/sau mancare?

    Miutza

    4 Octombrie 2009 at 00:46

    • Miutza, ţi-am trimis mail deja. Şi da, şi pixuri, cărţi – şi caiete – produse de igiena (tot ce are nevoie un copil/om). Totul este bun şi bine venit. Mulţumesc!

      isabellelorelai

      4 Octombrie 2009 at 10:10

  17. […] plăcut cerul ei roz. Chiar dacă din când în când este prizonieră în spital. Cred că Ovidiu a văzut-o când picta chiar Viaţa în roz, care mi-a plăcut atât de […]

  18. Slava Domnului ca sunt si oameni buni in jurul nostru…cu ajutorul lor am reusit si eu sa mai adaug un zambet pe chipurile copiilor.

    am scris aici si am postat si fotografii http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/10/saptamana-trecuta-am-reusit-prin.html

    adriana

    4 Octombrie 2009 at 20:22

  19. FRUMOS DİN PARTEA TUTUROR CEEA CE FACETİ DAR DİN PACATE MAİ SUNT Şİ OAMENİ CARE ŞTİU SİTUATİA Şİ DEŞİ SUNT RUDE NU DAU MACAR UN TELEFON DEŞİ BOLONAVUL Iİ ROAGA İNSİSTENT PE ALTE RUDE….SA MA SUNE FRATELE MEU SPUNE-İ….Şİ EL A TRECUT 4 ANİ Şİ NU A DAT NİCİ MACAR UN TEL.ASTA ESTE SİTUATİA MEA …EU AM STAT IN SPİTAL 1 AN DE ZİLE Şİ FRATELE MEU UN TEL. NU MİA DAT …DEŞİ ŞTİA CA SUNT BOLNAVA…AML-M2….LEUCEMİE ACUTA….FACETİ TOT POSİBİLİLUL SA LE RİDİCATİ MORALUL Şİ BUNUL D-ZEU VA AJUTA Şİ PE VOİ…CU MULT RESPECT ..VİOLETA AY -TURCİA-İSTANBUL….DAR DACA TOTUŞİ DORİTİ SA VORBİM ..E-MAİL ..violetaay@hotmail.com…AŞTEPT

    violeta ay

    4 Octombrie 2009 at 21:55

  20. Cumplit de greu trebuie sa le fie si parintilor si copiilor. Va doresc multa, multa sanatate!

    lnegreanu

    5 Octombrie 2009 at 08:00

  21. ieri si azi am fost cu daruri la copii…Cam asa sunt vizitele mele la spital: cu cateva daruri de la prietenii mei, castig de fiecare data o felie de Rai…am scris aici si am postat si multe poze: http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/10/dar-din-dar-se-face-rai.html

    adriana

    7 Octombrie 2009 at 14:23

  22. Isabella, am postat pe blogul meu o lista de cumparaturi…m-a rugat in special mamica Cosminei…o postez si la tine, poate ne ajuta cineva

    Lista mamica MAREI:

    SPIRT, CIF, DOMESTOS, BURETI VASE, DERERGENT VASE, DETERGENT RUFE, SERVETELE UMEDE, PROSOAPE DE HARTIE (ROLE)

    Lista mama COSMINA:

    PENTRU COSMINA:

    * VATA, SPIRT, HARTIE IGIENICA, ROLE PROSOAPE DE BUCATARIE, DOMESTOS, DETERGENT RUFE
    * CANA PENTRU CEAI, CU CAPAC (0, 5 SAU 1 L)
    * O MASUTA PENTRU SCRIS LA PAT (CEVA IN GENUL ACELA PENTRU SERVIT MASA LA PAT)
    * UN DULAP DIN PVC CU SERTARE (AM VAZUT …SUNT MAI MULTE SERTARE SUPRAPUSE)

    PENTRU TOT SALONUL (POT FI SI SECOND HAND DACA SUNT OK)

    * MASINA DE SPALAT AUTOMATA
    * APARAT DE FIERT LA ABUR
    * GRATAR PENTRU CARNE
    * BLANDER
    * USCATOR DE RUFE

    Lista alta mamica: SERVETELE UMEDE, SCUTECE (uite ca am uitat sa notez ce nr…cred ca 3-4…copilul are 1-2 ani…mai bine intreb maine.

    adriana

    10 Octombrie 2009 at 01:17

  23. am reusit, cu ajutorul unei mamici inimoase sa oferim daruri pentru toti copiii care erau pe sectie sambata…

    mamicile au primit si un gratar electric iar COSMINA o masuta plianta

    au ramas inca multe pe lista, dar cu ajutorul lui Dumnezeu sper sa gasesc si alti oameni inimosi

    am intrebat si ce nr trebuie sa fie scutecele …nr 5…copilul se numeste Denis, are 2 ani

    adriana

    12 Octombrie 2009 at 14:10

  24. […] Steluţele de mare. Copiii şi părinţii din vitrină. Bravi prizonieri de spital […]

  25. am fost dimineata la spital la Fabian si Stefanel cu hainute…mamaica lui Fabian are nevoie de bani pentru transport (pleaca maine acasa) si o datorie la alta mamica… per total 220 lei

    adriana

    15 Octombrie 2009 at 16:03

  26. Isabella, din pacate nu am aflat decat in momentul cand am ajuns la spital iar buzunarele mele erau cam goale…am vorbit cu Lucian de la „Doneaza…” si duce el 100…am mai trimis mesaje si prin alte parti…sa vedem…am scris si pe blog. Doamne, ajuta!

    adriana

    15 Octombrie 2009 at 17:16

    • Pe Fabian si pe Gabriela cu mamicile lor i-am dus azi la gara si i-am uract in trenul de Brasov – le-am dat fiecareia cate 50 Roni pt biletele de tren (biletul costa in jur de 25 Roni). Gabriela trebuie sa se intoarca Joi 22 Octombrie iar Fabian luni 26 Octombrie. Au ajuns cu bine la Brasov.

      Flori

      16 Octombrie 2009 at 22:15

  27. (…)STELUTE DE MARE …sunt spatii virtuale care au in spatele lor oameni carora le pasa de semenii lor…din cand in cand, mai intru sa vad ce se intampla si pe al ei, cu unii dintre ei m-am intalnit, pe altii sunt nerabdatoare sa ii cunosc…pe langa premiul virtual le ofer in dar si o anecdota(…)

    adriana

    16 Octombrie 2009 at 20:27

  28. […] ei erau doi dintre copiii internaţi la oncologie Budimex. I-am văzut la început de august, bravi prizonieri de război în vitrine cu dureri, spaime şi mii de […]

  29. isabellelorelai.Am citit pe fuga cate ceva de aici ca nu am timp pt ca am o fetita de 2 ani care nu sta o secunda.Am si eu niste lucrusoare ale fetitei mele pe care vreau sa le trimit, daca este nevoie de ele.Si sincera sa fiu mi-ar placea sa ma implic si altfel in tot ce se poate ca si asa sunt somera si vreau sa-mi treaca timpul mai repede.Astept raspuns cum pot trimite cate ceva ajutoare pt copilasi.Eu sunt din Campina.
    Sanatate tuturor copiilor ca nu au nici o vina.

    Cerasela Tanase

    26 Octombrie 2009 at 19:07

    • Cerasela, îţi trimit mâine un mail. Mulţam!

      isabellelorelai

      26 Octombrie 2009 at 23:48

      • vreau sa trimit si eu cate ceva, pana acum am ajutat un centru maternal care din pacate a fost inchis. Va rog sa-mi transmiteti o adresa.

        nico

        5 Mai 2010 at 00:02

  30. Buna Izabela, sunt Claudia Balan de la ziarul Click. Am citit blogul tau si m-a impresionat tot ceea ce faco. Te rog din suflet sa iei legatura cu mine, sa imi lasi numarul tau de telefon pe adresa de de email balan_claudia2006@yahoo.com. Iti promit ca am sa fac tot ce imi sta ]n putere sa ajut acesti copii,de acum te poti baza si pe mine

    Balan Claudia

    27 Octombrie 2009 at 18:51

    • Claudia, ok. Mulţumesc!

      isabellelorelai

      28 Octombrie 2009 at 10:08

      • Doamne deci nai idee ca citind ce ai scris aici ma bufnit plansul..da?
        Copii necajiti care se bukura de orice dar , indiferent cat d mik este..nu ka ai nostrii copii care nu stiu sa aprecieze putinul(da ce sa facem..asa iam invatat..cu mult mult..in fine)
        Eu am iceput si eu ceva pt ovidiu..am strans banuti, am implikat si trupa blaxy..cu care vom merge la el acasa
        Trebuia sa mergem de m.Nikulae dar sa mbolnavit si santors la spital
        Dar nui nik asteptam sa revina acasa..deabia astept sa l cunosk
        Sunt foarte miloasa de fel, iar daca pot ajuta o fac din INIMA
        va pup si tineti o tot asa!!

        Roxana

        10 Decembrie 2009 at 09:16

        • Roxana, ştiu de iniţiativa ta, mi-a spus Simona. Ovidiu s-a întors la spital pentru că a făcut febră din cauza unor afte în guriţă, pe care le-a făcut din cauza citostaticelor. Am fost ieri la spital şi era mai bine, acum rămâne, cred, cam până pe 18 dec, la tratament

          isabellelorelai

          11 Decembrie 2009 at 11:42

  31. […] Mai jos sunt fotografii ale jucăriilor oferite de Adrian şi surioara lui; Raluca, Robert şi Mihai; Andreea; Simona din Sighet; Mia din Galaţi; Corina din Germania. Mia mi-a trimis şi 60 RON din care am cumpărat câteva blocuri de desen şi acuarele. Lia a strâns o mulţime de jucării de la prietenii ei, Oameni Darnici. A strâns pamperşi, lapte praf, obiecte de igienă, rechizite – tot felul de chestii. Toate au fost duse copiilor de la oncopediatrie Budimex. […]

  32. […] El este Îngerul păzitor al celorlalţi. Prin el şi necazul lui i-am descoperit pe ceilalţi copii. Prizonierii de spital. Poate că pentru unii nu înseamnă nimic. Dar pentru mine, ca om simplu „de pe stradă”, […]

  33. […] Oncologie pediatrică. No comment. […]

  34. […] Prietenilor mei mici, vă doresc ca toată sănătatea din lume să se reverse peste voi, repede şi cald ca ploaia de vară. Păzitoarelor de Îngeri, vă doresc putere şi vă rog să nu plângeţi şi în noaptea asta. Singurătatea şi lipsurile lasă urme adânci în suflet, ştiu prea bine – dar asta este doar o noapte. Ca oricare alta. Şi trece repede. […]

  35. Va rog sa-mi iertati indrazneala … de a fi intrat AICI ! Ca multi altii … eu sunt MAI Murdar si plin de pacate ! Va multumesc pentru acest articol (citind la doamna „adriana” … am ajuns la dumneavoastra, MAI Repede).
    Da, ESTE bine sa-ti asculti INTUITIA ! Si mai bine daca „o educi” … sa fie pe Voia Domnului Dumnezeu !
    Acest articol … il consider deja … REPROS la adresa mea … eu fiind in special UN mare Lenes !
    Si cat de multe se pot face … „fara „cheltuiala”” (sic.)Poate doar … costul „drumului” cu RATB, sau Metroul … inspre „Oaza MINUNILOR Vii !!!”.
    Daca nu era doamna „adriana” poate ca AS FI Trecut, e drept, pe un articol mai „actual” cu urmatoarea urare:
    :
    Vă mulţumesc pentru că … EXISTĂM !
    Cred şi în voi, TOŢI OAMENII, noi toţi SUNTEM Fraţi şi Surori EGALI în Iubirea DARUITĂ de Dumnezeu !
    ~
    DoarATAT :
    :
    Bună Ziua ! Vă mulţumesc !
    Vă mulţumesc pentru că EXISTAŢI !
    Dumnezeu să vă Binecuvânteze !
    Vă Doresc un AN NOU Minunat !
    Vă Doresc un AN NOU cu Sănătate şi PACE, IUBIRE, SPERANŢĂ, CREDINŢĂ !
    Vă Doresc un AN NOU Îmbelsugat în Fapte Benefice şi pe placul Voii lui Dumnezeu !
    Vă Doresc un AN NOU Benefic întregii OMENIRI !
    Doamne ajută !
    amin.
    ~
    Viaţa trebuie să continuie („bună”, sau „rea” …), de noi depinde Împlinirea Spirituală, Individuală şi Colectivă !
    Să NE CONSTRUIM Împreună !
    VĂ IUBESC !
    ~
    DoarATAT (http://www.blogger.com/profile/12637013553674152721)%5B=UpDate07.01.2010.4~18:09).
    Eu sunt CHIAR Nimeni si Nimic, daca NU o sa ma implic CAT MAI REPEDE !
    Va multumesc din tot sufletul !
    ,

    DoarATAT

    8 Ianuarie 2010 at 09:46

  36. Buna Ziua !

    ~
    Voi repeta adresa de profil:
    http://www.blogger.com/profile/12637013553674152721/
    Va rog sa ma credeti, nu pot plati decat „domeniu”, dar NU si „administrator”.
    Am revenit AICI, pentru ca am fost „blocat”, cand am vrut sa ma loghez la Paul Gabor :
    „Sorry, the username doaratat and blog doaratat.wordpress.com are not available.Please try another.”
    Eu NU cunosc limba engleza !
    ~
    VREAU SA AJUT !
    ~
    la 14.05.2010.5~4:31 AM
    ~
    Cornelius,

    DoarATAT

    14 Mai 2010 at 04:33

  37. […] Copiii şi-au mai găsit un prieten. Special. Se numeşte Daniel Mădălin Răduţă. Blogul lui se numeşte Ionatane pentru că îi plac merele. Doar că el le şi mănâncă (spre deosebire de mine). […]

  38. […] copiii au nevoie de sânge – sau ce mai au ei nevoie din sângele nostru (se pricep medicii ce să […]

  39. […] cu totul si cu totul altceva. Alta lume, alti oameni. Exact opusul tristetii din spitale noastre. Altceva decat ce am vazut eu in spitalele noastre. Diferenta dintre personalul medical al lor si al nostru e ca de la cer la pamant. Cunosc o singura […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

