Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Despre idei, cu Alexandra Dincă. Copii şi aparate. De fotografiat

with 22 comments

AlexandraDincaFoto

Foto: Alexandra Dincă

Când a fost vremea să ne întâlnim la spital, la Ştefănel, mă gândeam că vor veni, vor vedea, vor ajuta şi apoi vor fugi ca din puşcă. Nu doar că nu au fugit. S-au întors. Fiecare cum şi cu ce a putut, la cine a vrut. Bogdan Dincă s-a gândit că dacă vor primi şi fotografii cadou, copiii se vor înveseli. Şi aşa a fost.

Apoi Alexandra Dincă a venit şi în celălalt spital, la Fundeni. Aşa i-a venit ideea. Curs de fotografie cu copiii bolnavi din spital. De la oncologie – asta am uitat să precizez.

Ce mi-a scris Alexandra redau mai jos (în loc de răspuns este * – se deduce oricum). Mai rămâne să primim sprijin de la Asociaţia P.A.V.E.L. Dar nu cred să aibă ceva împotrivă, pentru că mă gândeam ca în decembrie, de Crăciun, să facem prima expoziţie cu fotografiile făcute de copiii bolnavi, în premieră. Poate şi vindem câte ceva, un ban în plus ar fi bun în situaţia lor. Plus de asta, pentru cei mai mari ar fi o sursă de câştig în continuare, pentru când vor scăpa de spital.

Deci:

Draga Isabela, am o idee. As vrea sa fac un mic curs de fotografie cu copiii de la oncopediatrie. Cu cei care vor, desigur. Cu acordul parintilor si al celor de acolo, evident. Imi schitez un plan zilele astea. Ce parere ai? Cu drag, Alexandra.

*

Ne-ar folosi si filme si aparate, indiferent de vechime (ma rog, la aparate cu cat sunt mai vechi sunt mai greu de folosit) dar vedem noi. Momentan cea mai buna solutie sunt aparatele foto de unica folosinta. Unul costa cam 20-25 de lei. Apoi iau filmele, le duc la developat si le scanez acasa, dupa care discutam „la clasa” realizarile copiilor.

*

Asadar, avem nevoie de materiale didactice pentru un curs de fotografie destinat copiilor de la oncopediatrie. Cu suporturile educationale ma descurc eu, am inceput deja sa structurez si sa colectez informatii. Logistica e problema. Am nevoie de urmatoarele:

aparate foto (as prefera pe film, ca pe digital sunt mai scumpe si mai greu de procurat) de unica folosinta, mai noi sau mai vechi, nu conteaza;

filme foto, nu conteaza daca sunt noi sau vechi, de firma sau necunoscute;

hartie foto, ca sa printam „operele” la mine acasa sau o colaborare cu un centru foto sa ne ajute ei;

– cateva caiete/agende (pentru notite);

– cateva pixuri  (nu vor scrie mult, dar ar trebui sa aiba).

Cam asta ar fi. Ce zici?

*

Chiar cred din toata inima ca daca tu ai participa ai incuraja si copiii sa faca la fel.

*

Adică m-am înscris şi eu la curs. Am cotrobăit prin dulapuri şi primele aparate le donez eu. Astea sunt, primele mele aparate de fotografiat:

CursulDeFotografie

Am strâns şi 3 agende.

Dacă vreţi să ajutaţi, îi puteţi scrie şi Alexandrei:

contact@fotografiidefamilie.ro

Blogul Alexandrei:

http://desprelucrurilesimple.blogspot.com

Ea este Alexandra – în dreapta (în stânga este Alexandra Ciocoi, cu Ştefănel):

StefanelSiAlexandrele

Şi copii veseli:

Budimex1

Budimex2

Budimex3

Cu Raluca:

Budimex4

Cu Adriana şi Oana:

Budimex5Vizitatori

Foto: Bogdan Dincă – http://bogdandinca.com

Alexandra şi Bogdan Dincă:

http://www.fotografiidefamilie.ro

P.S. Aparatul foto de unica folosinta are gata montat in interior si un film foto cu 28 de pozitii + baterie pentru blitz. Pret: 21.99 RON – de aici.

UPDATE 21 septembrie 2009

De la Simona: încă 2 aparate de fotografiat. Mulţumim, Simona!

http://simonaclaudiapharma13.blogspot.com

Doamna Flori, voluntar la Asociaţia P.A.V.E.L., ne anunţă că avem spaţiu pentru curs: „Saptamana asta incepem amenajarea camerei alaturate centrului-zugravire, parchet… (componenta 2 a proiectului care a inceput cu parculetul din curtea spitalului; ne-am propus sa terminam pana la sfarsitul lui septembrie. Aici vom organiza activitati cu copiii de varsta scolara internati in IOB; asa ca…

Later Edit:

De la Cornelia: 2 aparate foto (din care unul de unică folosinţă) şi câteva coli fotografice, câteva agende şi pixuri. Mulţumim, Cornelia!

De la Gabi: 2 aparate foto. Mulţumim, Gabi!

http://bogdan-andrei.blogspot.com

ApFotoGabi

22 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pot sa ma inscriu si eu la concurs? 😀
    Am trei aparate: unul l-am promis lui Fabian iar restul sunt disponibile 🙂

    Simona

    20 Septembrie 2009 at 20:39

    • Poţi, dar prin corespondenţă 😀 Nu e concurs, sunt lecţii, dom’le, adică trebuie să înveţi 😀
      Deci cu ale tale 2 avem 5. Bun. (trimite poză, cu aparatele, te rog – poate te plictiseai…) 😀

      isabellelorelai

      21 Septembrie 2009 at 09:49

  2. Fetita din mijlocul paginii este Gabriela Lacramioara Tudor
    date despre ea
    http://apeluriumanitare.wordpress.com/2009/09/17/gabriela-lacramioara-todor/
    despre sarcom ewing mai multe informatii aici:
    http://medicale.interactiuni.ro/cancerul-osos-boala-oaselor-care-dor-85/

    Flori

    20 Septembrie 2009 at 20:57

  3. saptamana asta incepem amenajarea camerei alaturate centrului-zugravire,parchet… (componenta 2 a proiectului care a inceput cu parculetul din curtea spitalului; ne-am propus sa terminam pana la sfarsitul lui septembrie
    aici vom organiza activitati cu copiii de varsta scolara internati in IOB; asa ca…

    Flori

    20 Septembrie 2009 at 21:05

  4. Doamna Flori,
    Deci avem spaţiu!
    Ştiţi că pentru cei mai mari aceasta poate fi o meserie? O sursă de venit? Adică îşi vor putea câştiga existenţa din fotografie?
    PS. V-am trimis un mail, cu o rugaminte – referitor la Gabriela.

    isabellelorelai

    21 Septembrie 2009 at 09:41

  5. Am si eu un aparat acasa si voi mai cumpara unul din acelea de unica folosinta.Mai am cateva agende, pixuri, coli fotografice. Le pot aduce la asociatia PAVEL ?

    Cornelia Elena

    21 Septembrie 2009 at 13:04

    • Doamna Cornelia, eu tot ce strâng îi dau Alexandrei, ea este profesorul, ea îmi va spune când va avea tot ce trebuie.
      Am primit acest mesaj de la Alexandra chiar acum:
      Am vorbit cu doamna Olga, o sa ajung la IOB miercuri sa vorbesc cu dansa personal. A..si m-am inscris si in asociatie.
      Aşa că este în ordine dacă duceţi la asociaţie. Doar scrieţi pe pungă „Pentru cursul de fotografie Alexandra Dincă”

      isabellelorelai

      21 Septembrie 2009 at 13:09

      • Nu se pune problema de incredere. Va cunosc, chiar daca numai virtual (pe Alexandra cred ca si personal) si am foarte mare incredere in tot ceea ce faceti, doar ma gandeam sa nu va deranjez prea mult. Imi puteti scrie pe mail (elena.cornelia@gmail.com) cum doriti sa procedam. Va multumesc mult pentru tot ceea ce faceti in fiecare zi pentru cei care au nevoie de ajutor.

        Cornelia Elena

        21 Septembrie 2009 at 13:21

        • Doamna Cornelia, gata am rezolvat şi cu încrederea 😀
          Am modificat răspunsul anterior. Dacă nu vă este greu, puteţi duce la asociaţie, la sediul din Fundeni. Le ia Alexandra de acolo. Important este să ştim pe ce ne bazăm, în funcţie de asta Alexandra să ştie cum organizează grupele de copii. Aparate avem puţine, aşa că nu vor fi date copiilor, nu ne ajung deocamdată. Pe acelaşi aparat vor învăţa mai mulţi copii.
          Vă mulţumesc!

          isabellelorelai

          21 Septembrie 2009 at 13:32

  6. Ma pot intalni cu dvs ? Am ceva si pentru Mihai si pentru Cosmina. Stau in zona Iancului-pe la Zefirul, ajung acasa destul de tarziu seara. Daca puteti, va rog sa-mi scrieti un mail. Si va rog sa-mi spuneti Cornelia…e mai usor

    Cornelia Elena

    21 Septembrie 2009 at 13:47

    • OK, Cornelia
      Chiar acum vorbeam cu Mihai la telefon. Îmi spunea că cea mică tresare în somn şi plânge, îi dădeam sfaturi de mamă… către tată. Of… Oricum, Mihai are o fire extraordinar de blândă şi de bună, se va descurca. Îşi va creşte copiii extraordinar de bine, sunt sigură de asta. Deseară se duce la şedinţa cu părinţii, la şcoala lui Robert.
      Vă trimit un mail şi vedem cum facem. Vă mulţumesc!

      isabellelorelai

      21 Septembrie 2009 at 13:59

      • Mihai trece printr-o situatie foarte dificila. E greu sa fi si tata si mama. Stiu cum e….Dar nu se poate compara, pentru o femeie este mai simplu decat pentru un barbat. Cea mica trebuie inconjurata cu multa dragoste de cei din jurul ei. Pentru ca ea simte tot si o afecteaza tot. Mihai trebuie sa incerce ca atunci cand este langa ea sa lase deoparte suferinta, sa-i vorbeasca mult si sa o tina in brate. Conteaza foarte mult lucrul acesta. O zi buna si astept vesti bune de la Cosmina, ca stiu ca parca azi tb sa ajungeti pe la Budimex.

        Cornelia Elena

        21 Septembrie 2009 at 14:24

        • Aşa este. Exact asta i-am spus şi eu.
          Nu mă duc astăzi, că nu am .. cu ce. Aştept să iau banii. Miercuri mă duc.
          Cosmina sper să fi intrat la transfuzia de sânge, deja. A donat cineva pentru ea azi.

          isabellelorelai

          21 Septembrie 2009 at 14:32

          • Doamne ajuta !

            Cornelia Elena

            21 Septembrie 2009 at 14:37

  7. Oameni minunati care se gandesc sa le insenineze zilele acelor copii bolnaviori.
    Felicitari!

    g1b2i3

    21 Septembrie 2009 at 14:05

  8. Buno am si eu doua aparate de fotografiat,cu film …
    o sa le fac fotografie si o sa le pun pe blog la mine cu ceva”furaciune” de la tine 🙂
    Maine le pun la posta catre tine 🙂
    Azi sunt happy am rezolvat in sfarsit cu logopedul
    O zi frumoasa si numai bine.

    Gabi(2*mama)

    21 Septembrie 2009 at 14:53

    • Gabi, ok!
      super (tot). Dacă erai în Buc te rezolvam cu logopedul. Aşa…
      O zi bună şi ţie.

      isabellelorelai

      21 Septembrie 2009 at 15:25

  9. Isabella, despre fetita asta Gabriela, ti-am scris acum cateva zile ca m-a topit zambetul ei.

    adriana

    21 Septembrie 2009 at 15:12

  10. O zi frumoasa Buno,
    la ora 8 am pus aparatele la posta.
    Doamne ajuta!

    Gabi(2*mama)

    22 Septembrie 2009 at 09:15

  11. […] la vreun frate sau o soră. Părea să nu aibă nimic grav. Bogdan le-a făcut apoi fotografii copiilor. Două zile mai târziu mă duc cu Iulia, la pediatrie, în vizită la puii părăsiţi. Iulia […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

