Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Alexandru, 13 ani, cancer, singur

with 13 comments

AlexandruPacuraru1

Alexandru are 13 ani, cancer şi încă 5 fraţi acasă.

Alexandru este din Rucăr. Este cel mai mare dintre copii, 3 băieţi şi 3 fete. Cea mai mică surioară s-a născut când Alexandru a venit la Bucureşti, la tratament. Adică acum o săptămână.

Aşa a rămas Alexandru singur în spital.

Alexandru Păcuraru are cancer – o tumoră pe intestin.

Pe 29 august 2009, când Olga şi-a întrerupt concediul şi s-a dus la spital să sărbătorească câţiva copii bolnavi – printre care şi pe el, de Sfântul Alexandru, l-a întrebat ce şi-ar dori de ziua lui.

Cu greu şi cu multă jenă, Alexandru i-a spus că şi-ar dori… o pijama.

Doamnele de la Asociaţia P.A.V.E.L. au cumpătat pentru Alexandru o pijama şi lenjerie.

Nadia a făcut rost, din sponsorizări, de un telefon mobil pentru Alexandru, să îi pară timpul mai prietenos.

Apoi Olga mi-a spus de situaţia lui Alexandru, un copil cuminte care aşteaptă răbdător şi înţelegător ca cineva din familie să ajungă şi la el.

Olga spune că lui Alexandru i-ar prinde bine ceva de mâncare (proaspătă şi potrivită pentru starea lui), câteva schimburi pentru spital, cărţi şi nişte jocuri.

Alexandru are nevoie de un strop de ajutor, mai are de stat în spital.

Pentru Alexandru ar fi bun un trening, că vine frigul. Şi de o pereche de papuci, nişte ciorapi.

Alexandru are cam 1,50 m înălţime şi 48 kg. Încă nu ştiu numărul de la picior – dar îl aflu.

Alexandru nu are regim, poate mânca orice – dar fără sare (face cortizon).

Jocuri… Am întrebat-o pe Nadia ce joc ar fi bun pentru Alexandru. Un puzzle.

Nadia îmi spune că ar fi unele cu vreo 60 de piese, care i-ar mai ţine lui Alexandru de urât.

P.S. Eu mă duc la Fundeni joi, 10 septembrie 2009. Vine şi Andreea, care a cumpărat pentru Alexandru şampon, săpun, periuţă şi pastă de dinţi, beţişoare pentru urechi, prosop mare de baie din bumbac (bleu, evident) şi un pachet mare cu şerveţele umede (80 buc). Cred că îi va cumpăra şi ceva de îmbrăcat.

Asta e.

Aveţi pe acasă vreun Puzzle de care v-aţi plictisit?

UPDATE 7 septembrie 2009. La Alexandru merge şi Elena. Îi aduce un puzzle. Mai aduce şi jucării, pentru ceilalţi copii.

Elena… Elena este mămica lui Radu. Radu, Steluţa de mare care vrea să îşi salveze mămica…

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/08/26/stelutele-de-mare-radu-sbarcea-am-8-ani-si-am-nevoie-de-ajutor-va-rog-din-suflet/

http://elenasbarcea.blogspot.com

UPDATE 8 septembrie 2009. La Alexandru vine Mariana C. (Asociaţia Umanitară M.A.M.E. şi Forumul Baby Cafe). Vin şi câteva doamne, prietene.

http://www.asociatiamame.com

http://babycafe.ro

AlexandruPacuraru2

UPDATE 11 septembrie 2009.

Am să fac un update comun pentru Radu, Andra, Alexandru, Ştefan şi Robert – pentru că toţi oamenii minunaţi care au fost ieri în vizită la ei, la Fundeni, au avut câte un gând bun pentru fiecare în parte. Iar din tot ce au adus (sau au trimis) au mai fost bucurii şi pentru câţiva alţi copii (în plus, adică): hăinuţe, jucării, fructe, biscuiţi etc. Ce a fost însă cel mai important: oamenii au aflat de situaţia grea în care se află peste 220 de copii şi tineri internaţi la secţiile de oncologie din 3 spitale. Şi cred că vor continua să ajute. Andreea, Ioana, Maria C., Mariana C., Elena, Alexandra D., două doamne foarte drăguţe care au plecat mai repede şi nu am aflat cum se numesc – scuze! – şi domnul Florescu. Am fost mesagerul doamnelor Irina Floarea şi Nicoleta, care au trimis cadouri pentru copii, al doamnelor L. Şi Maria V. care au trimis bani pentru Radu. Bănuţi pentru Radu de la L. (care a rugat-o pe prietena ei, Irina, să mi-i aducă, ieri). Bănuţi pentru Radu de la Maria V. (care mi i-a trimis prin poştă, alaltăieri). Andreea a fost acceptata ca voluntar la Asociaţia P.A.V.E.L. Ioana vrea să meargă şi la copiii de la Budimex. Astăzi va merge la Fundeni şi Imelda, cu cadouri pentru Andra, Alexandru şi Ştefan. Săptămâna viitoare va merge şi Corina. Este foarte bine, deci 😀

Să încep cu Radu. Radu se grăbea să plece la servici. Cele două doamne drăguţe cărora nu le-am aflat numele (scuze din nou), l-au luat pe Radu cu maşina şi l-au dus unde avea nevoie. Radu a primit 300 RON de la L. şi 300 RON de la Maria V. dar şi câteva cadouri de la doamne. Mai pe seară, Ioana a lăsat la asociaţie încă 100 RON pentru Radu, bănuţi strânşi de ea împreună cu colegii ei.

Andra… Andra a fost răsfăţată, cu de toate. Îi plac mult cărţile. Şi cariocile. Îi plac „bijuteriile” – a fost fascinată de ceasul meu din plastic 😀        aşa am aflat că îi plac „zdrăngănelele”. Andra a fost fericită ieri, ce să o mai lungesc 😀        Şi noi.

Alexandru. La fix a fost ce a fost. La Alexandru nu va veni nimeni din familie prea curând. Aşa că… Alexandru este acum fericit. Şi noi.

Ştefan. Ştefan este o mare figură… 😀       Muzică, muzică, muzică. Of. Am aranjat azi cu Imelda să căutăm o chitară clasică, să i-o cumpărăm. Azi se duce Imelda la magazinul Muzica, să vadă cât costă. O facem pe din două, pe din patru – vom vedea cum ne descurcăm, poate luna viitoare. Trebuie neapărat ca Ştefan să aibă timpul ocupat, câteodată devine agitat şi nu mai suportă starea în care se află. A reuşit Andreea să găsească un joc potrivit pentru situaţia lui, iar Ştefan a fost de-a dreptul fericit, se credea magician peste câţiva magneţi care „construiau singuri” diverse chestii. Aici mai avem de lucru… cu chitara, deci.

Pe Robert nu l-am văzut – cred că doar Ioana a ajuns la el, împreună cu Nadia, când au urcat împreună la oncologie să ducă cadourile copiilor.

Toţi oamenii buni au făcut cunoştinţă cu doamnele Olga, Nadia şi Flori.

Îi mai vizităm şi săptămâna viitoare. Miercuri, cu Corina şi Imelda.

La un moment dat m-am dezmeticit şi am făcut câteva fotografii. Am pus câteva la postarea cu Andra, cât să vă faceţi o idee:

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/06/stelutele-de-mare-andra-pui-orfan-3-ani-cancer-4-operatii

Alexandru1

UPDATE 16 septembrie 2009

Alexandru a primit 50 RON de la Corina şi colegii ei, pentru mâncare. Mulţumim!

UPDATE 20 septembrie 2009. Imelda povesteşte:

Azi dimineata am reusit sa ma intorc la copii mei de la Fundeni, la Stefan, Andra si Alexandru.

Alexandru a fost bucuros de cand m-a vazut. Mi-a spus ca abia ma astepta si s-a bucurat de masina rosie cu telecomanda pe care i-am dus-o.

Mulţumesc, Imelda!

AlexandruSiTelecomanda

UPDATE 29 septembrie 2009. Alexandru a plecat acasă, pentru 3 săptămâni, după care se va întoarce la tratament.

Nadia povesteşte: “Alexandru a plecat vineri. Alex lua din frigider ce mai avea, printre care si un set de 6 iaurturi primite. Le-a pastrat pentru cei de acasa. Avea pungi si pungute cu ce primise si sa vezi ce bucuros era ca  merge acasa, sa le arate ce a primit”.

😀

.

Steluţele de mare

.

13 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. merg si eu joi. ma primiti? vin cu puzzle, cu jucarii si cu ceva hainute pentru copii. sunt hainute purtate de copilul meu dar suntem oameni curati si hainutele sunt ingrijite. din pacate acum ma lupt cu o situtie crunta, nu pot mai mult. imi pare tare rau ca nu pot mai mult! daca nu se poate sa merg si eu nu e problema, ne intalnim si va dau lucrusoarele.

    elena sbarcea

    6 Septembrie 2009 at 21:20

  2. unde e intalnirea?? ca venim si noi … am inceput o mobilizare…

    maria

    7 Septembrie 2009 at 22:10

    • Păi vedem. Fiecare cum poate, nu ştiu cu ce vine fiecare. Oricum, astfel încât să ajungem acolo la 17.00, 17.30.
      Eu iau metroul până la Costin Georgian şi apoi autobuzul 253 – sau cam aşa ceva.
      Îl schimb la Unirea – metroul.
      Tu ştii cum să ajungi? Cu maşina ta?
      Mobilizează şi nişte plastilină, dacă poţi, te rog. Astăzi mi-a spus Nadia că Ştefan, puştiul orb de 10 ani, face nişte animăluţe extraordinare din plastilină. Nadia vrea să le pună la expoziţie. Mi-a zis că nu mai aveau plastilină.

      isabellelorelai

      7 Septembrie 2009 at 22:33

  3. […] Alexandru. La fix a fost ce a fost. La Alexandru nu va veni nimeni din familie prea curând. Aşa că… Alexandru este acum fericit. Şi noi. […]

  4. […] Alexandru. La fix a fost ce a fost. La Alexandru nu va veni nimeni din familie prea curând. Aşa că… Alexandru este acum fericit. Şi noi. […]

  5. […] Alexandru. La fix a fost ce a fost. La Alexandru nu va veni nimeni din familie prea curând. Aşa că… Alexandru este acum fericit. Şi noi. […]

  6. […] Clementina. Georgiana Cosmina. Andra. Alexandru. Ştefan. […]

  7. Salut,
    Nu stiu exact cum am descoperit site-ul dar sunt profund impresionat de faptul ca cineva are puterea de a se gandi si ajuta pe cei aflati in nevoie si suferinta.
    Si eu simt impulsul/nevoia de a-mi ajuta semenii si datorita informatiilor de pe acest site am putut sa contribui si eu cu mici ajutoare la alinarea unora dintre cei incercati de soarta.
    Daca este nevoie si in limita timpului disponibil ma pot implica si ca voluntar in diverse activitati mai ales ca locuiesc in Bucuresti chiar pe blv C. Brancoveanu la cateva statii de Budimex.

    Va urez toate cele bune si il rog pe bunul Dumnezeu sa va lumineze si va dea putere in continuare.

    Mircea

    17 Octombrie 2009 at 12:32

    • Mircea, tu vrei să faci voluntariat în cadrul unei asociaţii? Sau tot aşa, ca om simplu (ca mine, de exemplu – eu nu fac parte din nicio asociaţie)? Dacă vrei să te înscrii, vrei să vorbeşti la Asociaţia PAVEL?

      isabellelorelai

      17 Octombrie 2009 at 13:57

  8. […] Între timp Andra şi-a început drumul printre stele – Dumnezeu să o odihnească în pace. Alexandru vine la controlul periodic, Ştefan ar vrea să încerce o operaţie în China. Robert este tot […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

