Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Lavinia Elena Niţă, cancer la 19 ani. Pentru ea luptă un medic de familie

with 19 comments

Nu înţelegeam de ce viaţa a fost atât de nedreaptă cu mine. Încă nu îmi vine să cred că trăiesc real ce trăiesc, încă sper să fie un vis. După citostatice au venit stările de vomă, oboseli. Părul lung şi frumos începuse să pice, au urmat nesfârşitele drumuri la spital. Mă întrebam ce este de făcut. Cu speranţa că lupta pentru viaţă, deşi dură, nu este imposibil de dovedit. Am încercat să nu mă las doborâtă de această boală urâtă şi am continuat să merg şi la facultate când puteam” – Lavinia.

LaviniaElenaNita

Lavinia Elena are 20 de ani şi cancer. Cancer de sânge – Boala Hodgkin.

Lavinia este studentă (la Finanţe-Bănci, Universitatea Constantin Brâncoveanu). S-a născut pe 26 iulie 1989. Mai are un frate, tot student. Mama îi întreţine singură, tatăl lor a murit. Lavinia este din Râmnicu Vâlcea.

Primele semne (ganglioni dureroşi la nivelul axilelor, dureri insuportabile în partea superioara a sternului) au aparut cu câteva săptămâni înainte de examenul de bacalaureat (pe care Lavinia l-a luat cu 9.75). Iniţial s-a crezut că este vorba despre o infecţie cu microplasmă pneumonică şi a fost tratată cu antibiotice.

La vârsta de 19 ani, cu câteva săptămâni înainte de bac, am sesizat apariţia unor ganglioni dureroşi la nivelul axilelor, apoi am început să resimt dureri şi în partea superioară a sternului, dureri greu suportabile care îmi deranjau nopţile în special. Aveam transpiraţii nocturne, mâncărimi pe întregul corp. Timp de o săptămână şi ceva zilele au fost chinuitoare pentru mine. În cele din urmă am mers la medicul de familie care mi-a dat o trimitere şi mi-am făcut analizele. După ce am luat rezultatul, am fost trimisă la Institutul de boli infecţioase Matei Balş din Bucureşti. Aici mi s-au făcut o serie de investigaţii unde în urma rezultatelor de sânge mi-au spus că am infecţie cu microplasmă pneumonică. Mi s-a recomandat să urmez un tratament cu antibiotice, acasă timp de 2 săptămâni. În urma acestui tratament am început să resimt efectul acestora în sensul că durerile dispăruseră şi ganglionii îşi mai micsoraseră dimensiunea, dar din păcate a fost ceva temporar deoarece la o perioadă după încetarea tratamentului ganglionii începuseră să îşi reia evoluţia. După o altă serie de analize făcute în oraşul în care locuiesc am ajuns la Institutul de Hematologie Fundeni din Bucureşti”.

La Institutul Fundeni, în urma biopsiei de ganglioni axilari, a fost diagnosticată în noiembrie 2008 cu limfom Hodgkin scleroză nodulară stadiul IV B. De atunci se află în evidenţele Clinicii de Hematologie Fundeni, la Conf. Dr. Coliţă Adriana, unde a făcut chimioterapie din 14 in 14 zile, timp de 6 luni. Primele 10 şedinte au decurs bine, dar urmatoarele  au început să o facă să se simtă rău. Analizele i-au iesit mai prost decat la primul bilanţ.

Medicul de familie al Laviniei din Râmnicu Vâlcea, Dr. Codruţa Bădescu, a încercat să găsească o fundaţie cu ajutorul căreia Lavinia să ajungă în străinătate.

Nu a reuşit. A văzut însă o emisiune la B1 TV (la Naşul), la care erau invitaţi profesori dr. de la clinica Anadolu Medical Center din Instanbul, care tratează cu succes astfel de afecţiuni. Prezentau cum a fost tratat şi s-a vindecat chiar unul dintre colegii lor de la B1 TV.

Dr. Codruţa Bădescu a întocmit istoricul investigaţiilor, analizelor şi al tratamentului Laviniei, l-a dat la tradus în engleză şi l-a trimis la clinica din Turcia. Cu ajutorul unei angajate, vorbitoare de limba româna – de la Departamentul International din cadrul clinicii – Dr. Codruţa Bădescu a luat legatura cu Prof. Dr. Zafer Gulbas, care a studiat dosarul Laviniei şi a concluzionat că are nevoie de un alt fel de tratament, acceptând să o interneze cat mai repede pentru investigaţii complexe.

În iulie 2009, Lavinia a plecat la Clinica Anadolu Medical Center din Istanbul, cu bani strânşi de la prieteni şi apropiaţi. În urma evaluarii efectuate în data de 10.07.2009 de către Prof. Dr. Zafer Gulbas, s-a stabilit că Lavinia se pretează perfect la procedeul de autotransplant cu celule stem, având şanse mari de a se vindeca. Pentru a-şi economisi banii, medicii turci au externat-o pe Lavinia dupa 2 zile. I-au prescris un tratament pe care Lavinia l-a urmat în ţară (Neupogen – administrat subcutanat timp de patru zile consecutive). Pe 27.07.2009, Laviniei i s-a recoltat hemoleucograma iar rezultatul a fost trimis medicului turc prin e-mail. Profesorul a recomandat continuarea tratamentului încă 3 zile şi recoltarea unei noi hemograme, considerând că rezultatul nu era mulţumitor. Noul rezultat a fost mai bun, iar pe 31.07.2009 s-a primit confirmarea Prof. Dr. Zafer Gulbas.

Lavinia a fost internată în clinica din Turcia, pe 1.08.2009. Laviniei i-a fost recoltată prima transa de celule stem din măduvă, iar următoarele două pe 2 si 3.08.2009.

Câteva zile mai târziu Lavinia s-a întors acasă, urmând ca în septembrie să se întoarcă la clinica din Turcia realizarea autotransplantului.

Din banii strânşi de la prieteni şi cunoscuţi (12.000 de euro), Lavinia a plătit drumul şi internările în Turcia din iulie şi august, şi 8.000 de euro, reprezentând costul recoltarii, selectarii si criogenizarii celulelor stem pana la momentul transplantului.

Strângerea de fonduri pentru Lavinia a fost iniţiată de către medicul ei de familie de la Râmnicu Vâlcea, Dr. Codruţa Bădescu, şi organizată de sora medicului, doamna Mariuca Ghiorghiu.

Lavinia are nevoie de 40.000 de euro până în septembrie 2009, cost estimat pentru transplantul efectiv si tratamentul post transplant.

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

BRD – Sucursala Râmnicu Vâlcea

RON: RO 55 BRDE 390 SV 2156 7023 900

EURO: RO 91 BRDE 390 SV 2168 0763 900

Cod SWIFT: BRDEROBU

Titular: Crivet Elena (mama Laviniei)

Contact: 0733 555 371, 0744 302 204 – doamna Măriuca Ghiorghiu.

E-mail: mariuca@roveremobili.ro, mariucaghiorghiu@yahoo.com

(Am toate documentele medicale ale Laviniei, primite de la Alexandru Popa – Asociaţia Inima Copiilor).

Din studii rezulta ca sansele de vindecare intr-o astfel de boala sunt de peste 80%.

Lavinia în Ziarul de Vâlcea – anunţul pentru strângerea celor 12.000 de euro.

UPDATE 2 septembrie 2009. Lavinia are un site:

http://www.lavinia-nita.ro

19 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna Isabelle.
    Imi pare rau – dar iti cer ajutorul – pentru un caz umanitar. Stii… sa publici si pe blogul tau anuntul. Il vezi aici http://mademoisellealle.blogspot.com/2009/08/ajutor-pentru-lucian.html .
    Daca nu te superi, daca poti…
    Ti-as multumi din suflet!

    Alle

    13 August 2009 at 00:15

    • Alle, bună.
      De ce să îţi pară rău că îmi ceri ajutorul? Păi nu este normal?
      Am reţinut, îl public.

      isabellelorelai

      13 August 2009 at 11:15

      • Imi pare rau de situatie, imi pare rau ca exista astfel de cazuri 😦

        Iti multumesc muuulllt de tot !

        Alle

        13 August 2009 at 12:34

        • Alle, din păcate sunt cu miile… Este nedrept ce se întâmplă, este nedrept că sistemul medical din Ro nu prea ne dă şanse la viaţă. Rămâne societatea să ajute, atât cât poate.
          Eu îţi mulţumesc, pentru că îţi pasă.

          isabellelorelai

          13 August 2009 at 12:38

  2. Multa bafta, Lavinia!!!
    M-a sensibilizat acest caz… Ma numesc tot Nita Elena Lavinia, sunt tot din Valcea si am luat aceeasi nota la bac ca ea… Pacat ca nu am o situatie materiala prea buna sa pot sa contribui cu o suma mai mare. Insa sper ca o sa stranga banii necesari… Si poate ne tineti la curent cu ce sa intampla, cu cati bani a reusit sa stranga…

    Lavinia

    14 August 2009 at 20:53

    • Lavinia, nu trebuie să fie o sumă mare – asta este o percepţie greşită. Nu trebuie să dea un singur om mult, ci mulţi oameni câte puţin. Eu ştiu un copil care a primit de la o batrânică un leu şi cincizeci de bani. Copilul avea cancer. Banii s-au strâns, s-a făcut tratament în străinătate şi copilul s-a făcut bine.
      Sper ca prietenii Laviniei să ne ţină la curent cu suma strânsă. Ştiu că încearcă să îi facă un site şi aşteaptă aprobarea pentru un teledon la Romtelecom. Mi-au promis că mă ţin la curent cu noutăţile.
      Baftă şi ţie, Lavinia!

      isabellelorelai

      14 August 2009 at 21:00

  3. Multumesc mult de tot pentru inca o mana de ajutor!

    Enona

    19 August 2009 at 00:46

  4. […] Dacă puteţi şi vreţi să-i ajutaţi pe semenii nostri Posted in umanitare by supravietuitor on august 19, 2009 Lavinia Elena Niţă, cancer la 19 ani. Pentru ea luptă un medic de familie […]

  5. […] august 19, 2009 · Înregistrat sub umanitare &#183 Tagged ajutor umanitar, Daniela Dobromir, Georgiana Iuliana Dinu, Lavinia Elena Niţă, Raluca Lupoaie Lavinia Elena Niţă, cancer la 19 ani. Pentru ea luptă un medic de familie […]

  6. Lavinia,sintem alaturi de tine si ne rugam sa reusesti sa poti strange toata suma si sa te faci bine.Am vazut ca inca mai sunt persoane cu sufletul mare care o sa te ajute,trebuie sa fi puternica si sa ai credinta in DUMNEZEU.

    Andreea

    25 August 2009 at 17:03

  7. Vad ca intre timp e gata si site-ul Laviniei (un pic mai greu de gasit): http://www.lavinia-nita.ro/

    Enona

    1 Septembrie 2009 at 18:44

  8. Da nasol ce se poate intampla in tara asta …. Mai ales tinerii sunt ne-indreptatiti…Eu sunt bolnav de 3 ani de zile de hepatita b+d si numai ma duc la control sau alte chestii de vreo 2 ani pentru ca nu am situatia necesara incerc sa imi fac un regim propriu pana acuma este totul ok. Dumnezeu cu mila…Ma enervez cand ii vad pe alti care nu sunt buni de nimica si au bani cat pentru 5/6 vieti.Deci Romania este o tara plina de ….vedete…..Infine ii doresc tot binele Laviniei si sa fie o luptatoare. Si uite ca exista si oameni care iubesc sa ajute unele persoane ne’ajutorate . BAFTA

    NoName

    10 Septembrie 2009 at 01:50

    • Nasol e un cuvânt blând. Potrivit ar fi cuvântul oribil. Iar dacă stăm strâmb şi gândim drept am putea pomeni şi de „selecţia naturală”. Iar dacă am fi ai naibii am putea spune exterminare tacită.

      isabellelorelai

      10 Septembrie 2009 at 08:30

  9. Nu stiti ce s-a mai intamplat cu ea? A strans banii? A plecat la tratament?

    Lavinia

    14 Septembrie 2009 at 19:24


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

