Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Criza nu merge cu tramvaiul. Andrei Aiordăchioei

with 14 comments

EdwardHopper

Mărunţica. Când am văzut-o, aşteptând cuminte, cu o cutie mică de vioară în mâna dreaptă, cu doi puşti haioşi alături, mi-am zis că ea este Mărunţica din poezii.

Cu ochi albăstrii blânzi, haine modeste şi săndăluţe de copil în picioare, doamna profesor, mamă a trei copii, mi-a zâmbit. În doi timpi şi trei mişcări am început să vorbim de parcă ne-am fi cunoscut de o viaţă.

Un carnet de note, al şcolarului de clasa a VII-a, şiruri de medii de 10 – doar în două locuri erau întrerupte de câte un 8, la matematică şi la fizică.

Am plecat pe jos, iar „preţ” de vreo trei staţii de tramvai am vorbit despre copii, privaţiuni, şcoli, suferinţe şi idealuri.

În cale ne-a apărut un părculeţ şi copiii au vrut să se joace. S-au dat în leagăne şi pe topogan.

O jumătate de oră am mai vorbit despre una, despre alta. Copiii s-au jucat frumos. Îi priveam din când în când. Andrei, care a împlinit 13 ani pe 13 iulie anul ăsta, avea grijă ca Răzvan (care are doar 9 – împliniţi pe 19 iulie, tot anul ăsta), să nu se lovească. L-a ajutat să urce pe topogan şi l-a supravegheat.

Andrei are mare grijă de Răzvan, remarc. Toţi trei au grijă unul de celălalt, spune Mărunţica. Când s-a născut Răzvan, Andrei a zis: „El este cadoul de ziua mea”. Timi este mai mare un pic, adică are vreo 15 – sau 16 ani. Pe el încă nu l-am cunoscut. Dar copiii m-au invitat la ei acasă şi sper ca în curând să îl cunosc şi pe Timotei (pictorul familiei).

Andrei este „îngrozitor” de serios. E ca un om mare. Matur. Înţelegător, fără fasoane, fără fiţe, fără giumbuşlucuri. Un copil om mare serios, cu carnet de note de clasa a VII-a plin cu medii de 10 şi vreo trei diplome de premiul I, câştigate doar  în câteva luni la concursuri muzicale – la un instrument pe care a început să îl studieze nici de un an. Am reuşit cu greu să „smulg” un zâmbet de el, când l-am consultat în privinţa unei chestiuni care ţinea de un domeniu la care nu mă mai pricep, fiind depăşită de noua tehnologie a jucăriilor.

Răzvan, în schimb, zâmbeşte tot timpul. Aşa ceva nu am mai văzut. Zâmbeşte când merge, zâmbeşte când vorbeşte, zâmbeşte când cântă la vioară. Răzvan a scos vioara din pătuţul ei şi a cântat în parc. Cântă şi în tren, cântă oriunde simte că cineva vrea să îl asculte.

Apoi ne-am despărţit. Ei au plecat pe jos spre casă. Încă patru staţii de tramvai. Ca să mai facă o economie, merg cu toţii pe jos.

Doamna profesor (psiho-pedagog la o şcoală specială, de hipoacuzici) şi-a învăţat copiii că dacă nu ai bani de bilet nu te urci în tramvai, mergi pe jos.

Doamna profesor şi-a învăţat copiii că nu este nicio ruşine nici să mergi pe jos, nici să fii sărac – ruşinos ar fi să fure sau să înşele – ori a călători fără bilet asta înseamnă. Banii sunt puţini şi trebuie să achiţi mai întâi taxele, impozitele, întreţinerea şi utilităţile, apoi să cumperi hrana şi tot ce ţine de igienă, rechizitele pentru şcoală. Şi că este greu, dar nu ruşinos, că tatăl lor a ajuns şomer. Criza.

Doamna profesor şi-a învăţat copiii că hăinuţele moderne nu sunt importante. Important este să fie spălate şi călcate. Iar şi iar, iar şi iar… Că jucăriile sunt drăguţe şi utile, dar nu indispesabile. Şi că mai bune sunt cărţile.

Doamna profesor şi-a învăţat copiii că educaţia, bunul simţ, talentul, corectitudinea şi lecţiile bine pregătite sunt de bază.

Iar ei, copiii, au înţeles. Sunt perfect ancoraţi în realitate. Andrei i-a scris preşedintelui, acum câtva timp. Îi spunea că alocaţiile sunt cam mici şi că poate… s-ar putea face ceva. A primit şi răspuns. După câteva zile Andrei şi-a dat seama că răspunsul nu venea direct de la preşedinte. A fost dezamăgit. Apoi i-a scris ministrului muncii şi protecţiei sociale. De la minister nu a primit niciun răspuns.

Mă obsedează: cui, de fapt, îi este adresată întrebarea din finalul videoclipului de prezentare realizat de ministerul turismului? Cel cu „Nu ştiţi nimic despre România, nu-i aşa?

P.S. După întâlnire eu am luat tramvaiul – în sens invers. Criza mi-a lăsat posibilitatea asta. Încă (am abonament, adică).

Povestioară cu Mărunţica, Prichindeii şi criza – pentru Maria şi Simona. Care nu înţelegeau de ce a fost ziua zâmbitoare când m-am întâlnit cu ei. Pentru speranţă…

AndreiAiordachioiei1

Palmaresul lui Andrei, după un an de studiu la Liceul de Muzică:

Concursuri:

– 13 – 15 martie 2009: Premiul I – Olimpiada de interpretare instrumentala, clasele III – VIII, faza zonala, Bucuresti;

– 13 – 16 aprilie 2009: Premiul I – Olimpiada de interpretare instrumentala, clasele III – VIII, faza nationala, Alba Iulia;

– 29 aprilie 2009: Premiul II – Concursul de solfegistica, editia a VIII-a, Bucuresti;

– 11 iunie 2009: Premiul I – Concursul national de interpretare instrumentala “Marele Premiu al Palatului National al Copiilor”, Bucuresti.

Recitaluri:

– Martie – iunie 2009: 5 recitaluri sustinute in cadrul Fundatiei „Remember Enescu”, Bucuresti si Constanta.

UPDATE 9 septembrie 2009.

Pentru că prietena mea Maria V. a decis să îi ajute un pic pe copii, Răzvan, Andrei şi Timotei, mi-a trimis mie nişte bani prin Western Union. Am mers cu mămica copiilor (doamna Iuliana) şi cu Răzvănel la o bancă, de unde am scos banii împreună.

Ca să „scap” de calvarul statului la coadă, am convins-o pe doamna Iuliana să deschidă un cont.

Dacă vreţi să îi ajutaţi pe copii, acesta este contul:

BRD – Sucursala Decebal

Bucureşti, sector 3, Bdul Unirii nr. 64, bloc K4, parter – scările 3 şi 4

RON: RO 85 BRDE 441 SV 7164 9904 410

EURO: RO 41 BRDE 441 SV 7164 9814 410

Cod SWIFT: BRDEROBU

Titular: Aiordăchioei Iuliana

Dacă doriţi să vorbiţi direct cu mămica copiilor, vă pot da numărul de telefon.

UPDATE 15 septembrie 2009

Mâine – miercuri, 16 septembrie 2009, la ora 16.30, sunt în Piaţa Festivalului George Enescu (parcarea de vis-a-vis de Ateneu/Hotelul Hilton). Andrei susţine un recital. Intrarea este liberă.

Steluţele de mare cântă. Andrei

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/15/stelutele-de-mare-canta-andrei

UPDATE 30 septembrie 2009. Andrei a cântat la lansarea oficială a Asociaţiei Salvează Vieţi, pe 29 septembrie 2009.

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/30/cate-vieti-poti-salva-intr-o-viata

UPDATE 29 octombrie 2009. Andrei a fost selecţionat – în vederea susţinerii pentru educaţie – şi va fi prezentat mâine, vineri 30 octombrie 2009, la emisiunea „Dansez pentru tine” la PRO TV, începând cu ora 20.30.

http://dansezpentrutine.protv.ro/stiri/tania-budi-si-andreea-mantea-se-dueleaza-pentru-a-ramane-in-competitia.html

„Platoul “Dansez pentru tine” va fi electrizat de prezenta a doi actori plini de energie si umor ce pot fi admirati in serialul “State de Romania” de la Pro Tv. Doinita Oancea si Octavian Strunila. Doinita si Octavian sunt fericiti ca prin dansul lor pot face un bine si pot pot ajuta trei frati extrem de talentati sa-si poata duce mai departe visul. Fratii Aiordachioaiei sunt artisti – Timotei, cel mai mare in varsta de 14 ani, picteaza si este elev la Liceul Tonitza, Andrei in varsta de 13 ani canta la corn, iar mezinul, Razvan in varsta de 8 ani, face vioara. Familia Aiordachioaiei locuieste in Bucuresti intr-o garsoniera in care fiecare copil are coltul lui de camera, iar parintii impart un loc mic, reamenajat intr-o debara desfiintata. Parintii ii privesc, de multe ori cu lacrimi in ochi, pentru ca se tem ca zborul acestor copii talentati sa nu se franga din pricina lipsurilor materiale”.

UPDATE 30 octombrie 2009. 3.000 de euro pentru copii. Doamne ajută!

Video:

http://dansezpentrutine.protv.ro/video-trei-baieti-talentati/29026

http://dansezpentrutine.protv.ro/video-pasiunilile-copiilor-sunt-sprijinite/29028

Drum



Free Hit Counter

14 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frumos, foarte frumos…ca de obicei 🙂 doar cineva cu un suflet sensibil poate vibra la aceasta povestioara
    Am fost si sunt foarte impresionata de acesti copii si de mamica lor care i-a crescut atat de bine, cu toate ca au fosrte multe greutati.
    Toata stima si repespectul pentru mamica!
    Te admir Isabelle !

    Simona

    5 August 2009 at 23:26

  2. aveti un blog deosebit, ca si dumneavoastra.

    Raza

    6 August 2009 at 00:33

  3. Mi-as dori sa pot face multe. Cu timpul poate am sa pot…:)

    Simona

    6 August 2009 at 12:48

  4. Isabelle, crezi ca doamna respectiva ar accepta un ajutor de la Oameni Darnici? Poate ar trebui sa-i pui în legatura.

    Antoaneta

    7 August 2009 at 17:06

    • Antoaneta, aici am demarat deja acţiunea, este în curs (am noroc cu câţiva prieteni, darnici şi ei).

      isabellelorelai

      7 August 2009 at 20:28

  5. […] Andrei este înţelept, serios, inteligent şi simpatic. Şi pentru asta îl iubesc […]

  6. Daca este posibil, va rog sa-mi trimiteti numarul de telefon al acestei mame. Multumesc foarte mult.

    Isabelle Damian

    23 Septembrie 2009 at 11:19

  7. […] Aiordăchioie. Vrea să facă ceva serios în viaţă. Sărăcia poate fi sfidată. Andrei […]

  8. […] şi am aşteptat. Peste două săptămâni mi-a scris Eveline. Am primit numărul de telefon şi m-am întâlnit cu ei. M-au impresionat. Împreună cu prietena mea, Maria V., i-am susţinut financiar cum am putut. Am […]

  9. Buna ziua,
    Va rog sa-mi dati un nr. de tel. al Dnei Aiordachioiei. Am vazut ieri la postul Antena casul familiei si cautand date de contact am ajuns la blog-ul dvs.

    Va doresc sanatate multa si Sarbatori Fericite.
    Cu multumiri
    Doru

    Doru

    24 Decembrie 2010 at 12:40


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

