Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Criza are mâinile crăpate

with 2 comments

maini

Ieri, la magazin, o doamnă s-a apropiat, s-a uitat în coşul meu şi m-a întrebat cum plătesc cumpărăturile. I-am „explicat” din ochi că nu înţeleg ce şi de ce mă întreabă. Plătiţi cu tichete de masă sau cu bani, continuă doamna. Cu bani, răspund – niciodată nu am avut tichete de masă – completez. Pot să vă rog ceva? spune doamna timid. Desigur.

Eu nu sunt din Bucureşti, fac naveta şi nu am bani de drum – spune doamna. La salariu am primit doar tichetele de masă şi vreau să vă rog să mă ajutaţi ca din cumpărăturile dumneavoastră să plătiţi câteva cu patru tichete de la mine şi să îmi daţi mie banii, ca să plătesc autobuzul.

Doamna care încasa a fost de acord, a calculat şi i-am dat doamnei 35 de lei pe tichete. Ea a deschis portofelul şi mi-a dat rest 2 lei. Alţii nici nu avea.

Atunci am văzut că avea mâinile crăpate de muncă.

Sunteţi mulţi în situaţia asta? – întreb. Cam o mie. Dar vreo patru sute suntem de pe lângă Bucureşti. Muncesc aici, acasă nu am unde. Doar că fără bani nu am cum să ajung la fabrică.

Mai pe seară m-am uitat pe bon. 33,92 făceau patru tichete de masă. Doamna mi-a dat 1 leu în plus.

La tv persoane pricepute discută despre cât de bun sau nu este un clip cu zebre pe la casa poporului şi peşti atârnaţi în copaci. Oare cui, de fapt, îi este adresată întrebarea din final? „Nu ştiţi nimic despre România, nu-i aşa?

Îmi doresc să o întâlnesc pe doamna din nou, să îi înapoiez leul. Şi îmi mai doresc ca guvernanţii să încerce să plece la Monaco cu tichete de masă.  Solidaritatea crizei. Este şi criza lor, nu doar a noastră.

Written by IsabelleLorelai

4 August 2009 la 09:04

Publicat în tristeti, viata

Tagged with

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Doamne, Dumnezeule mare! Oamenii astia-s mucenici, de voie, de nevoie.

    Dana

    4 August 2009 at 14:56


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

