Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Vreau să fac ceva serios în viaţă: Andrei Aiordăchioei, 13 ani, olimpic naţional la muzică. Copilul care, împreună cu fraţii săi, sfidează sărăcia cu cea mai curată demnitate

with 21 comments

Andrei este un copil sărac, dar demn. A înţeles că e sărac din lacrimile înfundate ale părinţilor şi din privirile celor din jur. Dar ştie că nu trebuie să plângă, că nu este nimic ruşinos în asta. Cei care l-au întâlnit spun că a depăşit cuvântul talent. A ajuns la stadiul de fenomen.

AndreiAiordachioiei1

Andrei avea 12 ani când s-a hotărât să facă ceva serios în viaţă. Urma să înceapă clasa a VI-a şi, observând că fraţii săi şi-au descoperit pasiunile, s-a gândit că şi el trebuie să aibă un talent. Aşa i-a spus mamei: „Vreau să fac ceva serios în viaţă. Ce talent am eu?” A cochetat cu pianul. A încercat cu şahul. Apoi…

Andrei are acum are 13 ani, tocmai a trecut în clasa a VII-a a Liceului de Muzică George Enescu din Bucureşti, iar în clasa a VI-a a devenit olimpic naţional la un instrument muzical mai special: corn. La nici un an de când a început să studieze acest instrument.

Trei copii absolut speciali are familia Aiordăchioei: Timotei, Andrei şi Răzvan. Timotei este cel mai mare, pictează, este elev la Tonitza. Andrei, mijlociul, olimpic naţional la corn, este elev la Enescu. Răzvan, cel mai mic, face vioara, a trecut în clasa a II-a.

O familie specială, formată din 5 persoane, care locuiesc într-o garsonieră din Vitan.

Doar o cameră. Fiecare copil are… colţul lui de cameră.

Părinţii au desfiinţat debaraua şi şi-au făcut acolo colţul lor. Un „colţ strâmt”. Părinţii – mama profesor psihopedagog la o şcoală specială iar tatăl şomer – au multe lacrimi dar o singură grijă: ca talentul şi şansele copiilor să nu fie frânte de lipsurile materiale. Venitul lunar al celor cinci nu trece de 1.550 RON, adică salariul mamei şi alocaţiile copiilor.

FratiiAiordachioiei

Din păcate copiii nu primesc niciodată alte cadori înafară de hăinuţe şi cărţi. Nu îşi permit. Anul trecut, de Crăciun, Răzvan, mezinul, a fost pe post de Moş Crăciun. Era în clasa I şi învăţase să cânte la viară. A plecat la colindat. A strâns 25 de lei. I-a pus sub brad, în 3 „grămăjoare” egale.

Pentru că Răzvan a fost primul muzician al familiei, a primit cadou de la părinţi un papion pentru ţinuta de spectacol, la prima sa audiţie muzicală. Acum îl poartă şi Andrei, la concursuri şi spectacole. „De ce, mama, îmi iei mereu papionul?” – întreabă candid Răzvan. „Pentru că e norocos. E sigurul vostru papion” – plânge mama.

Andrei învaţă bine. Pe primul semestru, media sa generală a fost 9.70. Este credincios. Andrei citeşte în fiecare zi din Biblie şi de multe ori ia decizii gândind că i le vede Dumnezeu.

Povestea lui Andrei din Qmagazine – 1 iunie 2009, articol semnat Eveline Păuna – Artistul cu papion împrumutat.

Dacă puteţi şi vreţi să îi ajutaţi pe cei trei copii (sunt minunaţi, garantez) dar nu vreţi să luaţi legătura cu mine, îi puteţi scrie domnişoarei Eveline Păuna la adresa de mail: eveline.pauna@qmagazine.ro

Profesorul lui Andrei de instrument la Liceul de Muzica „George Enescu” este domnul Constantin Păuna, prim-cornist la Opera Natională din Bucureşti.

Aici este confirmarea premiului I pe care Andrei l-a obţinut în aprilie 2009 la Olimpiada Naţională de Muzică de la Alba Iulia.

Palmaresul lui Andrei, după un an de studiu la Liceul de Muzică:

Concursuri:

– 13 – 15 martie 2009: Premiul I – Olimpiada de interpretare instrumentala, clasele III – VIII, faza zonala, Bucuresti;

– 13 – 16 aprilie 2009: Premiul I – Olimpiada de interpretare instrumentala, clasele III – VIII, faza nationala, Alba Iulia;

– 29 aprilie 2009: Premiul II – Concursul de solfegistica, editia a VIII-a, Bucuresti;

– 11 iunie 2009: Premiul I – Concursul national de interpretare instrumentala “Marele Premiu al Palatului National al Copiilor”, Bucuresti.

Recitaluri:

– Martie – iunie 2009: 5 recitaluri sustinute in cadrul Fundatiei „Remember Enescu”, Bucuresti si Constanta.

UPDATE 9 septembrie 2009.

Pentru că prietena mea Maria V. a decis să îi ajute un pic pe copii, Răzvan, Andrei şi Timotei, mi-a trimis mie nişte bani prin Western Union. Am mers cu mămica copiilor (doamna Iuliana) şi cu Răzvănel la o bancă, de unde am scos banii împreună.

Ca să „scap” de calvarul statului la coadă, am convins-o pe doamna Iuliana să deschidă un cont.

Dacă vreţi să îi ajutaţi pe copii, acesta este contul:

BRD – Sucursala Decebal

Bucureşti, sector 3, Bdul Unirii nr. 64, bloc K4, parter – scările 3 şi 4

RON: RO 85 BRDE 441 SV 7164 9904 410

EURO: RO 41 BRDE 441 SV 7164 9814 410

Cod SWIFT: BRDEROBU

Titular: Aiordăchioei Iuliana

Dacă doriţi să vorbiţi direct cu mămica copiilor, vă pot da numărul de telefon.

UPDATE 15 septembrie 2009

Mâine – miercuri, 16 septembrie 2009, la ora 16.30, sunt în Piaţa Festivalului George Enescu (parcarea de vis-a-vis de Ateneu/Hotelul Hilton). Andrei susţine un recital. Intrarea este liberă.

Steluţele de mare cântă. Andrei

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/15/stelutele-de-mare-canta-andrei

UPDATE 30 septembrie 2009. Andrei a cântat la lansarea oficială a Asociaţiei Salvează Vieţi, pe 29 septembrie 2009.

https://isabellelorelai.wordpress.com/2009/09/30/cate-vieti-poti-salva-intr-o-viata

6AndreiAiordachioie

UPDATE 29 octombrie 2009. Andrei a fost selecţionat – în vederea susţinerii pentru educaţie – şi va fi prezentat mâine, vineri 30 octombrie 2009, la emisiunea „Dansez pentru tine” la PRO TV, începând cu ora 23.00.

http://dansezpentrutine.protv.ro/stiri/tania-budi-si-andreea-mantea-se-dueleaza-pentru-a-ramane-in-competitia.html

„Platoul “Dansez pentru tine” va fi electrizat de prezenta a doi actori plini de energie si umor ce pot fi admirati in serialul “State de Romania” de la Pro Tv. Doinita Oancea si Octavian Strunila. Doinita si Octavian sunt fericiti ca prin dansul lor pot face un bine si pot pot ajuta trei frati extrem de talentati sa-si poata duce mai departe visul. Fratii Aiordachioaiei sunt artisti – Timotei, cel mai mare in varsta de 14 ani, picteaza si este elev la Liceul Tonitza, Andrei in varsta de 13 ani canta la corn, iar mezinul, Razvan in varsta de 8 ani, face vioara. Familia Aiordachioaiei locuieste in Bucuresti intr-o garsoniera in care fiecare copil are coltul lui de camera, iar parintii impart un loc mic, reamenajat intr-o debara desfiintata. Parintii ii privesc, de multe ori cu lacrimi in ochi, pentru ca se tem ca zborul acestor copii talentati sa nu se franga din pricina lipsurilor materiale”.

UPDATE 30 octombrie 2009. 3.000 de euro pentru copii. Doamne ajută!

Video:

http://dansezpentrutine.protv.ro/video-trei-baieti-talentati/29026

http://dansezpentrutine.protv.ro/video-pasiunilile-copiilor-sunt-sprijinite/29028

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cum ii putem contacta pe copii? Aveti un telefon, o adresa?

    alma

    26 Iunie 2009 at 11:59

  2. Cât de curând voi avea. Prietena mea este violonistă la Opera Română din Bucureşti, iar profesorul de corn al lui Andrei de la Enescu este şef de partidă corn la Opera Română. Mai durează un pic. Am şi eu un cadou pentru ei.

    isabellelorelai

    26 Iunie 2009 at 12:41

  3. fata asta : http://jurnaldeavort.blogspot.com/ a nimerit acum cateva zile pe blogul meu si mi-a lasat mesajul
    „Pentru ca nu am o alta solutie viabila…asta nu ma face mai putin om…”. Am incercat sa vorbesc cu ea dar fara
    succes si de aceea vreau sa apelez la voi, ‘prietenii virtuali” ale caror bloguri le urmaresc . Daca aveti timp pentru un acatist, o catisma, sau
    o rugaciune cat de scurta pentru ea si pentru viata copilului ar fi minunat.Cititi-i blogul, incercati sa-i lasati si commenturi daca vreti, pe ale mele nu le-a acceptat pana acum.
    Multumesc si Doamne ajuta! Imi cer iertare ca suna a mass message sau spam , dar pur si simplu nu am timpul suficient sa personalizez mesajul
    pentru toate blogurile ortodoxe pe care le urmaresc 😦 .Din nou, iertare.

    ioana

    27 Iunie 2009 at 09:58

    • Ioana, am citit şi răscitit. Pe acel blog. Ceva parcă nu se leagă. Parcă este aşa, un fel de test psihologic.
      Am să mă uit mâine din nou. De ce îţi ceri iertare? Că nu ai greşit cu nimic, Doamne fereşte. Tu eşti un om bine intenţionat şi orice ar fi nu ai de ce să îţi ceri scuze.

      isabellelorelai

      27 Iunie 2009 at 23:56

  4. Isabell cat de draguti sunt copiii…multumim ca ne-ai facut cunoscut cazul. Merita astfel de copii sa investesti in ei. Pacat ca multi dintre noi nu suntem sensibili „la viitorul” lor ci doar „la trecut” si eventual „prezent” Astept si eu telefonul mamei. Am multe hainute foarte bune ramase de la Edy (baiatul cel mare care are 15 ani) Am 2 costume noi noute pe care el nu le-a purtat (cika nu sunt genul lui :D) si pe care vreau sa i le ofer lui Andrei (bineinteles daca mama lui accepta)

    Marybell

    27 Iunie 2009 at 10:57

    • Mary, sunt grozavi 😀 M-am îndrăgostit de ei pe loc. Mai durează ceva, prietena mea este cu puştiul (înfiat – deşi este single a reuşit să ia un copil de la orfelinat, şi el face muzică – vioară şi pian 😀 ) în vacanţă. Dar trebuie să se întoarcă într-o săptămână, că încep pregătirile pentru Festivalul Enescu.

      isabellelorelai

      28 Iunie 2009 at 00:00

      • Cum pot s-a iau contact cu familia ?V-a rog sa-mi raspunde-ti daca se poate pe adresa de mail.Va multumesc.

        Magda

        30 Iunie 2009 at 06:35

        • Nu am adresă de mail, dacă o aveam nu mai căutam numărul de telefon. Dacă vreţi să aşteptaţi puţin până fac rost de numărul de telefon e ok. Dacă nu, încercaţi să scrieţi pe mail la liceul Enescu (deşi este vacanţă).
          Detalii: Liceu de muzica; invatamant primar, gimnazial si liceal
          Adresa: Str. G-ral Manu Gheorghe nr. 30, sector 1
          Telefon: Tel/Fax 021.310.88.71
          Email: george.enescu.ro@gmail.com
          Orar: L-V: 8-16,30

          isabellelorelai

          30 Iunie 2009 at 15:09

  5. […] &#183 Tagged ajutor umanitar, Andrei Aiordăchioiei, Ionela Linte, Răzvan, saracie, Timotei Isabellelorelai scrie in blogul ei despre Andrei si familia lui:”Vreau să fac ceva serios în viaţă: […]

  6. […] Andrei şi Răzvan Aiordăchioiei Posted in umanitare by supravietuitor on iunie 28, 2009 Isabellelorelai scrie in blogul ei despre Andrei si familia lui:”Vreau să fac ceva serios în viaţă: […]

  7. Am intrat intamplator pe acest blog si am vazut ca a fost preluat articolul pe care l-am scris in revista Q Magazine despre cei trei frati talentati. Am vazut ca printre dvs sunt si cei care vor sa le trimita mesaje sau cadouri, asa ca va las adresa mea de e-mail, eveline.pauna@qmagazine.ro Daca imi scrieti pe mail, va pot da datele de contact ale familiei, sa luati legatura direct…

    Eveline Pauna

    17 Iulie 2009 at 23:05

  8. […] A fost ieri. O zi plină de zâmbet. M-am întâlnit cu ei. […]

  9. […] Maria şi Simona. Care nu înţelegeau de ce a fost ziua zâmbitoare când m-am întâlnit cu ei. Pentru […]

  10. Isabelle, m-am intalnit sambata cu Andrei si cu mama lui 🙂 Edy (baiatul meu cel mare) i-a oferit cateva hainutze si incaltaminte lui Andrei. Sper sa le fi placut, fiindca mai toate erau in mare parte noi, primite si de el cadou, dar care nu ii erau bune…Andrei este un copil adorabil, cu un chip stralucit si cu ochii mari expresivi. Pe data de 16 septembrie are concert pe o scena amplasata langa ateneu de la ora 16.30. Cine doreste sa il vada este invitat 🙂

    marybell

    13 Septembrie 2009 at 21:52

  11. bine,…voi da si eu o donatie pt cei trei copii…la contul de mai sus…

    Oana

    16 Septembrie 2009 at 15:01

  12. […] săptămână m-am gândit dacă să scriu despre ei pe blog. Îmi era teamă să nu se supere. Am postat şi am aşteptat. Am căutat de-a mi-a venit rău un papion. L-am găsit. L-am pus alături de alt […]

  13. Isabela, as dori si eu numarul mamicii acestor copii. Multumesc.

    Oana Portase

    13 Octombrie 2010 at 18:55

  14. […] Andrei Aiordăchioei, 13 ani, olimpic naţional la muzică.   Like this:LikeBe the first to like this […]

    MUZICA « Alessia

    25 August 2011 at 15:23


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

