Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Suflete de copii

with 3 comments

Cadouri1

Au muncit. Au făcut prăjituri, le-au vândut. Au strâns bani pentru copiii bolnavi, internaţi la secţia de oncopediatrie din Oradea. Ca să le cumpere un televizor şi câte o jucărie pentru 1 iunie. Din suflet pentru Gilda. Din suflete de copii.

Diana Creţiu, Larisa Herlas, Timea Gellert, Alexandru Hodişan, Bogdan Rosan, Ivett Gellert, Mădălina Huleşi şi Ioana Coneac.

13-14 ani fiecare.

Cadouri2

Clasa a VII-a. Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea.

Asociaţia Tinerilor împotriva Cancerului – Gilda (ATC – Gilda).

E-mail: atc_gilda@yahoo.com

La mulţi ani, Copii!

Diana1

Diana: „Cum am terminat cu sărbătorile, am zis că vă trimit un mail să vă povestesc cum a fost. Deci, 30 mai: s-a organizat în Orăşelul Copiilor un program artistic pentru copiii de la secţia de oncopediatrie. Noi i-am însoţit, i-am ajutat să picteze nişte fluturaşi de ceramică, i-am desenat pe faţă, ne-am jucat cu ei şi am servit împreună tort. Înainte de acest eveniment, am donat secţiei cele 4 televizoare (2 la fete, 2 la băieţi) şi copiilor cadouri de 1 Iunie. S-au bucurat cu toţii, atât medicii, cât şi copiii, şi au fost foarte recunoscători. Prin urmare, şi azi, 1 Iunie, am fost la ei. Le-am pregătit o mică serbare (practic, am interpretat o poveste – Povestea lui Jester- , având naratorul care citea, şi restul pe post de „actori”; apoi, le-am dăruit şi cărţile). Au fost încântaţi. Şi le vom pregăti ceva în fiecare luni. E minunat sentimentul acesta, să sprijini astfel de copii. Sunt foarte împăcată cu mine şi cu grupul şi nu regret nimic din ce am făcut până acum.

Am devenit voluntari la spital, având permisiunea de a vizita copiii în fiecare luni.

P.S.: În curând va fi şi blogul nostru gata! Mai am de adăugat articole legate de ce am făcut până acum, în rest, e cam gata!

Diana – ATC „Gilda”

Diana2

Din nou Raluca Avram a scris despre copii. Articolul din Bihoreanul – aici. Fotografiile sunt tot din Bihoreanul – aici.

Întâlnirea voluntarilor din Asociaţia Tinerilor împotriva Cancerului (ATC) ”Gilda”, înfiinţată de Diana Creţiu, a avut loc sâmbătă după amiază, în faţa Spitalului Municipal Gavril Curteanu. Instruite ca la carte de Diana – să nu facă glume proaste, să nu plângă, să nu râdă prea mult şi să nu pună întrebări care ar putea să-i rănească pe bolnavi – cele 7 eleve de la Liceul Teoretic Aurel Lazăr au venit să le dăruiască micuţilor internaţi cadouri, dar şi un zâmbet, de 1 iunie. “Cu banii din vânzarea prăjiturilor, am reuşit să cumpărăm două televizoare, eu am mai dus unul de acasă, iar domnul doctor Silviu Corbu, medic oncolog, ne-a mai donat unul”, a spus Diana, care, pentru a strânge fondurile necesare, a organizat un Festival al Prăjiturilor, în urmă cu două săptămâni, în liceul unde învaţă. Pe lângă televizoare, membrele ATC “Gilda” le-au dus copiilor şi jucării, fructe, dulciuri, dar şi creioane şi blocuri de desen, pentru ca micii pacienţi să mai uite de dureri şi să nu se plictisească atâta timp cât stau internaţi. “Am avut noroc, pentru că la iniţiativa noastră a contribuit şi depozitul Doruleţ, vicepreşedinta Fundaţiei Piticot, care a citit în ziar povestea noastră, m-a sunat, şi a donat maşinuţe cu telecomandă, cărţi de colorat, cuburi şi câteva kilograme de banane, iar Plastor a donat seturi de bucătărie pentru fete”, a mai spus Diana. Medicul şef al Secţiei de Oncologie de la spitalul de copii, dr. Gabriela Miculschi, s-a arătat de-a dreptul încântată de gestul tinerelor eleve. “Este foarte frumos că s-au gândit şi la alţi copii care, în acest moment, nu sunt la fel de norocoşi ca ele. Din cauză că micuţii iau tot timpul citostatice, televizoarele din saloane funcţionează aproape non stop şi se strică repede”, a spus medicul. După ce au oferit cadourile, elevele au plecat în Orăşelul Copiilor, pentru a participa la festivităţile organizate acolo, din partea Orăşelului – de Mihaela Alexandru, şi de cadrele medicale ale spitalului. Evenimentul a reunit atât copii bolnavi şi apropiaţii acestora, cât mai ales micuţi care s-au vindecat. Acolo, Diana şi prietenele ei au petrecut timp cu piticii şi i-au pictat pe faţă, alături de clovnul Luluţa. “Am jucat chiar şi “Ţară ţară vrem ostaşi”. În plus, doamna doctor Miculschi a spus că avem permisiunea ca, în fiecare luni, să mergem la spital să ne jucăm cu copiii bolnavi”, a mai spus Diana. Tânăra a înfiinţat ATC Gilda, după ce, anul trecut, prietena ei, Gilda Sabadac, s-a stins anul trecut, la doar 12 ani. Medicii au descoperit, tardiv, că avea cancer. Profund marcată de dispariţia prematură, Diana a înfiinţat un grup de voluntari care vor să ajute copilaşii suferinzi şi care poartă numele celei urcate la Cer.

Copii1 Copii2 Copii3 Copii4 Copii5

UPDATE 17 iunie 2009. Copiii au blog:

http://atcgilda.wordpress.com

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Isa , iti dai seama ce vremuri frumoase si pline de iubire si bunatate am trai daca pe lume ar exista doar astfel de oameni, ca acesti mununati copii ? Eu stau si ma minunez cata bunatate au in suflet si cata iubire de daruit semenilor. Lucruri pe care mai greu la intalnim la „cei mari” . Din pacate …
    A…si bine te-am regasit ca nu am mai scris de multa vreme aici la tine. Insa te-am citit mereu . Si cred ca voi scrie mai des (daca-mi dai voie) , pentru ca lasand la o parte suferinta ce o gasesc aici, gasesc si OAMENI MINUNATI .

    mirela

    2 Iunie 2009 at 21:26


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

