Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

1 iunie mai altfel. Jucării versus branule

with 31 comments

1IunieCuBranule1

O jucărie reuşeşte să păcălească o branulă.

Branula de care vorbesc acum este pentru citostatice. Copiii care fac citostatice sunt bolnavi. Dar tot copii sunt. Toţi copiii au o zi. Şi vor o jucărie.

O branulă. Copiii plâng când văd acele alea. Dacă le dai o jucărie îi păcăleşti şi uită de branulă. Unii sunt atât de săraci că nu au bani nici de mâncare, de jucării nici atât. Când nu sunt jucării intră în rol mănuşile chirurgicale umflate şi desenate. Dar nu ţine figura de prea multe ori. Mai merge şi o „muzică” la telefonul mobil dar nici figura asta nu ţine prea mult.

Aşa că tot jucăria este de bază.

O jucărie. Copiii râd când văd jucăriile.

1IunieCameraDeJoaca2

Strâng jucării. Şi le duc la Asociaţia PAVEL, care îşi are sediul la Instititutul Oncologic Bucureşti – Fundeni. La parter, camera 116. De acolo jucăriile merg la copiii internaţi în 3 spitale, IOB, Fundeni şi Budimex. Doar la ocopediatrie sunt vreo 200.

Am dus câteva. Nu sunt nou-nouţe dar se fac ca şi noi la maşina de spălat. Sunt valoroase pentru că sunt dăruite din suflet.

De la David, 4 ani:

David

De la Sabina, 5 ani:

Sabina1

Sabina2

De la mine, x ani:

IsaLor

Update 28.05.2009: De la Dan şi colegii lui:

JucariiDeLaDan1Adică:

JucariiDeLaDan2

Update 02.06.2009: De la Oana şi băieţelul ei:

Oana1

Oana3

Oana2

Lumea citeşte!

De la Ştefănuţ, 3 ani:

Stefanut1

Update 10.06.2009: De la colegii lui Andrei:

JucariiDeLaColegiiLuiAndrei

Mulţumesc Cristi pentru anunţ! Sport Local – Când ai fost ultima dată OM?

SportLocal

Sau dacă vreţi, dacă puteţi – mesajul Asociaţiei P.A.V.E.L.:

Ne pregatim sa sarbatorim 1 iunie

in cele trei sectii de oncopediatrie si hematologie din Bucuresti.

Doriti sa ne ajutati?

TELEDON pentru Asociatia P.A.V.E.L., in cadrul campaniei „COPII CU CANCER”, desfasurate de noi cu ajutorul acestor numere:

0900 900 310     10 EURO
0900 900 314      4 EURO
0900 900 316      6 EURO

Alt mod de-a ajuta: donatiile sau sponsorizarile in bani sau bunuri – mai multe aflati pe pagina: Implica-te, de pe site-ul:

http://asociatiapavel.ro/index.php?ln=ro&cat=1

1IuniePAVEL2008

Donatiile in bani catre Asociatia P.A.V.E.L., pentru sustinerea proiectelor desfasurate de aceasta, se pot face:
Din Romania:
– in contul Asociatiei P.A.V.E.L., deschis la BANCPOST S.A., sucursala TITAN, sector 3, Bucuresti, Romania.

Conturi curente:

RON: RO81 BPOS 7100 3031 332 ROL 01
USD: RO92 BPOS 7100 3031 332 USD 01
EURO: RO48 BPOS 7100 3031 332 EUR 01

– in contul Asociatiei P.A.V.E.L., deschis la banca UniCredit Tiriac, sucursala Pantelimon:

RON: RO08BACX0000000271027000

Cod fiscal:  8956076

1IuniePAVEL2007

Din strainatate:

Account holder: Association P.A.V.E.L.

Name of bank: BANCPOST S.A., branch TITAN
Address bank: Str. Tina Petre 5, Sector 3, Bucharest, Romania
IBAN account: RO48 BPOS 7100 3031 332 EUR 01
Bank account: 4871003031332 EUR 01
SWIFT/sorting code/aba/chips:   BPOSROBU

sau – on line, puteti dona pe site:  www.active.com/donate/asociatiaPAVEL

Va rugam sa sustineti activitatile desfasurate de asociaţia PAVEL

pentru copiii si tinerii cu cancer si parintii lor! Multumim!

MULTUMIM

din toata inima tuturor celor care au directionat 2 % catre Asociatia P.A.V.E.L. si tuturor celor care ne-au sustinut in aceasta campanie, indemnand pe cat mai multi sa ni se alature! Sa va dea Dumnezeu numai si numai bine!

Asa a fost de 1 iunie 2008, la I.O.B.

Adresa: P.A.V.E.L.

1. Institutul Oncologic „Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu” Bucureşti – Centrul de Resurse şi Servicii P.A.V.E.L., parter, camera 116, Şoseaua Fundeni nr. 252, cod 022338, sector 2, Bucureşti. TelVerde 0800 800 421. Tel/Fax: 021 311 27 00. Tel: 021 318 32 69, interior 1551.

2. Casa Părinţilor şi biroul Asociaţiei P.A.V.E.L., Şoseaua Mihai Bravu nr. 311-313, bloc SB1, scara 1, apartament 1, cod 030309, sector 3, Bucureşti.

Tel/Fax/Robot: 021 344 28 85. Tel: 021 346 84 80. Mobil: 0765 244 416

pavel_romania@yahoo.com , pavel.romania@yahoo.com , pavel_romania@hotmail.com

La spital 2008

Şi

Povestea unui copil care stă în spital de 1 an şi 6 luni:

Laurenţiu

Budimex a devenit pentru Laurenţiu, un băieţel de 11 ani, o a doua casă. De un an şi jumătate el nu a mai plecat o zi din spital. Nu ar putea trăi altfel. Copilul nu mai are intestine şi e hrănit prin perfuzie.

Simţi că ţi se strânge sufletul când îi vezi trupul firav, venele sparte de la ace şi stativul de perfuzii pe care îl târâşte după el pe holul spitalului.

Mai are şapte fraţi acasă, într-un sat de lângă Ploieşti, dintre care o surioară este paralizată. E greu.

Toată familia Petre trăieşte din 1.300 de lei, cât înseamnă alocaţiile copiilor adunate cu indemnizaţiile de însoţitori pentru persoane cu handicap ale părinţilor.

Prima dată a fost operat pe 23 octombrie 2007. Avea ocluzie intestinală. Medicii de la Budimex i-au scos o mare parte din intestin. După 48 de ore l-au operat din nou. Bucata care îi mai rămăsese se necrozase şi ea. „Îl hrănim prin cateter, însă, în timp, nutriţia parenterală îi va afecta ficatul. Vreme de o săptămână nu i s-a putut monta cateter şi a slăbit de la 23 de kilograme la 17. Nu asimilează nimic din ceea ce mănâncă. Un transplant de intestine se poate face doar în America şi ar costa cam 700.000 de dolari, plus un an de cazare acolo, pentru a putea fi ţinut sub observaţie”, ne-a explicat dr. Radu Tăbăcaru, directorul medical al Spitalului Budimex.

„Din pricina bolii, Laurenţiu e abia în clasa întâi. Viaţa e un chin pentru el. Şi perfuziile, şi restricţiile alimentare. Chiar dacă nu asimilează, tot îi dau să mănânce, să nu uite gustul. Îi plăceau mămăliga şi mâncărurile grase. Acum nu mai are voie”, spune Ştefania, mama băieţelului.

De voie, de nevoie, viaţa lui se rezumă la zidurile spitalului. Pacienţii vin şi pleacă. Laurenţiu rămâne. Aşa a ajuns răsfăţatul asistentelor. „Mi-am făcut prieteni aici. De Crăciun am avut brăduţ şi am primit daruri. A fost frumos”, explică micuţul, dar lumina bucuriei e cam tulbure în ochii lui. Nu ştie, dar înţelege că starea lui e gravă.

„Tot ce am putea face pentru el ar fi o pompă de perfuzie portabilă. Asta i-ar asigura libertate de mişcare. Ar putea ieşi măcar în curtea spitalului, la plimbare. Din păcate, tot la bani ajungem, că şi asta costă cam 2.000 de euro. Tratamentul lui costă, lunar, 6.000 de lei. Numai hrana din perfuzie e 2.000 de lei pe zi”, spune dr. Tăbăcaru.

Ziarul Ring, 29 Aprilie 2009.

31 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dau un email in companie. Sper sa strang ceva pana vineri.

    dasanti

    27 Mai 2009 at 11:48

    • Mulţam.
      Dan, strâng tot timpul, să ştii. Duc în fiecare săptămână – sau la 2 săptămâni câte ceva. Aşa că reţine-o la permanent, te rog 😀

      isabellelorelai

      27 Mai 2009 at 11:57

  2. Ce dragi imi sunt jucariile…si mie 🙂 daca stau sa ma gandesc bine cateva dintre ele au fost preferatele Sabinei 🙂
    Am inceput o `campanie` de adunat jucarii 🙂 sper sa adun cateva pana pe 1 Iunie 🙂 daca nu ramane cum am stabilit `la permanent` 😀

    Simona

    27 Mai 2009 at 12:35

  3. Pai eu mi-am cam epuizat rezervele 😀 acum trec si pe la alte case 🙂 si deja am ceva promisiuni

    Simona

    27 Mai 2009 at 12:54

  4. Urasc acele, imi e frica de ele rau de tot,anul trecut cand am donat sange,pentru prima data, mi-a fost atat de rau incat era sa lesin…asa ca nici nu pot sa-mi imaginez prin ce trec acesti copii 😦
    Imi e atat de mila de ei cand ii vad cu branula in manute…of Doamne

    Simona

    27 Mai 2009 at 21:42

    • Simona,
      Adevărul este că eu „mor de dragul lor”. Glumesc, normal.
      Eu am noroc că nu mi se face rău la chestii din astea, rezist eroic…

      isabellelorelai

      28 Mai 2009 at 12:58

  5. […] primesc jucării. Apoi le-am spus că eu strâng jucării pentru copiii bolnavi, de la alţi copii, jucării împotriva branulelor. Aşa […]

  6. […] Mesajul Asociaţiei P.A.V.E.L.: Ne pregatim sa sarbatorim 1 iunie in cele trei sectii de oncopediatrie si hematologie din Bucuresti. Doriti sa ne ajutati? TELEDON pentru Asociatia P.A.V.E.L., in cadrul campaniei “COPII CU CANCER”, desfasurate de noi cu ajutorul acestor numere: 0900 900 310     10 EURO 0900 900 314      4 EURO 0900 900 316      6 EURO Alt mod de-a ajuta: donatiile sau sponsorizarile in bani sau bunuri – mai multe aflati pe pagina: Implica-te, de pe site-ul: http://asociatiapavel.ro/index.php?ln=ro&cat=1 Donatiile in bani catre Asociatia P.A.V.E.L., pentru sustinerea proiectelor desfasurate de aceasta, se pot face: Din Romania: – in contul Asociatiei P.A.V.E.L., deschis la BANCPOST S.A., sucursala TITAN, sector 3, Bucuresti, Romania. Conturi curente: RON: RO81 BPOS 7100 3031 332 ROL 01 USD: RO92 BPOS 7100 3031 332 USD 01 EURO: RO48 BPOS 7100 3031 332 EUR 01 – in contul Asociatiei P.A.V.E.L., deschis la banca UniCredit Tiriac, sucursala Pantelimon: RON: RO08BACX0000000271027000 Cod fiscal:  8956076 Din strainatate: Account holder: Association P.A.V.E.L. Name of bank: BANCPOST S.A., branch TITAN Address bank: Str. Tina Petre 5, Sector 3, Bucharest, Romania IBAN account: RO48 BPOS 7100 3031 332 EUR 01 Bank account: 4871003031332 EUR 01 SWIFT/sorting code/aba/chips:   BPOSROBU sau – on line, puteti dona pe site:  http://www.active.com/donate/asociatiaPAVEL Va rugam sa sustineti activitatile desfasurate de asociaţia PAVEL pentru copiii si tinerii cu cancer si parintii lor! Multumim! MULTUMIM din toata inima tuturor celor care au directionat 2 % catre Asociatia P.A.V.E.L. si tuturor celor care ne-au sustinut in aceasta campanie, indemnand pe cat mai multi sa ni se alature! Sa va dea Dumnezeu numai si numai bine! […]

  7. Abia acum am citit. E tarziu sa iti trimit niste jucarii saptamana viitoare?
    Iulia, mama MAriutei

    Iulia

    28 Mai 2009 at 07:15

  8. Incet incet adunam jucarii:) dar din pacate nu vor ajunge pana pe 1 iunie, distanta e cam mare de la Sighet la Bucurest 🙂
    Saptamana viitoare vor ajunge jucariile la mine 🙂 de la nepoteii mei si de la prietenii lor

    Simona

    30 Mai 2009 at 11:58

    • Uite chiar acum am vorbit cu Nini, tăticul lui Ştefănuţ, a strâns şi el. Ne ducem marţi, pentru că aştept pachetul de la tine. Mai am hăinuţe de la Oana Gheorghiu şi duminică primesc şi jucării de la ea.
      Pentru copiii ăştia 1 iunie trebuie să fie oricând. Pentru că la anul nu se ştie… Mulţumesc, Simona!

      isabellelorelai

      30 Mai 2009 at 15:18

  9. Marti, cu siguranta, va ajunge pachetul cu ceva hainute, si poate mai gasim cateva jucarii 🙂 iar cel cu jucariile de la nepoteii mei peste cateva zile 🙂
    Sa le fie de folos copiilor si sa se faca bine 🙂 si tie sa-ti de Doamne Doamne putere sa le duci pe toate !

    Simona

    30 Mai 2009 at 15:58

  10. Sa le duci pe toate…la modul general !:D

    Simona

    30 Mai 2009 at 16:30

  11. […] Am fost cu tanti Isabellelorelai şi cu Tati la Asociaţia PAVEL şi am dus copiilor bolnavi câteva jucării din partea mea, împotriva branulelor. […]

  12. […] Inimi de la Asociaţia P.A.V.E.L. […]

    • Bine,voi strange si jucarii impotriva „branulelor”,deja am de la copilul meu nou-noute,dar mai strang!Poate imi da si d-na de luni,jucarii!Voi incerca sa nu-mi pierd speranta,pt.ca jucariile se strang mai greu,din cauza ca germanii isi scot la actiuni on-line incepand de la un euro=o jucarie,sau le vand la bazar…Iar la anunturi nu mi-a raspuns decat d-na cu sacul…Probabil ca voi sterge din anunt „pt Romania”,si las doar „pt orfani si saraci”;ca am impresia,(din cauza ca Rom.nu e bine vazuta aici,am inghitit multe,)ca doneaza numai pt ai lor,care au deja de toate…eu am am donat de fiecare data pt ei,cand mi-au venit la usa.Asta ma calca pe nervi…Unii au suflet,dar altii nu…La alte anunturi,voi pune fotografii din blogul d-stra,daca nu va suparati,si imi dati voie!

      Oana

      19 Septembrie 2009 at 12:46

      • Doamna Oana,
        Mă voi duce cu aparatul de fotografiat la mine. Copiii vor primi jucăriile şi va vedea toată lumea la cine ajung. Aşa oamenii vor fi convinşi că sigur aceşti copii vor primi ce au trimis. Să ştiţi că şi neîncrederea are un rol aici.
        Desigur.

        isabellelorelai

        19 Septembrie 2009 at 13:16

  13. […] m-am dus până la sediul asociaţiei condusă de doamna de care am pomenit, să duc nişte jucării şi lucruşoare la copiii […]

  14. Ah, nu e vorba de asta…Ma refeream la fotografiile copiilor batuti de soarta din blog,daca pot lua fotofrafiile!Nu la jucarii!Oamenii aici sunt multumiti sa scape de ele,ca sa aiba loc mai mult pt copiii lor care sunt mari acum… Nu va faceti griji, ca nu-i intereseaza unde le ajung lucrurile netrebuincioase!NU E LA FEL CA LA BANI-DONATII!Acolo da, isi fac griji, pt ca nimeni nu stie daca se vor plati angajatii sau vor ajunge la copii! Este o idee buna cu jucariile, pt Romania,…dar in strainatate nu-i intereseaza!Important e ca au loc unde sa-si puna ALTELE! Daca voi primi lucruri ca lumea si vor sa vada, atunci le voi da direct site-ul d-stra sa vada!Blogul d-stra l-am pus si la mine in blog,(imi creez si eu unul acum, numai ca e cam greu)!Asa mai pot traduce ceva in germana, si mai pot vedea situatia in Romania! Unde va pot trimite o fotografie cu jucariile(animalute din plus si trei jocuri)ca sa le vedeti, daca sunt in regula si mai pot sa bucure un copil,cateva sunt cam tabacite…Poate daca voi incerca sa le pieptan, vor arata mai ca lumea!
    Voi strange mai departe (sper sa ma ajute bunul D-zeu sa mai raspunda si altii la anunturi)si voi da si jocuri noi de la copilul meu.

    Oana

    21 Septembrie 2009 at 22:54

  15. Am ajuns, iata, intr-un sfarsit, si la tine, isabellelorelai…tu care ai inceput aceasta minunata campanie, pe care am preluat-o si eu cu mare emotie, acum cateva zile…
    Ma bucur mult sa cunosc un om ca tine, cu inima plina de bine si frumos. Dumnezeu sa-ti rasplateasca generozitatea si afectiunea pe care le-o daruiesti prietenilor tai, mari sau mici, cu probleme de sanatate…
    Sint foarte fericita ca am reusit sa ne mobilizam si noi…noi, adica eu si familia mea plus unele fete deosebite care imi viziteaza mereu blogul…si sper ca in curand sa le putem trimite si noi o raza de lumina, de bucurie acestor copii minunati.
    Iti multumesc pentru tot ce faci!!!
    Cu mare drag,
    Laura

    Laura Sava

    6 Octombrie 2009 at 10:04

  16. Am pus o punguta de jucarii, in pachetul de ieri, jucarii pe care le-am primit de la o prietena 🙂 sunt animalute dragute din plus 😀

    Simona

    6 Octombrie 2009 at 10:55

  17. […] câteva luni am inventat jucării versus branule, pentru că nu mai ştiam ce şi cum să fac să vină jucării multe-multe la copiii din spital. […]

  18. Acum l-am gasit pe Laurentiu!Doamne,fara intestine si cu o sora paralizata acasa…Eu am in pachet ciocolata si jeleuri, el nu mai are voie sa manance? Cum se va uita bietul copil la dulciuri?

    engelbote

    5 Noiembrie 2009 at 02:05

  19. cu sapte frati acasa, o sora paralizata, fara intestine, hranit prin tub,..si un tratament scump!!! Doamne Dumnezeule ce viata trebuie sa aiba! M-AS BUCURA MACAR SA SE ADUNE BANII DE POMPA DE PERFUZIE!unde sa-i donez si eu niste bani?

    engelbote

    5 Noiembrie 2009 at 02:09


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

