Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Safeguarding the rights of others is the most noble and beautiful end of a human being

with 18 comments

anne_geddes01-1

Pe asta a zis-o Kahlil Gibran. În ce a zis poetul libanez crede şi o femeie din România. Nu e de la televizor. Sau din reviste. Nici din ziare.  Sau de pe bloguri. Nu e „vedetă”. E din autobuzul douăsutenuştiucât. De pe stradă. De la liceu. De la spital. Deşi nu este medic.

Mama i-a murit în braţe. Avea cancer. Apoi sora. Tot de cancer, fix la o lună.

Şi după trei luni află vestea că băiatul ei are… cancer.

Avea 17 ani copilul. Şi nu i se dădea nici cea mai mică şansă de supravieţuire.

Un cancer al sângelui. Hodgkin.

A avut doi ani care au însemnat iad. Doi ani urmaţi de încă patru ca să îşi revină. Când ţi se spune că copilul tău nu mai trăieşte, când îl vezi prin ce stări trece, cât de otrăvit este de citostaticele pe care le ia…

Avea 17-18 ani, perioada cea mai delicată. I-a fost enorm de greu. El, copilul, îşi minţea mama cum că o crede când ea, mama, îi spunea că nu e nimic grav. Dar el, copilul, ştia ce are.

Acum băiatul este bărbat, perfect sănătos. Are aproape 30 de ani. Femeia aceasta se declară acum o fiinţă fericită. A reuşit cu foarte multă dragoste. Refuză să se victimizeze. Consideră că dramele ei sunt nimic pe lângă ce au trăit alţii.

Iar dramele pe care le trăiesc alţii le vede în fiecare zi, din 1996 încoace. Pentru că a ales să îşi înfrângă teama de a sta lângă ei, lângă cei despre care nu se ştie dacă trăiesc sau mor. 50-50. La sută. Teama despre care alţii nici măcar nu pot citi, dar să mai şi vadă. De trăit ce să mai zic. A ales să ajute acolo unde numesc eu Două lumi. După ce am văzut lumea aia nu am mai putut dormi o săptămână.

Oare ea o putea? Greu de spus… „Ne-aţi întrebat cum dormim noaptea? Greu de spus. Pe de o parte te gândeşti câţi copii se apropie sufleteşte de tine. Nu vă spun câţi copii cunosc care au însemnat ca familia noastră proprie. Pe de altă parte, de multe ori am spus: Gata, am obosit, mă dau bătută! Dar. Dar decât să mă gândesc la mine – chestiune destul de egoistă – mai bine îmi spun: dom’le, da’ ăla care speră atât de mult şi doreşte să i se întindă o mână cum simte? Ferească Dumnezeu să fii în pielea cuiva care trece prin asta…”.

Despre sine spune doar atât:

„Zodia gemenilor, prin urmare sunt inteligentă şi prietenoasă.

Şi cu credinţă în Dumnezeu.

Parţial, puteţi şti ce simt şi cum sunt uitându-vă la ceea ce fac”.

Crede în:

„Safeguarding the rights of others is the most noble and beautiful end of a human being”.

Se numeşte Olga. Doamna Olga Cridland. Un Om de Onoare.

OlgaCridlandProtest 2007

Sunt fericită că m-a acceptat şi pe mine, o altă femeie din autobuzul nuştiucât, lângă ea, din când în când. Fac şi eu ce pot, din când în când. Şi cât pot, din când în când. Atât cât poate face un om oarecare, de pe stradă. Ceea ce părea foarte greu este de-a dreptul simplu. După ce am cunoscut-o pe Olga, anul trecut în noiembrie, faptul că „anumite” persoane – pline de fiţe şi talente – mă priveau „de sus” nu a mai contat nici cât durerea din cot. Sau că fiţoasele nu m-au acceptat? Hai pa şi la revedere… După ce o cunoşti pe Olga şi stai un pic lângă ea – asta contează.

Lângă ea, Olga, care a luat acasă o fetiţă de la orfelinat. Ştefania. Ştefania avea cancer, mâna tăiată şi… Să vă mai spun? Nu. Pentru că nu aţi suporta…

OlgaSiStefania

Pentru că da, ăsta este adevărul: „Nimeni nu va fi întrebat la ultima judecată cât de mult a suferit, ci cât de mult a iubit” – Richard Wurmbrand.

OlgaCridlandVizitaLaManastire

Asociatia P.A.V.E.L. este asociatia parintilor cu copii bolnavi de cancer, leucemii si anemii grave si este o asociate caritabila, non-profit, neguvernamentala, apolitica si fara afiliere religioasa, inregistrata la 10 mai 1996. Asociatia  P.A.V.E.L. este membra a mai multor federatii:  ICCCPO (Confederatia Internationala a Organizatiilor Parintilor cu Copii Bolnavi de Cancer),  UICC (Uniunea Internationala Contra Cancerului), ECPC (Coalitia Europeana a Pacientilor cu Cancer), EUROCHILD  aisbl (retea activa de organizatii si persoane lucrand pentru a imbunatati calitatea vietii copiilor si tinerilor din Europa), IAPO (Alianta Internationala a Organizatiilor de Pacienti) si membru asociat a SIOPE (Societatea Internationala Europeana a Oncologilor Pediatri).

Primind Ajutor Viaţa este Luminoasă – Teledon la Romtelecom pentru copiii bolnavi de cancer, leucemie şi talasemie

0900 900 314 – pentru 4 euro/apel

0900 900 316 – pentru 6 euro/apel

0900 900 310 – pentru 10 euro/apel

Teledonul este valabil doar în perioada 6 mai – 6 august 2009

Adresa Asociaţiei P.A.V.E.L.

1. Institutul Oncologic „Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu” Bucureşti – Centrul de Resurse şi Servicii P.A.V.E.L., parter, camera 116, Şoseaua Fundeni nr. 252, cod 022338, sector 2, Bucureşti. TelVerde 0800 800 421. Tel/Fax: 021 311 27 00. Tel: 021 318 32 69, interior 1551

2. Casa Părinţilor şi biroul Asociaţiei P.A.V.E.L., Şoseaua Mihai Bravu nr. 311-313, bloc SB1, scara 1, apartament 1, cod 030309, sector 3, Bucureşti.

Tel/Fax/Robot: 021 344 28 85. Tel: 021 346 84 80. Mobil: 0765 244 416

pavel_romania@yahoo.com , pavel.romania@yahoo.com , pavel_romania@hotmail.com

Donatiile in bani catre Asociatia P.A.V.E.L. se pot face in contul Asociatiei, deschis la BANC POST S.A., sucursala TITAN, sector 3, Bucuresti, Romania.

RON:    RO 81 BPOS 7100 3031 332 ROL 01

USD:    RO 92 BPOS 7100 3031 332 USD 01

EURO:   RO 48 BPOS 7100 3031 332 EUR 01

Sau în contul Asociatiei P.A.V.E.L. deschis la UniCredit Ţiriac – Sucursala Pantelimon

RON: RO 08 BACX 0000000 271 027 000

Cod fiscal: 8956076

Din strainatate:

Account holder: Association P.A.V.E.L.

Name of bank: BANCPOST S.A., branch TITAN

Address bank: Str. Tina Petre 5, Sector 3, Bucharest, Romania

IBAN account: RO48BPOS71003031332 EUR 01

Bank account: 4871003031332 EUR 01

SWIFT/sorting code/aba/chips:   BPOSROBU

Sau on line, puteti dona direct pe site: www.active.com/donate/asociatiaPAVEL

http://www.asociatiapavel.ro

http://asociatiapavel.home.ro

http://olgacridland.weblog.ro

http://www.youtube.com/user/OlgaCridland

CameraDeJoacaPAVEL

Despre viaţa Oamenilor simpli cărora le pasă: QMagazine, un articol semnat Raluca Botezatu: „Cele mai ravnite exemplare de pe domeniul de vanatoare al ingerilor raman in continuare EI. Cu trupusoarele stranse in chingi sub branulele mortii, sunt sufocati, pe deasupra, si de nodul suspinelor stranse de parintii neputinciosi. Copilaria lor e sarpe la panda intre doua sedinte de citostatice! Copiii bolnavi de cancer! O realitate lugubra pe care o alungam chiar si din cele mai nenorocite cosmaruri ale noastre. O realitate care umple spitalele din Romania… In momentul de fata sunt, numai in Bucuresti, 54 de copii la Budimex, 40 la Institutul Oncologic, 110 la Fundeni! O realitate care ne ingheata sangele in vene si despre care preferam sa stim ca nu exista! Totul spre sanatatea noastra psihica! Dar copiii mor… Cei mai frumosi copii mor nenorociti de o boala cu care unii sunt prea neputinciosi ca sa lupte, multi sunt prea saraci ca sa ii tina piept, iar altii nu au nici macar cosciug atunci cand ii doboara. Stiu: aveti cunostinta despre astfel de lucruri care se intampla zilnic, dar preferati sa nu stiti de ele! O sa va rog totusi sa va ganditi doar pentru cateva clipe nu la bolnavi in sine, ci la o mana de oameni care se arunca zilnic in lupta cu moartea punandu-i stavila propriul lor suflet! Totul pentru niste copii… copii bolnavi de cancer, copii care nu sunt ai lor, nu le sunt nici macar rude indepartate. Nu isi iau spagi, nu primesc alte servicii la schimb, nici macar o letcaie! Stiu doar atat: Primind Ajutor, Viata Este Luminoasa. P.A.V.E.L.”. Continuarea aici.

*

…M-as fi culcat sa ma odihnesc atunci cind ma simteam rau, in loc sa pretind ca pamintul se va opri daca eu nu voi fi la serviciu pentru o zi.

As fi ars luminarea roz sculptata ca un trandafir in loc sa o las sa se topeasca in vitrina.

As fi vorbit mai putin si as fi ascultat mai mult.

As fi invitat prieteni la masa chiar daca e o pata pe covor si canapeaua trebuie stearsa.

As fi mincat pop-corn in camera “buna” si nu mi-as mai fi facut atitea griji din cauza prafului, cind cineva vroia sa aprinda focul in semineu.

Mi-as fi facut timp sa-l ascult pe bunicul povestind din tineretile lui.

N-as fi insistat niciodata sa mergem cu geamurile masinii inchise intr-o zi frumoasa de vara, doar pentru ca parul meu a fost proaspat coafat si fixat.

As fi stat intinsa pe pajiste cu capul pe iarba.

As fi plans si ras mai putin privind televizorul, si mai mult privind viata.

Dar, cel mai mult, daca as avea o a doua sansa la viata, as pretui fiecare moment, l-as privi cu adevarat… l-as trai…

Nu m-as mai agita atat de mult pentru lucruri meschine si marunte.

Nu va faceti griji din cauza celor care nu va simpatizeaza, sau mai mult, n-ar trebui sa va intereseze cine ce face.

In schimb, sa pretuim prietenii pe care ii avem si oamenii care ne iubesc.

Sa ne gindim la lucrurile cu care Dumnezeu ne-a binecuvintat.

Si prin tot ceea ce facem in fiecare zi sa ne imbunatatim mintea, trupul, sufletul, emotiile.

Daca mi-as fi putut trai din nou viata…

Emma Bombeck. Gândurile unei femei, atunci când a aflat că va muri de cancer.

18 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Draga Isabellelorelai,iti multumesc ca prin intermediul tau am cunoscut acest om minunat,doamna Olga Cridland,Asociatia PAVEL si pe toti ceilati OAMENI.Esti un om bun si tu,nu uit ca m-ai ajutat si pe mine cand mi-a fost maigreu si iti dpresc multa sanatate si tie si familiei tale.
    Multa sanatate le doresc tuturor acestor OAMENI minunati care mi-au redat speranta ca exista omenia.
    Am revenit dupa o lipsa de cateva zile (am fost la Timisoara,la fiul meu si am avut ceva de lucru,azi am gatat).Acum sunt cam obosita,dar revin cu forte proaspete si voi transmite mai departe povestile triste ale celor care au nevoie de ajutor.
    Pe curand,
    Gabi.

    g1b2i3

    18 Mai 2009 at 17:07

    • Gabi, ţi-ar plăcea cu siguranţă Olga, te asigur.
      Ai fost la Timişoara? Fiul tău e la Timişoara? S-ar putea să te rog ceva, am să îţi trimit un mail să îţi spun ce.

      isabellelorelai

      18 Mai 2009 at 23:22

  2. […] Carnavalul prăjiturilor – mai pe “româneşte în traducere liberă”. I-a învăţat doamna Olga.Unde îi găsiţi? La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea. Clasa a VII-a. E-mail: […]

  3. […] Carnavalul prăjiturilor – mai pe “româneşte în traducere liberă”. I-a învăţat doamna Olga.Unde îi găsiţi? La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea. Clasa a VII-a. E-mail: […]

  4. Isa, imi inchipui cat de fericita esti ca ai cunoscut un asemenea om.Chiar in astfel de imprejurari.Sau poate tocmai de aceea.UN OM.Atat.

    zincabeiu

    18 Mai 2009 at 21:35

    • Zinca, chiar sunt. Iniţial am corespondat cu dânsa pe mail. Şi mi s-a părut un fel de Frau. Apoi când am cunoscut-o… Ştii chestia aia cu marca şi crisoarea? Fix aşa te lipeşti de dânsa, ca marca de scrisoare 😀

      isabellelorelai

      18 Mai 2009 at 23:14

  5. Am tot respectul si toata admiratia pentru acest OM minunat.Imi plec capul in fata DOMNIEI SALE.Fiinta doanmei Olga emana caldura,sinceritate, respect,incredere ca se poate sa mergi mai departe.Nu stiu daca exista Sfanta Olga(stii ca persoanele care fac bine sunt trecute in categoria sfintilor),dar cred ca Sfintii Parinti o sa-i fac o zi -poate 16 iunie??Este un om deosebit care merita toata admiratia si vreau sa-i multumesc ca am avut ocazia sa o cunosc!

    nadia

    18 Mai 2009 at 23:07

    • Aha, 16.. O facem lată 😀 Te ocupi?
      (am sunat-o, avea telefonul închis sâmbătă – o rogi să se uite în conturi? ştii tu de ce)

      isabellelorelai

      18 Mai 2009 at 23:16

  6. Da,Isabellelorelai,mi-ar placea doamna Olga daca as cunoaste-o si in realitate.
    Am fost la Timisoara la fiul meu cel mare,am trecut si pe la tara si m-am simtit minunat.De multa vreme n-am mai iesit prin lume si rau am facut.
    Cu cea mai mare placere vreau sa ajut si eu,astept sa-mi spui despre ce e vorba.
    Noapte buna,acum!

    g1b2i3

    19 Mai 2009 at 00:03

  7. […] în străinătate unde Robert Andrei ar putea face transplant. Răspunsuri? Puţine. Le-a răspuns doamna Olga. Bani nu prea sunt la asociaţie, dar bunăvoinţă da. Doamna Olga a trimis mesajul mai departe, […]

  8. […] de cancer şi foarte sărac, internat la oncologie pediatrică, a cărui scrisoare o primisem de la doamna Olga, la Crăciunul 2008: Dragă Moş Crăciun, numele meu este Ciocoi Ştefan, am 1 an şi 1 lună şi […]

  9. „Nimeni nu va fi întrebat la ultima judecată cât de mult a suferit, ci cât de mult a iubit” – Richard Wurmbrand.

    astazi si eu ma gandeam ca nu as vrea sa ajung sa ma intrebe Dumnezeu:”bine, bine, ti-ai facut blog…ai ajutat pe cineva cu el?!”…poate din cauza asta, ieri dupa ce Alexandra si Stefanel s-au urcat in ambulanta, am simtit o mare bucurie…ca i-am cunoscut si eu…si stii ce am mai simtit…adevarul din „daruind vei dobandi”…culmea e ca atunci cand am vrut sa imi aleg un nume pentru blog, am ales daruind vei dobandi…era luat…atunci am zis …sa fie dardindar…nimic nu e intamplator…iti multumesc ca m-ai primit in echipa…m-as bucura sa o cunosc si pe prietena ta…pana o voi intalni, salut-o tu si din partea mea

    adriana

    4 Septembrie 2009 at 23:40

  10. […] Monica Dragomir, medicul lui oncolog, ar fi o rudă. Olga Cridland, directorul Asociaţiei P.A.V.E.L., la fel. Nadia Ulmeanu, asistent medical la oncologie ar fi […]

  11. […] 29 august 2009, Olga şi-a întrerupt concediul şi s-a dus la spital să sărbătorească câţiva copii bolnavi. Apoi […]

  12. […] 29 august 2009, când Olga şi-a întrerupt concediul şi s-a dus la spital să sărbătorească câţiva copii bolnavi […]

  13. […] Institutul Oncologic Bucureşti, adică. Dr. Monica Dragomir, medicul lui oncolog, ar fi o rudă. Olga Cridland, directorul Asociaţiei P.A.V.E.L., la fel. Nadia Ulmeanu, asistent medical la oncologie ar fi […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

