Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Oameni la fel de antipatici

with 8 comments

bani

Oameni care îi trimit pe alţi oameni din uşă în uşă să ceară bani pentru copii foarte bolnavi. Au tot ce le trebuie: fotocopii ale documentelor medicale, fotocopii (color chiar) ale cărţilor de identitate ale mamelor copiilor bolnavi, dosare burduşite cu hârtii şi ecusoane, un text bine învăţat. Oamenii care merg din uşă în uşă şi cer bani pentru copiii bolnavi sunt persoane cât se poate de civilizate. Care, cred eu, nu ştiu în ce s-au băgat. Într-o înşelătorie. Pentru că banii nu ajung la aceşti copii.

Ştiu de la Crucea Roşie că organizaţiile serioase nu îşi trimit voluntarii la uşa omului. Ştiu de la Asociaţia PAVEL acelaşi lucru. Doamna prof. Olga Cridland, directorul asociaţiei, mi-a spus că nicio organizaţie serioasă nu umblă din uşă în uşă. Şi mai ştiu că voluntarii, dacă sunt voluntari, nu sunt plătiţi pentru o activitate caritabilă. Ori ăştia sunt. Probabil că nu ştiu ce înseamnă voluntariatul.

Sunt copii bolnavi care nu au ce să mănânce. Sunt copii bolnavi care nu au ce îmbrăca. Sunt părinţi care nu mai au bani nici cât să ajungă până la spital. Sunt copii bolnavi, sunt părinţi săraci.

El este Andrei Cătălin Caba. Are 7 ani acum. Stă prin spitale de la 1 an şi 11 luni. Are leucemie. A suferit şi suferă cumplit. Cu el a început povestea.


catalinandreicaba

Despre ce fac „oamenii” care umblă din uşă în uşă scrie în Jurnalul Naţional. „Cinism. Să faci bani din suferinţa unor copii”. Articol semnat de Andreea Sminchise. 25 aprilie 2009.

Au văzut suferinţa de-aproape. Au umblat printre paturile de spital ca nişte îngeri, promiţând unor părinţi amărâţi ajutor pentru copiii lor bolnavi. Apoi au vândut speranţele oamenilor pentru un pumn de bani. Bani care nu ajung acolo unde e nevoie de ei, ci în buzunarele aşa-zişilor binefăcători. Şarlatani care au învăţat că „mâna întinsă care nu spune o poveste nu primeşte nimic”. Şi că boala şi moartea impresionează.

Pentru numele lui Dumnezeu, opriţi-vă, şarlatanilor… Copiii ăştia suferă cumplit şi voi habar nu aveţi… 

8 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Acesti sarlatani merită să ajungă pe mîna justiţiei pentru furt, fals şi uz de fals. Ei compromit ideea de ajutor umanitar si fac mult rău celor care au într-adevăr nevoie. Trimişii lor sunt peste tot: în staţiile de metrou, la usile oamenilor, pe stradă. Sunt destui oameni de bună credinţă care dau bani şi nu pun întrebări.Bine a făcut Andreea că a deconspirat speculanţii pe seama suferinţei…Da Isabela, sunt oameni „antipatici” şi ăsta e un termen foarte elegant..

    vicolmariana

    27 Aprilie 2009 at 14:03

  2. Nu numai la usi! Si in parcarile supermarketurilor. Sau de pilda la IKEA.

    Stefan

    27 Aprilie 2009 at 17:49

    • Ştefan, dacă îi mai vezi, notează te rog numele asociaţiei şi al copilului pentru care cer bani şi facem ce e de făcut.

      isabellelorelai

      28 Aprilie 2009 at 01:17

  3. recunosc că am dat şi eu unor astfel de persoane bani pentru copii
    cunoşteam cazurile, persoanele mi s-au părut serioase şi chiar nu am avut impresia despre mine că sunt o aşa mare naivă
    promit să nu mai fac dar nu m-am putut abţine
    de fiecare dată am avut vorba asta (nu îmi explic de ce, ori poate acuma da) „să fie de folos şi dacă-i cumva ţeapă să se aşeze pe sufletul dvs.păcat şi uşurare copilului pe care îl minţiţi înşelînd” – oare am făcut bine ?

    Isabelle, mai am două chestii să te întreb :
    1.- te poţi uita la apelul ăsta ?
    http://krasavita.wordpress.com/2009/04/23/i-sell-vand/
    este o artistă tînără cu probleme care vrea să şi le rezolve vînzînd munca ei, poate-i prea tînără şi mîndră să spună mai mult, poate merită o mînă întinsă, tu ai simţurile mai exersate prin experienţă şi simţul tău artistic recunoscut, poate îmi spui părerea ta să nu fac iarăşi vre-o gafă, oricum eu aş vrea să o ajut, cred că-i ceva care-mi zice că nu-i în van şi artista asta merită
    2. roag-o pe Andreea cînd are timp să verifice şi să pună în blogroll pe blogerii care i-au preluat baner-ul că pentru unii, care-au facut-o că i-am rugat eu, mă simt vinovată că eu am făcut-o pentru copilaşi neştiind ce şi cum este cu blogroll-urile
    mulţumesc, să ai o seară liniştită şi multă sănătate mamei tale, m-am gîndit la dumneaei cînd a fost cutremurul şi sper că a trecut cu bine
    sper că nu locuieşte în zonă şi bloc d-ăla (nu zic din superstiţie deşi superstiţioasă nu-s)

    CELLA

    27 Aprilie 2009 at 21:13

    • Cella, cum adică cunoşteai cazurile? Erau din ziar sau de pe bloguri? Te întreb pentru că anul trecut nişte nenorociţi strângeau bani în numele unei fetiţe bolnave de leucemie iar părinţii au aflat de la străini… „Normal” că nu au văzut niciun ban. Dar nici pe nenorociţi nu i-a prins careva.
      Mă uit şi la apelul ăla.
      Cella, uite ce te rog: strânge tu toate link-urile blogurilor care au pus banner-ul Andreei, sau măcar numele blogurilor, la un loc. Ea nu a avut net două zile şi nici timp nu prea are, e prinsă până peste cap la muncă.
      Mulţumesc, a fost nasol cu maică-mea, a plâns două zile. Acum stau şi păzesc, pentru că a auzit la tv că ar mai fi şi în noaptea asta. Nu are blocul bulină, dar… Asta e…

      isabellelorelai

      28 Aprilie 2009 at 01:25

  4. cunoşteam cazurile din blogosferă
    blogurile nu-mi permit să le zic, cam fiecare ori i-a dat link ori a pus comentariu la ea, sunt multe şi n-aş vrea să omit pe careva … aşa din prima : Gabi, Manole, Laura, Nea Costache, Vania, Oana ( a pus-o în blogroll) dar mai sunt dintre cei din Satu Mare şi încă … dacă mă apuc să pun link-uri mă haleşte spamul ori mă ejectează sistemul 😆

    CELLA

    29 Aprilie 2009 at 11:07

    • Cella, hai că tocmai ce am postat cu Ştefănuţ, ca să-ţi dai seama ce nenorociţi.
      La Andreea mai durează, va fi plecată vreo săptămână. Am să încerc eu să strâng toate linkurile şi i le trimit.

      isabellelorelai

      30 Aprilie 2009 at 13:58

  5. […] mergeam la copii macar o data pe saptamana si nu vazusem pe nimeni de la acea fundatie pe acolo, i-am cerut numele copiilor bolnavi pe care ii ajuta. Am trimis e-mail la Jurnalul National cu toate datele iar ei au facut o ancheta […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

