Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Pentru că altfel nu se poate. Pentru Dragoş Croitoru

with 55 comments

Pentru că dacă mi s-ar întâmpla ceva asemănător aş avea şi eu nevoie de solidaritate. Măcar atât. Este vorba despre un miting. Un miting pentru dreptul la sănătate, pentru dreptul la viaţă. Un miting pentru Dragoş Croitoru, un licean de 18 ani, bolnav de leucemie – despre care am scris aici.

dragoscroitorumiting

Dragoş în Curentul – articolul 1 şi articolul 2 – şi în Ziua. Despre ce i s-a întâmplat lui Dragoş puteţi citi în Adevărul, Cotidianul, Atac, Ziua, 9AM. Dacă i-aţi citit povestea şi ceea ce i se întâmplă lui Dragoş vi se pare nedrept, sunteţi aşteptat marţi, 7 aprilie 2009, la ora 17.00, în Piaţa Victoriei. Un miting pentru şase oameni care au nevoie de ajutor. Un miting pentru mii de oameni care au nevoie de ajutor. Mitingul a fost autorizat de Primăria Capitalei.

Acesta este mesajul primit de la membrii grupului de voluntari care luptă pentru Dragoş:

Marţi, 7 aprilie 2009, la ora 17.00, in Piata Victoriei

(mai exact in fata muzeului Antipa)

MITING pentru a sustine ABOLIREA PEDEPSEI CU MOARTEA LA CARE GUVERNUL ROMAN II CONDAMNA PE BOLNAVII DE LEUCEMIE! Dragos Croitoru si alti 6 tineri sunt condamnati la moarte de catre Guvern. Guvernul a refuzat, în şedinţa de 1 aprilie, tratamentele în străinătate pentru şase pacienţi, printre care un copil bolnav de leucemie care necesită, urgent, transplant de celule stem.

Nu vrem bani ci doar solidaritate. Copilul nostru, prietenul nostru sau chiar noi putem fi oricand in locul acestor tineri.

Asadar va rog sa va anuntati cunoscutii sa participe la acest miting prin care noi vrem sa determinam autoritatile sa deblocheze fondurile pentru dosarele celor 6 tineri si sa schimbe procedurile extrem de birocratice pentru ca toti bolnavii de leucemie din Romanai sa aiba sansa de a trai.

Autoritatile au declarat ca nu sunt fonduri. Pe noi insa cand ne platim lunar taxele nu ne intreaba nimeni daca avem fonduri.
IMPORTANT: minorii neinsotiti de parinti trebuie sa aiba asupra lor acordul scris al parintilor (ceva de genul “sunt de acord ca X-copilul meu sa participe la mitingul ce se organizeaza marti, 7 aprilei, in piata victoriei”+ semnatura+datele de pe buletin.

COSTUMATIE: TRICOU ALB. MATERIALE: pancarde daca aveti, foi mari albe, foi A4 pe care sa le punem in piept cu ace, pe care sa screim mesaje de genul: „ABOLIREA PEDEPSEI CU MOARTEA PENTRU BOLNAVII DE LEUCEMIE”, „DEBLOCAREA FONDURILOR”, „EGALITATE DE SANSE PENTRU BOLNAVII DE LEUCEMIE”, „DRAGOS CROITORU-UN CAZ CE TREBUIE SA SCHIMBE UN SISTEM” – noi vom lua de la birou cat mai multe hartii cu astfel de texte. Astazi am obtinut autorizatie pentru acest miting de la primaria capitalei, deci e totul legal.


UPDATE – Dragoş în Click: „Şi eu am dreptul la viaţă!” – 7 aprilie 2009. “Aş vrea ca domnul ministru al muncii să se gândească cum ar fi dacă propriul său copil ar fi pe moarte, aşa cum sunt eu, iar cei din minister i-ar respinge dosarul pentru transplant. Şi eu am dreptul la viaţă”. UPDATE – La miting am aflat, de la Oana, că dosarele au fost aprobate şi că mâine, la prima oră, vor apărea HG-urile. Conform Front News, 7 aprilie 2009, ora 19.08: „Toate cele şase dosare, printre care şi dosarul lui Dragoş Croitoru, au fost aprobate. La prima analiză a dosarelor au fost probleme cu fondurile, însă acum totul s-a rezolvat” – au precizat, pentru NewsIn, oficiali din cadrul Ministerului Muncii. Mai multe aici.


dragosinclick


UPDATE 8 aprilie 2009Click. Mulţumesc, Simona. „Ministerul Muncii a aprobat, ieri, alocarea de fonduri pentru operaţia lui Dragoş în Israel, deşi iniţial refuzase dosarul, din cauza lipsei banilor. Secretarul general al Ministerului Sănătăţii, Petre George Pavelescu, a venit ieri să-i anunţe pe protestatari că dosarul lui Dragoş a fost aprobat atât de Ministerul Sănătăţii, cât şi de Ministerul Muncii şi va fi analizat în şedinţa de Guvern de azi”. AICI sunt aprobările. Iar aici vom urmări, din 8 aprilie 2009, Notele de fundamentare. DA! 102.847 euro pentru Dragoş! UPDATE 15 aprilie 2009 – Concert caritabil în Suburbia. Pentru Dragoş Croitoru. Dragoş se pregăteşte de plecare spre clinica din Israel, iar Oana şi Carmen îl ajută în continuare, încercând să pună la punct ultimele detalii, în special transportul medicalizat (medic la însoţire) care costă 1.400 de euro, putând fi asigurat de o clinică privată. Compania Naţională de teatru „Arca lui Noe”, două trupe rock şi una de hip-hop i-au sărit în ajutor lui Dragoş, organizând un concert caritabil. Concertul are loc miercuri, 15 aprilie 2009, ora 20.00, în Clubul Suburbia (str. Şelari nr.19). În concert: Dagga (un proiect hip-hop de la Hades Records), Interzis şi S.I.M. (As I Am). Intrarea la concertul caritabil se va face sub forma unei donaţii de 15 lei. Banii strânşi vor intra în conturile lui Dragoş. Mai multe aici.


dragosmiting

.

Voicu Marian Claudiu, 8 ani, leucemie, 176.472 USD

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/9wvqgn_zkf8b3jx0pchs.pdf

Horga Mariana, 48 de ani, leucemie, 164.760 EURO

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/gm8tbsrk6ndwz7v5hp9_.pdf

Orban Agnes Maria, 41 de ani, transplant pulmonar, 120.600 EURO

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/n8cjhyg2k4d0_zs563wf.pdf

Răşitariu Petru, 30 de ani, limfom malign non Hodgkin, 100.000 EURO

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/dwkg82rsxn1z54m967b3.pdf

Croitoru Dragoş, 18 ani, leucemie, 102.847 EURO

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/r427t30wvgd16qckmsh5.pdf

Teodoraşcu Eugen, 49 de ani, transplant pulmonar, 122.633 EURO

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/tkq1j2m_bnpfxhzr86v4.pdf

Iordache Gabriel, 54 de ani, leucemie, 99.000 EURO

http://www.sgg.ro/legislativ/docs/2009/03/15kpq6hm43t7_dwc2ys8.pdf

UPDATE 18 aprilie 2009: Dragoş a ajuns cu bine la clinica din Ierusalim. Si pentru ca toate gandurile cu adevarat intelepte au fost deja gandite de altii si pentru ca acum avem timp sa ne gandim la tot ce s-a intamplat pana acum: „Am visat ca ma plimbam pe tarmul marii impreuna cu Dumnezeu si vedeam pe cer ca pe un ecran mare toate zilele din viata mea. Si pentru fiecare zi trecuta apareau pe nisip doua urme: ale mele si ale Domnului. Dar in cateva zone era o singura urma, chiar in zilele cele mai grele din viata mea. Atunci am zis: „Doamne, eu am ales sa traiesc cu Tine iar Tu mi-ai promis ca Vei sta tot timpul cu mine. De ce m-ai lasat chiar in momentele cele mai grele?” Iar El mi-a raspuns: „FIULE, STII BINE CA TE IUBESC SI NU TE-AM ABANDONAT NICIODATA: ZILELE IN CARE ESTE O SINGURA URMA SUNT ZILELE IN CARE TE-AM PURTAT IN BRATE …” (anonim brazilian). Credem ca pe Dragos Dumnezeu il tine in bratele sale. Sa avem parte de Sarbatori luminate! Carmen & Oana.

UPDATE 11 mai 2009: Dragoş va face transplantul pe 25 mai 2009. Doamne ajută!

55 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Dacă i-aţi citit povestea şi ceea ce i se întâmplă vi se pare nedrept, sunteţi aşteptat marţi, 7 aprilie 2009, la ora 17.00, în Piaţa Victoriei (în faţa Muzeului Antipa). Mai multe aici. […]

  2. Isabelle, maine apare si in Click! povestea lui Dragos. Sa speram ca il vom putea ajuta. E infiorator sa vezi cum institutiile statului nu se implica mai mult. Tu insa faci o treaba minunata. Sincere felicitari!

    simona ionescu

    7 Aprilie 2009 at 00:34

    • Simona, MULŢUMESC!
      Mâine mă duc şi eu la miting şi încerc să o conving pe Oana să strângem şi nişte bani, totuşi.
      5 lei, 10 lei, nu sărăceşte nimeni din asta.

      isabellelorelai

      7 Aprilie 2009 at 00:38

  3. Va asteptam pe toti la miting. Trebuie sa le aratam acestor guvernanti cinici ca existam ca avem si drepturi pe langa obligatii si ca de acum incolo ne vom striga aceste drepturi, daca ele nu ne sunt respecate de la sine. N-am nimic impotriva starngerii banilor. Vom stabili persoana care sa se ocupe de asta. Din pacate totul a venit foarte repede si nu suntem foarte pregatiti. Incercati fiecare sa va faceti mesajele de pus in piept. Noi suntem un pic depasite de volumul de munca…
    Doamne ajuta!

    Oana Gheorghiu

    7 Aprilie 2009 at 11:31

  4. Înspăimântătoare această boală…

    Lisandru Cristian

    7 Aprilie 2009 at 13:40

  5. Oana, vezi că eu nu am tricou alb, că le-am dat.
    Pentru bănuţi avem nevoie de vreo 2-3 cutii de carton, chiar şi alea de pantofi sunt bune. Capacul lipit cu bandă şi o fantă în capac, ca la urnele de vot. Cutiile să stea la copiii de la Consiliul Elevilor.
    Poate printezi fotografia lui Dragoş şi o lipeşti pe cutie.
    Merge?

    isabellelorelai

    7 Aprilie 2009 at 15:16

  6. Cristian, este oribilă. Eu am văzut copiii în spital, la oncologie Fundeni. N-am dormit 3 nopţi.

    isabellelorelai

    7 Aprilie 2009 at 15:17

  7. […] aprilie 7, 2009 de Manole UPDATE: Bucureşteni, MERGEM azi LA un  MITING? […]

  8. Cazuri, cazuri si necazuri! Pacat! un tanar atat de tanar si atat de”batran” in suferinta lui zau ca te face sa crezi ca lumea se imparte in doua: bogati si bolnavi. Hai sa incercam cu Cristale Japoneze care daca nu vindeca macar ii amelioreaza cat de cat suferinta si-l scoate din starea de anemie. Vrei Ingerule sa incercam? Nu ne costa nimic si nu-i poate face NICI un rau. CE ZICI ??? INCERCAM??

    Codrina

    7 Aprilie 2009 at 23:13

  9. Codrina, trebuie să îl întrebăm pe el, el decide.
    Sau mama lui.

    isabellelorelai

    8 Aprilie 2009 at 09:03

  10. Da, corect! Eu am sa-ti dau detalii si modul de folosire pe meilul tau si o sa fie mai usor. Dar intra pe Google si gasesti la CHEFIRUL DE APA CATEVA LUCRURI care iti vor fi de folos deocamdata pana primesti de la mine deteliile.Sanatate tuturor celor oropsiti de soarta! Codrina.-

    Codrina

    8 Aprilie 2009 at 13:15

  11. Codrina, ok. Mulţumesc!

    isabellelorelai

    8 Aprilie 2009 at 14:30

  12. Ma bucur nespus de mult pentru Dragos si pentru cei care au primit banii pentru operatii. Ma bucur din suflet !
    Dumnezeu sa-i aiba in paza ! 🙂

    Simona

    8 Aprilie 2009 at 16:55

  13. Este groaznic ceea ce se intampla in tara asta si ce i se intampla acestui tanar….
    L-am cunsocut in Tunisia in urma cu doi ani, era cu mama lui.Am fost socata cand i-am vazut poza in ziar.
    Dumnezeu sa ii ajute sa treaca peste.
    Imi pare rau ca am aflat tarziu despre acel miting…

    Elena

    14 Aprilie 2009 at 17:27

  14. […] au ieşit în stradă pentru a cere ajutor, o ştiţi, cred. Dacă nu, o puteţi citi aici şi aici. Pentru Dragoş, ca şi pentru alţi şase oameni aflaţi în suferinţă, a fost aprobat dosarul […]

  15. Da..am aflat ca a fost aprobat si dosarul lui Dragos.Sa dea D-zeu ca totul sa mearga bine si ca plece cand mai curand la tratament.Eu o sa incerc sa merg diseara la concertul caritabil.

    Elena

    15 Aprilie 2009 at 10:03

  16. Ma bucur ca a ajuns la clinica.Sa dea D-zeu sa reactioneze bine la tratamentul care i se va administra acolo.Sper sa aflu vesti bune in curand.DOAMNE AJUTA!

    Elena

    22 Aprilie 2009 at 08:43

  17. Buna!
    Ceva noutati despre Dragos?Cum se mai simte?

    Elena

    4 Mai 2009 at 11:41

    • Elena, bună.
      Din ce mi-a spus Oana acum o săptămână şi ceva, nu prea bine. Era foarte slăbit. Sper ca între timp să îşi fi revenit un pic. Dacă mai aflu ceva de la Oana îţi las mesaj aici.

      isabellelorelai

      4 Mai 2009 at 11:58

  18. Elena:
    Pe 25 mai Dragoş intră la transplant.
    Să îi ţii pumnii 😀

    isabellelorelai

    9 Mai 2009 at 01:03

  19. Vai….ce ma bucur.Vesti bune!Sa aiba grija Dzeu de el pana atunci si dupa dar si de mama lui.
    Multumesc sa mi-ai lasat mesaj.

    Elena

    11 Mai 2009 at 10:44

  20. […] Dragoş Croitoru. Leucemie. Oana şi Carmen, miting. Concert. Între timp dosarul a fost aprobat. Pe 25 mai 2009 Dragoş intră la transplant, la […]

  21. Buna!
    Cum o fi decurs transplantul?Cum se simte Dragos?

    Elena

    26 Mai 2009 at 09:31

    • Bună,
      Gând la gând cu bucurie, exact asta am întrebat-o şi eu pe Oana mai devreme!
      Dragoş va face transplantul pe 4 iunie, avea o infecţie care încă nu a fost „anihilată”.

      isabellelorelai

      26 Mai 2009 at 12:34

  22. Am inteles…sper sa fie bine pana la urma si sa poata face transplantul.Doamne ajuta!

    Elena

    26 Mai 2009 at 13:12

  23. A facut transplantul ieri? Sper ca da si ca este bine…

    Elena

    5 Iunie 2009 at 09:41

  24. ok.Multumesc!

    Elena

    5 Iunie 2009 at 10:40

  25. NOUTATI???

    Elena

    10 Iunie 2009 at 15:57

  26. Doamne ajuta!Cat ma bucur….
    Multumesc!

    Elena

    15 Iunie 2009 at 13:09

  27. Buna!
    Se mai stie ceva despre Dragos?

    Elena

    20 Iulie 2009 at 11:26

    • Bună,
      Dragoş este super OK.
      Acum două săptămâni cineva care s-a întors din Israel (avea copilul internat la aceeaşi clinică) mi-a spus că Dragoş se pregăteşte să vină acasă.

      isabellelorelai

      20 Iulie 2009 at 11:43

  28. Doamne ajuta!

    Elena

    20 Iulie 2009 at 11:44

  29. […] şi Oana (dacă vă amintiţi, iniţiatoarele mitingului pentru aprobarea dosarului lui Dragoş Croitoru) l-au convins pe Marian să lupte până „la capăt”. Adică să depună dosarul la minister, […]

  30. […] asociatie care sa multiplice (prin eforturile voluntare ale membrilor sai) succesul obtinut pentru sustinerea acestui tanar. Concret sustinerea a constat in: ajutor financiar, consultanta juridica, suport emotional […]

  31. Buna!
    Se mai stie ceva despre Dragos??

    Elena

    21 August 2009 at 09:12

    • Dragoş este bine, dar trebuie să mai rămână în spital. Pentru vreo 2 luni şi ceva tratament, pentru care mai are nevoie de vreo 18.000 de euro…

      isabellelorelai

      21 August 2009 at 10:47

  32. Noutati?!?

    Elena

    19 Octombrie 2009 at 13:43

    • A, au fost ceva emoţii, o infecţie. Şederea s-a prelungit, nevoie de bani, din nou. Dar e spre bine.

      isabellelorelai

      21 Octombrie 2009 at 10:07

  33. Dumnezeu sa-l ierte…

    Simona

    30 Octombrie 2009 at 20:31

  34. Simona…de ce ai lasat acest mesaj?
    sper ca din greseala..

    Elena Dima

    18 Noiembrie 2009 at 12:37

    • Nu doamna Dima, nu din greseala. Din pacate…
      Nu am puterea sa anunt pe postare ca Dragos nu mai este, nu pot, pur si simplu.

      isabellelorelai

      18 Noiembrie 2009 at 12:39

  35. Of…. Doamne Doamne …
    Dumnezeu sa te odihneasca in pace Dragos! 😦

    Simona

    18 Noiembrie 2009 at 12:53

  36. Dzeu sa-l ierte…nu pot sa cred, credeam ca se simte bine…nu pot sa cred.cand s-a intamplat?

    Elena Dima

    18 Noiembrie 2009 at 13:29


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

