Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Dan şi televizorul. Orfanul şi primul „mec” din viaţa lui

with 13 comments

copilulsivitrina

Acum o săptămână m-a sunat Dan.

Sunt pe drum – mi-a spus el – mă duc să LE duc un televizor din partea firmei şi am pierdut numărul Olgăi.

Ce bine faci Dane, mi-am zis apoi în gând. Două, trei sau patru luni în acelaşi spital vor trece acum mai uşor pentru EI. Desene, desene, desene…

Aseară am văzut o reclamă la tv. Şi mi s-a făcut foame. Şi m-am gândit: dar dacă şi EI vor vedea? Şi mi-am adus aminte de Nadia şi de copilul bolnav de la orfelinat. Acum două săptămâni. Un copil, un orfan de la o casă de copii din provincie – am uitat cum se numeşte copilul, aşa că am să-i spun Ionuţ – împlinea 14 ani. În spital. Nadia l-a întrebat ce îşi doreşte de ziua lui. Ionuţ s-a uitat la ea mirat. Apoi i-a spus că nu îşi doreşte nimic, pentru că a doua zi îl operează şi nu mai contează… O tumoră, undeva pe la coloană, parcă. Cancer. Nadia a insistat. Iar Ionuţ a răspuns, ruşinat: un „mec”. Nadia a dat fuga şi i-a cumpărat. Cu ce bani, Nadia? o întreb. Păi m-am împrumutat… A doua zi i-a dus şi un tort. S-a bucurat şi Ionuţ, s-au bucurat şi ceilalţi copii bolnavi din salon. Cu ce bani, Nadia, cu ce bani? Ne-am împrumutat… Şi ce faceţi Nadia, când nu mai aveţi de unde împrumuta? Ne împrumutăm…

Meştere, copilul ăla arăta de nici 12 ani, nu? În niciun caz de 14… Şi nu, nu era bolnav de la E-urile din „mec”. Nu mâncase niciodată. Şi da, nu îmi plac reclamele cu mâncare de la tv.

Mulţi dintre copiii şi adolescenţii internaţi acolo sunt singuri pe lume, sau rămaşi în grija unei bunici, cum este Clementina, părăsită de părinţi. Sau cu familii îngrozitor de sărace. Nu prea au ce mânca, nu prea au medicamente, nu prea au ce îmbrăca. Nu au un prosop, un săpun, o pastă de dinţi, o periuţă, un şerveţel. Şi şampon ar trebui, dar mai puţin, că le cade părul de la citostatice. Pampers – scutece mari, ca pentru adulţi – aici este o problemă mare.

Poate cine ştie, cu 2% pentru EI se mai rezolvă una, alta. Cine ştie… Pentru P.A.V.E.L.

UPDATE 7 mai 2009. Asociaţia P.A.V.E.L. are Teledon la Romtelecom

Primind Ajutor Viaţa este Luminoasă – Teledon la Romtelecom pentru copiii bolnavi de cancer, leucemie şi talasemie

0900 900 314 – pentru 4 euro/apel

0900 900 316 – pentru 6 euro/apel

0900 900 310 – pentru 10 euro/apel

Teledonul este valabil doar în perioada 6 mai – 6 august 2009.

http://asociatiapavel.ro/index.php?ln=ro&cat=1

13 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nici de 12. Poate de 10.

    Manole

    30 Martie 2009 at 13:02

  2. :(…cred ca nu poti sa iti inchipui cat de inutila si nesemnificativa ma simt cand citesc astfel de cazuri, cand stiu ca as zbura la copii aceia si…nu pot!!! :(((

    sa ii mangai pe crestet si sa le zambesti si din partea mea Zana mea Buna…si, poate intr-o zi am sa reusesc sa vin sa le citesc niste povesti, sau sa le scriu la fiecare cate o poveste…DOAR PENTRU EI!!!

    Lady Allia

    30 Martie 2009 at 14:06

  3. La Mulţi Ani, OMULE !!!
    Căt există Oameni ca tine, Isabellelorelai, aceşti omuleţi zâmbesc ! Doamne Ajtuă !
    RESPECT !

    Sibilla

    Sibilla

    30 Martie 2009 at 18:51

  4. Draga Isabellelorelai,La multi ani de ziua ta!Multa sanatate,bucurii,tot ce+ti doresti sa se implineasca!
    Am ceva pentru tine,sper sa+ti placa.
    In 30 martie 1853 s-a nascut Vincent van Gogh si am facut un slideshow pe care ti-l daruiesc.Sper sa+ti placa.
    [slideshow id=504403158311332321&w=426&h=320]
    http://www.slide.com/r/UEm0nmNFzj9cIKic1Ulr6ROyZged1uQT?view=original

    Si cateva flori pentru tine.

    Cu drag,
    Gabi.

    g1b2i3

    30 Martie 2009 at 19:32

  5. Sandrina, cred că nici nu ştii cât de importantă eşti. Pentru că vrei. Degeaba poţi dacă nu vrei. Iar când vrei, chiar poţi. Vine ea, şi vremea ta, ai să vezi. Va fi bine.

    isabellelorelai

    30 Martie 2009 at 20:53

  6. Sestro, mulţumesc!

    isabellelorelai

    30 Martie 2009 at 20:54

  7. Mulţumesc, Gabi!

    isabellelorelai

    30 Martie 2009 at 20:56

  8. LA MULTI ANI , ISA!LA MULTI ANI, MAMA DE ISA! LA MULTI ANI, STEFANEL!

    Manole

    30 Martie 2009 at 22:20

  9. Dragii mei, sunteti cu totii minunati! este placut sa vezi ca mai exista oameni care se gandesc la cei din jur si care mai mult decat sa se gandeasca, fac si ceva concret. Tot respectul din lume!
    Isabellelorelai, as vrea sa te rog sa imi dai un mail de-al tau. Eu lucrez la o asociatie din Bucuresti si vrem sa implementam un proiect care sa aiba drept beneficiari copiii din sectiile de pediatrie (si ne gandeam si la instit. oncologic). mai multe detalii ti-as putea da daca mi-ai trimite maiulul tau. si as mai avea o rugaminte. am citit despre Nadia. Doamne, ce femeie minuntata! daca se poate as vrea si mailul acestei preadeosebite doamne (sau nr de tel)

    deschidetisufletul

    22 Aprilie 2009 at 11:29

  10. […] Ionuţ. Clementina. Georgiana Cosmina. Andra. Alexandru. Ştefan. Robert. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

