Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Ştefania Huştenariu, inimă de leu

with 15 comments

stefania1Ştefania Ioana s-a născut pe 9 ianuarie 2007. Din păcate cu inimioara bolnavă, o gravă malformaţie congenitală. Medicii i-au dat doar câteva zile de trăit. Ştefania a rezistat şi apoi şi-a început drumul prin spitalele din România, în speranţa unui diagnostic precis şi găsirea unei soluţii, timp de un an. Un singur medic a fost cinstit şi le-a spus părinţilor că Ştefania nu poate fi operată în ţară. Ştefania a fost acceptată şi operată pentru prima dată la o clinică din Anglia, deşi prima operaţie ar fi trebuit să fie făcută la 2 luni de la naştere, nu la un an cât avea copilul. Părinţii au fost ajutaţi să strângă 9.500 de lire sterline şi, pe 21.02.2008, Ştefania a intrat în operaţie. Totul a decurs bine, iar Ştefania a împlinit 2 anişori. Ştefania nu se poate juca încă ca toţi copiii de vârsta ei, oboseşte foarte repede. Un diagnostic cumplit pentru un pui de om: Ventricul drept cu dublă cale de ieşire, D-Transpoziţia de vase mari, Atrezie pulmonară valvulară, Hiplopazie de arteră pulmonară, Defect septal atrial tip Ostium secundum, Defect septal ventricular tip Inelt, Canal arterial persintent. Ştefania trebuie să ajungă pe 13 martie 2009 în Anglia, la controlul de la un an de la operaţie şi un cateterism, urmând programarea pentru următoarea operaţie, cea mai importantă. Ştefania are nevoie de 5.000 de lire sterline. Ştefania avea, pe 6 martie 2009, 640 de euro şi 5.800 RON. Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi: Huştenariu Gianina, Tel: 0748 77 76 62, E-mail: stefania.hustenariu@gmail.com . Ştefania în Jurnalul NaţionalBlogul Ştefaniei http://helpstefania.blogspot.com

stefania2Gianina, mămica Ştefaniei: „Deoarece formularul E112 a fost facut cunoscut prin cazul Teodorei Georgescu, si noi am incercat sa obtinem acest formular. Am incercat de anul trecut sa rezolvam ceva cu acel formular E112. Dar bineinteles ca ne-am confruntat cu tot felul de obstacole. Trebuia sa avem acordul medicului sau semanatura lui ca malformatia Stefaniei nu poate fi operata la noi in tara. Medicii de la Tg. Mures, dupa ce i-au stabilit diagnosticul (care nu a fost complet, cei din Anglia depistand mai mult), ne-au spus ca Stefy prezinta o necunoscuta pe care ei nu o mai intalnisera si ca trebuie sa se documenteze in cartile de specialitate sa vada ce e. Un an de zile nu au facut nimic concret pentru Stefy. Cand a venit vorba de a-si da acordul pentru formularul E112, medicii de la Tg. Mures nu au fost de acord, zicand ca ei incearca. Iar cand am intrebat ce sanse are, au ridicat din umeri. Noi ca parinti nu i-am putut lasa sa faca practica pe fetita noastra. Era vorba de viata copilasului nostru! Am fost insa si la alti medici de specialitate din Iasi si Timisoara si la sfatul lor, care au recunoscut ca la noi in tara Stefania nu are nici o sansa, am inceput sa cautam in afara tarii. Astfel am ajuns in Anglia, dar fara pic de sustinere din partea statului, ci cu ajutorul oamenilor cu suflet mare, a creditelor la banci, a imprumuturilor”. UPDATE 10.03.2009: Ştefania a strâns 2.450 de lire sterline. UPDATE 15 iulie 2009. Ştefania a fost la control în aprilie. În iunie a primit programare la o noua operatie, pentru septembrie 2009. Suma cerută de clinica din Anglia este de 22.000 lire sterline. Nu i se acordă nici acum E 112.

„Dupa intoarcerea din Anglia, am asteptat actele si factura proforma, pentru a stii despre ce suma este vorba pentru cateter si operatia finala. Actele insa s-au lasat asteptate: a fost Pastele in Anglia cu vacanta aferenta, apoi a fost inchiderea anului financiar la ei (in aprilie) si urmau sa se modifice preturile si ne-au rugat sa asteptam pana in mai. In luna mai insa seful sectiei financiare a fost plecat din Anglia si noi abia saptamana trecuta am primit documentul. In toata aceasta perioada, Stefania a fost racita, a luat antibiotice, dar apoi a fost internata la spital cu pneumonie, si pe 18 mai am revenit acasa, urmand sa continue tratamentul inca o luna. In continuare insa e slabita si raceste foarte usor, Stefania are imunitatea foarte scazuta. Suma necesara (strict pentru operatie si cateter) este de 21.792 Lire Sterline”– mama Ştefaniei. UPDATE 24 august 2009. Ştefania trebuie să ajungă pe 22 septembrie 2009, în Anglia, la operaţie. Ştefania are nevoie de 21.792 de lire sterline. Alex Popa – Inima Copiilor – a înfiinţat pentru Ştefania un teledon. Mai multe aiciUPDATE 22 septembrie 2009. Pe 17 septembrie 2009, Ştefania a plecat în Anglia. Mama Ştefaniei: „Dumnezeu ne-a ajutat si ne-a scos in cale un om cu un suflet minunat, care ne ajuta cu o donatie ce acopera toata operatia!!! Nu avem cuvinte sa ii multumim! Joi noapte vom pleca spre Anglia! Multumim din suflet acestui domn pentru sansa la viata oferita fetitei noastre! Multumim tuturor celor ce ne-au fost alaturi si cu ajutorul carora am avut putere sa luptam.Din donatii s-au strans 2.740 Lire Sterline, ce ne asigura drumul, cazarea, mancarea si alte cheltuieli la spital. Ne rugam Domnului sa fie totul bine si sa ne intoarcem cu Stefania sanatoasa din Anglia. Multumim inca o data fiecaruia dintre voi!”

.

Steluţele de mare

.

15 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Draga Isa…

    am ajuns acasa! in sfarsit acasa. am multa munca de recuperat si multe drumuri de facut, dar seara sau noaptea am sa incerc sa preiau toate cazurile cu care am ramas in urma!

    cand am sa reusesc am sa fac filmulete pe youtube pt o si mai mare sensibilizare…
    nu prea beneficiez de timp…si incerc ceva cu ap., dar e greu. e foarte greu. ajuta insa Dumnezeu…ce sa mai zic?
    nu cunosti pe nimeni…nu pune cineva o vorba…:)) stii tu cum e! „traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!”…mare vorba a mai spus dragul de Mircea…

    te imbratisez…, iar pe Stefania am sa o pun in curand pe blog!!!
    sper sa se adune si pt. ea! mi-as dori…

    Lady Allia

    9 Martie 2009 at 13:25

  2. Multumesc Isa :)!
    Da,poti sa zici asa :)! Chiar ti rog!:P

    Am pus cazul Stefaniei pe blog…
    http://ia-atitudine.blogspot.com/2009/03/stefania-povestea-unei-batai-de-inima.html

    Lady Allia

    10 Martie 2009 at 00:15

  3. Buna Isa, sunt Raluca de la http://www.faunbine.ro. As vrea sa vorbim mai multe despre cum sa ajutam copilasii. Imi poti da te rog un semn? Multumesc.

    luanavoicu

    15 Martie 2009 at 21:35

  4. Buna Isa, sunt Raluca de la http://www.faunbine.ro. As vrea sa vorbim mai mult despre cum ii putem ajuta pe copilasi. imi poti da un semn? Multumesc.

    Raluca

    15 Martie 2009 at 21:36

  5. Stefania a reusit sa mearga la control, desi nu au fost banuti si pentru cateter, dar analizele au fost facute, slava Domnului!

    Din pacate lupta micutei nu s-a incheiat nici pe departe, si ea mai are nevoie de noi sa ii fim alaturi si sa o ajutam sa-si recapete copilaria.

    Va invit sa cititi detalii pe site-ul ei http://helpstefania.blogspot.com/2009/03/19-martie-2009.html si sa incercam sa o ajutam cat putem.

    Raluca

    19 Martie 2009 at 13:10

    • Raluca, mi-am imaginat că au reuşit să plece. Să sperăm că reuşim să facem ceva mai mult.

      isabellelorelai

      19 Martie 2009 at 14:33

  6. S-a primit confirmarea operatiei: pe data de 22 septembrie 2009. Stefania are mare mare nevoie de voi!

    Cu ajutorul domnului Alex Popa de la Asociatia „Inima Copiilor”, exista acum numere de teledon pentru Stefania, la care se poate dona sunand la:

    * 0900 900 352 – 2 EURO (fara TVA)
    * 0900 900 353 – 3 EURO (fara TVA)

    http://helpstefania.blogspot.com/

    Raluca

    15 August 2009 at 11:45

  7. Micuta a fost ajutata de un domn cu suflet mare, care a platit integral operatia. Banutii stransi din restul donatiilor asigura transportul, cazarea, mancarea si alte cheltuieli necesare in Anglia, la spital.

    Stefaniei i s-a facut ieri cateterul, iar acum este in operatie. Operatia va dura 5 ore si sa dea Domnul sa am vesti bune!

    http://helpstefania.blogspot.com/

    FaUnBine

    22 Septembrie 2009 at 14:34

  8. […] Ştefania Ioana Huştenariu s-a născut pe 9 ianuarie 2007, cu inimioara bolnavă – dar luptătoare – am scris povestea ei aici. […]

  9. […] In 2009 l-am rugat pe Alex sa ajute un copil despre care scrisesem, Stefania Hustenariu. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

