Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Horaţiu Mălăele: Singurul care poate schimba ceva este Dumnezeu

with 11 comments

malaeleDespre adevărurile simple. Horatiu Malaele isi petrece peste 15 ore saptamanal pe terenul de tenis, in Herastrau.


R: Exista vreo regula in tenis pe care o aplicati si in viata? Horatiu Malaele: Da, sigur. Fair-playul. Tenisul este un sport nobil si moral, care te invata sa fii corect. Sportul asta ma mentine atent, treaz, intr-o forma buna.

R: Ati avut vreun competitor redutabil? Horatiu Malaele: Eu sunt un amator, un autodidact cu talent, ca sa zic asa. Am jucat cu Ilie Nastase, marele Ilie Nastase, adica a jucat un dibaci cu un dibaci de geniu.

R: Sunteti un tip incomod? Horatiu Malaele: Poate pentru oamenii incomozi! Ma consider o persoana extraordinar de toleranta. Depinde si de cum receptionezi mesajul transmis de interlocutor. De curand, am fost oprit pe strada de un domn care mi-a spus: „Domnule Malaele, va iubesc, va ador! Dumneavoastra nu ma stiti, ca nu aveti cum sa-i cunoasteti pe toti tampitii… Numai noi va cunoastem pe dumneavoastra!”

R: Sotia dumneavoastra este economist, director financiar la o firma internationala. Cum se impaca firea de artist cu rigoarea cifrelor? Horatiu Malaele: Foarte bine. Sotia organizeaza toate treburile in casa, pentru ca eu nu ma pricep la nimic.

R: Aveti doi baieti. Se indreapta spre lumea artistica? Horatiu Malaele: Da. Bogdan este student la regie de film in anul IV si Cristian in anul I.

R: Daca ar fi sa le dati un singur sfat, care ar fi acela? Horatiu Malaele: Sa faca cu placere ceea ce fac. Sa paseasca in acelasi ritm cu oamenii din jurul lor, dar sa nu le lipseasca fantezia. A fi retro, conservator poate parea depasit, in timp ce, daca esti extravagant, futurist, poti sa fii neacceptat. Trebuie sa-si urmareasca vocatia.

R: Chiar daca asta nu le va aduce bani? Horatiu Malaele: Poti sa traiesti linistit si fara multi bani. Daca faci cu placere ceea ce faci, nu mai conteaza banii.

R: Pe site-ul dumneavoastra ( http://www.horatiumalaele.ro ) ati scris un decalog. Urmati cele zece porunci? Horatiu Malaele: Da, sigur. Cred in ele.

R: Spuneti la numarul 3: „Ramai modest. Dar fa in asa fel incat lucrul asta sa se stie”. Horatiu Malaele: Da, e un sfat bun, nu?! Mi-amintesc de cineva care spunea: „Stai linistit, nu esti atat de mare ca sa-ti permiti sa fii modest”.

R: Sunteti perceput ca un om de succes. Ati avut vreodata un esec major? Horatiu Malaele: Nu, suna prea radical cuvantul asta, „esec”. Sa-i zicem „un regret”. Da, sigur, am regretat ca nu stiu sa cant la un instrument, dar si afonia mea are partea ei distractiva.

R: De ce ati ales actoria? Cum v-ati hotarat? Horatiu Malaele: M-am „izbit” de Teatrul Bulandra, unde am vazut cateva piese regizate de Lucian Pintilie si Liviu Ciulei. Era iarna, in anii 1970, venisem din Targu Jiu la Bucuresti sa ma pregatesc pentru Arte Plastice si m-am razgandit dupa ce am vazut cateva piese de teatru. Am avut increderea ca as putea face aceasta meserie.

R: Parintii v-au incurajat? Vorbiti-ne despre ei. Horatiu Malaele: Enorm. Mama m-a sprijinit de la primul gand pe care l-am avut spre actorie. „Vrei sa faci actorie? Fa actorie!”, mi-a zis. Este cea mai frumoasa mama de pe lume. In urma cu doi ani, l-am pierdut pe tata, care era un om minunat. Tin minte cum l-am luat pe tata la un eveniment unde am fost premiat si i-au dat lacrimile de bucurie, dar si de emotie ca a putut vedea atat de multi oameni talentati, actori celebri, la un loc.

R: Aveau parintii dumneavoastra vreo legatura cu lumea artelor? Horatiu Malaele: Nu, niciuna. Tata era revizor contabil si mama… era prin zona!

R: Ce model ati avut ca actor? Horatiu Malaele: Toma Caragiu, cu care am fost prieten, Virgil Ogasanu, dar ii iubesc si pe Marin Moraru, Gheorghe Dinica si Victor Rebengiuc.

R: Sunteti renumit si pentru desenele si caricaturile dvs. Cum v-ati descoperit aceasta chemare? Horatiu Malaele: Culmea este ca in primii ani de scoala, in Targu Jiu, am fost foarte slab la desen. Am avut insa norocul ca in clasa a V-a sa ne vina un profesor foarte bun de desen caruia ii placea ceea ce faceam. Atat mi-a trebuit: un cuvant de incurajare si apoi nu m-am mai oprit.

R: Stiu ca jucati spectacole la cerere. Este un nou trend in lumea actorilor?
Horatiu Malaele: Am spectacole itinerante, microrecitaluri, la invitatia unor persoane particulare care inchiriaza sali de cultura sau o locatie atipica pentru diferite evenimente. Nu stiu daca este un nou trend, dar sa nu uitati ca salariile actorilor sunt mizerabile.

R: Ce lucru ati vrea sa schimbati in propria viata? Horatiu Malaele: Singurul care poate schimba ceva este Dumnezeu.

Interviu din Reader’s Digest Romania – Georgiana Capuerde.


HORAŢIU despre MĂLĂELE:

Decalog

1. Nu îţi crea o imagine falsă.

Este incomodă, greu de întreţinut şi uşor de depistat.

2…

Restul pe: http://www.horatiumalaele.ro

Written by IsabelleLorelai

28 Februarie 2009 la 11:42

11 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. AVE maestre !!!
    n-am să obosesc admirîndu-te, pentru TOT !!!

    CELLA

    28 Februarie 2009 at 13:50

    • da, este un artist minunat….si le spune asa de frumos…

      diana

      27 Ianuarie 2010 at 17:45

  2. Cu Horaţiu Mălăele am avut cândva aproape o expoziţie comună (de plastică), dat fiind că operele ne erau expuse în săli alăturate. Aşa se nimerise…

    Ulterior, l-am văzut în (fireşte!) Unchiul Vania. Cum, însă, TVR tocmai difuzase de curând ecranizarea lui Mihalkov, am fost decepţionat de montare. De altfel, e dificil să joace românii piese ruseşti.
    Mălăele, însă, a fost foarte consistent în „Sinucigaşul” – numele autorului îmi scapă, tot rus -.

    Fain Decalog!

    Vania

    28 Februarie 2009 at 14:49



  3. Primăvară în Lumină !

    Sibilla

    1 Martie 2009 at 02:54

  4. Cella, bine că îi avem.

    isabellelorelai

    1 Martie 2009 at 10:13

  5. Unchiu’ Vania, da, fain decalog 😀

    isabellelorelai

    1 Martie 2009 at 10:14

  6. Sibilla, mulţumesc, la fel şi ţie.

    isabellelorelai

    1 Martie 2009 at 10:15

  7. Imi plac interviurile,iar pe Horatiu Malaele nu l-am mai vazut demult.
    Imi place cum gandeste si nu se jeneaza sa raspunda acelei intrebari mai delicate.
    Am sa intru pe site-ul lui sa citesc decalogul.Mi-a venit si o idee,sper sa n-o uit.
    Duminica placuta si o primavara insorita!

    g1b2i3

    1 Martie 2009 at 15:42

  8. Mare actor! Mie mi-a placut in „Unchiul Vania”. E greu sa mai faci „Unchiul Vania” dupa filmul lui Mihalkov.Malaele a incercat altceva.
    Vania are dreptate, e greu sa intelegi sufletul rusesc.Eu sunt fascinata de tor ce-i rusesc, literatura,muzica, balet,.Dar literatura,in mod special.Tot.De la Puskin la Suskin.

    zinca beiu

    2 Martie 2009 at 20:49

    • Zinca, ştii care e culmea? Mie mi-a plăcut mult mai mult „Zbor deasupra unui cuib de cuci” jucat de ai noştri la Naţional, decât filmul american – Oscar şi alte alea…
      Aşa ca chestie… Oricum, nu prea au cum să joace ai noştri, de pildă, Război şi pace. Dar nici ruşii Întunecare. Părerea mea.

      isabellelorelai

      2 Martie 2009 at 22:12


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

