Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Cosmin Bragadiru are nevoie de orice, începând de la pâine

with 45 comments

Am deschis scrisoarea mamei lui Cosmin de multe ori de la Crăciun încoace. Când Olga a îndemnat copiii bolnavi de cancer şi leucemie de la Fundeni şi Budimex să îi scrie lui Moş Crăciun, mulţi nu au putut. Unii erau prea mici şi nu ştiau să scrie, alţii prea suferinzi. Au scris părinţii lor pentru ei. Am vrut să le dedic un articol separat celor care sunt îngrozitor de bolnavi şi nevoiaşi, în speranţa că „cineva” va vedea în ce sărăcie lucie se zbat unii români care au copiii grav bolnavi. Olga mi-a spus ieri că mama lui Cosmin nu mai are ce să-i dea să mănânce.

Cosmin Bragadiru are 15 ani. Şi locuieşte într-o baracă. Are cancer.

cosminbragadiru1

cosminbragadiru2

Cosmin – în ianuarie 2008

Prima operaţie i-a fost făcută pentru a i se elimina o tumoră de pe măduvă, în dreptul gâtului. Din punct de vedere al cancerului situaţia era stabilă în decembrie 2008, când era internat la Fundeni. Însă lui Cosmin îi lipsea o vertebră şi nu îşi putea susţine capul. A fost necesară o a doua operaţie. Vineri, 6 februarie 2009, Cosmin a fost operat pe coloană la Spitalul Bagdasar-Arseni. I s-a luat o bucăţică de os din şold şi i-a fost transplantată la coloană (la gât). Cosmin locuieşte doar cu mama lui, într-o baracă. Amândoi supravieţuiesc din indemnizaţia de însoţitor a femeii şi un venit de handicap. 600 de lei pe lună. Cei care îl cunosc pe Cosmin spun că este un băiat tare cuminte şi drăguţ. Şi un pic timid… Mai are de stat o lună sau două în spital. Apoi se întoarce în baracă. Sau la Fundeni, la chimioterapie.

Scrisoarea mamei lui Cosmin Decembrie 2008

Subsemnata Bragadiru Liliana, domiciliată în satul Udeni Zăvai, comuna Călineşti, judeţul Argeş. Stau împreună cu fiul meu Bragadiru Cosmin în vârstă de 15 ani împliniţi în luna Decembrie – ziua 28. Stăm într-o colonie care a fost a şantierului când s-a construit barajul Găleşti. Barăcile fiind de 40 de ani, fiecare şi-o îngrijeşte după venitul lui financiar. Noi o ducem cam rău, nu prea am pus-o la punct, trebuie bani să ai să o renovezi. Am salariu de 480 şi o pensie a băiatului, de 120. Acesta ne este tot venitul. Având în vedere că copilul meu este bolnav de această boală nevindecabilă m-am ocupat de el trup şi suflet, ca să se menţină cât de cât. Eu ce doresc, dacă se poate şi de ce avem nevoie mai mult el, că eu m-am învăţat cu necazurile şi amărăciunea, mai ales acum, că e timp de iarnă: mâncare pentru băiat, mai ales că mănâncă numai regim; hăinuţe dacă se poate, că sunt scumpe; şi nu ne permitem încălzire – am o sobă de cărămidă lemne, care până acuma am avut şi eu două cărucioare cumpărate de astă vară şi dacă mai avem pentru o săptămână. Mai avem o butelie, o mai încarc când îmi mai dă mâna, s-a scumpit şi asta, s-a făcut 50. La baracă avem decât un rând de geamuri şi este frig, n-am ajuns să mai pun şi al doilea rând de geamuri. Avem şi noi Alimentară în Colonie, am mai făcut şi noi datorii că ne dă pe datorie, plătim din salariu. Şi sunt scumpe toate, ştiţi şi dumneavoastră. Eu am făcut un Memoriu acum 4 ani la Bucureşti. Şi dânşii l-au trimis la Piteşti, mi-au făcut anchetă socială de 2 ori acasă, au venit şi ne-au văzut situaţia materială şi dânşii ne-au aprobat 30 de lei în cuant, au trimis-o înapoi la Bucureşti ca să o aprobe şi dânşii. Am aşteptat şi noi cu sufletul să primim, dar deocamdată nu am primit niciun răspuns. Ne descurcăm şi noi nevoile. Pentru mine nu cer, pentru băiat, să stea şi el la căldură şi să aibă şi el ce pofteşte.

UPDATE 11 februarie 2009: mama lui Cosmin a deschis un cont la Banca Românească, la îndemnul oamenilor buni care le-au văzut suferinţa şi au dorit să îi ajute:

Banca Românească S.A. – Bucureşti, Sucursala Berceni

RON: RO 92 BRMA 0540 0037 1430 0000

EURO: RO 30 BRMA 0540 0037 1439 5400

Cos SWIFT: BRMAROBU

Titular: Bragadiru Liliana

Telefon Cosmin: 0747 633 585

.

Steluţele de mare

.

15 februarie – Ziua Internaţională a Copilului cu Cancer.

45 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Isa, avem asa:
    – cateva pulovere groase pentru Cosmin
    – cateva pulovere groase pentru mamica
    – cateva camasi, marimea 40-41 (cam mari, dar cred ca pot fi modificate, cu un pic de vointa…)
    – o pereche de ghete de iarna marimea 41-42, barbatesti (cat poarta Cosmin?)
    – doua geci de iarna pentru Cosmin (dintre care una, daca ii scoti captuseala, se face de primavara)
    – o geaca de iarna pentru mamica
    – o plapuma groasa, de lana
    – doua paturi groase, de lana
    – aprox 60% sanse sa facem rost de lemne pentru fam. Bragadiru
    – 100 de lei pe luna de la noi (au cont?) pana… nu stiu sa zic… pana n-om mai putea. Deocamdata putem.

    Deci. Unde ma duc cu toata bocceluta asta? 🙂

    SMINCHY

    9 Februarie 2009 at 11:14

    • Andreea, stai să mă interesez. Şi să aflu la ce secţie şi în ce salon este internat Cosmin, ca să trag o fugă până acolo. Bagdasar-Arseni… Disperarea lui Dan… Îţi dai seama…

      isabellelorelai

      9 Februarie 2009 at 11:16

  2. Of! Imi dau seama… Eu sper ca in cazul lui Cosmin medicii au facut treaba buna… Sa ma anunti, cand ai informatii concrete! Te pup si sa ai o zi frumoasa! 🙂

    SMINCHY

    9 Februarie 2009 at 11:21

    • Sper şi eu.
      Şi chiar acum mi-am adus aminte ce mi-a spus Roxana săptămâna trecută la telefon: în spital BA era atât de frig încât părinţii îşi dezbrăcau hainele ca să îi învelească pe copii. Adică dacă nu mori de boală, mori de frig… Mama ei de viaţă.
      Cum aflu cum îţi spun.
      PS: MULŢUMESC.

      isabellelorelai

      9 Februarie 2009 at 11:25

  3. Ok. N-ai pt ce!

    SMINCHY

    9 Februarie 2009 at 11:37

  4. am sa vad si eu ce pot sa adun de la fratii mei si de la Catalin si cand e gata un colet am sa iti spun ce am sa ii trimit acestui baiat si mamei lui (daca e cazul).

    Doamne…greu este pentru unii…

    Lady Allia

    9 Februarie 2009 at 16:18

  5. 🙂 cred ca ai un mesaj in bulk de la mine.

    Lady Allia

    9 Februarie 2009 at 16:53

  6. Buna ziua, ma intereseaza daca Cosmin are un cont la banca ca sa-i pot dona o suma de bani.
    Va multumesc.

    andreea

    9 Februarie 2009 at 17:37

  7. […] Cosmin Bragadiru are nevoie de orice, începând de la pâine.Cosmin Bragadiru are 17 ani. Şi locuieşte într-o baracă. Are cancer. […]

  8. Isa iau si eu cazul si-l pun la mine. Dar nu avem nici un cont . Musai vreau un cont sa putem ajuta . Eu sunt departe si eu personal nu am cum altfel , iar cei care mai intra sper pe blogul meu sunt tot de prin zona mea. Asa ca eu sper sa trimitem bani cat de multi, cat ne-o lasa buzunarul pe fiecare….si sufletul
    O seara frumoasa tuturor, cu multa sanatate !

    mirela

    9 Februarie 2009 at 20:53

  9. Sper sa aiba mama lui Cosmin vreun cont . Daca nu, cum facem ? O sfatuim sa deschida un cont ca sa se poata trimite banutii catre ei .
    O seara frumoasa !

    mirela

    9 Februarie 2009 at 23:08

  10. Sandrina, dacă faci colet luna asta, cât este copilul în spital, îl pui pe adresa mea, îl iau eu de la poştă şi îl predau.

    isabellelorelai

    10 Februarie 2009 at 00:15

  11. Sminchy, Andreea, Mirela,
    Până acum am aflat:
    Cosmin se afla în salonul 812, mobil:
    0747 633 585
    .
    Mâine o sun pe mama lui şi întreb de cont.
    Poate că are o carte de credit pe care primeşte salariul, asta înseamnă automat un cont.
    Dacă vreţi sunaţi şi voi.
    .
    Sminchy:
    – ACTUALIZARE
    : Conferinţa de presă va avea loc, joi 12 februarie 2009, la ora 13.00, la Institutul Oncologic (IOB), în amfiteatrul spitalului.
    Conferinţa de presă este organizată de Asociaţia PAVEL împreună cu Asociaţia „Aşezământul Social Sfinţii Martiri Brâncoveni”.
    Pe 10 februarie a.c. vor fi transmise invitaţiile.

    isabellelorelai

    10 Februarie 2009 at 00:19

  12. Buna seara,
    Sunt Camelia Demeter de la Asociatia P.A.V.E.L., azi am vorbit la telefon cu mama lui Cosmin si cu el. Sunt bine – este a doua zi dupa operatie, asa ca a scapat de „antenele extratereste”- doar ca este putin slabit…..se afla tot in salonul 812 si inca nu a aflat de cadourile voastre!!

    Ce mult ma bucur ca „existati” !!!

    o mica corectie: nr. de telefon al lui Cosmin este:

    0747633585

    Si pentru toti cei de „aici”, va doresc ca Dumnezeu Dragutul sa va rasplateasca insutit fapta si gandul bun…
    Camelia D.

    Camelia Demeter

    10 Februarie 2009 at 01:31

    • Camelia, mulţumesc de veste
      O avea cont mama lui?
      (am modificat numărul, am să îl pun şi în postare)

      isabellelorelai

      10 Februarie 2009 at 01:32

  13. buna,

    nu, nu are cont.
    Poate o ajutam sa-si faca! vis-a vis de spital sunt cateva banci.
    C.

    Camelia Demeter

    10 Februarie 2009 at 01:40

    • Camelia, atunci HELP!
      Are nevoie doar de buletin, nu se plăteşte nimc, nicio taxă. Trebuie doar să piardă o oră şi să semneze un catralion de hârtii.
      Poţi, te rog, să o sfătuieşti. Ne ajuţi? Te rog.

      isabellelorelai

      10 Februarie 2009 at 01:48

  14. Cand am citit povestea acestui baiat, m-au trecut fiorii. Ma luat cu dureri. Am stat pt o secunda uitandu-ma la poza lui si am incercat sa imi imaginez prin ce trece. Nici macar in situatia mea nu pot. Am spus atunci, in secunda urmatoare, GATA ! nu mai intru aici, dar incet incet am dat de scrool in jos si am citit de andrada. E bine. Am vb si eu cu ea cand sa intors de la analize si e OK. E bine datorita tie si a oamenilor care au incercat sa o ajute. Vestea asta mia sters gandurile rele care le aveam inainte cu 10 secunde. Apoi mi-au dat lacrimile. Felicitarile mele tuturor care dau o mana de ajutor.

    Cezar

    10 Februarie 2009 at 02:07

    • Cezar,
      Ştiu ce simţi. Nu, nu mă pot pune în locul tău, crede-mă că nu intenţionez să afirm sus şi tare că ştiu exact ce simţi şi cum te simţi. Acum câteva seri am făcut un soi de experiment, în imaginaţie: mi-am închipuit că am leucemie şi că sunt la o cură de citostatice. În secunda următoare mi-a venit să vomit. Am renunţat să mai experimentez aşa ceva.
      Spun că ştiu ce simţi pentru că atunci când vă văd pe toţi cum suferiţi vă simt într-un fel. De cele mai multe ori îmi trebuiesc vreo 3 zile ca să pot scrie despre un caz. Închid, deschid, închid, deschid. De fiecare dată învinge dorinţa de a ajuta la un fel, măcar că cei sănătoşi vor aprecia ceea ce au, ceea ce sunt, dacă altfel nu se poate.
      Cezar,
      Dacă eşti la Cluj vezi că de ieri este şi Andrada acolo. Poate dai de ea şi staţi un pic de vorbă. Există posibilitatea să fie trimisă la spitalul din Timişoara, nu ştiu exact care este situaţia în acest moment, Andrada este un pic debusolată. Tu eşti expert acum în ale bolii, te-ai informat mult mai bine iar ea nu are posibilitatea asta. Mă gândeam că poate o repartizează la Bucureşti, la Fundeni. Poate facem ceva în sensul ăsta.

      isabellelorelai

      10 Februarie 2009 at 11:03

  15. Isa, tocmai am vorbit cu Cosmin si cu mama lui. Le-am spus ca avem cate ceva pentru ei si mi-au zis ca vor avea nevoie de lucruri abia cand vor pleca acasa. I-am rugat sa ma contacteze atunci (am inteles ca pleaca cu o masina, va veni un unchi sa ii ia) ca sa le ducem totul.
    Sper ca cei de la PAVEL sa reuseasca sa ii ajute sa deschida un cont. In momentul asta, e nevoie de bani pentru mancarea lui Cosmin… O sa incerc sa ma strecor cumva zilele astea, poate reusesc sa ajung pana la el sa ii duc niste banuti…

    SMINCHY

    10 Februarie 2009 at 13:33

    • Andreea, îţi spun eu cum facem. Joi, după conferinţa de presă mergem împreună la spital.
      Ce zici?

      isabellelorelai

      10 Februarie 2009 at 13:36

  16. Nu cred ca pot joi pentru ca trebuie sa ma intorc in redactie sa scriu despre conferinta… Dar daca mergi tu joi, o sa-ti dau banii sa ii duci…

    SMINCHY

    10 Februarie 2009 at 14:11

  17. Uraaaaaaaaa,

    mama lui Cosmin, a reusit azi sa deschida un cont la Banca Romaneasca .
    Ati avut dreptate, a avut nevoie doar de buletin si de …rabdare. Cei de la banca au sfatuit-o sa deschida si cont in euro, sper sa fie de bun augur !

    BRAGADIRU LILIANA
    BANCA ROMANEASCA S.A.
    RO92 BRMA 0540 0037 1430 0000 -CONT IN RON
    RO30 BRMA 0540 0037 1439 5400 -CONT IN EURO

    noapte buna si pupaturi pentru toti cei darnici!

    Camelia Demeter-Asociatia P.A.V.E.L.
    cameliademeter@yahoo.com

    Camelia Demeter

    11 Februarie 2009 at 00:45

  18. Mulţumim Camelia!
    Acum să căutăm sedii ale Băncii Româneşti. Să sperăm că sunt peste tot, în ţară. Dacă nu, se poate face transfer, de la orice bancă doar că ăasta se poate face doar până la ora 13.00 şi se plăteşte o taxă, 5 lei parcă. Adică poţi depune la BCR sau la BRD cu operaţiunea transfer Banca Românească.
    P.S. Bună dimineaţa!
    .
    Cred că ar trebui precizată şi Sucursala
    http://www.banca-romaneasca.ro/main.php?did=7&code=branches
    .
    Asta o fi???
    Sucursala Berceni
    Sos. Berceni nr. 25, bl. 38, sector 4, 041905, Bucuresti
    Telefon: (021) 306 0192
    Fax: (021) 634 1763

    isabellelorelai

    11 Februarie 2009 at 09:37

  19. Mersi pt measj Isa. Am pus si eu conturile .
    Doamne ajuta !

    mirela

    11 Februarie 2009 at 16:00

  20. Buna ziua, sunt Andreea Florea si dupa ce am citit povestea lui Cosmin, am hotarat sa ma duc si sa-l vizitez. Ieri am fost la el si desi nu ma cunostea s-a bucurat de prezenta mea de parca am fi fost prieteni de o viata. Am vazul la el o speranta de viata si un optimism care m-au surprins. Nu ma asteptam. Are un moral bun si cred ca asta il ajuta.
    Vazand cata lume a fost interesata de el pe blog am sfatuit-o pe mama lui sa verifice mai des contul de la banca.
    In alta ordine de idei am inteles ca se pune problema sa ii dea drumul acasa.
    O zi frumoasa va urez tuturor.

    Andreea

    13 Februarie 2009 at 12:03

    • Bună ziua Andreea,
      Ieri ne-am strâns la PAVEL, a fost conferinţa de presă la IOB Fundeni. În timpul ăsta tu erai la Cosmin. De unde rezultă că niciun pas, cât de mic, nu este inutil.
      Mama lui Cosmin o va suna pe Sminchy înainte de plecare, atunci îi va duce lucrurile.
      Iar în contul ăla sigur va intra câte ceva.
      O zi bună şi ţie!

      isabellelorelai

      13 Februarie 2009 at 13:30

  21. Buna, am primit sambata ( 14.02) mesaj de la Cosmin si mi-a spus ca a ajuns cu bine acasa. Din pacate va trebui sa mai stea o perioada cu cadrul acela montat pe spatele lui si se va intoarce la Bucuresti cam peste o luna. L-am rugat sa ma anunte cand va reveni in Bucuresti. Cand voi mai avea informatii am sa vi le transmit cu mare drag.
    O zi frumoasa.

    Andreea

    16 Februarie 2009 at 11:08

    • Andreea, mulţumesc mult.
      Vineri am trecut şi eu pe la bancă. Sper că au scos bănuţii. Vineri a fost 13, parcă. Oare i-au scos???
      Astăzi mă duc la un fost coleg care are un fiu de vârsta lui, să iau câteva lucruri de îmbrăcat.
      Fac pachet şi îl sun apoi, ca să îmi dea adresa exacta, îi trimit pachetul acasă.
      Poţi să aproximezi măsurile lui Cosmin?

      isabellelorelai

      16 Februarie 2009 at 11:13

  22. Buna,
    Nu l-am vazut ridicat ci doar intins, dar ca inaltime 168-170 si foarte slab. Cumplit de slab. ( 50 kg) Pentru pantofi chiar nu as putea sa spun masura.
    O zi frumoasa.

    andreea

    16 Februarie 2009 at 17:46

    • Andreea, mulţumesc.
      După ce colectez hăinuţele şi încălţămintea îi sun şi le spun ce am, apoi le trimit ce este bun.

      isabellelorelai

      16 Februarie 2009 at 23:42

  23. […] Sursa: Steluţele de mare. Cosmin Bragadiru are nevoie de orice, începând de la pâine […]

  24. Au plecat deja? Pe mine nu m-au mai sunat… 😦 Si e cam greu sa fac un pachet din tot ce am… Sunt cam multe lucruri…

    SMINCHY

    17 Februarie 2009 at 14:48

  25. Isa, de maine pana la sfarsitul saptamanii sunt plecata din Bucuresti. Daca ai nevoie de mine, ma gasesti la telefon. Pup!

    SMINCHY

    17 Februarie 2009 at 14:49

    • Andreea,
      Lasa ca se intoarce peste o luna, la control. Vedem noi cum facem.
      Ma omori cu delegatiile astea…

      isabellelorelai

      17 Februarie 2009 at 23:31

  26. […] februarie 2009 scriam aici despre Cosmin Bragadiru şi mama lui, care nu avea ce să-i dea copilului să mânânce. Cosmin de […]

  27. D-na Isabelle, iau si eu cazul lui Cosmin sa-l pun la mine pe blog, caci vad ca are si cont in euro! Astazi voi dona 20€ pt el!
    Am mai stat azi noapte sa mai scriu pe blogul in germana cateva cazuri de la d-stra, pre disperarea sotului, care trebuie sa corecteze ore intregi,…acum trebuie sa-l optimez pt google.
    Sper ca d-ul Palanici sa primeasca sapt.viitoare donatia.
    Oana

    engelbote

    2 Octombrie 2009 at 10:56

    • Doamna Oana, mulţumesc!

      isabellelorelai

      2 Octombrie 2009 at 11:09

    • Doamna Oana,
      doamna Flori imi spune că este o greşeală la contul în euro, iar CORECT este:
      EURO: RO 30 BRMA 0540 0037 1439 5400
      nu cu 0000 la sfârşit (greşisem eu)

      isabellelorelai

      4 Octombrie 2009 at 12:55

  28. L-am luat deja pe Cosmin in blog:AICI

    http://engelbote.wordpress.com

    engelbote

    2 Octombrie 2009 at 11:25


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

