Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Curs gratuit de pus aripi

with 21 comments

angelfoto

O cheamă Andrada Meda Gherman. Are doar 22 de ani. Şi are cancer. Este din Sighet. Avea nevoie de 1.000 de Euro pentru o analiză specială, PET-Pozitron, la Budapesta, care arătă stadiul bolii, fără de care nu putea continua tratamentul de chimioterapie. Nu a crezut nicio secundă că oamenii o vor ajuta. A trimis o scrisoare la Charity Gift. Tea i-a postat mesajul pe forum. Cum am găsit-o? Prin Tea şi Dorin. Pentru că Tea m-a anunţat că a pus cazul lui Dorin pe forum. De curiozitate m-am uitat şi la celelate mesaje. Timid şi stingher era mesajul Andradei. Nicio adresă, niciun cont. Doar o adresă de e-mail. I-am scris Andradei, i-am cerut documentele medicale şi o fotografie, să le pun pe blog. I-am spus că nu îi pot promite că se vor strânge banii dar că încerc să fac ceva pentru ea. Mi-a trimis documentele, fotografie nu avea. Dar a făcut una şi mi-a trimis-o, ca să văd că nu minte. A început să primească mesaje de la oameni simpli, vreo cinci. Doamne, cât a fost de fericită! Foarte Fericită, aşa a spus. Pentru că oamenii au crezut-o şi au încurajat-o. Am rugat-o pe Andrada un singur lucru: să uite ce i-a spus jurnalistul de la Graiul Maramureşului. Mai important este să îi observe pe ceilalţi oameni, care au o vorbă bună pentru ea. Apoi i-am scris Simonei. Mi-a fost greu să-i spun Simonei. Au trecut aproape trei luni de când şi-a pierdut nepoţica, pe Ancuţa. Leucemie, nici 3 ani… La oncologie Cluj. Simona este din Sighet. Simona şi-a făcut curaj şi a mers la Andrada acasă. Apoi Simona a trimis zeci de mesaje de ajutor. Şi continuă să o încurajeze pe Andrada, zi de zi. Doamna Olga a fost de acord să o sune pe Andrada. A convins-o să lupte. Doamna Olga Cridland a trimis apoi mesaje de ajutor. Şi-a oferit sprijinul. Apoi au venit jurnaliştii de meserie. Andreea şi Ovidiu. Andreea a învăţat încă din 2007 să citească documente medicale. Nu se ia după aspect… Ovidiu a trăit experienţa Crăciunului 2008 printre copiii bolnavi de cancer şi leucemie de la Fundeni. Acolo a înţeles că există minuni. Şi s-a gândit că aşa cum nu este imposibil „să dai gata” un lan nesfârşit de soia, aşa nu este imposibil nici să încerci să salvezi o viaţă. Ieri a venit Cezar. Cezar este un luptător. Are 26 de ani şi leucemie. Dacă vă amintiţi „Cezar Gherman – Viaţa privită de pe un pat de spital”. O cunoaşte pe Andrada din spital, de la Cluj. Zice că e o fată de nota 10. Cred că luau micul dejun împreună – ăla cu citostatice. Ieri Cezar s-a hotărât să înfiinţeze pe blogul lui o pagină: Cazuri similare. A pus cazul Andradei. Şi a trimis-o pe mama lui să pună câţiva bănuţi în contul ei. Cezar vrea să îi ajute pe toţi. Şi este bolnav. Cum spuneam, leucemie. Se pregăteşte de un transplant. Nu are bani. Dar îi va strânge. Pentru că este un luptător. Apoi Gabi (2 în 1) Iulia, Sandrina, Gabi. Andrada s-a rugat la Sfânta imposibilităţilor. Şi imposibilul s-a produs. Andrada a primit bănuţii pentru analiza PET. A făcut analiza şi ieri a aflat că are nevoie de autotransplant, la spitalul din Timişoara. Andradei i-au fost alături oameni normali. Oameni normali care ştiu să pună aripi. Nu este foarte greu. Nu este imposibil. Andrada mi-a spus ce bani a mai primit ieri: încă 850 RON, 200 USD şi 100 Euro. Toată suma s-a strâns (alaltăieri avea 2.300 RON şi 100 Euro). A scos banii şi a plecat la Budapesta, unde a făcut analiza. Mama ei a înapoiat banii împrumutaţi. Andrada mulţumeşte tuturor şi se roagă pentru toţi. Cum spunea ea, până la sfârşitul vieţii. Povestea Andradei: aici şi aici.

UPDATE 7 februarie 2009: Andrada m-a rugat să scriu pe blog un mesaj de mulţumire pentru studenţii – citez: tare drăguţi – care au ajutat-o. În seara asta au vizitat-o doi dintre ei, o fată (Maria Turda) şi un băiat, studenţi la Cluj, care i-au adus 2 milioane. Andrada spune: „Au strâns din puţinul lor, şi ştiţi ce grea e viaţa de student şi câte necesităţi au şi ei… Tare vreau să le mulţumesc, să apară acolo pe blog, cel puţin atât să fac şi eu”. Andrada, s-a făcut, am scris.

UPDATE 27.02.2009: Andrada este la Timişoara unde urmează să facă autotransplant. Mai multe aici: Fiecare clipă, fiecare floare, fiecare om. Felii de lună.

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mester de ingeri ce esti! 🙂 Azi e zi de vesti bune! Am aflat de dimineata ca Teodor de pe blogul meu a plecat spre Viena! Sa dea Dumnezeu sa gaseasca acolo solutia de care are nevoie!
    Multa putere Andradei!

    SMINCHY

    6 Februarie 2009 at 15:24

    • Andreea, nu am apucat să pun cazul lui Teodor pe blog. L-am luat de la tine acum vreo 2 zile. Apoi am citit undeva, nici nu mai ştiu unde, că trebuia să strângă banii până pe 7 februarie. Nu am mai avut putere să mă bat şi pentru el. Dar dacă tu îmi spui că nu a strâns toţi banii şi mai trebuie, pun şi eu cazul. Şi mai este fetiţa cu inima. Şi mai sunt… Of, câţi mai sunt. Am veşti despre Adriana Păunescu. A făcut transplantul, mai are nevoie de bani. Aştept să termine Cezar noul site cu documente, să mai scriem şi despre el. Iar luni începem bătălia pentri o mămică. Şi…
      Iar Andrada trebuie ajutată în continuare. S-a dus Simona acum la ea să „desluşească” dosarul… Cred că îi facem şi ei un site. Se ocupă Simona.
      Andreea, păi tu ai început prima cu „meştereala”, aşa că 😀 Mulţumesc!

      isabellelorelai

      6 Februarie 2009 at 15:33

  2. A! Mi-am amintit! Si Gabitza a scris despre Andrada! http://bogdan-andrei.blogspot.com/2009/02/5-februarie-2009-andrada.html

    SMINCHY

    6 Februarie 2009 at 15:26

    • Mulţumesc, Andreea.
      Tu ai observat că de pe platforma ei nu se fac legăturile pe platforma noastră?
      Adaug.

      isabellelorelai

      6 Februarie 2009 at 15:35

  3. […] toţi banii şi a făcut analiza PET. Andrada mulţumeşte tuturor din suflet. Mai multe aici: „Curs gratuit de pus aripi”. De unde rezultă că se poate lupta şi cu […]

  4. Isa, Teodor a strans doar 7.500 de euro. Mai are nevoie.
    Stefania, fetita cu inimioara, trebuie sa plece pe 13 martie si are nevoie de 5.000 de lire sterline. Saptamana viitoare am programat un articol in JN despre ea.
    Eu am cazurile lor de la Raluca, cea care a facut site-ul http://www.faunbine.ro. Super fata! 🙂
    Scrie-mi pe mail despre Adriana! Si sa-mi zici si ce trebuie sa mai facem pentru Andrada.
    Hai ca razbim noi la un fel! Trebuie sa razbim! Suntem din ce in ce mai multi! 🙂 E adevarat ca unii pleaca, dar vin altii, cu forte proaspete.
    Doamne ajuta!

    SMINCHY

    6 Februarie 2009 at 16:01

  5. Da… Nush de ce nu se fac legaturile de pe blogspot… O sa-ti trimit un mail deseara sau maine. Tre sa vorbim ceva despre blogspot 🙂

    SMINCHY

    6 Februarie 2009 at 16:02

  6. […] a doua de la Isabella: Andrada a primit banuţti pentru analiza PET. A facut analiza si ieri a aflat ca are nevoie de […]

  7. Am fost la Andrada am aranjat dosarul, e destul de voluminos, am luat hartiile mai importante si pe maine le scanez si le trimit pe mail. Rezultatul de la analiza nu l-a primit inca , pe luni va veni.

    Simona

    6 Februarie 2009 at 21:19

  8. Andreea, mâine fac recapitulare. Ştiu site-ul Fă un bine. Îl am în bloggroll, la De la A la Z.
    Mâine îţi trimit.

    isabellelorelai

    7 Februarie 2009 at 00:22

  9. Simona, vezi să fie şi cele mai recente.

    isabellelorelai

    7 Februarie 2009 at 00:22

  10. Cand va citesc…imi dau seama cat de la inceput sunt si cat de putine stiu ca sa pot ajuta mai mult…

    Eu in afara de faptul ca plasez cazurile si scriu mailuri la toate televiziunile, ziarele…altceva nu stiu ce sa fac… si si acolo am senzatia ca nici macar nu sunt luata in seama…

    Sa dea Dumnezeu sa ii vedem sanatosi si pe teo si pe andrada si pe cat mai multi copii si tineri „stelute”…

    Lady Allia

    7 Februarie 2009 at 01:18

    • Sandrina, şi eu am crezut că nu sunt luată în seamă. Dar am greşit. Dacă cineva nu răspunde la mail sau nu scrie un comentariu pe blog asta nu înseamnă că oamenii nu văd sau nu ajută. Dacă dintr-o sută de oameni unul ajută, asta înseamnă ceva.
      Uiţi cât de repede s-au strâns banii pentru Alexandra? Păi cum se strângeau dacă noi tăceam?
      Ştii că sunt oameni care vor să ajute dar nu ştiu pe cine?
      Noi scriem, iar ei îşi aleg. Eu sunt sigură de asta.

      isabellelorelai

      7 Februarie 2009 at 10:22

  11. HAI Isabelle sa facem odata o fundatie ca sa putem avea linie de teledon permanenta. Te rog eu mult. Ne trebuie bani? Cati? As vrea sa-i ajut pe toti dar nu am cum. Si eu am nevoie sa fiu ajutata desi nu pare… Mi-e tare greu in tara asta cu oamenii astia… asa putini oameni de calitate mai sunt…

    suchardine

    7 Februarie 2009 at 12:12

    • Ana, HAI.
      Până facem rost de bani, mergi cu noi la conferinţa de presă Asociaţia PAVEL, pe 12 febriarie? Ora 13.00. Este Ziua Internaţională a Copilului cu Cancer.
      Ţine-te bine: am hotărât să vorbesc. Poate că pare ciudat, dar voi vorbi din partea oamenilor care nu au probleme de acest fel.

      isabellelorelai

      7 Februarie 2009 at 22:26

  12. […] UPDATE 6 februarie 2009: Andrada a strâns toţi banii şi a făcut analiza PET. Andrada mulţumeşte tuturor din suflet. Mai multe aici: „Curs gratuit de pus aripi”. […]

  13. Normal ca merg. Ma mai intrebi? Unde se tine? Lasa-mi detalii pe mail. Te pup.

    suchardine

    8 Februarie 2009 at 10:20

  14. Buna Isa, si tuturor de aici de fapt . Am fost tinuta departe de ce s-a mai intamplat pe aici, de o raceala.. Ideea cu fundatia este minunata. Insa va spun ca eu de exemplu obtinerea unui numar scurt de sms este destul de grea . Va spun acest lucru, intrucat eu si o prietena am infiintat o asociatie pt ajutorarea copiilor aflati in dificultate si nu am reusit obtinerea unui astfel de numar . Iar cu teledonul este impedimentul ca multa luma a renuntat la reteaua romtelecom. Dar voi sigur veti avea mai mult succes. Noi suntem noi…mici ….
    Daca o sa vreti, va dau detalii cum sa infiintati asociatie sau fundatie , ce acte aveti nevoie..cati bani … si in rest, cu orice sprijin pe care-l pot da , juridic, si nu numai..
    Si felicitari Isa inca o data pentru tot .
    Am vazut si cazul Andradei ..cum in final s-au adunat banii . Citind blogul tau, vad mereu ca totusi exista oameni cu suflet , si acest lucru ma bucura .
    Si o intrebare…pot sa iau de pe blogul tau cazuri ca sa le postez si eu ? Sa fie citite cazurile de mai multa lume si astfel sa se rezolve cat mai repede …
    O zi buna cu soare si multa sanatate tuturor !!!

    mirela

    8 Februarie 2009 at 13:13

    • Mirela,
      Bine că ţi-a trecut, mai pe toţi ne încearcă gripa.
      Idei avem. Am şi informaţii. Dacă ajungem în impas te solicit. Mulţumesc mult!
      Poţi prelua, evident.
      Sănătate multă. Ai grijă de tine.

      isabellelorelai

      8 Februarie 2009 at 14:28

  15. […] ştiu dacă ceea ce s-a întâmplat a fost o minune, dar Andrada s-a hotărât să lupte. Poate că Andrada a început să creadă în oameni. Poate că 5 mailuri de la oameni simpli, sau Simona, sau Olga, […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

