Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Denisa Pantelie. Doamne, prea grea cruce i-ai dat…

with 12 comments

denisapantelieDenisa are 4 ani. Nu vede decât lumina puternică, nu aude, nu vorbeşte iar inimioara îi bate tare greu. Şi, pentru că nu era de ajuns, Denisa este părăsită de tată. Nici măcar nu a recunoscut-o, nu i-a dat un nume.

Denisa s-a născut pe 27 noiembrie 2004 şi este din Oradea. Mama ei, Anita, are doar 24 de ani. Denisa este îngrijită de mamă şi de bunică. Toate trei trăiesc din 614 lei/lună (450 lei -legea 448, 80 lei alocaţie pentru copil cu probleme şi 84 lei ajutor social). Când Anita a fost părăsită de tatăl copilului, s-a mutat cu mama ei într-o uscătorie.

Denisa s-a născut prematur, la 7 luni. Câteva bătăi neregulate ale inimioarei şi diagnosticul a fost crunt: canal atrioventricular deschis şi o gaură la nivelul cordului.

La 6 luni după naştere, Denisa a fost dusă la clinica din Târgu Mureş pentru tratament. Medicii au considerat că Denisa este prea slabă şi au trimis-o acasă, să mai ia în greutate. Când Denisa a împlinit 9 luni, medicii de la Târgu Mureş au constatat că nu doar inimioara era bolnavă. Denisa nu vedea şi nu auzea (apoi a crescut şi nu a putut vorbi). Medicii au considerat atunci că toate aceste probleme de sănătate ale copilului au survenit în urma unei rubeole pe care tânăra mămică ar fi avut-o în timpul sarcinii şi că Denisa nu are şanse să trăiască. Au spus că mai mult de 4-5 luni nu mai trăieşte şi că nu se va ridica niciodată în picioruşe. Aşa a juns Denisa la 4 ani…

Denisa este veselă, se joacă şi zâmbeşte. Denisa poate fi recuperată. O operaţie pe cord la o clinică din Italia, apoi montarea unui dispozitiv de auz personalizat şi o operaţie de cataractă în ţară. Toate astea costă 50.000 de euro. Apoi va învăţa şi să vorbească, cu terapie logopedică.

Mesajul de ajutor pentru Denisa l-am primit de la „Asociaţia Piticot” din Oradea. Asociaţia se ocupă cu ajutorarea copiilor cu probleme şi a preluat cazul Denisei pe 2 decembrie 2008. Asociaţia a reuşit să deschidă Teledonul la Romtelecom, a făcut anunţuri la radio, Antena 1 Oradea şi PRO TV Oradea, dar nu au reuşit să strângă prea mulţi bani. Asociaţia Piticot roagă să facem cazul cunoscut, în speranţa salvării Denisei. Contact: Iulia Vesa, Asociatia Piticot, Oradea, str. Ovid Densusianu nr. 9, Bl. P 191, ap.2, scara A, cod postal: 410277. Tel: 0359.801.090, fax: 0359.411.229, mobil: 0728.974.878. E-mail: donatii@piticot.org

Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:

Teledon la Romtelecom în perioada 09.12 2008 – 31.03.2009:

0900 900 163 pentru 3 euro/apel

0900 900 160 pentru 10 euro/apel

Dacă nu aveţi telefon la Romtelecom şi doriţi să donaţi:

Banca Transilvania (Oradea)

RON: RO 82 BTRL 00501205 I 98626 XX

EURO: RO 57 BTRL 00504205 i 98626 xx

Conturile au fost deschise de Asociaţia Piticot – cu menţiunea pe OP: PENTRU DENISA PANTELIE

Pentru Denisa s-au strâns, până la data de 14.01.2009, 6.000 de euro.

Denisa la PRO TV – aici.

Despre Asociaţia Piticot – aici.

Denisa pe site-ul Asociaţiei Piticot – aici.

.

Steluţele de mare

.

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Denisa aici, aici şi […]

  2. Dau si eu un telefon pentru Denisa. Am primit si noi de la Piticot email pentru Denisa si-i vom publica povestea pe site.
    Doamne, de ce atata suferinta?? Nu inteleg…
    Isabelle, esti un om tare bun! Sa-ti intoarca Dumnezeu inmiit bucuriile pe care le faci semenilor tai.
    Te pup cu drag!

    Suchardine

    16 Ianuarie 2009 at 15:52

    • Ana,
      Iulia Vesa ruga pentru prezentarea cazului la Poveştiri adevărate. Crezi că se poate face ceva???
      Păi cred că ne pune Dumnezeu la încercare pe toţi. În rest… nu ştiu.
      Ba tu eşti un om bun. Eu sunt aşa-şi-aşa.
      Te pup şi eu.

      isabellelorelai

      16 Ianuarie 2009 at 16:39

  3. Sigur. sun eu luni la cei de la Povestiri. Desi la ultimul caz pentru care am apelat la ei, nu au raspuns pozitiv. 😦 Si mi-am cam schimbat parerea despre ei. O sa iti spun eu m multe pe privat.
    Luni imi vine cartea pentru Bi. E gata! E gataaaaaaaaaa!
    N-am mai plecat la Silvia. M-am gripat rau 😦
    Pupici.

    Suchardine

    16 Ianuarie 2009 at 18:38

    • Ana, măcar să încercăm. Cine ştie ce motive îi determină să procedeze astfel… Am observat că şi în mass-media se judecă tot cu jumătate de măsură, nu se dau şanse tuturor, nu ne lasă pe noi să decidem ce şi cum.
      Îmi pare tare bine pentru cărticica ta 😀
      Mi-am dat seama că nu ai mai plecat, îmi pare rău că ai răcit. Eu nici acum nu mi-am revenit, mă simt ca naiba.
      Ai grijă de tine. Te pup.

      isabellelorelai

      17 Ianuarie 2009 at 12:18

  4. Draga Isabellelorelai,ce viata greau au unii oameni.Si boala si saracie…multa tristete.
    Am sa scriu si eu despre Denisa,voi ruga pe cineva sa posteze si pe forum aceste anunturi,chiar daca celor de acolo nu le pasa prea mult de astfel de cazuri,macar vizitatorii sa fie sensibilizati si sa ajute.
    Noapte buna!

    g1b2i3

    16 Ianuarie 2009 at 21:54

  5. Doamne, Isabela, sunt atatia copii napastuiti.. Poate vorbim zilele astea. Sa iti fie bine. Felicitari pentru eforturile tale, inca o data!

    corinacretu

    17 Ianuarie 2009 at 01:48

    • Corina, da, încet-încet începem să semănăm cu lumea a treia. Pe bune.
      Tare mi-e teamă că eforturile mele vor deveni inutile. Iarna asta cred că rămânem lefteri. Ştirea aia de la Cluj, cu 8-9 milioane întreţinerea la un apartament cu 2 camere m-a dat gata.
      Te pup.

      isabellelorelai

      17 Ianuarie 2009 at 12:24

  6. […] Mai multe detalii gasiti aici: Steluţele de mare. Denisa Pantelie. Doamne, prea grea cruce i-ai dat… […]

  7. […] timpul să ne ajutăm copiii acasă, să nu mai dăm căruţe de bani în Spania, Italia, Germania sau […]

  8. […] viata Update:Cristina mai are nevoie de 36.000 de euro, pentru intervenţia chirurgicală. Denisa are 4 ani. Nu vede decât lumina puternică, nu aude, nu vorbeşte iar inimioara îi bate tare […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

