Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Şi acum învăţ. Gheorghe Dinică

with 10 comments

gheorghedinica1R: Sunteti unul dintre cei mai iubiti actori din Romania, ati jucat in mai bine de 80 de filme. Cum duce omul Dinica greutatea carierei fabuloase a artistului Dinica? Gheorghe Dinică: Pai ce sa fac? Asta este misiunea mea – sa o duc si sa fac tot ce pot mai bine. Asta este obligatia mea fata de frumoasa meserie pe care mi-am ales-o si fata de spectatorii care mi-au dat toata dragostea si increderea lor. Dar sa stiti ca pentru mine nu este nicio greutate pentru ca tot ce am facut de-a lungul vietii am facut din dragoste pentru profesie si pentru oameni. Si acum, cand vad ca oamenii ma apreciaza, ma simt rasplatit din plin.

R: V-ati nascut de Craciun, o zi minunata in calendarul oricarui crestin. Povestiti-ne cum petreceati, copil fiind, aceasta zi in familie. Gheorghe Dinică: In cartierul in care am venit pe lume (Giulesti, Bucuresti – n.a.), Craciunul era o sarbatoare. Ne strangeam cu totii in jurul mesei, mancam sarmale, iar noi, copiii, primeam cate un dar. Imi amintesc cu placere de Craciunul copilariei mele.

R: Cum traiti acum Craciunul, in familia Dinica? Gheorghe Dinică: De Craciun este ziua mea de nastere si o sarbatoresc intotdeauna. Ne strangem cu prietenii, cu toti cei apropiati si respectam traditiile, ca orice crestin. Nu lipsesc friptura de porc si un pahar de vin rosu.

R: V-ati fi dorit sa va nasteti la tara, precum Moromete, si nu in Bucuresti? Gheorghe Dinică: Ei, ce bine era la tara! Parintii mei erau argeseni, vacantele le faceam la tara si pe atunci era o atmosfera foarte buna pentru datini si traditii, iar oamenii puneau sinceritate in petrecerea Craciunului. Mergeam cu steaua, cu plugusorul, tineam toate traditiile. Eram grupuri de prieteni si colindam din casa in casa si nu ne refuza nimeni.

R: In ce fel v-a schimbat viata sotia? Gheorghe Dinică: Sotia mi-a organizat viata. Eu am dus o viata libera, fara obligatii, am ramas singur de tanar si mi-am facut viata cum am stiut si cum am vrut. La un moment dat, am simtit nevoia sa ma asez si eu intr-o familie a mea. Am gasit femeia potrivita, o mare bucurie pentru mine, am gasit un om care m-a inteles si care ma intelege si acum. Si conteaza foarte mult linistea de acasa.

R: In afara de sotia dumneavoastra, cine v-a mai schimbat viata? Gheorghe Dinică: Toti cei pe care i-am cunoscut de-a lungul vietii mi-au schimbat, intr-un fel, cursul existentei. Stefan Iordache, cel care mi-a fost prieten o viata, a fost pentru mine un exemplu. Un om de o forta incredibila, un artist complet, un barbat de la care am invatat ce inseamna prietenia. De la Maria Tanase am invatat ce inseamna sa canti cu sufletul, de la Marin Moraru sa fiu rabdator. Si acum invat de la colegii mei mai tineri de platou.

R: V-ati descoperit mult mai tarziu talentul muzical. Cum s-a produs aceasta apropiere de muzica? Gheorghe Dinică: Din tinerete ii ascultam pe marii nostri lautari si m-am indragostit de muzica. Si sunt inca indragostit.

R: Care este pretul celebritatii? Gheorghe Dinică: Pretul celebritatii e greu de calculat pentru ca e oscilant. Nu exista o regula foarte clara, depinde de etapele de varsta si de incercarile prin care treci in viata.

Interviul integral în Reader’s Digest Romania.

La mulţi ani, Maestre!

gheorghedinica2

10 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. La multi ani domnului Gheorghe Dinica!
    Nu stiu cum de n-am stiut ca s-a nascut intro zi de craciun,mai ales ca ma uit in fiecare zi aproape la calendarul zilei.M-am uitat si in 25 decembrie,cum de n-am vazut?
    Te felicit pentru ca ai amintit de el si astfel i-am urat si eu La multi ani si sanatate!

    g1b2i3

    28 Decembrie 2008 at 09:19

    • Gabi, oamenii ăştia chiar au făcut ceva pentru noi. Cel mai important: nu ne-au făcut de râs.

      isabellelorelai

      28 Decembrie 2008 at 10:33

  2. Îi vom preţui mereu, sunt zâmbetele noastre, fărâmele de suflet, frumuseţe, artă şi har !
    Felicitări sestro !
    Un dar, un mic Miracol :
    http://sfinx777.wordpress.com/2008/12/28/miracol/
    O zi frumoasă !
    Sibilla

    Sibilla

    28 Decembrie 2008 at 11:48

  3. Ce actor! Mi-e tare drag.Sa-i dea Dumnezeu sanatate si fericire, caci, iata, poti sa intalnesti iubirea si la batranete!

    zinca beiu

    28 Decembrie 2008 at 12:56

  4. La Multi Ani! Isabela, sa fii fericita. Eu o sa plec cateva zile, deci sa ne revedem cu bine. Inca o data, La Multi Ani!

    corinacretu

    28 Decembrie 2008 at 19:25

  5. […] recomand sa rasfoiti pe blogul Isabellei si interviurile cu Marcel Iures, Gheorghe Dinica si Dan Puric. (3 votes, average: 5 out of 5)  Loading […]

    Isabellelorelai | FocusBlog

    11 Februarie 2009 at 20:28

  6. […] Foto Tags: actorie, maestru, moarte Share this post! Twitter Digg Facebook Delicious StumbleUpon Google Bookmarks LinkedIn Technorati Favorites This entry was posted on Noiembrie 10, 2009 at 3:27 pm, and is filed under Ce se mai aude in offline. Follow any responses to this post through RSS 2.0. You can leave a response or trackback from your own site. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

