Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Taina cuvintelor. Tudor Gheorghe

with 9 comments

tudorgheorghe1R: Ati cantat vreodata la restaurante, nunti, pe strada sau la festivaluri ale berii? Tudor Gheorghe: Nu am cantat in restaurante, la nunti, pe strada. Cu toate acestea, am supravietuit din muzica, dar nu am facut avere.

R: Credeti ca se poate supravietui din muzica? Tudor Gheorghe: Da, se poate supravietui din muzica, dar decat sa fii artist sa supravietuiesti… Nu cred in chestia asta, ca saracia genereaza capodopere. Eminescu n-a fost sarac. Cata vreme il trimitea Titu Maiorescu la Berlin, la Viena, nu era sarac. Nici Marquez nu era sarac. Nu cred ca trebuie sa fii neaparat sarac ca sa creezi. E o prostie. As prefera sa pot sa creez si sa fiu indestulat.

R: Ce va intristeaza cel mai mult la oameni? Tudor Gheorghe: Cel mai mult ma intristeaza marlania care ma inconjoara, lipsa de profesionalism in orice domeniu, amatorismul care escaladeaza in toate planurile vietii sociale, treapta cu treapta. Sunt induiosat atunci cand vad ca trupe de amatori iau locul artistilor profesionisti, pentru ca nu le vad un viitor.

R: Sunteti un romantic. Cand v-ati indragostit prima data? Tudor Gheorghe: Prima data, m-am indragostit de Mariana, cand eram in clasa a V-a. Acum, Mariana e fericita si maritata. N-am dansat decat o vara, m-am indragostit eu de ea. Eram preocupat de altceva. Ca sa fii indragostit, trebuie sa ai timp de reverie, ca sa te bucuri. Prima mea iubire a fost o studenta de la Institutul de Teatru, mai mare decat mine, care nu se uita la cei din anul I. Asta s-a intamplat cand am ajuns la Craiova, pentru ca o iubire admirabila a “degenerat” in cea mai frumoasa casnicie care dureaza de foarte multi ani.

R: Din povestea de iubire cu sotia dvs. a rezultat un fiu, Adrian. Sunteti mandru de el? Tudor Gheorghe: Da, sunt mandru de fiul meu, Adrian, care-mi mosteneste talentul. Ceea ce cant eu el vede vede in imagini, realizand copertile albumelor mele. Adrian vine mereu sa ma vada in concerte.

R: Va place aventura? Tudor Gheorghe: Da, imi place enom. O definesc ca pe nevoia individului de cunoastere, in toate domeniile. De exemplu, imi place sa ma aventurez in mare kilometri intregi. Nu-mi plac incertitudinile de niciun fel si nici emotiile lucrului facut la jumatate. In opinia mea, nu exista femei urate. Sunt convins ca toate femeile sunt frumoase, au ceva frumos. Sunt frumuseti extraordinare care pe mine ma lasa rece. Imi plac femeile in ochii carora se citeste inteligenta, caldura, pasiunea. In ochii lor vezi pana si numarul copiilor pe care ti-i pot face, spun arabii. Si, daca esti prost, meriti nevasta pentru care esti facut. Oamenii destepti s-au casatorit intotdeauna cu femei interesante.

R: Nu sunteti vazut deloc la evenimente mondene. Care este explicatia? Tudor Gheorghe: Nu sunt vazut la evenimente mondene, pentru ca nu-mi plac. Nu le frecventez pentru ca mi se pare o marlanie ingrozitoare sa vad cum unii vin sa-si etaleze tot, ba toale, ba bijuterii. Cu toate acestea, sunt o fire petrecareata si atunci cand ma intalnesc cu prietenii mei ies adevarate chefuri si nebunii.

R: E adevarat ca nu va plac sporturile extreme? Cu toate acestea, aveti un corp atletic si sunteti mereu in forma pe scena. Tudor Gheorghe: Da, intr-adevar, nu-mi plac sporturile extreme. In anii ’67-’68, am facut judo si eram foarte bun. Antrenorul meu lupta sa ma bage in Campionatul National. Acum, fac in permanenta gimnastica si am o mobilitate fantastica.

Marin Sorescu: „De fiecare data cand il ascult – si asta se intampla des – Tudor Gheorghe imi confirma banuiala ca poezia romaneasca – populara si culta – poate misca muntii.(…) Problema mea, inhaland prin toti porii melodia fiintei sale, este cum sa-mi stapanesc o lacrima de dragoste, admiratie si mandrie ca poate exista acest fenomen pe care, vorba lui Grigore Vieru, imi e mai usor sa-l pup”.

“Tudor Gheorghe: Oamenii destepti s-au casatorit intotdeauna cu femei interesante”. Cronica Română. Interviu semnat Astrid Voicu.

tudorgheorge2

9 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Subscriu! Şi eu vreau să creez, ducând un trai îmbelşugat, drept consecinţă. M-am săturat să fur!

    Vania

    27 Decembrie 2008 at 14:19

  2. Atunci, rămânem la furat. Dar, eu am vândut deja toate scrumierele şparlite de la El Greco…

    Vania

    27 Decembrie 2008 at 14:29

    • Păi este sezon bun acum. Scot eu la vânzare murăturile Hellas d’ El Greco made in Belgique şi rezolvăm.
      Sau le mâncăm? Deja am o dilemă…

      isabellelorelai

      27 Decembrie 2008 at 14:55

  3. Murăturile parc-ar cere şi nişte bere Chimay Blanche…

    Vania

    27 Decembrie 2008 at 15:00

  4. Frumos interviu, Isabela, felicitari. Sper ca te-ai odihnit in aceste zile. Iti doresc inca o data sanatate si bucurii, pt tine, mama ta si Andrei, pt toti cei dragi tie, iti doresc un An Nou plin de realizari si bucurii!

    corinacretu

    27 Decembrie 2008 at 23:17

    • Corina, este frumos interviul, adevărat. Dar mai frumoase erau poveştile spuse de Maestu, live. Patru zile am râs continuu, cu lacrimi. Este un om fantastic.
      Corina, îţi doresc un An Nou aşa cum ţi-l doreşti.
      (La mine e simplu, că sunt bivol şi din februarie încolo… 😀 începe anul meu, ca să zic aşa)

      isabellelorelai

      27 Decembrie 2008 at 23:31

  5. […] mi-a plăcut mult un interviu cu maestrul Tudor Gheorghe, realizat de Astrid Voicu. L-am redat aici. Am omis să spun că am avut marele noroc să îl cunosc pe maestrul Tudor Gheorghe, pe care îl […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

