Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Orice copil are sub gene şi stropi de rouă şi gheţari, hrăniţi din legile viclene, din jocul unor oameni mari

with 19 comments

copiiimpotrivaintunericului1Acesta este un alt „reportaj” neprofesionist, făcut din blog în blog. Despre alţi orfani, copii abandonaţi, despre copiii străzii. Sandrina scria: „În comuna Domneşti există un loc unde copiii fără speranţe, singuri şi abandonaţi într-o lume şi aşa rece şi grea… au găsit un cămin”. Sunt 23 de copii, cu vârste între 7 şi 11 ani. Au nevoie de orice: medicamente, haine, încălţăminte, săpun, şampon, pastă de dinţi, detergent, alimente, cărţi, jucării, rechizite, dulciuri. Orice. Dacă puteţi şi doriţi să ajutaţi copiii de la Fundaţia „Copii Împotriva Întunericului”: comuna Domneşti, str. Sârbi nr. 213, Ilfov. Contact: Guias Mihaela, E-mail: skidscasadecopii@yahoo.com . Tel. 021/ 350.46.23, 0722.924.868, 0722 350.467, 021/ 627.24.57. Aşa am ajuns la Marius Paraschiv. Marius are acum 27 de ani. A fost un copil al străzii. El îşi spune „un trei clase”. Marius a demarat Campania pentru ajutorarea acestor copii – „Casa de copii Domneşti” şi „Magi”. Poate că vă veţi întreba: Ce mare scofală? Păi este. Citiţi despre Marius şi veţi înţelege. Citiţi în „Blog de trei clase – Marius Paraschiv” – El despre el şi Povestea lui. Si articolul din Jurnalul Naţional din 2005. Cam asta se întâmplă cu copiii atunci când oamenii mari doar „se joacă”.

copiiimpotrivaintunericului2„Eu ma aciuisem undeva in centrul Capitalei, unde toata lumea ma cunostea: „copilul strazii Orlando”, cel bun la toate. Spalam masini, ajutam oamenii la diverse treburi prin curti sau case… eram apreciat. Ajunsesem chiar sa spal masinile unei ambasade de pe acea strada. Aveau mare incredere in mine atata timp cat imi lasau pe mana masina ambasadorului, pe care o spalam aproape zilnic”Marius Paraschiv copilul strazii

„Nu aveam acte, nu aveam scoala, nu aveam domiciliu, nu aveam nimic, desi aveam 20 de ani. Vremea spalatului de masini trecuse pentru ca „ciclop-urile” au invadat Bucurestiul. Intr-o zi am intrat din curiozitate intr-un Internet caf… sa vad ce este acela. Cand am vazut calculatorul, a fost un fel de dragoste la prima vedere (zambesc). Eram fascinat de o groaza de minunatii, sa zicem asa…”Marius Paraschiv un as al calculatoarelor

„Numele meu este Marius Paraschiv, sunt nascut pe 23 ianuarie 1981, sunt din Bacau, desi adolescenta mi-am pierdut-o undeva prin Bucuresti… Nu sunt o persoana foarte mediatizata pe Internet, precum hackerii, scamerii, flooderii sau alte specii carora li se acorda o atentie deosebita. Sunt unul mic, insa cu mari probleme”Marius Paraschiv despre el insusi

„Eu, spre deosebire de ceilalti frati, imi cunosc tatal natural, care sta prin Filiasi si are o situatie buna, chiar foarte buna… nu stiu cate masini, vila cu vreo noua camere, o mica afacere, insa, desi l-am regasit dupa 23 de ani, acesta nu are nici un fel de obligatie fata de mine, intrucat nu este tatal meu legitim”Marius Paraschiv in fata naturii

„In anul 1994 am fugit de acasa. De ce? Deoarece cel cu care mama mea se recasatorise era un tigan care ne exploata (pe mine si pe fratele meu, singurii care stateam la parinti, restul copiilor au crescut pe unde au putut), trimitandu-ne prin gunoaie sa strangem sticle si borcane pe care acesta urma sa le vanda la centrele de achizitii”Marius Paraschiv in fata starii civile

„O batranica avand suflet mare m-a ajutat sa ma reinscriu la scoala, ba, mai mult, m-a inscris la Sc. Gen. nr. 3 „N. Titulescu” din Capitala, direct in clasa a V-a, sarind peste a IV-a. Era visul meu implinit! Eram la scoala! Eram in al noualea cer! Ziua spalam geamuri, cerseam, faceam de toate, ca sa am a doua zi ce-mi trebuie la scoala”Marius Paraschiv din nou la scoala

Jurnalul Naţional, 2005 „Soarta – Master, un licurici fără sclipici”.

orfanfotoimariusparaschivOrice copil


Orice copil are un nume,

Orice copil are o zi,

Lumina lui aprinsa-n lume

De noapte ne-ar putea pazi.


Orice copil are o tara,

Orice copil are parinti,

Descoperind din vara-n vara

Alt joc al pasilor cuminti.


Orice copil are o cale,

Orice copil are un gand,

Calatorind pe cer la vale

Si printre spini din cand in cand.


Orice copil are un leagan,

Orice copil crede-n povesti,

Adapostind o lume-ntreaga-n

Curatii ochi copilaresti.


Orice copil are o mare

Pe care-si poarta barca lui,

Dar nu se-asteapta sa coboare

La tarmul marii nimanui.


Orice copil se poate face

Si floare si paun si cerb,

Silabisind cuvantul pace

Pe limba fiecarui verb.


Orice copil are sub gene

Si stropi de roua si ghetari,

Hraniti din legile viclene

Din jocul unor oameni mari.


Orice copil reface-n minte

Destinul primului cuvant,

Putand sa stranga in cuvinte

Lumina-intregului pamant.


Orice copil e o minune

Irepetabila precum

Ivirea zilei din genune

Si focul soarelui din scrum.


GEORGE ŢĂRNEA

copiiimpotrivaintunericului3 copiiimpotrivaintunericului4 copiiimpotrivaintunericului5 copiiimpotrivaintunericului6

Foto: Marius Paraschiv.

http://mariusparaschiv.ro

CopiiiDinDomnesti

Două maşini încărcate ochi cu jucării, care mai de care mai dichisite, rechizite şi hăinuţe au luat, ieri, drumul spre Domneşti. Destinaţia: căminul de copii din centrul comunei. Astfel, reporterii „ring”, însoţiţi de reprezentanţii ARBOmedia şi cei ai Centrului Comercial Militari, au reînviat speranţa în ochii micuţilor orfani.

Campania „ring” pentru ajutorarea copiilor din Domneşti a atras noi donatori. Încă de la primele ore ale dimineţii, reprezentanţii Militari Shopping Center s-au înarmat cu energie şi răbdare şi au dat năvală prin mai toate magazinele în căutarea cadourilor ideale pentru micuţi. Hăinuţe de toate culorile şi pentru toate vârstele, păpuşi, maşinuţe, avioane şi multe alte jucării, dar şi rechizite şcolare, toate în valoare de peste 2.500 de euro, au fost donate, cu drag, celor 23 de copii de la Căminul din Domneşti.

Mingile le-au făcut cu ochiul micuţilor. Cei mai mari erau „prinşi” cu şcoala sau cu grădiniţa, dar Liviu Guiaş, „tatăl” copiilor orfani din Domneşti, înconjurat de câţiva prichindei, ne-a întâmpinat cu căldură şi dragoste. Bucuria se citea în ochii micuţilor, care aşteptau cu sufletul la gură alaiul de cadouri. Sfioşi, s-au apropiat de noi, unul câte unul, şi şi-au luat în primire darurile. „Am adus haine de primăvară şi de vară: rochii, şepcuţe, costume şi geci de primăvară, precum şi multe alte articole vestimentare. Ne-am gândit că le-ar prinde bine să primească şi rechizite şcolare, mai ales că mulţi învaţă la licee şi şcoli profesionale, dar şi jucării din belşug, pentru că au nevoie şi de distracţie”, ne-a spus Diana Burlănescu, reprezentant Militari Shopping Center.

Caută profesoară de pian. „Mulţumim din suflet pentru donaţie, dar şi ziarului „ring” şi fraţilor Robert şi Ionuţ Negoiţă. Datorită vouă am reuşit să reconstruim clădirea după incendiu. Acum o lună am primit un pian, însă trebuie acordat. Sper să avem noroc să găsim şi o profesoară. Poate vom descoperi şi talente”, ne-a mărturisit Liviu Guiaş.

Haine şi jucării pentru copiii din Domneşti. Alina Nicu, Marţi, 26 Mai 2009, Ziarul Ring.

19 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buno am noutati desre noi 😉

    Azi am fost la control cu BB2 pe numele sau (pus de Bodo;) Edy deci o sa mai am un baietel.Sa va povestesc caci am fost si cu Dan care se lipisera cu fi-su de monitorul ecografului…:))

    Gabi(mamica lui Bogdan-Andrei)

    23 Decembrie 2008 at 14:49

  2. Placut impresionat! 🙂

    Marius Paraschiv

    23 Decembrie 2008 at 21:00

    • Marius, eu şi mai şi.
      Ţi-am descoperit numărul de telefon. Îmi pare rău că nu am ştiut mai din timp de tine şi campania ta. Dacă te mai duci zilelea astea la copii lasă-mi te rog un semn. Dacă nu, te sun eu după sărbători. Între timp „mă organizez” un pic, ca să zic aşa. Copiii au nevoi permanente, nu doar de Moş Crăciun. OK?

      isabellelorelai

      24 Decembrie 2008 at 00:54

  3. Draga Isabellelorelai,am ajuns cam tarziu pe aici si vad ca mai trebuie sa adaug cateva scrisori pentru Mos craciun.Inca nu e tarziu.
    Iti doresc tie si tuturor celor care trec pe aici un Craciun fericit!

    g1b2i3

    24 Decembrie 2008 at 01:56

  4. Sărbători Fericite cu bucurii, împliniri de suflet, sănătate şi putere, Lumina Sfântă să te binecuvânteze, prietenă dragă !

    Crăciun Fericit şi-un strop de mai bine tuturor copiilor din lume, Dumnezeu să fie mereu cu ei !
    preţuire,
    Sibilla

    Sibilla

    24 Decembrie 2008 at 03:29

  5. Pai, e foarte probil sa merg in acest weekend. Nu stiu exact, depind si eu de alte persoane. Insa, daca avem catusi de putine bunuri sa le ducem, mergem cu drag.
    Daca te uiti mai cu atentie la mine pe blog, campanie se duce si pe latura juridica… alocatii, drepturi, acte, scoala…ei sunt marginalizati…si stiu cum e!

    Marius Paraschiv

    24 Decembrie 2008 at 10:06

  6. Sărbători fericite, Isa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Darius

    24 Decembrie 2008 at 13:15

  7. Inaripat cu fulgi de nea, un inger va patrunde-n casa, vestind ca Sfanta Nastere, va face viata mai frumoasa! si iti va spune bland, soptit: Craciun Fericit

    Simona

    24 Decembrie 2008 at 16:42

  8. Trist si foarte trist…
    😦

    adevarulabsolut.blogspot.com

    25 Decembrie 2008 at 01:21

  9. […] m-am inscris la scoala, mi-am facut noi prieteni, prin intermediul blog-ului, am inceput o campanie umanitara pentru casa de copii din Domnesti, sunt la inceputul unei relatii (asta o lasam pe 2009), am dovedit unor persoane ca sunt […]

  10. […] „Copii Împotriva Întunericului” […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

