Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Mulţi da’ proşti. Ei, nu noi. Ei cu ei. Noi cu noi. Să ne descurcăm, deci

with 14 comments

În timp ce treceam în revistă plângerea Oanei, care se crede nepricepută în politică, văd la tv un personaj cu poreclă de film SF care, scrâşnind din dinţi, zice despre votul uninominal: „Este cel mai prost sistem de vot posibil”. Şi imposibil, aş fi zis eu, dacă nu mi-ar fi venit o idee senzaţională, văzându-i pe aleşii unora şi altora sărbătorind într-un restaurant de fiţe şi figuri impuse, care mai de care mai „revoltaţi de rezultatele acestei redistribuiri” (rămâne de văzut dacă se sărbătoreau ei pe ei, ei pe noi, noi pe ei, ei cu ei, noi cu voi, voi cu noi, ei între ei, unii pe alţii sau, pur şi simplu împreună – tot de domeniul SF şi asta). Probabil că le-a mai rămas ceva „mărunţiş” de la campanie.

Oana, uite colea – ca să te linişteşti: Susanne Kastner, vicepresedinte al Bundestag-ului german, acuza clasa politica din Romania ca a adoptat un sistem de vot pe care nu il intelege. „Cand am fost in Romania, in luna septembrie, am avut o intalnire cu liderii grupurilor parlamentare din legislativul de la Bucuresti. Am stat cu toti la aceeasi masa si niciunul, NICIUNUL, nu a fost in stare sa imi explice detaliat cum anume va functiona acest vot uninominal”, afirma politicianul german, intr-un interviu acordat Deutsche Welle.

Iniţial mi-a venit să-mi trag două palme şi un şut în fund pentru că am lăsat caloriferul spart (inundând casa) ca să fug spre exercitarea votului (sau cum îi zice) singurul drept care mi-a mai rămas. Din Constituţie. În rest mai am câteva, cum ar fi să respir. Am fost, ca să zic aşa, altfel decât cum spune Horia: „când 2 din 3 români au stat acasă duminică…”. Horia, greşeşti. 2 din 3 români au fost la munte, frate. Restul, ăia care au votat, sunt unguri – uite aici la Darius, că e cu cifre, nu ne minte. Am văzut eu la teveu, ţinând degetul arătător introdus în gaura caloriferului, cum erau munţii noştri, care aur nu mai poartă, plini de oameni – şi toţi vorbeau româneşte. Iar eu mă gândeam: uite, ăştia au bani, o duc bine, sunt de dreapta, să vezi că rămâne „noua dreaptă” fără voturi. Şi eu am greşit. Cum să rămâna dreapta fără voturi, când avea programe de stânga? În fine, nu mai contează, că alege softu’ care cum, ce şi unde. Păi dacă tot alege PC-ul, de ce… ? De ce? Nici asta nu mai contează, important este că am schimbat caloriferul.

Cum ziceam, am renunţat să mă mai caftesc după ce am observat două chestii: pe oamenii ăia la restaurant şi ce a zis Anca:Domnul Iosif Koto, de la UDMR, a câştigat cu 34 de voturi. El îi va reprezenta pe românii din Orientul Mijlociu şi Africa în Camera Deputaţilor”. Şi, cu siguranţă, îi va învăţa şi ungureşte – adaug eu. Cu o singură condiţie: ca domnul Koto să ştie româneşte.

Aşa mi-a venit ideea: CANDIDEZ!

Peste 4 ani candidez. Vă rog să nu schimbaţi legea!

Până şi eu sunt mai cunoscută decât domnul Koto, că am blogroll mai mare.

Colegiul meu se va numi „El Greco” şi se va întinde în lung şi în lat, între Aeroportul Băneasa plecări, Grande-Place nr. 36 din Bruxelles şi Aeroportul Băneasa sosiri şi spaţiul aerian aferent. La cerere pot să mă extind până la Otopeni. Pentru necunoscători, „El Greco” este un restaurant. Evident. Păi ce credeaţi? Că e muzeu?

Programul meu este simplu: voi mă votaţi, eu iau banii şi în fiecare lună, când iau salariul vă duc la restaurant, să facem legi. La ăla din Bruxelles. 35 de voturi. Atât. Vedeţi că deja mi-am înregistrat ideea la OSIM. Dacă mă votaţi mai mulţi facem şi partid. N.S.D. Noua stângă de dreapta.

Ştiţi ce este asta? Nu, Anca, nu suntem noi în drum spre Congo…

washEste „A lu’ cuiva’s family care se moving to Washington”.

.

Written by IsabelleLorelai

3 Decembrie 2008 la 22:34

Publicat în Romania

Tagged with

14 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Isa, ma bucur ca ne condamna. Asa meritam. E prima oara cand imi pare rau ca m-am dus la vot. E aiurea rau, ala de pe primul loc, adica cel votat si de mine, pica in fata altuia de pe locul 3, nici macar 2. E o tampenie totala si inca am convulsii. Doamneeeeeeeeeeee 😀 O sa mor de inima in felul asta, jur!

    Oana

    3 Decembrie 2008 at 22:42

  2. Oana, atenţie aici: nu mai contează 😀
    Dacă mă votezi te fac vice. Şi scrii şi o carte despe mine 😀

    isabellelorelai

    3 Decembrie 2008 at 22:44

  3. Ina,

    nici nu ma gandesc sa plec in Congo!
    adica iti faci asa partid mare, de larga coalitie si la El Greco si eu sa nu fiu acolo???

    iti fac campanie! lipesc afise asa de bine, doar la asta ma pricep, impart fluturasi pe strada, impart conserve de peste la usa bisericilor, ziare ce-o fi…si s-o nimeri!

    pe cuvant, nu cer loc pe lista! o fac benevol – mai rar asa, nu crezi?

    anca

    3 Decembrie 2008 at 23:08

  4. Anca, gata, şi tu eşti vice 😀

    isabellelorelai

    3 Decembrie 2008 at 23:11

  5. Isa, te votez de zece ori, nu sa fiu vice, dar stiu ca merita. Oricum, daca te votez si tu iesi prima, dar te ia PD-l-ul ala dupa locul trei, ce mai conteaza? Iote, iar ma apuca nervul 😛

    Oana

    3 Decembrie 2008 at 23:30

  6. Cum să mă ia, măi, pedeleu’? Păi ce, ştie pedeleu’ de colegiul meu? Da’ ce, tu ştiai de colegiul din Africa?
    😀 😀 😀
    Trebuie să te pun vice, că după aia te pun ministru la cultură.
    Ia, lasă nervul şi fă guvernul, că mie mi-e lene 😀

    isabellelorelai

    3 Decembrie 2008 at 23:33

  7. Deci ma bag si io. Neaparat tre sa ma iei si pe mine Isa. Ma pricep la orice de la lipit de afise pana la slogane, bannere si imnuri de campanie. Si mie nici nu tre sa-mi dai nici un post, o fac moca numa sa moara mister J de ciuda. 🙂

    Darius

    3 Decembrie 2008 at 23:57

  8. Darius, şi tu eşti vice 😀
    Mă omorâţi cu afişele astea. Da’ ce, nea Koto a avut afişe?
    Imnuri zici? Te fac ministru la apărare 😀
    Anca trece la lucrări publice, că le are cu stâlpii.
    Auzi, da’ mai bine nu ne cumpărăm noi un teren şi după aia îl vindem? Facem şi o echipă de fotbal, ceva. Ce să mai muncim atâta?
    😀

    isabellelorelai

    4 Decembrie 2008 at 00:01

  9. Deci, fara afise atunci. Te facem deputat doar cu blogu’. 🙂
    Merge perfect la aparare ca eu intotdeauna la fotbal la scoala am jucat portar. 🙂
    Mai greu cu terenurile ca preturile sunt pe trend invers momentan. Parerea mea.

    Darius

    4 Decembrie 2008 at 00:10

  10. Deputat vreo două zile. După aia mă fac preşedinte 😀
    Darius, bun. Luăm teren pe lună, atunci 😀

    isabellelorelai

    4 Decembrie 2008 at 00:14

  11. Pe luna e ok. Din cate am auzit eu preturile sunt destul de mici mai ales in partea intunecata.

    Darius

    4 Decembrie 2008 at 00:15

  12. Şi nici nu ne vede nimeni când negociem.

    isabellelorelai

    4 Decembrie 2008 at 00:21

  13. si daca ne vede, ce? poate sa ne si filmeze, sa ne de-a si la gazeta…iese banu’? asta-i important.

    am ochit deja cativa stalpi si garduri, bune de lipit afise.
    luam cateva „loturi” de cate 300 mp pe luna, le vindem si facem si o firma de intermedieri – ca sa le vindem si autorizatiile de constructie, aprobari etc (ca doar stiim cativa primari, pe ici colo….)

    acum, sa spun cinstit, cred ca daca infiintam firma in Harghita sau Covasna, poate trecem in obiectul de activitate si ceva comert cu lemn si produse de lemn – ca am inteles ca merge bine comertul cu sicrie….
    zic si eu…

    anca

    16 Decembrie 2008 at 10:20

  14. Anca, super idee, îţi propun să ne extindem şi pe Marte. Că acolo traiul este gratis. Ne aducem nişte aer de acasă, că tot îl plătim, şi gata 😀
    Anca, târziu cu Covasna şi Harghita. A ras Chereştoi tot.
    Şi de unde bani de sicrie? Doamne iartă-mă…

    isabellelorelai

    16 Decembrie 2008 at 10:40


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

