Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Cum vă place?

with 20 comments

V-ar deranja să aveţi un astfel de desen în casă? Sau la birou?

lucrare1

Toate desenele sunt făcute din memorie.

De un autist: Stephen Wiltshire, numit şi Living camera/The Human camera.

Povestea omului numit „Camera vie de filmat”

Stephen Wiltshire, nascut in Anglia in 1974, a fost diagnosticat ca fiind autist cand avea 3 ani. La 5 ani a fost trimis la scoala pentru copii cu nevoi speciale, unde profesorii i-au observat interesul pentru desen, desi el nu vorbea. Primele lui cuvinte: creion si hartie. Cand avea 9 ani, profesorii l-au incurajat pentru prima data sa vorbeasca, luandu-i obiectele necesare pentru desen. Profesorii au continuat sa-l incurajeze, trimitantu-i desenele la concursuri. In 1987, Stephen a fost inclus intr-un documentar despre autisti talentati. Familia a gasit un agent pentru Stephen si au fost publicate mai multe carti cu desenele lui. Dar acesta era doar un mic semn al geniului lui. In 2005, a zburat deasupra orasul Tokyo si a desenat in detalii extraordinare totul doar din amintiri. Cateva luni mai tarziu, a zburat deasupra Romei si a facut aceeasi lucru. In decembrie, dupa un drum de 20 minute cu elicopterul, Stephen si-a petrecut o saptamana desenand privelistea Hong Kong-ului din aer. In ianuarie 2006, regina Elisabeta II l-a numit pe Stephen Membru al Ordinului Imperiului Britanic pentru contributia lui in arta. In acelasi an, incurajat de sora sa, Annette, Stephen si-a deschis propria galerie de arta in partea de sus a Royal Opera Arcade din Londra.

stephenwiltshire_holding_mbe

http://www.stephenwiltshire.co.uk

http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Wiltshire

rome_panorama_by_stephen_wiltshire

stephenwiltshire2


lucrare2 lucrare3 lucrare5 lucrare41 lucrare7 lucrare8

Written by IsabelleLorelai

22 Noiembrie 2008 la 01:15

20 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Demential de misto. Demential. Le vreau eu daca nu se inghesuie nimeni.

    Oana

    22 Noiembrie 2008 at 01:34

  2. Nu m-ar deranja, însă nici nu ţin neapărat… La birou, da, ar merge, însă la Patricia au doar o reproducere după Cezanne.

    Vania

    22 Noiembrie 2008 at 05:58

  3. Oana, ba se cam înghesuie. Pentru că desenele au o poveste. Evident.

    isabellelorelai

    22 Noiembrie 2008 at 12:12

  4. Lasă, unchiu’ Vania, că şi la El Greco tot reproduceri erau 😀

    isabellelorelai

    22 Noiembrie 2008 at 12:13

  5. După Metaxa, Uzo şi nu ştiu câte beri, mie-mi păreau lucrări originale…

    Vania

    22 Noiembrie 2008 at 13:39

  6. Nu m-ar deranja dar nici nu m-as uita prea des la ele… Or fi ei frumosi zgarie-norii dar prefer un peisaj verde sau un portret… ceva mai cald oricum…

    Laura

    22 Noiembrie 2008 at 14:01

  7. Unchiu’ Vania, am ochit eu o trăistuţă din păr de capră. Sigur era originală 😀

    isabellelorelai

    22 Noiembrie 2008 at 21:00

  8. Laura, toate sunt ale pământului 😀

    isabellelorelai

    22 Noiembrie 2008 at 21:02

  9. Doamne ajuta!Mi se pare cutremurator.Am ajuns la varsta asta si tot nu inteleg nimic din ceea ce vrea Dumnezeu sa ne comunice prin semenii nostri.Ma doare.Nu,nu as vrea sa am asa un desen in casa sau la birou,desi este extraordinar,dar nu pot suporta -cum sa zic?-o asemenea perceptie asupra realitatii…Cu siguranta sunt naroada,mereu ma simt asa,dar mie mi se pare cumplit sa vezi si simti asa,sa duci povara unui asemenea fel de a vedea,memora,reda…hm…macar el reuseste sa redea cum vede si simte…oare ce monstruozitate ar iesi daca as putea sa redau ce simt,cum percep…Multumesc pentru tot ce pot vedea si citi pe acest blog…

    ivona

    22 Noiembrie 2008 at 22:26

  10. Ivona, Dumnezeu vrea să ne comunice că El este singur şi că nu poate avea grijă de noi toţi. Şi că noi, oamenii suntem mâna Lui dreaptă şi că trebuie să îi ajutăm pe cei care nu se pot ajuta singuri, pentru că da, se întâmplă, asta este. Am învăţat că un mic vas de sânge spart în creier te lasă legumă pentru toată viaţa. Am învăţat că suntem fragili ca nişte beţe de chibrit.
    Iniţial în postare au fost doar desene, fără nicio explicaţie. Desenele şi întrebarea.
    Desenele sunt senzaţionale. Am vrut să văd dacă se prinde careva că sunt făcute de un om cu probleme. Pentru că eu nu m-am prins când le-am văzut.
    Ştiai că 50% din savanţii lumii sunt autişti?
    În România sunt 30.000 de persoane autiste pentru care nu se face nimic. Puţini părinţi şi câteva asociaţii încearcă să îi ajute pe copii cu terapie.
    Am vrut doar să arat că unui autist i se poate descoperi o abilitate pe care noi, cei fără de probleme, nu o avem.
    Despre asta este vorba:
    https://isabellelorelai.wordpress.com/2008/11/17/petitie-la-parlamentul-european-%E2%80%93-i-in-romania-sunt-30000-de-copii-diagnosticati-cu-autism-ignorati-de-autoritati

    isabellelorelai

    22 Noiembrie 2008 at 23:03

  11. Multumesc. Am semnat petitia.Voi incerca sa o dau si altora pt semnare.Da,stiu cate ceva despre autisti, eu am un baiat cu adhd si de ani de zile citesc despre mai multe „handicapuri”,stiam de ABA,stiam de costuri.Doamne ajuta sa reusiti sa schimbati ceva.Pt adhd nu exista nimic in afara de o medicamentatie controversata.Cand intrebam asa,oarecum retoric,ce vrea sa ne spuna Dumnezeu,nu ma refeream la faptul ca trebuie sa ne ajutam intre noi, ci la cauzele pt care exista asemenea nenorociri -nu pot sa nu le consider asa.Toate afectiunile psihiatrice sunt prizonierat.Tocmai asta e atat de dureros.Indraznesc sa am o parere , anume faptul ca prin asemenea persoane asa-zis „handicapate”,care reusesc sa se exprime intr-un asemenea mod extraoedinar , Dumnezeu ne si mangaie,ne si invata cumva ca ceea ce consideram noi o tragedie,nu este chiar asa…ne si smereste…Doamne ajuta!

    ivona

    23 Noiembrie 2008 at 00:01

  12. Ivona, există o asociaţie de sprijin adhd, te-ai înscris la ei?
    http://www.hiperactivitate.home.ro
    Am văzut că medicaţia este controversată şi, chiar şi aşa, nu se găseşte în România.
    Terapie? Am înţeles că se practică o anume terapie.
    Am citit de curând că un grup de părinţi americani se judecă cu o companie de medicamente pe care o acuză că vaccinurile pe care le-au produs conţineau mercur şi asta a afectat creierul copiilor. Alţii susţin că leacul pentru cancer este descoperit de mult timp dar… se pierd miliarde de dolari din medicaţia anti-cancer…
    Cauzele pentru care există astfel de nenorociri… Să mă ierte Dumnezeu, poate greşesc, dar jumătate din ele sunt create de oameni. Cu voie sau din greşeală.
    Oricum, e greu să duci povara asta de unul singur.
    Vezi, tu spui că ne mângâie Dumnezeu când vedem modalitatea de exprimare a acestor persoane cu handicap. Talente ieşite din comun. De acord cu tine. Dar cine a descoperit-o? Un om, un profesor. Un om care a văzut ceva în copilul respectiv şi a luptat pentru el. Asta încercam să spun. Dacă copilul ar fi rămas închis în casă, înghiţind pumni de pastile, şi nu existau acei oameni care să-i descopere talentul? Ce s-ar fi ales de el? Nimic. Iar nu am mai fi aflat că aşa ceva este posibil…

    isabellelorelai

    23 Noiembrie 2008 at 01:08

  13. Nu pot sa zic decat: WOW! Pe mine unul precis nu m-ar deranja sa am o asemenea lucrare dar avand in vedere faptul ca autorul pare destul de celebru banuiesc ca nu poate fi foarte ieftina.

    Darius

    23 Noiembrie 2008 at 01:37

  14. Darius, habar nu am, sincer, cât ar costa o lucrare. De curiozitate am să mă uit cu atenţie pe site-ul lui, să văd dacă scrie cât costă. Auzi, o costa mai mult decât afişul cu Garantant? Ce de bani aruncaţi aiurea… Mai bine îi dădeau pe cărţi, pentru copii.

    isabellelorelai

    23 Noiembrie 2008 at 01:42

  15. Foarte fain! In februarie a fost si aici si a pictat si Madridul.

    Multumesc draga Isabelle!

    Mary

    23 Noiembrie 2008 at 10:12

  16. @Isabella
    Precis nu costa cat afisul. Mai bine, da.

    Darius

    23 Noiembrie 2008 at 10:42

  17. Copilaş, am văzut şi faza cu Madridul. Este senzaţional, din punctul meu de vedere.

    isabellelorelai

    23 Noiembrie 2008 at 11:21

  18. Darius, cu timpul, toate vor fi învăţate. Sper să nu fie prea târziu.

    isabellelorelai

    23 Noiembrie 2008 at 11:23

  19. […] Măcar una dacă s-ar găsi… – zise Isabelle. Paganini se descurca foarte bine şi cu […]

    Praznik « Vania

    29 Noiembrie 2008 at 11:40

  20. […] Desen făcut din memorie. De un autist: Stephen Wiltshire, numit şi Living camera/The Human camera. Povestea omului numit „Camera vie de filmat” – mai multe aici. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

