Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Steluţele de mare. Cristi Voiculescu, 9 operaţii la 12 ani. Deocamdată o poveste urâtă

with 18 comments

Povestea Mihaelei Barbu de doar 16 ani din Craiova era o poveste urâtă. Mihaela a rămas fără piciorul drept din cauza inconştienţei unui om, care a lovit-o cu maşina când ea era pe refugiu. Povestea s-a transformat apoi în una un pic mai frumoasă, datorită unor copii de liceu care au luptat şi au reuşit să obţină o sumă imensă pentru confecţionarea unei proteze. Coşmarul copiilor mutilaţi de şoferi inconştienţi continuă. Din păcate. Povestea lui Cristi este deocamdată urâtă. Depinde de noi să o transformăm în una frumoasă. Pe Cristi l-am găsit la Dănuţ Sântimbreanu – aici – şi are nevoie de ajutorul nostru pe termen mai lung. Orice sumă este binevenită. Oricând. Mama lui Cristi, vlăguită de atâtea internări şi operaţii, nu mai are bani. Şi nici lacrimi. Dan Sântimbreanu a fost acasă la Cristi şi a văzut tristeţea din ochii copilului. Şi suferinţa trupului copilului.

cristivoiculescu1 cristivoiculescu2

Cristi are 12 ani. Şi 9 operaţii la un picior. Pentru că un şofer inconştient l-a lovit cu maşina pe trotuar, în dreptul trecerii de pietoni, acum 3 ani. I-a zdrobit piciorul între maşina pe care o conducea cu mare viteză, şi un stâlp. Cristi se întorcea acum 3 ani împreună cu doi colegi de la şcoală. La 3 minute de casă a traversat pe trecerea de pietoni şi s-a întors imediat ce a ajuns pe trotuar pentru a le face cu mâna celor doi colegi. Nu a mai apucat deoarece un conducător iresponsabil a intrat cu maşina în el strivindu-i piciorul între maşină şi un stâlp.  Conducătorul nu recunoaşte. Procese, operaţii, îngrijiri… Cristi Voiculescu are nevoie de reconstrucţia genunchiului şi de alungirea piciorului, 3 operaţii care se pot face la Spitalul John Hopkins din Turcia. Nervul sciatic popliteu nu mai functioneaza, iar cartilajul de crestere extern de la condilul femural este osificat. Piciorul creste stramb din genunchi, risca sa piarda articulatia genunchiului, orice orteza nu il mai poate ajuta sa se deplaseze. Din cele relatate de Dan, Cristi a fost deja în Turcia, începând cu 1 noiembrie, cu ajutorul VIPMED, pentru o primă operaţie. Alte intervenţii vor urma în timp, până când se va opri din creştere. Mama copilului i-a spus lui Dan că, în momentul în care va putea să asigure singură costurile pentru operaţii, sumele disponibile vor fi redirecţionate către alte cazuri. Dacă puteţi şi doriţi să ajutaţi: BCR Mosilor – Bucuresti, Calea Mosilor nr.290 , sector 2, RON: RO 71 RNCB 008800 232044 0003, EURO: RO 44 RNCB 008800 232044 0004, USD: RO 17 RNCB 008800 232044 0005, Titular: Voiculescu Mioara. Telefon: 021 687 58 59; 0723 389 785. Email: cristi_nicolae_96@yahoo.com

UPDATE 16 noiembrie 2008: Cristi a fost operat. Cristi a trecut cu bine de prima operaţie la clinica John Hopkins din Turcia. Aceasta a fost a X-a operaţie pe care a suportat-o copilul. Medicii i-au îndreptat genunchiul. Pentru a putea merge din nou, Cristi mai are nevoie de încă 2 operaţii, tot la J.H. Turcia. Costurile intervenţiei pentru îndreptarea genunchiului au fost suporate doar de familie. UPDATE 19 ianuarie 2009 aici. UPDATE 20 martie 2009: Cristi mai are nevoie de 10.000 de euro – aici. UPDATE 24 martie 2009: Din 24 martie 2009, Cristi are Teledon la Romtelecom – mai multe aici. 0900 900 282 pentru 2 euro/apel, 0900 900 285 pentru 5 euro/apel, 0900 900 280 pentru 10 euro/apel. UPDATE 25.03.2009: Cristi a strâns 4.000 RON, în conturile bancare. Cristi vă mulţumeşte! Şi speră. UPDATE 27.03.2009: Cristi are 30 de apeluri de câte 10 euro, 278 de apeluri de câte 2 euro şi 9 apeluri de câte 5 euro. Doamne ajută! Cristi mai are timp să strângă bănuţii. Operaţia a fost reprogramată pentru sfârşitul lunii aprilie. Dacă doriţi să ajutaţi puteţi cumpăra o cartelă telefonică. UPDATE 27.03.2009: Cristi în Jurnalul Naţional – aici. UPDATE 06.04.2009: În cont, Cristi are 7.200 RON. La Teledon, Cristi are 72 de apeluri de câte 10 euro, 326 de apeluri de câte 2 euro şi 42 apeluri de câte 5 euro. Asta înseamnă peste 3.000 de euro. Cristi mai are timp să strângă mai puţin de 7.000 euro, în vreo 20 de zile. Operaţia a fost reprogramată pentru sfârşitul lunii aprilie 2009. Cristi vă mulţumeşte din suflet! UPDATE 07.04.2009: Cristi are în cont 12.000 RON. UPDATE 12.04.2009: Cristi a primit toţi banii la Campania Mereu Aproape şi Antena 1. Pentru Cristi au luptat Răzvan şi Dani. Mai multe aici.

UPDATE 27 aprilie 2009: Împreună am reuşit!

Aşa se numeşte ştirea din 27 aprilie 2009, de la Observatorul Antenei 1: „Împreună am reuşit! Românii au mai demonstrat o dată că au sufletul mare! La îndemnul Fundaţiei Mereu Aproape s-au adunat 657.000 de euro pentru a salva vieţile a 6 copii! 6 copii care au avut fiecare câte un înger. Şi o mulţime de părinţi adoptivi, voi toţi, cei care le-aţi oferit şansa la o viaţă normală”. Vestea şi mai bună este că din cei 657.000 de euro sunt necesari doar 340.000 pentru cei 6 copii prezentaţi în campanie. Ceilalţi 317.000 de euro vor merge spre alţi copii bolnavi!

http://www.antena1.ro/index.php?page=news&subcat=1&id=49670&currentPage=2

Mai multe aici.

Gândurile unei mame

De 3 ani încerc să găsesc o soluţie medicală pentru Cristi, într-o clinică din străinătate. Am trimis dosarul medical tradus la Frankfurt, apoi la o Clinică de Pediatrie din Viena, aştept o programare pentru o consultaţie în Milano. Nu ştiu şi nu mă descurc să scanez documentele medicale traduse în engleza, italiana, germana, si pozele, ca sa le trimit prin email, si nu stiu unde sa scriu pentru problema lui Cristian. Nervul sciatic popliteu nu mai functioneaza, iar cartilajul de crestere extern de la condilul femural este osificat. Piciorul creste stramb din genunchi, risca sa piarda articulatia genunchiului, orice orteza nu il mai poate ajuta sa se deplaseze. Timpul trece in defavoarea noastra, deplasarea lui fiind din ce in ce mai dificila, trebuie sa mearga la scoala cu colegii lui (important pentru moralul lui), iar daca Dumnezeu i-a dat sansa sa fie in viata si sa treaca cu bine peste 9 operatii nu pot accepta ca exista posibilitati, iar eu să nu gasesc calea spre ele. Cand exista o situatie grea, rudele, prietenii se detaseaza si suntem in situatia in care ne trezim ca incepe izolarea intr-un colt al terenului din care nu mai putem iesi. Eu am renuntat la servici. Cristian depinde de mine, trebuie sa schimb situatia in care pierd multe informatii, iar cercul nostru se limiteaza la eu si Cristian. Imi cer scuze pt poveste, dar am senzatia ca cu cat ma agit sa gasesc solutii medicale cu atat ma afund in desnadejde si cu ultimele energii lupt pentru Cristian care este un optimist, un luptator si care are doar 12 ani, un hadicap grav gr.I, dintr-un accident stupid intamplat pe trotuar, care spera ca va putea merge intr-o zi fara carje, cadru sau scaun, se va putea juca cu mingea, sau cu sania, va fi acceptat de colectiv sau exclus. Mioara Voiculescu. O mama care nu mai are lacrimi.

Cristi la TV Romantica – aici.

cristivoiculescu3

Steluţele de mare

.

18 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Multumesc Isabelle! In curand vom avea vesti bune de la Cristi din Turcia in urma primei operatii. Doamne ajuta!

    dasanti

    12 Noiembrie 2008 at 01:21

  2. Cand am fost sa-mi depun dosarul la Casa de pensii am stat langa doua tinere.Am povestit cu ele una,alta si nu am observat ca cea mai tanara avea doar un picior.Le-am lasat sa intre inaintea mea si mi-au multumit din inima.
    Am mai vazut oameni cu picioare amputate,dar mai aveau ceva din piciorul amputat.
    Cu toate acestea,tanara era vesela,zambea si mergea sprijinindu-se de o carja si de insotitoarea sa.
    Poate ca si ea a fost accidentata de vreun sofer inconstient ca si Cristian si Mihaela.
    Sper sa se stranga bani pentru Cristian.Chiar daca o ducem din rau in mai rau,precis se vor gasi oameni care sa-l ajute.
    Isabellelorelai,sper ca esti bine.Multa sanatate!

    g1b2i3

    13 Noiembrie 2008 at 17:08

  3. […] Update:Cristian are nevoie de ajutor.Ieri a fost ziua Nadiei Comaneci,i-am urat La multi ani!MikeyY mi-a amintit ca azi e ziua colegei Nadiei,Teodora Ungureanu (recunosc ca n-am stiut).Inca nu e tarziu sa-i urez si ei La multi ani,multa sanatate,fericire alaturi de sotul si fetita ei.Cateva date biografice ale Teodorei Ungureanu. Teodora s-a nascut in 13 noiembrie 1960 la Reşiţa, judeţul Caraş-Severin este o gimnastă româncă medaliată la Jocurile Olimpice de vară din 1976 (Montreal, Canada). […]

  4. Doamne, Dănuţ, bietul copil… Şi e foarte deştept. Vorbeşte atât de frumos…
    Cât de bine ar fi dacă am găsi un avocat excepţional. Măcar o operaţie să plătească vinovatul.
    Luni trec şi eu pe la bancă. De pe 12 până pe 14 am fost la Corina, la Bruxelles.

    isabellelorelai

    15 Noiembrie 2008 at 23:35

  5. Gabi, este groaznic un accident de acest gen. Bine, orice fel de accident este groaznic, însă eu am văzut unul în care tramvaiul a tăiat piciorul unei fetiţe. Doamne… Nu are rost să spun mai mult. Fetiţa a scăpat, ştiu sigur pentru că a fost ajutată de Antena 1 cu o proteză (Îndrăzneşte să visezi).
    Mulţumesc mult, Gabi. Şi pentru urări, şi pentru că eşti lângă mine. Mereu. Sincer, mă uimeşti câtă răbdare ai cu mine. Sper că eşti bine şi mai sper să rezolvi cu bine dosarul.

    isabellelorelai

    15 Noiembrie 2008 at 23:37

  6. Ai fost la Bruxelles?Cu Corina Cretu? Inseamna ca esti o fiinta foarte importanta si sunt mandra ca ma numar printre prietenii tai virtuali. 🙂
    Nu stiam de ce n-ai mai fost pe aici,ma gandeam sa nu fie probleme de sanatate.

    N-as vrea sa vad accidente si nici sa mai aud de ele,de nici un fle.Acum m-am intristat din cauza accidentului de la Petrila.Prea multi mineri mor in accidente de munca.Si nu numai mineri.
    Cu dosarul am terminat de de la sfarsitul lui septembrie.Acum astept decizia.Cica dureaza cateva luni,atunci voi afla si cat voi primi.Avem mare nevoie ca sa putem face fata iernii.
    Multa sanatate si duminica placuta!

    g1b2i3

    16 Noiembrie 2008 at 07:29

  7. Am fost la Corina, la serviciul ei de la Bruxelles.
    Nu cred că sunt o fiinţă importantă, măi! Îmi pare rău că te dezamăgesc, dar NU sunt o fiinţă importantă.
    Aşa, probleme am mai avut, dar nu le mai bag în seamă, că mă enervează.
    Aoleo, a plâns mama în hohote când a văzut accidentul de la Petrila. Am plâns şi ei, dar pe ascuns.
    Să dea Dumnezeu să iasă mai repede dosarul, ştiu că se mişcă greu autărităţile, ajung şi la 6 luni întârziere.
    Duminică plăcută şi ţie.
    A! Câte bloguri ai? 3, da?

    isabellelorelai

    16 Noiembrie 2008 at 22:47

  8. Acum am vazut raspunsul tau.azi vreau sa merg la culcare mai devreme ca nu prea am dormit si-s cheauna de cap.M-am uitat la televizor pe RTV sa vad emisiunea lui Mihai Tatulici.Mi-au scris si cativa oameni pe blog,cred ca romanii sunt mai solidari.
    E jale mare in Valea Jiului,ca in toate zonele monoindustriale,la ei e cel mai rau.
    Am trei bloguri,dar blogul 2 si 3 sunt unul si acelasi.Am fost nevoita sa-l fac din cauza unor probleme la Weblog,tehnice si echipa noua.
    Dar administratorii nu ne-au spus nimic o perioada si atunci m-am mutat pe wordpress.Am scris acolo ca e dublura.
    Mi-a luat ceva timp pana am transferat blogroll-ul si celelalte.
    Noapte buna!
    O saptamana frumoasa,sanatate tie,fiului si mamei tale!

    g1b2i3

    16 Noiembrie 2008 at 23:20

  9. Acum am răspuns, pe seară. Am cam lenevit azi.
    Aha! Păi ţi-am zis eu că nu mergea, sau mergea greu.
    Şi ţie şi alor tăi numai bine, Gabi.
    Mulţumesc.

    isabellelorelai

    16 Noiembrie 2008 at 23:25

  10. […] a comment » Cristi are 12 ani şi de 4 ani suferă – povestea lui aici. Un om l-a lovit cu maşina pe trotuar şi i-a făcut piciorul zob. Dintr-un copil normal şi […]

  11. […] faliment, toţi banii fiind cheltuiţi pe operaţii şi tratamente. Povestea lui Cristi am scris-o aici şi […]

  12. Multumim pentru sprijinul dumneavoastra.

    „Nu te pierde cu firea:
    pastreaza mereu
    un optimism sanatos.
    Istoria este calauza a vietii,
    iar experientele tale din trecut
    iti sunt de invatatura pentru viitor.

    Chiar daca pierzi o lupta
    atata timp cat traiesti,
    ai timp sa castigi o alta.
    Totul e spre bine,
    atunci cand e bunavointa.

    Daca ceva ti-a iesit prost,
    primeste rezultatul cu umilinta,
    si prin rugaciune
    te vei pregati pentru viitor.
    Astfel poti invata arta
    de a afla binele
    chiar si din greseli.
    Cea mai teribila ispita este
    disperarea sau descurajarea.

    Ai credinta, spera,
    si vei vedea
    ca Domnul te va ajuta.”

    Fericitul Giacomo Alberione

    Cu drag d-nei Isabelle,- Cristian si Mioara

    Mioara Voiculescu

    25 Martie 2009 at 18:10

  13. […] acela, un şofer nepriceput a ieşit din stradă şi l-a strivit pe copil de un stâlp de beton. Cristian era în clasa a II-a şi avea 9 ani. “A fost dus la Spitalul de Urgenţă şi operat imediat. […]

  14. […] de apeluri de câte 10 euro, 326 de câte 2 euro şi 42 de câte 5 euro. Despre Cristi am scris – aici, aici, aici şi aici. Cristi la Poveştiri adevărate Acasă TV – 10 august 2007. Cristi la […]

  15. […] tare bine ar fi să putem să îl ajutăm şi pe Cristi cu o orteză performantă, după ce va termina de făcut operaţiile la clinica din Turcia. Proteze […]

  16. Buna ziua!
    Va multumim din suflet pentru tot sprijinul si implicarea dvs in rezolvarea situatiei lui Cristian.Sunteti un exemplu viu de urmat prin toate lucrurile extraordinare in care va implicati si cu abnegatie obtineti rezultate.Ii multumim lui Dumnezeu ca v-am intalnit si datorita faptului ca ati reusit sa ne sustineti si sa ne dati speranta in reusita, mobilizand alaturi de noi alti oameni,iar rezultatul este: astazi, Cristian merge pe picioarele lui asa cum isi dorea.Are acum 15 ani, este un adolescent care si-a petrecut copilaria 6 ani prin spitale si imobilizat in pat, dar care a reusit sa mearga cl VIII-a la scoala, iar cu media 9,28 sa intre la Cantemir (ca viitor liceean) la mate-info bilingv.In Turcia au fost facute 6 operatii reusite de catre profesorul Aydin Yuceturk, un doctor cu un suflet deosebit care se bucura alaturi de noi de rezultatele lui Cristian, care in prezent merge ajutandu-se de o singura carje, si o orteza de carbon pe care o poarta la piciorul drept.Dumnezeu mi-a auzit rugamintile si astazi Cristian este in viata, merge si este un adolescent care va lupta pentru ceea ce este drept si bun in aceasta existenta.Promisiunea mea pentru increderea si sprijinul vostru deosebit al tuturor a fost si este „Cristian este un luptator si nu va va dezamagi”.Cu ajutorul dvs si al tuturor celor care ne-ati fost alaturi in cele mai cumplite momente care au durat ani,astazi Cristian poate sa mearga.Mergem zilnic la bazin la Floresca unde Cristian innoata 2 ore, unde si-a revazut echipa de polo (din care facea parte inainte de accident) la meciuri si si-a sustinut fostii colegi alaturi de antrenorul lor.Este oare suficient (pentru a defini caracterul lui Cristi )cand drumul la 9 ani iti este schimbat in handicap grav gr I, 15 operatii, fara copilarie, sa poata Cristian sa afirme ca l-a iertat pe soferul Miron Ioan Felix? Da, a facut aceasta afirmatie la TV emisiunea d-nei Mihaela Tatu.Increderea dvs, si a voastra a tuturor in reusita lui i-a dat vietii lui Cristian o noua misiune, forta de a invinge moartea, handicapul si dorinta de a depasi obstacolele, de a invata ca si cum el a fost zi de zi prezent in viata lui normala care i-a fost furata.Este un tanar care isi reface puzzel-ul sufletesc si fizic pentru ca Dumnezeu mi l-a daruit inca o data in aceasta viata pe Cristian.
    Datorita dvs si tutuor celor care ati fost alaturi ,Cristian traieste.
    Scriu si de acesta data printre lacrimi, dar acum sunt lacrimi de fericire, iar eu va voi multumi permanent toata viata.
    Cu drag, Mioara Voiculescu

    Mioara Voiculescu

    28 Iulie 2011 at 10:46


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

