Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Dansând în lacrimi

with 9 comments

Până ieri seara nu m-am uitat decât întâmplător la „Dansez pentru tine”. Aşa, ca impresie generală despre emisiune, apreciez ce fac oamenii, pentru că nu este uşor. Aseară am plâns. În timp ce Larisa, care pierduse concursul, dansa plângând. Am plâns pentru că Larisa este un copil la urma urmei. Are doar 17 ani şi se pare că oamenii au uitat. Aseară mi-am spus din nou în gând că nu îmi place lumea asta. Dincolo de scop, de spectacol, concurs şi ce-o mai fi, nu înţeleg de ce oamenii trebuie să ajungă în această situaţie… De ce, în timpul în care se cheltuiesc milioane bune pentru campania electorală, oamenii simpli riscă să îşi frângă oasele pentru o mie-două de euro. Ca să-şi salveze copiii, părinţii, bunicii. Ajunşi în situaţii disperate doar pentru că au avut mai puţin noroc.

Larisa Pleşca are 17 ani, spuneam. Un copil… Este la liceu. Larisa locuieste cu parintii si cele doua surori ale sale intr-o casuta de la marginea orasului Arad. Tatal ei, Rozlan, sufera de diabet pe sistem nervos de 26 de ani. Starea lui de sanatate s-a inrautatit acum 4 ani cand medicii din Arad l-au operat de apendicita. I-au facut o incizie exagerat de mare pe mijlocul abdomenului. Dupa 2 saptamani au realizat ca, in urma operatiei, a facut septicemie. Medicii nu-i mai dadeau nici o sansa de supravietuire. Inainte de plecarea spre spitalul din Timisoara, familia si-a vandut bunurile pe care le aveau la un pret foarte mic pentru ca barbatul sa poata fi internat si ingrijit. Sotia si fiicele barbatului l-au vegheat non-stop cat a stat la terapie intensiva, dormind in masina parcata in fata spitalului. Insa, la scurt timp, tatal fetelor a facut o criza, iar medicii l-au bagat direct pe dializa. Din acea clipa face hemodializa de 3 ori pe saptamana cate 4 ore. Barbatul se topeste pe zi ce trece sub ochii familiei. Familia Plesca face in fiecare luna economie la apa, curent si gaz doar pentru a se ajunge cu banii. Bugetul lor nu depaseste 10-11 milioane vechi.

Dansând în lacrimi: Larisa Pleşca

http://dansezpentrutine.protv.ro/perechi/larisa-plesca-marius-urzica/video/12747


Şi da, ştiu, sunt milioane de români în situaţia asta. Nu îi ştim pe toţi pentru că nu au cum să danseze toţi în lacrimi. Unii suntem prea bătrâni. Sau prea bolnavi.

9 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu cunosc aceste cazuri,dar anul trecut ma uitam mai des si am vazut de multe ori emisiunea Dansez pentru tine.Intradevar e ceva deosebit ceea ce fac acei oameni pentru cei dragi,iar vedetele sunt si ele de admirat.
    Imi pare rau cand ii vad plangand sau dezamagiti ca nu au reusit.Dar cred ca si cei care nu castiga primesc un mic ajutor si visul lor se va implini.

    g1b2i3

    2 Noiembrie 2008 at 00:06

  2. Eu nu ma pot uita.Este un concurs cinic. Acest gen de spectacole capitaliste(da, am scris bine, nu am gresit), facute sa aduca raiting pe seama sensibilitatii oamenilor, pe muchie de cutit, ma dezgusta.
    Nu-ti amintesti „Si caii se impusca, nu-i asa?”?

    zinca beiu

    2 Noiembrie 2008 at 21:12

  3. Si pe mine m-a impresionat. Dar, o sa fie ajutata, de fiecare data cei ce au iesit din concurs au fost ajutati. Trebuie sa izbuteasca si ea.

    Oana

    2 Noiembrie 2008 at 23:23

  4. Servus Isabelle

    mi-a fost dor … esti neobosita … ce doza de bunatate ai in tine !?!!
    LACRIMI (!!?) … de cand ma stiu … lacrimile ma impresioneaza …

    indraznesc sa-mi aduc aminte de o poezie …

    ‘Cetatea Lacrimilor’ … de S. (22.10.2007)

    „Plang florile / cu lacrimi de cristal / agatand in ele durerea ofilirii.
    Plang copacii / cu frunze aramii pe alei solitare.
    Plange cerul / cu lacrimi reci / inecand ranile pamantului.
    Plang toate culorile curcubeului / ca se topesc in senin.
    Plang cele mai frumoase vise / ce nu au gustat implinirea.
    Plang zambetele de creta / de pe sutele de masti / ce sufoca adevaratul chip.
    Plang cuvintele nerostite / si lasa in urma lor povesti nescrise.
    Plang ranile / de unde s-au rupt aripile.
    Plang iubirile neimpartasite / in falia inimii insangerate.
    Plange trecutul / ce nu mai poate fi schimbat.
    Plang amintirile / ce nu vor sa moara in uitarea de gheata.
    In oceanul de tristete plutesc, vad sperantele cum se scufunda, ma doare
    neputinta …. de a evada din cetatea lacrimilor.”
    –––
    Ai grija de tine.
    Orhidea – vrea sa infloreasca iar … 🙂
    am intrebat gradinarul, e normal sa faca flori asa de des … ??
    mi-a spus : ‘nu, nu e normal … e o minune’
    am zambit …
    Isabelle, Isabelle … esti o minune 🙂
    –––
    plec … cand ma intorc … iar vin la tine
    au sosit biletele pt o alta destinatie … 🙂

    te pup cu drag.

    elena.n

    3 Noiembrie 2008 at 13:36

  5. Salut. Imi place foarte mult cum scrii.

    Varban Andrei Stefan

    4 Noiembrie 2008 at 01:59

  6. Gabi, Zinca, se uita mama, am schimbat şi eu postul. Cazul fetei şi m-a impresionat. În rest, ce să zic?
    .
    Oana, este viaţa dreaptă? Nu.
    .
    Elena, voi fi bună dacă voi face ceva. Încă mă gândesc cum.
    Păi şi orhideea mea de ce s-a uscat? Cred că i-am pus prea multă apă. Cred că habar nu am să îngrijesc plante.
    .
    Varby, salut.

    isabellelorelai

    4 Noiembrie 2008 at 22:26

  7. nu stiu daca stiti,dar tatal Larisei a murit acum 2 zile si vreau sa va zic ca fata e foarte indurerata!

    claudia

    15 Ianuarie 2009 at 23:32

  8. Buna..isabellelorelai..am dat din greseala de acest blog,si iti multumesc pentru toate cuvintele de aici si pentru atentia pe care ai acordat-o situatiei mele.
    Mult drag din partea mea,
    Larisa Plesca

    Larisa

    9 Februarie 2010 at 16:49


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

