Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Bătrâneţe, haine grele

with 7 comments

Aşa zicea bunica. Când deschidea un portmoneu maro în care zăceau doar câteva monede. Bunica tot aduna şi tot scădea mărunţeii ăia. Ca să vadă pentru câte pâini or ajunge. Bătrânii noştri foarte bătrâni au trecut prin tot felul de timpuri, altele decât cele prin care trecem noi – din care învăţăm cum să ne asigurăm un viitor decent. Deşi… nu se ştie niciodată. Bătrânii noştri foarte bătrâni au trecut prin războaie, prin foamete, prin colectivizare, unii prin puşcării pentru că nu vroiau să renunţe la pământ, prin demolări… Aşa au fost timpurile pe atunci. Femeile stăteau acasă şi aveau grijă de copii şi de casă, de pământ şi acareturi. Apoi creşteau nepoţi. Şi strănepoţi. Bunica mea avea o pensie de urmaş, rămasă de la bunicul. 250 de lei. Stătea cu chirie, la bloc, după ce în 64 i-au demolat casa, proprietate, construită cu mâinile ei. Apoi i-au luat o cameră din cele două, i-au băgat alţi chiriaşi în apartament, nu i se cuvenea decât o cameră. Timpuri…

Pe 10 octombrie 2008 m-am întors în timpul trist al bunicii mele:

– Mămăiţa Ioana, din Rozavlea, Maramureş, de 82 de ani, cu pensia de urmaş de 3 lei şi ajutorul social de 60 lei. Un talon, pe care scrie 3, şi 6 monede a câte 50 de bani ţinute într-o batistă albă ca zăpada, în mâini crăpate de muncă.

Ce să mai spun despre bătrâna Ioana Roşca? Cred că toată lumea a văzut la televizor. Se zice că nu ar fi pensie, ci o indemnizaţie, nu ştiu de care. Contează cum se numeşte? În plus zic doar: Mămăiţa Ioana NU a cerut nimic, nimănui. A fost întrebată şi a răspuns. Dar dacă aveţi bunici şi părinţi morţi şi vreţi să faceţi o pomană – puteţi face un drum la poştă: Roşca Ioana, comuna Rozavlea, str. Valea Satului nr. 734, judeţul Maramureş.

http://www.realitatea.net/o-pensionara-din-maramures-primeste-o-pensie-de-urmas-de-trei-lei–cum-comentati_363461.html

 

– Apoi bunica Victoria, din Bucureşti, fost profesor, de 73 de ani, aruncată în stradă. Vina dânsei: a locuit 46 de ani într-o casă care acum a fost revendicată de proprietar. Casa din str. Dragoş Vodă nr. 70. A muncit o viaţă. A ajuns să doarmă pe o bancă din faţa casei. I-au încropit vecinii un culcuş, în curte. Nu ştiu ce să spun mai mult… Echipa de Poveştiri Adevărate a mers la Primăria sectorului 2. Şi pe la alte uşi… BIROCRAŢIE MAXIMĂ. Şi prostie cât cuprinde.

Doamna Victoria Emilia Georgescu a fost internată la Spitalul Sfântul Pantelimon. Urmează un azil…

Bătrâneţe, haine grele.

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu ma mira nimic.Daca marea actrita Olga Tudorache are o pensie de 15 milioane…

    zinca beiu

    13 Octombrie 2008 at 14:15

  2. Sunt destul de oameni in aceasta situatie grea.Am ramas surprinsa de cati oameni s-au oferit sa ajute.Azi am vazut un barbat,cred ca un om fara adapost,era bucuros ca primise de la cineva o sticla de doi litri cu zer.Spunea ca o sa manace zerul cu paine.

    g1b2i3

    13 Octombrie 2008 at 20:27

  3. Zinca, ştiu.
    Gabi, ştiu.
    Pe pielea mea ştiu.

    isabellelorelai

    14 Octombrie 2008 at 11:38

  4. Isa…am deschis acest topic de „n” ori si l-am inchis tot de atatea…din lipsa de cuvinte si de prea multe noduri in gat!
    Mamaita mea…e o mamaita frumoasa la cei 83 de ani ai ei! E matusa sotului meu si o cheama Maria…, iar cei dragi ii spun mamaia Maria. Eu ii spun doar…mamaita mea!
    Mamaita mea e o femeie pe cat de incercata de viata, de muncita…pe atat de harnica si acum. O femeie puternica, cu amintiri frumoase si cu vorba blanda!
    Are o pensie de…30 RON :)!!!
    DA!

    Medicamentele ei lunare depasesc cu mult suma de 100RON, dar banuiesc ca pe nici un parlamentar nu intereseaza faptul ca avem batrani frumosi, batrani care au muncit o viata si au o pensie de… Doamne ca imi vine sa urlu!!! …o pensie mizera!
    Nimeni nu se gandeste ca in ziua de azi sunt copii care mor inaintea parintilor, iar acestia raman a nimanui…in azile unde nu cred ca ar vrea cineva sa ajunga vreodata!
    Nimeni nu se gandeste ca NIMENI nu merita asa ceva! Nimeni nu merita sa munceasca ani de zile si sa ajunga la batranete sa nu isi permita un spectacol de teatru, un film la cinema, o vacanta la copii, un medicament pentru alinarea durerilor…, o haina calda, un fruct frumos din vitrina…!!!

    Batranii nostri umbla garboviti de timp, de rusine, de foame, de…sa ne fie rusine pentru natia noastra de parlamentari, pentru lipsa de atitudine si pentru starea legumicola in care ne-a adus viata pe mai toti!!!
    Nu e corect!
    Nu se poate asa Isa!
    Eu nu stiu… cand o sa intelegem ca: NOI SUNTEM MAJORITATEA?!?

    Si…da, cum stiu de ce nu am raspuns pana acum…
    Asa a fost sa fie.
    A fost sa fie iar o zi cu gust de pelin, cu gust amar, in care navigand pe net sa dau de … prea plinul paharului…

    dovada:
    batrani-romani

    citeste si te mira!
    si apoi ne mai intrebam de ce ne indreptam unde ne indreptam si de ce oameni devin tot mai reci si indiferenti!!!

    Lady Allia

    17 Octombrie 2008 at 18:15

  5. Iubita mamii,
    Când vei mai vrea să te superi pe cineva, te rog mult să vezi dacă merită. Nu oricine merită să te superi pe el/ea.
    Din punctul meu de vedere, domnul cu pricina NU merită. De ce?
    Uite aici:
    http://www.libertatea.ro/stire/mondenul-mihai-bendeac-in-campanie-umanitara-215023.html
    Este acelaşi, da? DA, îţi spun eu că da.
    De ce NU merită? Pentru că minte.
    De ce minte?
    Pentru că îşi face reclamă de bun samaritean minţind.
    De ce?
    Blogul lui este de la WordPress, ca şi acesta, şi este gratuit. Fiind gratuit, nu avem voie să punem reclame, decât dacă plătim. Ai văzut vreo reclamă pe blogul lui?
    NU.
    Citeşte articolul şi te vei convinge.
    .
    În altă ordine de idei: ţi-am spus că mama mea este paralizată de 11 ani? Şi că datorită faptului că am muncit 37 de ani, nu are dreptul la banii de handicap gradul 1?

    isabellelorelai

    17 Octombrie 2008 at 20:42

  6. Isa…crede-ma ca uneori nici nu mai stiu ce sa spun! Imi vine sa urlu ca si lupii, sa…nu stiu, sa merg in Parlament si la Guvern si sa ii iau de guler pe toi nesimtitii – sa ii duc obligati in case de oameni batrani care acum isi tarasc zilele ca si cum nu ar fi muncit nimic la viata lor! Imi vine sa ii tin legati de un pat de spital mizer unde sa fie tratati de asistente si medici exact ca orice alt om: cu ignoranta, dezgust, trufie si multa nesimtire – sa manance aceeiasi mancare, sa doarma pe acelaesi cearsafuri gri, sa fie nevoiti sa isi cumpere tratamentele si pansamentul ca oricare altcineva!
    Imi vine sa ii tin cu forta langa un copil suferind: sa ii vada durerea din ochii, sa il auda cand plange, cand se chinuie, cand striga sfasietor: VREAU LA MAMA! MAMA MEA DE CE NU MA SALVEAZA??? – si dupa ce ar vedea toate astea i-as dezlega si i-as lasa sa putrezeasca in continuare in nulitatea lor umana!
    SA LE FIE RUSINE!!!

    Bunica mea Isa a stat pe pat 9 ani!
    O femeie energica, plina de viata care a muncit la viata ei cat zece femei la un loc. A avut o pensie de 20 RON dupa zeci de ani de munca in CAP si in alte domenii: gradinita, scoala – unde a fost bucatareasa!!!
    Numai pampersii si medicamentele costau de zece ori pe atata…sa nu mai vorbesc daca ar fi fost vorba de un tratament de recuperare!
    Dar ea a tacut, nu s-a plans si a suportat. Oamenii acestia au muncit, au facut to ce se putea atunci, au asteptata si nu au primit nimic, niciodata. Au tacut cuminti si s-au bucurat de putinul lor!
    Cand imi amintesc plang de fiecare data!
    Mi-am dorit pentru bunica mea o batranete frumoasa, linistita, plina de bucurii si amintiri minunate! Nu s-a putut! Nu a fost sa fie, dar i-am daruit cat am putu sa ii daruiesc, iar mama a facut sacrificii enorme pentru a nu-i lipsi nimic!
    Ma intreb: oare asta merita batranii nostri cuminti si bolnavi? Sa moara ai nimanui, batuti de soarta, de oameni fara suflet, saraci si vai de ei???

    Isa…trebuia sa furi ca si ei, sa fi unde sunt ei si acum aveai dreptul la banii de handicap!
    Nu inteleg de ce nu dau o lege anti omenie, anti munca cinstita – sa stim si noi o treaba!

    Cat despre stimabilul domn de mai sus…asa sunt eu Isa!
    As putea vorbi si cu Udrea fara sa am habar ca este om de media sau politic. Ii tratez pe toi la fel. Nu ma intereseaza cine sunt – de regula aflu cu mult dupa:)))). Asa am patit si la facultate. Am mers sa imi semneze rectorul o hartie si asteptand a aparut un domn. I-am spus toate durerile mele referitor la facultate, la profesori, la lipsa de atitudine a rectorului si decanilor si, dupa ce am dat tot din mine am aflat ca tocmai el era rectorul :))))).
    A zambit, a semnat si dupa o vreme am vazut si cateva schimbari – desi am crezut ca la prima abatere o sa ma zboare!
    Asa ca…despre domnul Mihai habar nu aveam ce campanii facea sau cine era! :)))
    Singurii pe care i-as recunoaste (dintre barbatii din media) sunt: Mircea Badea si Radu Moraru (Nasul), iar asta pentru ca au calitate umana si spun lucrurilor pe nume! Bravo lor!

    cu drag Isa si…o zi buna sa avem toti!

    Lady Allia

    22 Octombrie 2008 at 14:56

  7. Ştii ce zicea bunica mea? Sătulul nu îl crede pe flămând.
    Şi mai ştii ceva? Mă gândeam că ca dreptul la vot să îl aibă doar cei care trec testul psihologic.

    isabellelorelai

    22 Octombrie 2008 at 20:31


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

