Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Vine un „domn” pe blog – la Steluţele de mare – şi spune:

with 2 comments

„Cucoana, mata sti citi bolnavi este in rominia? Citi copi moare? Citi are nevoe de bani?”

Nu o dată, de două sau trei ori. De cinsprezece (15) ori în 4 zile.

Deci: Nu, nu ştiu, domnule. Că nu sunt minister. Pot să vă redau doar ce scrie prin ziare. Şi nici nu v-am buzunărit, ca CNAS-ul. Ce pot eu să vă spun, din mintea mea, din sufletul meu, este asta: dincolo de compasiunea şi ajutorul meu, din puţinul meu, faţă de oamenii care au căpătat nenorocirile astea de boli, de durere, suferinţă şi neputinţă, admir şi sprijin un fapt: LUPTA. Lupta celor care sunt bolnavi, lupta părinţilor pentru copiii lor bolnavi, a bunicilor pentru nepoţii lor bolnavi, a prietenilor părinţilor şi bunicilor, lupta copiilor de clasa a III-a de la şcoala Ralucăi Topor şi a celor de clasa a VII-a de la şcoala lui Mihai Rusu. Lupta celor care spun, aici la mine pe blog, că sunt conştienţi că se umilesc cerând bani, dar nu pot înghiţi o gură de apă până când nu consideră că au încercat tot. A NU face tot ce se poate pentru copilul tău, soţul tău, soţia, mama, tatăl, vărul, prietenul de la şcoală, echivalează, în opinia mea, cu a asista tacit şi a contribui la moartea acestora. Iar de ceilalţi, care suferă dar nu luptă, nu ştiu. De unde să ştiu? Am văzut, pe un site, că ştirea cu bietul micuţ ucis de psihopata de asistentă „maternală” a fost accesată de 35.000 de ori în două zile. Mă întreb: chiar trebuie să aflăm cum mor oamenii, unul câte unul, nedreptăţiţi şi cu zile, ca să îi bage în seamă câte 35.000 de oameni? Eu prefer să „îi bag în seamă” cât sunt vii şi imploră ajutor. Domnule Ion P. din C., vă rog să nu mai treceţi pe aici, că am treabă şi poate vă reţin. La revedere şi spam plăcut.

Mă tot chinuiesc să scriu scurt. Nu-mi iese. Mi-am adus aminte de micuţa Claudia. Şi de alţi copii, colegii ei de şcoală, în context cu cei de 10 ani de la Deva şi cu cei de 14 ani de la Cluj. Îmi pare rău că trebuie să o spun, dar în satul ăsta de pe lângă Urziceni, în care locuieşte Claudia, unii oameni sunt înapoiaţi rău.

Steluţele de mare. Claudia

Claudia are 9 ani şi este o scumpă. Zâmbeşte în permanenţă, este optimistă, blândă şi drăgăstoasă. Vrea să se facă doctoriţă. Chiar învaţă bine. Îşi iubeşte mama, bunicii şi căţeluşul. Tatăl a părăsit-o când avea 6 luni. A uitat de ea, acum are alţi copii. Doar căţelul se joacă cu ea. Copiii nu. Copiii râd de ea şi o evită. Şi nu înţeleg de ce, eu m-aş juca cu ea cu mare plăcere. Copilul acesta este la fel de normal ca oricare alt copil normal, mai puţin la picioruşe. Claudia este frumuşică foc şi isteaţă. Doar mersul îi este îngreunat de o boală idioată: parapareză spastică. Claudia are doar trei dorinţe: să poată alerga, să aibă o cameră a ei şi un calculator. Atât.

Mama ei are un salariu de însoţitor, de 490 RON. Claudia are alocaţie dublă (nu ştiu câţi bani primeşte un copil cu alocaţia). Mama ei suferă pentru că de 3 ani, din lipsa banilor, nu i-a mai putut asigura tratamentul. Nu ştie exact de câţi bani are nevoie. Claudia trebuie să meargă la bazin, pentru recuperare, în câteva staţiuni balneo din România (Băile Felix, Techirghiol sau Gura Ocniţei).

Dacă vreţi şi puteţi să o ajutaţi pe Claudia:

BRD – Sucursala Urziceni

RON: RO29BRDE230SV17830102300
EURO: RO20BRDE230SV17830282300
Titular: Elena Pompilia Min
Telefon: 0762.610.631

Până şi redactorii de la Acasă TV se întreabă: „Cum pot unii oameni să fie atât de cruzi, atât de lipsiţi de suflet, încât să nu-i înţeleagă pe cei mai puţin norocoşi decât ei, pe cei care suferă şi plâng. Claudia este doar un copil, o fetiţă care se loveşte mult prea devreme de răutăţile celor din jur”. Trist, dar adevărat.

.

Steluţele de mare

.

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. „Mă întreb: chiar trebuie să aflăm cum mor oamenii, unul câte unul, nedreptăţiţi şi cu zile, ca să îi bage în seamă câte 35.000 de oameni? ”

    😦 din pacate pentru multe persoane sunt mult mai atractive astfel de stiri de „senzatie” pentru ei, decat cele in care pot sa mai ia atitudine cand si cat se poate.
    Oameni ca acest „domn” pe care eu il denumesc mitocan si imi asum intreaga responsabilitate pentru asta… intalnesti mai mereu. Am vazut intr-o zi o batrana cazuta jos si cand m-am aplecat sa o ridic ma intreaba o doamna: „De ce va osteniti? Nu vedeti cat e de murdara si neingrijita? Precis e o boschetara beata…”. Nu a fost o boschetara si nici beata nu era. Era o femeie de la sat bolnava de diabet care uitase sa isi faca insulina….:((, dar ce conta nu?
    Era „murdara” si doar ASTA conta…
    Nu era murdara…era doar saracacios imbracata. Si…char daca ar fi fost o boschetara beata TOT as fi ajutat-o sa se ridice de jos.
    Asa consider eu sa tratez oamenii pentru ca asa mi se pare mie a fi etic si uman!

    „„Cucoana, mata sti citi bolnavi este in rominia? Citi copi moare? Citi are nevoe de bani?”

    Cucoana aceasta are in piept mai multe inimi decat ar fi poate necesar! Este un om frumos si luptator, un om care desi cade in genunchi cand se frange o aripa stie sa se ridice pentru celelalte ramase.

    Nu stiu daca stie cineva cati copii mor in Romania…ma indoiesc ca matale stii stimabile, dar chiar daca sunt bolnavi 1000 conteaza faptul ca Isa a cules steluta de mare si a redat-o marii cu toata speranta, increderea si iubirea…ceea ce dumneata nu cred sa intelegi vreodata…
    Nu conteaza daca oameni ca si dumneata cred in miracole…conteaza doar ca acele stelute sa gaseasca drumul potrivnic catre VIATA langa oameni care le stiu iubi pana la Dumnezeu!!!

    Cati copii au nevoie de ajutor?
    Multi!
    Mata stii cati sunt? Ma indoiesc…si aici! Cum dealtfel ma indoiesc si de bunele tale intentii…
    Daca stii cati copii au nevoie de ajutor…de ce iti pierzi pretiosul timp aruncand pietre in loc sa ajuti? Crezi ca e inutil?

    ATUNCI CU SIGURANTA NU TE AFLI UNDE TREBUIE!!!
    AICI OAMENII CRED INCA IN MIRACOLE, IN ZAMBET SI IN OMENIE!

    Lady Allia

    1 Octombrie 2008 at 20:51

  2. Sandrina, corect. În 5 ore au citit 90 de oameni postul cu Marian Drăgulescu. Nu ştiam ce i-a apucat. Am aflat, la ştiri…
    Pentru „nea nelu”, care nu a înţeles mesajul cu spamul, am un singur lucru să-i transmit: Bubu are astăzi, 1 octombrie 2008, suma de 110.729 euro în cont. Îl mai bag în seamă când s-or strânge 150.000.

    isabellelorelai

    2 Octombrie 2008 at 01:01


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

