Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Câţiva firfirei

with 25 comments

Uneori am îndoieli. Am zile proaste, ca tot omul, în care mi se întâmplă tot felul de nefăcute (aiureli le zic eu), mai fac şi eu câte o aiureală, că om sunt şi eu. Moment în care încolţeşte îndoiala şi tind spre renunţare. Care ţine cam între 5 minute şi 2 ore. Nu mai mult. După alea două ore primesc câte un mesaj (două, trei, zece) din care rezultă că sunt din ce în ce mai mulţi oameni care gândesc ca şi mine. Câţiva firfirei ai mei, cu alţi câţiva firfirei ai celorlalţi – pot salva vieţi. Astăzi am avut mesajul Robertei Ioachim: Stimate Domn/Doamna, poate exista cineva cu suflet mare la Dvs care il poate ajuta pe acest baietel, cu mai mult decat cei cativa firfirei pe care ii ofer eu. Am si eu doi copii acasa si nici nu vreau sa imi imaginez ce inseamna sa depinda viata copilului tau de niste bani pe care – si mai dramatic – sa nu ii poti furniza singur, fara ajutorul celor din jur. Va multumesc pentru atentia acordata acestui mesaj si va doresc cat mai multa putere si resurse, sa realizati ceea ce va propuneti pentru cei care au nevoie de ajutor! Cosmin lupta uimitor cu boala. Se reface foarte repede dupa operatii, vrea din toate puterile sa traiasca. Are, insa, nevoie de ajutor. Fiecare dintre noi ii poate darui un minut de viata.

Este vorba despre Cosmin Gologan – Bubu

Cosmin a implinit in urma cu câteva zile un an (23 august). De patru luni este chinuit de cancer – neuroblastom toracal. A suferit 2 interventii chirurgicale si cateva cure cu citostatice. In prezent Cosmin este internat la Spitalul Marie Curie (fost Budimex) impreuna cu mama lui, Tatiana.

„O asistenta mi-a spus ca, in acest spital, nici un copil cu neuroblastom nu a supravietuit. Ce sa asteptam aici?”, spune Tatiana. In urma cu câteva zile, sub ochii lor s-a stins un copilas suferind de boala lui Cosmin. Avea putin peste doi ani si intreba: «Mami, eu mor?» .

Cosmin spera sa fie tratat in Clinica „Sfânta Ana” din Viena.

Are nevoie de161.110euro. A strâns 38.890din cei 200.000 necesari in total. UPDATE 17.10.2008: Cosmin a strâns 122.506 euro şi mai are nevoie de 77.494 euro.

Dacă vreţi să dăruiţi câţiva firfirei pentru câteva minute de viaţă:

BRD Bacau – Sucursala Alecu Russo

RON – RO 19 BRDE 040 SV 331 8494 0400

EURO – RO 49 BRDE 040 SV 331 8531 0400

SWIFT: BRDEROBU

Titular: Gologan Ionela-Tatiana

Contact:Cristi Gologan, tatal: 0745-139.140; Tatiana Gologan, mama: tia_tatiana@yahoo.com

Dan Gologan, unchiul lui Cosmin – 0744-550.455; Mirela Paduraru, prietena a familiei – 0744-825.984

Pe site-ul lui Cosmin – AICI – găsiţi acte, fotografii, informatii şi date de contact.

Noutăţi despre Cosmin: AICI.

25 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Doamne, bietul copil…
    Bietii copii, bietii oameni… Trebuie facut ceva mai amplu, spitalele sunt pline, tara se imbolnaveste pe zi ce trece. Trebuie sa facem scandal, ca nu se mai poate.
    .
    Despre Cosmin un articol aici
    http://www.desteptarea.ro/articol_15371.shtml

    M.

    5 Septembrie 2008 at 12:47

  2. M, mulţumesc, completez. Am mai găsit şi eu aici
    http://www.razbointrucuvant.ro/Fratii-mai-mici-ai-lui-Hristos/2008/09/04/cosmin-are-nevoie-de-ajutor-in-lupta-cu-cancerul
    PS La Mami.ro am o problema, nu gasesc anuntul

    isabellelorelai

    5 Septembrie 2008 at 12:55

  3. Buno ,sper sa-mi suportati „fitzele „de gravi:)

    *****
    Cam asa a aratat programul meu azi:
    Acum am deschis calculatorul pe ziua de azi.

    Dimineata am mers cu analizele la dr de familie.Sunt bune ,Ca este la limita minima(un pic peste in bine)dar dupa 4 luni se da Ca ca si supliment caci provoaca contractii.

    Am reusit de am facut o bucata mica de piata:lapte,paine,iaurt…am ajuns acasa l-am rugat pe [b]Bogdi[/b] sa ma lase sa dorm un pic pentru BB si am dormit de la 11 pana la 12 apoi luat masa….dupa care somnul de pranz pana la 15,hranit iar copil mers la masaj si acum fresh la pc[:D]

    *****
    Preiau si eu!
    Doamne ajuta!

    Gabi(mamica lui Bogdan-Andrei)

    5 Septembrie 2008 at 18:07

  4. esti puternica
    tu scrii despre lucruri pe care altii nici nu au puterea sa le citeasca sau sa le vada sau sa le gindeasca
    macar de s-ar pune si altii in pielea celor care traiesc toate nenorocirile astea

    Valentina

    5 Septembrie 2008 at 19:35

  5. Formularul E 112
    – se emite în baza Regulamentului Consiliului European (CEE) nr. 1408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala în raport cu lucratorii salariati, cu lucratorii independenti si cu familiile acestora care se deplaseaza în cadrul Comunitatii precum si a Regulamentului Consiliului European (CEE) nr. 574/72 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1408/72.

    Formularul E 112 se emite pentru:
    II. pentru toate persoanele asigurate si membrii lor de familie care sunt autorizati de casa de asigurari de sanatate sa se deplaseze pe teritoriul unui alt stat membru UE pentru a primi acolo tratamentul adecvat starii lor de sanatate.

    Conditii de emitere prevazute de regulamente:
    Pentru situatia trimiterii la tratament medical trebuie îndeplinite doua conditii cumulative:
    A. tratamentul respectiv se regaseste printre serviciile medicale prevazute în pachetul de servicii de baza de care beneficiaza asiguratii din sistemul de asigurari sociale de sanatate din România.
    B. acest tratament nu i se poate acorda în intervalul de timp necesar în mod normal pentru obtinerea tratamentului respectiv în România, luând în considerare starea curenta de sanatate a persoanei solicitante si evolutia probabila a bolii.

    Daca cele doua conditii sunt îndeplinite casa de asigurari de sanatate nu poate refuza eliberarea acestui formular.

    Eliberarea formularului E 112 va trebui sa aiba la baza si un raport medical care sa ateste starea de sanatate a solicitantului. Regula generala este ca acest formular se elibereaza înainte de plecarea persoanei la tratamentul planificat.

    sursa: http://www.cnas.ro/?id=296
    http://www.cnas.ro/pdf/formEU/Instructiuni%20regulamente.pdf

    Renela

    5 Septembrie 2008 at 23:32

  6. Renela,
    Întrebarea este: i se acordă? i se dau toţi banii? NU CRED. Poimâine postez un caz pentru care mai trebuiesc bani. Dacă CNAS spune:
    Conditii de emitere prevazute de regulamente:
    1. Pentru situatia transferului de resedinta – Eliberarea E 112 poate fi refuzata de casa de asigurari de sanatate numai daca se stabileste ca deplasarea persoanei respective ar prejudicia starea sanatatii sale sau primirea de tratament medical.
    Dacă „se constată” că nu poate fi deplasat?
    etc
    http://www.cnas.ro/?id=296
    Probabil că au depus dosarul, dar cu siguranţă nu primeşte toţi banii…

    isabellelorelai

    5 Septembrie 2008 at 23:39

  7. Valentina, de ce să nu recunosc, îmi este greu. Dar mai greu mi-ar fi dacă nu aş face nimic. Aşa că… Scriu, că nu se ştie cine citeşte şi ajută. Dau şi un bănuţ, acolo, când pot şi cât pot. Aş vrea să fac mai mult, dar asta e.

    isabellelorelai

    5 Septembrie 2008 at 23:48

  8. Gabi 2 în 1 😀 + 1, ce-i cu atâta somn? Păi vrei să iasă somnoros?
    Mulţumesc mult, să fiţi sănătoşi.

    isabellelorelai

    5 Septembrie 2008 at 23:50

  9. In cazul in care indeplineste conditiile trebuie sa se acorde banii. Important este sa aiba scrisoarea medicala la zi, sa contina toate datele si tratamentul sa nu poata fi facut in tara. Banii se transfera de catre CAS direct la clinica/spitalul unde se face tratamentul/interventia. Merg marti sau cel tarziu miercuri la Budimex sa vad exact care e situatia. Ideea e ca pana se strang acesti bani poate fi prea tarziu. De aceea m-am gandit la formularul E 112.
    Trebuie sa existe solutii pentru ca aceste cazuri sa fie rezolvate.
    De multe ori ma intreb de ce nu sunt dotate spitalele cu tehnica conform standardelor europene. Ma refer la spitalele publice. 🙂

    Renela

    6 Septembrie 2008 at 00:20

  10. Am văzut pe site-ul copilului o mulţime de acte.
    Îl ştii pe Matei? Pe Alexia? La fel: neuroblastom.
    http://sminchy.wordpress.com/category/ajutor-umanitar/matei
    Pentru Matei s-au strâns banii la Antena 1, în noaptea de Înviere. Altfel…
    Uite-o pe Alexia
    http://savealexia.blogspot.com
    Degeţica.
    .
    Am văzut pe site-ul lui Cosmin că astăzi i-a fost rău, sărăcuţul.
    La Ramona, cu leucemie, chimioterapia nu îşi face efectul. La Dr. Adriana Păunescu la fel. Alţii aleargă de nebuni prin farmacii să găsească tratamentul.
    Soluţia? Păi încă o Revoluţie.
    Tehnica din spitale?
    Uite:
    Sursa : Gândul. 24.05.2008
    http://www.gandul.info/actualitatea/nicolaescu-spune-senin-ca-bolnavii-de-cancer-se-iradiaza-degeaba.html?3927;2656395
    .
    Aveţi veşti despre Dr. Adriana Păunescu? Întreaba aici pe blog, la articolul ei, o doamnă, Cristiana Popp:
    O cunosc pe Adriana Paunescu, atat ca om cat si ca medic. In ambele posturi este o persoana exceptionala, un suflet si o minte minunate.
    As vrea sa stiu cum se mai simte acum, daca se poate.

    isabellelorelai

    6 Septembrie 2008 at 00:32

  11. Are dreptate M. Trebuie facut ceva la nivel national! In curand acesti imbecili din guvern, parlament si Presedentie nu vor mai avea pe cine sa conduca.Ne imbolnavim pe capete, mai ales copiii , pentru ce trebuie sa sufere acesti ingeri nevinovati? Pe cine sa palmuiesc?
    Nu se mai poate! Doamne, ocroteste-i pe romani!

    zinca beiu

    6 Septembrie 2008 at 20:47

  12. Zinca, eu nu ştiu dacă voi urmăriţi toate cazurile şi ce spun oamenii că păţesc. Este nenorocire… Când cineva spune că a fost tratat omeneşte şi cu profesionalism te închini. Când îi pasă cuiva şi ajută te închini.
    Ştii ce mă gândeam? Că românii sunt popor săritor: alaltăiri a avut loc un accident aici la mama, în faţa blocului. A intrat unul cu motoreta într-o dubiţă şi a luat foc. S-a strâns lumea ca la urs. Toţi sunau la 112 (vreo 20 urlau la mobile) dar nimeni nu a oprit vreo maşină să ofere un extintor, să stingă focul. Au aşteptat pompierii. Care nu prea aveau săracii pe unde să treacă că blocaseră alţii strada. În timpul ăsta putea să explodeze şi duba şi…. Dar nu a contat, era ditai spectacolul. Dar: s-au repezit doi şi au scos motocilistul fin foc. Alţii doi au ajutat şoferul. Cineva a adus un scaun. Altcineva a adus o sticlă cu apă. 50 urlau că de ce nu vine salvarea.
    Aşa că: dacă nu se petrece totul în stradă, nu ştie lumea.
    Să scoatem toate nenorocirile oamenilor în stradă şi să vedem dacă ia cineva vreo măsură.

    isabellelorelai

    6 Septembrie 2008 at 21:05

  13. Am fost la spital si am vorbit cu Tatiana (etaj 5, Budimex). Formularul 112 a fost primul lor gand atunci cand au auzit e neuroblastom. Doctorii nici nu au vrut sa auda de asa ceva – teoretic neuroblastomul se trateaza la Budimex, practic nici un copil nu a supravietuit.
    Acum sunt la Bacau. Ar trebui sa revina la Budimex pe 15 septembrie, dar are vreun rost? Parintii asteapta din ora in ora un raspuns de la clinica din Viena, in ceea ce priveste programarea la analize si internarea rapida.
    Banii se vor strange numai daca ne agitam putin. Poate ca mi-ar fi mai usor sa-mi spun ca nu exista Cosmin, ca oricum nu se vor strange banii sau ca poate nu va face fata tratamentului din Viena. Dar nu il pot uita pe micutz si cred ca si el are dreptul la viata. Din pacate trebuie sa isi caute speranta la viata prin Austria. Il voi ajuta sa ajunga acolo si sper ca peste cativa ani ne va multumi celor care i-am fost alaturi acum.

    Vasile Diaconu

    9 Septembrie 2008 at 11:33

  14. Domnule Diaconu, mă credeţi că mă apucă disperarea?

    isabellelorelai

    9 Septembrie 2008 at 17:54

  15. sper doar ca oamenii…sa fie mai multi si cat mai repede.
    sper doar ca Dumnezeu sa intinda coarda timpului suficient de mult ca acest copil sa aiba sansa.
    ma gandesc la parintii lui. sunt mama si Dumnezeu mi-e martor ca ma cutremur de teama doar la o simpla raceala… – dar ei? oare cat de mici si grele sunt sufletele lor? oare…
    imi doresc sa aiba puterea sa mai creada in minuni!
    poate. nu! nu poate…CU SIGURANTA…Cosmin va reusi!

    …….

    pot sa atasez linkul pe blogul meu?
    am sa creez un loc special pe blog pentru cazurile acestea. ar fi bine daca s-ar populariza cat mai mult si cat mai multi oameni ar afla despre acesti copi, parinti si necazurile lor!

    Ramona-Sandrina Ilie

    11 Septembrie 2008 at 01:46

  16. Ramona, săptămâna trecută am intrat pe blogul tău şi am zâmbit cu sufletul până la urechi citind despre puiul tău dulce, păpând pufuleţi 😀
    Ştii, am vrut atunci să scriu pe blogul tău să îţi trăiască (o fac acum) şi să te bucuri de toate minunăţiile pe care ţi le va oferi. M-am abţinut de teamă că te vei întrista, intrând pe blogul meu şi văzând cazurile acestea dureroase.
    M-am temut degeaba, pentru că tu ai făcut-o oricum şi îţi mulţumesc din suflet. În cazuri de acest fel orice ajutor, oricât de mic, contează.
    Cosmin trebuie să reuşească. Deşi fragili, copiii sunt foarte puternici.
    Eu cred în minuni… Sunt convinsă că şi ei cred…
    Ramona, tânără mămică, nici nu ştii cât de bucuroasă sunt că ni te alături în lupta asta…
    Eu sunt o mamă mai bătrână, dar tot mamă sunt.

    isabellelorelai

    11 Septembrie 2008 at 23:47

  17. ce fel de mama as fi draga mea Zana Buna daca nu as face-o???
    cum sa nu ma alatur?
    in timpul facultatii mergeam si eu la spitale si ma rugam de medici sa ma lase sa ajut ca si voluntar. dupa ce au vazut ca nu au pe cine scoate afara…m-au acceptat. am cunoscut pe viu un caz: „Daca am sa mor…mama ma va recunoaste in cer?”. Era orfan, iar mama lui murise.
    Copii…pot fi rani deschise o viata intreaga!
    Ma bucur ca am gasit blogul tau! Dumnezeu sa te binecuvanteze inima frumoasa! Ma bucur si ca POT si eu macar sa ajut intr-un fel sau altul!

    Multumesc de ganduri!
    Puiuta mea este totul meu! O lacrima de-a ei este un cer pe umeri de suflet…un zambet…este un sarut de la Doamne Doamne! Ma bucur ca am parte de foarte multe zambete!

    Ramona-Sandrina Ilie

    12 Septembrie 2008 at 00:02

  18. Ramona, eu am să-ţi spun Sandrina, îmi place Sandrina de mor.
    Să ştii că oamenii, deşi sunt pe aici, prin preajmă, de jenă că nu au bani să ofere, se jenează să lase un mesaj de încurajare pe blog. Sunt însă prieteni pe aici care ştiu că părinţii copiilor îşi doresc foarte mult şi o rugăciune. Simplu, îi roagă pe oameni să se roage pentru ei. Am o prietenă virtuală, Zinca, o doamnă pensionară, care merge duminica la biserică şi dă preotului lista cu bolnavi. Îi pomeneşte Preotul şi toată lumea se roagă pentru sănătatea lor. Mă bucur nespus că o face, pentru că eu nu prea mă pricep la ritiualurile bisericeşti.
    Sandrina, adevărul este că un copil îţi schimbă universul interior. Niciodată nu am să pot înţelege cum pot anumite femei să îşi părăsească copiii.
    Vei avea parte de multe zâmbete, ai să vezi. Fiecare zi îţi va aduce ceva nou.

    isabellelorelai

    12 Septembrie 2008 at 00:14

  19. 🙂 Sandrina mi-a placut si mie, dar toti mi-au spus Ramona. era mult mai usor. nu stiu.
    in privinta banilor ar trebui sa stie fiecare ca demult nu mai este o jena sa recunosti ca nu ii ai. in ziua de azi este cam greu pentru unii – mai ales daca au si familie si un servici obisnuit.
    DAR…toti ar trebui sa stim ca de la mic se face mare…mic cu mic…putin cate putin si uneori ajunge sa fie suficient! nu toti avem milioane. cu siguranta daca am avea am da. eu una as da din tot sufletul!
    am sa ii pomenesc si eu in rugaciunile mele. am inceput deja.

    cum isi pot parasi copii?
    eu am incetat sa mai arunc cu piatra. mi-am primit lectia in privinta asta mai demult. un caz in familia unei prietene. demult nu mai judec si demult nu ma mai intreb.
    stiu doar un lucru: eu pentru copila mea m-as lua pana si cu Doamne Doamne de guler… – asa zic, bine ca macar Doamne Doamne stie de gluma 🙂 si ma stie pe mine, dar…as merge pana la capatul capatului si stiu ca nu as avea puterea altor mame sa raman vie daca i s-ar intampla ceva.
    intre noi doua Dumnezeu a creat ceva special inca de la nastere.
    si noi din eroarea medicilor era sa murim. amandoua. m-au tinut 5 ore si 15 minute pana s-au convins sa imi faca cezariana. am sa scriu povestea pe blog la mine. e lunga si grea…:(.
    intr-un final am zis sa ma taie in doua, sa ma rupa, doar sa imi traiasca copila…
    nu se mai asteptau sa traiasca, dar ea a luptat! cand a plans ea am plans si eu. nu ma mai despart de ea defel de atunci. daca nu o vad o ora…imi vine sa plang :).
    de mica…si in somn ma miroase si ma tine de deget.

    da…eu cred insa ca ei te schimba inca dinainte de a aparea :).
    te fac invincibil!

    Ramona-Sandrina Ilie

    13 Septembrie 2008 at 01:23

  20. Sandrina, uite că şi tu eşti deja o poveste de viaţă!
    Toate întâmplările ne schimbă modul de gândire, de viaţă…
    (Nu judec pe nimeni, doar mă întreb… Cred că este vorba de instinct. Unii oameni nu îl au, nu sunt ei de vină, ci natura, societatea, lipsa de educaţie etc etc etc)

    isabellelorelai

    13 Septembrie 2008 at 12:33

  21. Buna ziua,
    Cosmin va pleca luni 22 sept la Paris pentru analize (spitalele din strainatate accepta cu mare dificultate copii din Romania, pentru ca, teoretic, exista tratament si in Romania). Cosmin va incepe tratamentul, NUMAI DUPA ce achita in contul spitalului un avans de 150.000 euro. Medicii francezi sunt optimisti – varsta lui Cosmin e un mare avantaj. Viata lui Cosmin depinde numai de bani: daca are 150.000 de euro va trai, daca nu …
    Stirile ProTV au urmarit cazul lui Cosmin (http://stirileprotv.ro/bin/front.php?media_id=60152503&section_id=18 ) si la presiunile lor, cei de la Spital au promis ca vor studia posibilitatea de a elibera un formular E112 pentru Cosmin. Nu e sigur ca va primi formularul 112 sau cand il va primi. Pana atunci viata lui Cosmin depinde de banii pe care ii strange din donatii…

    Vasile Diaconu

    20 Septembrie 2008 at 14:00

  22. Domnule Diaconu, ştiu, am văzut, am pregătit deja un nou articol pe care îl postez duminică, pentru a putea fi citit luni, când sunt oamenii la serviciu şi băncile sunt deschise. Sâmbăta şi duminica oamenii nu prea intră pe net (văd asta în referul blogului).
    .
    Până atunci am să va rog să accesaţi site-ul DESPRE COPII:
    http://www.desprecopii.com
    .
    Aici există FORUMURI – şi alegeţi AJUTOR UMANITAR
    http://forum.desprecopii.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=59
    .
    Luaţi legătura cu administratorul, trimiteţi documentele medicale ale lui Cosmin.
    http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=99019
    .
    1. Trimite un mail la adresa info@desprecopii.com cu urmatoarele informatii:

    – descriere succinta a cazului
    – descriere pe larg a cazului
    – cat mai multe acte doveditoare care sa dovedeasca veridicitatea (certificate medicale, persoane de contact din randul medicilor care cunosc cazul etc.)

    OBLIGATORIU:
    – numele si datele de contact ale persoanei care se erijeaza in organizatorul/coordonatorul actiunii. Aceasta persoana va fi persoana de contact pentru noi.
    – Aceasta persoana vor trebui sa dea o declaratie scrisa si semnata prin care isi asuma raspunderea pentru organizarea actiunii, declaratie care va fi trimisa politiei romane in momentul in care iese scandal!
    – declaratia trebuie scanata si impreuna cu un scan al unui act de identitate se ataseaza mailului initial care propune cazul.

    Fara declaratie si scanarea actului de identitate NU SE ACCEPTA nici o cerere.

    Cu respect
    http://www.desprecopii.com

    isabellelorelai

    20 Septembrie 2008 at 15:01

  23. […] Cosmin am scris pe 5 septembrie 2008: „Câţiva firfirei”. Câţiva firfirei dacă puteţi şi vreţi să dăruiţi, pentru viaţa unui băieţel de numai […]

  24. […] cazul copilului la ştiri. Dacă săptămânal ar prezenta câte un caz disperat ca cel al lui Cosmin, cred că am rezolva problemele multor persoane bolnave, sărace şi nedreptăţite de statul […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

