Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Lupta contează. Marian Drăgulescu

with 7 comments

„Cel mai important lucru la Jocurile Olimpice nu este să câştigi, ci să participi, aşa cum în viaţă nu contează triumful, ci lupta. Esential nu e să cucereşti, ci să lupţi bine. Ai învins? Continuă! Ai pierdut? Continua!” – Pierre de Coubertin

Pentru mine – care habar nu am avut până acum prin ce necazuri a trecut Marian Drăgulescu – acest om este campion al jocurilor olimpice ale vieţii. Printre zeci de articole de ziar, prin care eram anunţaţi cum că Marian Drăgulescu divorţează, am găsit două din care am aflat că lui Marian Drăgulescu i-au fost refuzaţi 5.000 USD pentru un tratament în SUA. Şi nu doar asta…

18 martie 2008: Cu doar cateva luni inaintea Jocurilor Olimpice, gimnastul roman Marian Dragulescu este nevoit sa se trateze la Spitalul 9, din cauza oficialilor de la FRG, care nu vor sa ii ofere 5.000 de euro pentru a urma un program de recuperare in Statele Unite ale Americii. Multiplu campion mondial si european, Marian Dragulescu a suferit o accidentare in zona cervicala si are nevoie de un program de recuperare peste Ocean, care il costa aproximativ 5.000 de euro, dar cei de la Federatia Romana de Gimnastica nu vor sa ii ofere aceasta suma. Mai mult, presedintele FRG, Adrian Stoica, l-a trimis sa se trateze la Spitalul 9.

„Sunt complet dezamagit. Federatia nu doreste sa imi dea 5.000 de euro. Oficialii m-au trimis la niste spitale din Bucuresti.

Recent, am fost la spitalul noua, la ala de nebuni. Acolo am incaput pe mana a doi doctori. Popa Constantin si Medrea.

Unul zicea ceva, altul altceva. Ca… sa vezi, ca nu e nimic, ca nu pare a fi… adica, nimic concret.

Unul a zis ca am probleme cervicale, altul ca am probleme toracice, iar un altul ca am ceva in zona lombara.

E o bataie de joc totala si asta in contextul in care se apropie Jocurile Olimpice. Mai e putin pana in vara.

Nu mai pot merge in Statele Unite ale Americii, fiindca nu am acesti bani.

Am adus atatea medalii Romaniei si asta e drept rasplata. Sa fiu trimis la spitalul de nebuni la tot felul de medici incompetenti”.

Marian Dragulescu nu intelege de ce nu este ajutat si se gandeste chiar sa actioneze in instanta Federatia Romana de Gimnastica.

„Ii dau in judecata, altfel vad ca nu se mai poate. Eu am asigurare medicala din partea sponsorului federatiei si mi se refuza tratamentul.

In Romania, orice e posibil. Acum, ma plimb de la un spital la altul.

Am fost la nebuni, urmeaza sa merg la Elias pentru o tomografie.

Ce este stupid, si e stupid, e ca nimeni nu se incumeta sa semneze pe analizele medicale. Niciun doctor.

Normal ar fi trebuit ca doctorii sa isi puna semnatura pe ceea ce fac.

Sa se stie clar ce am, daca sunt bolnav sau nu, nu sa fiu plimbat cu presul.

Nimeni nu isi asuma responsabilitatea semnaturi, a mai spus Dragulescu.

Salvarea gimanstului roman ar putea veni de la ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, acesta facand o promisiune in acest sens. „Daca se afla intr-o asemenea situatie, sa fie plimbat dintr-un loc in altul, il invit pe Marian cu mare drag la minister. Avand in vedere ca se apropie Jocurile Olimpice, Marian trebuie sa isi rezolve problemele medicale si sa aiba un diagnostic concret. Noi, la Institutul de Medicina Sportiva, ii vom pune la dispozitie toata aparatura necesara. E campionul nostru si reprezinta interesul Romaniei. Cand are timp, sa treaca pe la mine la minister”, a promis Nicolaescu. Articolul din OnlineSport – AICI.

Ştiu că Marian Drăgulescu a primit deja 40.000 de euro pentru operaţia copilului. Şi că îl va ajuta şi Guvernul României. Şi că un pensionar a donat jumătate din pensia sa. Scriu aici contul lui Marian Drăgulescu pentru orice eventualitate. Chiar dacă nu a cerut ajutor, merită să fie ajutat. Banca Comercială Română, RON – RO 37 RNCB 031 80 84 85 65 30001

MARIAN DRĂGULESCU

Născut: 18 decembrie 1980, Bucuresti. Club: CS Dinamo Bucuresti.

Palmares:

2000 – CE Bremen – aur la sol, argint cu echipa si bronz la individual compus;
– Cupa Mondiala Glasgow – aur la sarituri;
2001 – CM Ghent – aur la sarituri si sol;
2002 – CE Patras – aur cu echipa, argint la sarituri, bronz la sol;
– CM Debrecen – aur la sol;
– Cupa Mondiala Stuttdart – aur la sol, bronz la sarituri;
2003 – CM Anaheim – argint la sarituri;
– Cupa Mondiala Stuttdart – aur la sarituri;
2004 – JO Atena – argint la sol, bronz la sarituri si cu echipa;
– CE Ljubljana – aur la individual compus, sol, sarituri si cu echipa;
– Cupa Mondiala Ghent – aur la sarituri;
– Cupa Mondiala Glasgow – argint la sarituri, bronz la sol;
– Cupa Mondiala Lyon – argint la sarituri;
2005 – CE Debrecen – aur la sol;
– CM Melbourne – aur la sarituri;
– Cupa Mondiala Maribor – aur la sarituri si sol;
– Cupa Mondiala Ghent – bronz la sarituri si sol;
– Cupa Mondiala Paris – aur la sarituri si sol;
2006 – CE Volos – aur la sarituri, argint cu echipa si la sol;
– CM Aarhus – aur la saituri si sol;
– Cupa Mondiala Sao Paolo – aur la sarituri;
– Cupa Mondiala Lyon – aur sarituri si sol;
2007 – Cupa Mondiala Paris – aur sarituri si sol.
Studii: absolvent al Academiei Nationale de Educatie Fizica si Sport.
Casatorit, 2 copii – Beatrice si Richard.

Din punctul meu de vedere, Marocanul este campion olimpic.

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. isabelle, e dureros si uneori stai sa te crucesti…. birocratia romana si toate cele…
    (deviind un pic de la subiect, eu cand am avut pb (stii tu, recent), am ajuns la prof.dr constantin popa si a detectat exact problema mea, trimitandu-ma apoi unde este nevoie pentru finalizare investigatii si tratament, si pana sa ajung la acest prof. dr, multi alti doctori imi dadeau diagnostice gresite… el a dibuit exact)
    acum, revenind la oile noastre, este pacat pentru oficiali, sa-si pateze obrazul cu astfel de greseli…se gasesc bani pt vile si alte alea, si nu pentru oameni care chiar lupta pentru imaginea noastra in lume…!

    Jamilla

    27 August 2008 at 10:42

  2. iar faptul ca fetita lui dragulescu are hipoacuzie bilaterala, ce am si eu, ma atinge si mai mult…. mai isabelle, uneori zici ca am fi popor de indiferenti!

    Jamilla

    27 August 2008 at 10:45

  3. Merita intr-adevar. El ne-a adus noua bucurii, e randul nostru sa ii dam un pic de speranta.

    Oana

    27 August 2008 at 11:12

  4. Jam, nu a spus nimeni că nu avem şi medici buni. Dar o iei razna până când ajungi la unul.
    Să te mai întreb câţi bani ai dat? Nu te intreb, că bănuiesc…
    Dacă este să discutăm despre repartiţia banilor, să nu uităm că expoziţia de la ICR NY ne-a costat 8.000 USD. Pe când cei 5.000 USD pentru Marian veneau de la sponsor.
    Aiurea, nu?
    Nu, nu suntem popor de indiferenţi, uite tocmai suntem foarte „interesaţi” de ce nenorociri fac interlopii la Craiova…

    isabellelorelai

    27 August 2008 at 11:14

  5. Oana, cred că este timpul ca atunci când cerem ceva cuiva, indiferent cine este el, să ştim şi ce necazuri are. Vezi, noi avem doar pretenţii…
    Pe mine nu mă interesează că a strâns banii, eu mă duc să donez.

    isabellelorelai

    27 August 2008 at 11:17

  6. Isabelle, tot aia spuneam si eu, dar altfel 😀

    Oana

    27 August 2008 at 22:19

  7. Oana 😀 ştiu
    Văd că wordpress-ul face modificări. „Merge” ca ochiul mortului 😀

    isabellelorelai

    27 August 2008 at 22:22


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

