Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

2. Despre oamenii buni din Belgia. Talida, Părintele Patriciu şi o mână de români

with 16 comments

Acum ceva timp căutam un articol dintr-un ziar despre Daria Sîrbu. Aşa am ajuns pe site-ul Bisericii Ortodoxe Sfântul Nicolae din Bruxelles. Pe prima pagină era fotografia şi povestea micuţei Daria. Normal că m-a uimit, nu pentru că nu ar fi trebuit să fie acolo. Ci pentru că acasă nu am văzut aşa ceva. Când a apărut cazul micuţului Cătălin am îndrăznit şi am scris şi Părintelui Patriciu. Pentru ajutor. Apoi am aflat mai multe: Îngerul lui Cătălin este foarte puternic. Se numeşte Talida. A reuşit să strângă în jurul lui Cătălin o mână de oameni buni. Practic, TALIDA BARBE A SALVAT UN COPIL. Pe 28 iunie 2008, Talida Barbe punea povestea lui Cătălin Bobaru pe forumul RomBel – site-ul Românilor din Belgia. Cerea ajutor românilor din Belgia. Talida l-a adus pe Cătălin în Belgia şi îi găzduieşte în casa ei, pe Cătălin şi mama lui, atunci când nu sunt în spital, la tratamentŞi luptă pentru ei. Pentru mâncare, pentru o „vorbă românească”, pentru o vizită la spital sau un telefon, pentru un bănuţ, pentru un săpun sau o jucărie, pentru Formularul E 112. Pentru orice şi pentru tot. Din punctul meu de vedere este o femeie admirabilă. Este tânără, are o fetiţă de opt luni şi în perioada aceea (iunie-iulie) îşi pregătea teza de master. Talida a deschis un cont pentru Cătălin. I-a făcut un site. Scrie pe forum şi pe blog în permanenţă despre starea de sănătate a lui Cătălin şi despre donaţiile primite. Acum se războieşte cu autorităţile române pentru obţinerea Formularului E 112. Şi o face cu folosCătălin a devenit „Băiatul Nostru”. Adică al românilor din Belgia: Talida, Valentin, Vic, Părintele Patriciu… – oameni minunaţi:

– Vic, 29 iulie: Talida, pot sa te anunt ca Parintele Patriciu s-a oferit cu multa bucurie sa vina miercuri sa-i vada pe Corina si pe Catalin.

– Vic, 29 iulie: Dragilor, va fac o invitatie la slujba de duminica aceasta de la Biserica St Nicolae, Rue des Palais 181-183, 1030 BRUXELLES, Pr. Patriciu VLAICU, vom incerca sa strangem niste banuti pentru Catalin. Multumim parintelui Patriciu care ne este aproape si ne sprijina in aceasta actiune.

– Talida, 1 august: Multumim Parintelui Patriciu pentru suportul moral, jucarii, mancare si pentru ajutorul financiar. Dumnezeu a fost alaturi de noi tot timpul si ne-a indrumat pasii.

– Talida, 3 august: Ce zi! Doresc sa multumesc Parintelui Patriciu pentru ajutorul si cuvintele spuse astazi in biserica pentru Catalin si Corina. Multumesc tuturor credinciosilor care astazi au fost alaturi de ei cu gandul si cu sufletul. De asemeni doresc sa multumesc domnului ambasador Ovidiu Dranga si familiei sale. Din momentul in care domnul ambasador a aflat de situatia lui Catalin a dorit sa il cunoasca si ne-a asigurat de sprijinul dumnealui. De asemenea multumim membrilor ambasadei romane pentru ajutorul financiar. Ultima saptamana petrecuta impreuna cu romanii din Belgia i-au adus Corinei incredere si i-au dat putere sa creada in viitorul lui Catalin. Faptul ca nu se simte singura, faptul ca ne are pe noi alaturi in aceasta lupta iscata de niciunde conteaza mult.

– Vic, 3 august: Buna ziua dragilor, ne-am rugat astazi la biserica cu totii si am petrecut clipe minunate de solidaritate cu Catalin si Corina la care au participat foarte multi romani veniti la slujba in urma apelului nostru. Le multumim tuturor pentru aceasta. Multumiri speciale Domnului ambasador Ovidiu Dranga si familiei sale ce ne-au fost aproape pe tot parcursul slujbei si deasemenea parintelui Patriciu care ne-a sprijinit in aceasta actiune de strangere de fonduri pentru Catalin. In urma actiunii de astazi s.au strans 956 de euro, bani care sper sa le asigure lui Catalin si Corinei cele necesare supravietuirii in spital.

Despre toţi aceşti oameni minunaţi puteţi citi mai mult pe blogul lui Cătălin – AICI şi pe forumul RomBelAICIAstăzi, 14 august 2008, Talida spune: Cătălin are nevoie de voi!

BANCA TRANSILVANIA

RO 47 BTRL 03001201L36952XX

BOBARU VASILE VIOREL (tata)

Pentru Belgia :

745-0199943-95

Pentru transfer european : IBAN BE76 7450 1999 4395

BIC KREDBEBB

CORINA MONICA BOBARU (mama)


Părintele PATRICIU VLAICU este Îngerul tuturor. Îi uneşte pe toţi prin credinţă, bunătate, grijă, omenie, solidaritate. De pe site-ul Bisericii Ortodoxe Sfântul Nicolae din Bruxelles – AICI – am aflat de Şcoala Parohială, despre activităţile minunate – Din Viaţa Parohiei. Cursuri de limba română pentru copii şi multe-multe altele.

Între timp, la începutul lunii august, Daria şi mama ei au ajuns la Bruxelles. Părintele Patriciu le-a aşteptat la aeroport. Şi alţi români buni le ajută: Flori, 7 august: In sfarsit am si eu acces (partial) la internet si va mai pot scrie cate ceva despre noi. Am ajuns luni dimineata cu bine la Bruxelles unde am fost asteptati la aeroport de catre parintele Patriciu si de catre familia Oita din Iasi. Acestia ne-au condus la locul unde suntem cazati acum. Stam la 2 tineri foarte draguti barladeni, Irina si Stefan, (Florin e din Barlad) intr-un apartament foarte decent si spatios. Irina (psiholog) ma ajuta foarte mult Marti dimineata am fost la clinica Saint Luc… Romanii care lucreaza aici sunt foarte inimosi, se intereseaza pentru noi, ne dau tot felul de sfaturi, am inteles ca s-a facut chiar si o sedinta in care s-a discutat cum sa ne ajute. Sunt uimita si le multumim din tot sufletul pentru tot. Parintele Patriciu, pe care l-am cunoscut aici, e un om pentru care nu gasesc cuvinte sa-l descriu. Toti cei de aici ne-au povestit o multime de actiuni de tot felul in care acesta se implica, de modul in care rezolva tot felul de conflicte, de foarte multi bolnavi pe care i-a ajutat. Mai multe puteţi afla de pe site-ul Dariei, la Noutăţi – ultimele AICI.

16 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Emotionanta povestea pe care ai scris-o despre Catalin si ingerul lui pazitor din Belgia.
    Ar fi greu oare ca si la noi sa fie site-uri ortodoxe asemanatoare?Am vazut destule bloguri ortodoxe,dar in afara de discutiile despre ce a mai facut un popa sau altul,despre care e mai bun si diferite scandaluri si povesti bisericesti cu termeni pe care nu-i inteleg,nu stiu daca exista si bloguri pentru oamenii care au nevoie de ajutor.
    Poate ca sunt rea,poate sunt pacatoasa,dar nu prea am o parere buna despre unii popi .
    Stii ca si tu esti un inger salvator al multora dintre cei bolnavi si necajiti.
    Azi am vazut stirile locale la Unu Tvsi anuntau ca vor sa faca o campanie pentru a cumpara rechizite copiilor saraci care sunt multi,foarte multi.Spuneau ca anul trecut,500 de copii din jud.Hunedoara au abandonat scoala din cauza saraciei. 😦

    g1b2i3

    14 August 2008 at 20:06

  2. Gabi, am găsit un blog:
    http://www.razbointrucuvant.ro
    .
    Au făcut o pagină specială pentru cazurile copiilor, SOS:
    http://www.razbointrucuvant.ro/Fratii-mai-mici-ai-lui-Hristos
    .
    Pentru restul nu ştiu să răspund. Poate că sunt…
    .
    Nu sunt nici măcar umbra unui înger salvator. Nu am putere financiară, nu am ajutor, nu am nimic. Nu sunt nimic. De multe ori am impresia că scriu în van.
    Sărăcia? Ce noutate, Gabi…

    isabellelorelai

    14 August 2008 at 23:50

  3. isabelle !

    esti asa … bogata ….
    pacat ca nu vezi ceea ce vad eu …..

    elena.n

    15 August 2008 at 09:06

  4. m-ai facut sa plang. la propriu. nu mi iese din cap cu micutii astia…

    Jamilla

    15 August 2008 at 10:44

  5. Elena, da sunt 😀 ieri „am agăţat” patru căţei: doi mici-mici, unul mijlociu şi unul mare. Şi un copil care plângea după seminţe. L-am convins că nu e bine să mănânce seminţe. Dacă aş agăţa aşa de uşor şi banii ar fi perfect. Aş ajuta mai mult.
    PS: ce vezi tu? 😀
    .
    Jam, mie îmi spui? Să vezi ce plâng eu când scriu. Câteodată îmi trebuiesc două zile să pot să scriu un caz.

    isabellelorelai

    15 August 2008 at 12:34

  6. Am vazut site-ul cu cazurile de copii care au nevoie de ajutor.foarte bine s-au gandit sa scrie despre ele ca ,dupa mine,cred ca biserica si slujitorii ei ar putea face mult mai mult decat noi prezentand aceste cazuri.Poate ca si oamenii ca mine(pacatosi care nu prea merg la biserica si nici nu are o parere buna despre popi) si-ar mai schimba parerea nu prea buna despre ei.
    Sper ca nu te superi daca scriu aici despre un apel pentru donarea de sange pe care l-am gasit la mine in blog:

    Petre said,

    august 15, 2008 @ 7:47 am ·

    Cine vrea sa doneze sange grupa B3 pozitiv pentru un bolnav de cancer. Donarea se poate face la Constanta la centrul de donare, pe numele de Berceanu Dumitru.

    g1b2i3

    15 August 2008 at 13:35

  7. Gabi, nici eu nu prea stau pe la biserică, recunosc.
    Dă-i lui Petre adresa asta
    Vezi că are CONTACT
    http://www.doneazasange.ro/fdbs.html
    http://www.doneazasange.ro/contact.html

    isabellelorelai

    15 August 2008 at 13:40

  8. Multumesc isabellelorelai pentru informatie.I-am trimis e-mail lui Petre si sper ca acel om bolnav va primi ajutor.
    Isabellelorelai,primavara trecuta am fost cam daramata si m-am gandit sa merg la biserica sa ma spovedesc.Cand mi-aspus popa ca trebuie sa ma programez pentru spovedanie,am plecat foarte dezamagita.Eram disperata,cred ca se vedea pe mutra mea,nu putea sa-mi spuna cateva cuvinte de mangaiere?
    Asa ca m-am lamurit inca odata cum sunt majoritatea popilor.

    g1b2i3

    15 August 2008 at 15:26

  9. Gabi, ai nimerit un preot aidoma unui medic neimpresionabil. Dacă ar exista undeva, în Bucureşti, o biserică cu un preot ca Părintele Patriciu, m-aş duce şi eu.

    isabellelorelai

    15 August 2008 at 15:51

  10. […] Talida Barbe, omul admirabil din Belgia, care luptă pentru Cătălin, a încercat să facă acelaşi lucru şi pentru Cristina. […]

  11. […] ochii lor. Şi care nu au rămas nepăsători. Forumul RomBel al românilor din Belgia, făcut de Talida, doamna care l-a salvat pe Cătălin, pentru Cristina. Vic a fost la […]

  12. […] că români cu suflet din Belgia au făcut posibil acest lucru. Cătălin, un copil chinuit prin policlinici şi spitale fără […]

  13. ma numesc nini din ploiesti sunt unchiul lui catalin
    si vreau sa-i multumesc Talidei pentru tot ce a facut
    pentru Catalin . bineinteles si celor lanti romani din belgia care l-au ajutat pe cata

    NINI MANEA

    29 Iunie 2009 at 15:11

  14. ma numesc nini din ploiesti sunt unchiul lui catalin
    si vreau sa-i multumesc Talidei pentru tot ce a facut
    pentru Catalin . bineinteles si celorlalti romani din belgia care l-au ajutat pe cata

    NINI MANEA

    29 Iunie 2009 at 15:14

    • Nini , ne bucuram cu totii ca baiatul este bine si isi poate trai viata in Belgia, unde este tratat cu respect si intelegere de autoritati. O poveste incredibila a adus o mana de oameni la un loc pentru a face o minune sa se intample. Cineva, acolo sus, ne-a aratat calea.

      Si ne-am dori , intr-o buna zi, sa-l vedem mandru ca un brad 🙂

      Sanatate Catalin!

      talida

      9 Octombrie 2010 at 20:26

  15. isabela de ce nu ai postat mesajul meu? am scris ceva nelalocul lui?

    talida

    24 Octombrie 2010 at 16:16


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

