Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

1. Despre oamenii buni din România

with 14 comments

De trei zile-ncoace singurul lucru despre care aş fi vrut să scriu era „o mână” de români stabiliţi sau care lucrează pe alte plaiuri. Până azi. Azi am să scriu repede despre câţiva români buni de aici, de acasă. Şi tot azi am să scriu şi despre neputinţă. A mea. Da, sunt zile când apar cazuri disperate şi nu am niciun ban în buzunar. Sau prea puţini. Vreau totuşi să fac ceva. Şi ce să fac? Când sunt sigură că cei 50 de lei ai mei nu vor ajuta cu aproape nimic? Păi ce să fac: scriu pe la asociaţii, fundaţii, emisiuni etc. Aşa mi s-a întâmplat cu Iarina, micuţa şahistă. „Ceva” îmi spunea că banii pentru campionatul de şah nu se vor strânge. 2.000 de euro nu sunt mulţi dar nici puţini. Pentru mine, ca şi pentru Iarina şi bunicii ei, suma este mare. Am scris în multe locuri… Răspunsuri? Două. Nu au rezolvat participarea Iarinei la Campionatul Uniunii Europene de Şah din Austria, dar au rezolvat o viaţă mai bună pentru Iarina. Teo Trandafir a ajuns cu echipa Caravanei PRIMA TV la Iaşi, Iarina a venit de la Botoşani la Iaşi. Au ajutat-o cu 1.000 RON. Şi „ceva” îmi spune că în toamnă se va vorbi despre Iarina. Apoi am scris la Fundaţia Dinu Patriciu. Târziu am descoperit înscrierea la burse pentru copii şi tineri merituoşi. Am rugat să o înscrie pe Iarina la „Sponsorizează un copil”. Fundaţia Dinu Patriciu, prin doamna Tincuţa Baltag, director general, a acordat Iarinei o bursă lunară de 300 RON. Mie una mi se pare un ajutor consistent. Sunt foarte fericită şi le mulţumesc din suflet. Apoi a apărut Cătălin cel mic. Cătălin Bobaru, copilaşul cu leucemie purtat aiurea şi fără de folos şi suflet, până când a orbit, prin spitalele din România. Observasem pe site-ul unei biserici cazul Dariei. Am trimis acolo un mesaj de ajutor şi pentru Cătălin. Şi despre Asociaţia P.A.V.E.L. am scris la biserică: Olga-Rodica Cridland, Tuţa Vişescu, Dana Hădăreanu, Maria-Magdalena Ionescu, Iuliana-Carmen Stana, Tatiana Stancu, Maria Zamfirescu. Nu le cunosc pe doamne – aşa cum nu cunosc niciun copil sau tânăr bolnav – drame reale, oameni în carne şi oase, suferinţe şi chinuri nedrepte, despre care scriu pe blog. Am scris apoi la biserică şi pentru Cristina. Cristina Gabriela Doana, fetiţa de doar 14 ani, orfană de mamă, fetiţa cu astrocitom (tumoră). Apoi m-a sunat prietena mea, Corina: „să-mi spui când îţi trebuiesc biletele de avion pentru Cristina. Să îmi spui când pleacă, să vedem cum o ajutăm”. Trebuie să spun că prietena mea nu vrea să se afle toate lucrurile astea, ca să nu se interpreteze „politic”. I-am respectat dorinţa un timp. Dar stau şi mă gândesc că nu este normal ca fapta unui om bun, indiferent cine este el, să nu primească măcar un MULŢUMESC. Corina face politică europeană, la urma urmei, şi nu cred că cineva de la Bruxelles sau de la Strasbourg o să o „acuze” pentru faptele ei bune. Care fapte bune mai sunt. Şi sunt sigură că vor mai fi. Din buzunarul ei. Nu din al statului. Şi aşa am ajuns la Cristina şi la Asociaţia PAVEL. Noaptea trecută mi-am dat seama că nu am trimis la asociaţie mesaj cu disponibilitatea de ajutor din partea Corinei pentru Cristina. În noaptea de 11 spre 12 august am trimis e-mail. Şi am primit răspuns, azi dimineaţă: „Parca Dumnezeu a facut sa simtiti ca avem si mai mult ajutor pentru Cristina. Cristina a ajuns impreuna cu tatal ei la Bruxelles, ieri (11 august, pe la pranz), fiind cazati la Accueil du Roseau– o casa pentru gazduirea parintilor, ca si a noastra. Dar si acolo trebuie platit. De azi Cristina va fi luata in spital. Intai ii vor face diverse investigatii si in functie de situatia gasita, vor face urmatorii pasi. La plecare starea ei nu era prea buna (ultima luna o petrecuse in Institutul Oncologic, unde din cauza evolutiei bolii, cu toate ingrijirile – starea i s-a agravat) si de aceea, cu toate ca obtinuseram de la TAROM, 2 bilete gratuite pentru ea si tata – s-a renuntat la aceasta varianta. Trebuia sa stea culcata si sub supraveghere medicala, ceea ce nu se putea in avion. Am luat legatura si cu VIPMED, dar costul era de circa 3.500 euro (un dus), ceea ce era peste puterile familiei. De aceea, sambata noapte, au plecat catre Bruxelles cu o ambulanta (din Turnu Severin si platita de catre familie din rezervele pe care le mai aveau, circa 5.000 RON). Pentru saptamana de investigatii (poate si putin tratament) din Bruxelles, prin E 112, li se asigura plata a 55.000 euro. Daca vor urma operatii si alte tratamente, familia spera ca prin acelasi E 112, sa fie platite si celelalte costuri. Pentru intoarcere nu mai au bani. La fel aproape de loc pentru Bruxelles (masa, transport, cazare, pentru Cristina si tatal ei). Daca se intorc din nou cu ambulanta au nevoie de cel putin alti 5.000 RON. Tatal nu stie limbi straine – si va imaginati ce greu le va fi. Inainte de plecare i-am dat tatalui o lista cu adrese si telefoane a tuturor bisericilor ortodoxe din Bruxelles, a diverselor organizatii romano- belgiene, a ambasadei si consulatului – dar nu stiu daca se va descurca! Asa ca daca reusiti sa-i puneti in contact cu cineva din Belgia (v-am pus nr. de telefon de la ‘Le Roseau’ si al uneia din doctorii care se va ocupa de Cristina)… – ar fi extraordinar!!

– Les parents de l’enfant sont les bienvenus dans notre maison d’accueil. Nous devrions bien sûr connaître la date exacte de leur arrivée pour pouvoir faire l’inscription et avoir un document de l’association qui prend en charge les frais de séjour au + tard lors de leur arrivée. La prise en charge peut être envoyée par fax au 02/ 764.20.57. La réservation peut se faire directement au 02/764.20.50 (accueil du Roseau). „Le Roseau”-E-Mail : anne.rochet@clin.ucl.ac.be

– Mme Josiane Mester, Medical Office Coordinator, C. Raftopoulos, Department Head, Université Catholique de Louvain, Cliniques Universitaires St-Luc, Neurosurgical Department, Av Hippocrate, 10, Brussels, 1200, Belgium. Office: 32 2 764 1085; Fax: 32 2 764 8961. email: josiane.mester@clin.ucl.ac.be

La fel, trebuie facute eforturi de catre mai multi oameni – pentru a mai strange niste bani. Ne rugam la Dumnezeu pentru Cristina sa reuseasca, pentru toti ceilalti copii si persoane aflate in suferinta, cum ne rugam pentru toti oamenii buni – carora le pasa de ceilalti semeni. Cu mult drag si cele mai bune urari, Olga Cridland si echipa PAVEL”. Dacă vreţi şi puteţi să ajutaţi, măcar 5 RON să-i daţi Cristinei: BDR – Agentia CrihalaBd. Mihai Viteazul 29, Tr. Severin, jd. Mehedinti. RO 49 BRDE 260 SV 19715812600. Titular: Petrisor Georgeta (bunica Cristinei). Telefon: 0724 218 859. Dacă vreţi să aflaţi mai multe: Asociatia P.A.V.E.L.: 0765 244 416; 0 800 800 421 – TELVERDE PAVEL; sau pe www.asociatiapavel.ro sau pe http://www.asociatiapavel.home.ro/index_ro.htm . Asociaţia PAVEL sprijină copiii şi tinerii bolnavi de cancer, leucemie şi anemie gravă. Şi familiile acestora.

8 noiembrie 2008. Cristina a murit

*

Astăzi este 13 august şi este ziua Gabrielei Guzu

– Gabi, mămica lui Bogdan – blogul „Şi îngerii au nevoie de ajutor

LA MULŢI ANI!

Gabi a strâns nişte ani şi multe necazuri. Poate că nu este potrivit să-i povestesc viaţa acum, de ziua ei. Dar. Gabi se încadrează la categoria Oameni Buni. Trece mereu peste necazul ei şi încearcă să-i ajute pe ceilalţi. Trece prin multe şi, din punctul meu de vedere, merită ajutorul nostru. Cea mai mare suferinţă a ei este faptul că nu poate să-i asigure băieţelului ei, diagnosticat cu tetrapareză spastică, tot tratamentul de care are nevoie. Bogdan-Andrei s-a născut pe 28 octombrie 2002. În 2003 au început necazurile, iar în 2004 a primit crudul verdict: ECI Parapareză spastică, retard în dezvoltare. Pe atunci locuiau în Brăila. Şi pentru că un necaz nu vine niciodată singur, casa le-a fost inundată. Au pierdut tot. Apa ajunsă în casă, de jumătate de metru, a distrus tot. S-au mutat cu chirie în Constanţa, unde locuiesc şi astăzi. Toţi banii lor, puţini la număr, se duc pe medicamente şi tratament pentru Bodo. Soţul ei ar avea nevoie de o proteză auditivă. Nu şi-o poate permite. Eu m-am angajat să-i trimit lunar 100 ron lui Bodo, pentru logoped. Atât pot. De la mine mai puţin, de la Dumnezeu mai mult. Guzu Gabriela, Sos. Mangaliei nr. 53, Constanta, Cod postal: 900621, Of postal nr. 6, Nr. tel: 0726 205755. Cont in lei : RO 90 BTRL 01401201 J86637XX; Cont valuta : RO 65 BTRL 01404201 J86637XX. Cont SWIFT:BTRLRO22CTA la BT Sucursala Far Constanta (Banca TRANSILVANIA). Titular: Guzu Gabriela.

14 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Isabellelorelai,am citit tot ce ai scris aici si inteleg ce mult te-ai zbatutpentru acesti copii care au nevoie de ajutor.Sunt multi,foarte multi si ei sunt doar cei despre care se stie din mass-media si internet.
    Cred ca daca n-ar exista atata birocratie s-ar salva mai multe vieti pentru ca ei ar ajunge mai repede in spitalele din strainatate.
    Iti inteleg si durerea ca nu poti ajuta cu bani mai multi de unde atatia bani cand ai si o mama bolnava,estisi tu bolnava si totusi daruiesti?
    Ce-ai zice daca milionarii in euro ai Romaniei(macar cei din topul 300 ar face donatii pentru aceste cazuri,de la 10.000 de euro ajungand pana la mult mai mult in cazul miliardarilor in dolari.Sunt sigura ca si lor le-ar merge mai bine si afacerile si viata personala.
    Visez si eu …poate visul se transforma in realitate.
    Multa sanatate!
    P.S.Ai citit despre flashmobul pentru pace de la Ambasada Rusiei?

    g1b2i3

    12 August 2008 at 23:04

  2. iubesc oamenii carora le pasa …
    mi-a trecut prin cap … ce ar fi daca ar avea o tara … o TARA numai a LOR …
    ma-s duce cu placere la EI … poate m-as muta … ACOLO !

    „… Pt asta conteaza” (povestea mea preferata)

    elena.n

    13 August 2008 at 07:53

  3. preiau cu cristina!
    isabelle, te imbratisez! chiar daca nu scriu des, trec pe aici des. Gandurile mele bune te insotesc.

    Jamilla

    13 August 2008 at 08:44

  4. LA MULŢI ANI, GABI – mămica lui Bodo 😀
    .
    .
    Gabi-pisoi, ştiu că sunt mulţi oameni care suferă. Şi mai ştiu că sunt mulţi oameni care ajută.
    .
    Elena, nu se poate…
    .
    Jam, mulţumesc.

    isabellelorelai

    13 August 2008 at 11:59

  5. […] Înregistrat sub Uncategorized &#183 Tagged ajutor umanitar, bunatate, omenie, solidaritate Isabellelorelai :”Azi am să scriu repede despre câţiva români buni de aici, de acasă.Şi tot azi am să […]

  6. Buna mea azi am descopirit inca o data cine-mi este aproape si cine ….
    Multumesc Buno pentru tot 🙂
    Azi am primit un cadou la care nu ma asteptam sau cel putin nu ma asteptam acum…am sris despre ce-i vorba la comentariul de pe blogul lui Bogdi.
    Doamne ajuta!

  7. Ia să vedem, SĂRBĂTORITO! La Mulţi Ani! 😀

    isabellelorelai

    13 August 2008 at 12:45

  8. La multi ani pentru doamna Gabi! Sa-i dea Dumnezeu sanatate si putere!
    Iar tie, draga mea, bafta mare. Incet, incet, binele se face. Cu raul e mai usor. Ala se face usor. Pentru a face un bine trebuie sa te zbati.

    M.

    13 August 2008 at 14:52

  9. M. – cam greu, aşa este. Mulţumesc mult.

    isabellelorelai

    13 August 2008 at 15:07

  10. La multi ani si din partea mea lui Gabi,mama lui Bodo si multa sanatate !

    g1b2i3

    13 August 2008 at 20:02

  11. Gabi(pisoi) :))
    multumesc din suflet pentru urari si trandafiri.
    Doamne ajuta!

  12. […] nu apartine niciunei categorii. Despre oamenii buni din Romania povesteste Isabellelorelai :"Azi am să scriu repede despre câţiva români buni de aici, de acasă." . Un om de […]

  13. […] mai aduceti aminte, din 2008, de micuta sahista Iarina Teodora? Steluta de mare ajutata de Tincuta Baltag, Teo Trandafir si Vlad Ardeleanu? Nu a dezamagit. Si in 2012 a castigat, la individual, locul I, […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

