Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

horia roman patapievici, plai cu bou. Ai auzit de LUCIANA TĂMAŞ? Dar de ALEXANDRA NECHITA? Dar de DAN COLCER?

with 36 comments

Fac o pauză că m-a enervat hrp-ul. Îmi plăcea oarecum omu’ hrp dar acum mă scoate din minţi. Mă bag frate peste ăsta – deşi nu îmi şade în caracter – pentru că i-au scăpat boii prin păpuşoi. Frate: habar nu ai! Eşti dus. Eşti pe lângă. Ne-ai halit banii cu poneiul. Asta este. „Româna este o limbă în care trebuie să încetăm să mai vorbim sau… să o folosim numai pentru înjurături…” (din H. R. Patapievici, „Politice”, ediţia 1996, pag. 64) – ţi-am îndeplinit dorinţa, preţiosule. Vrei artă nouă? Ia d’acilea:

LUCIANA TĂMAŞ

Luciana Tamas, 15 ani, Satu Mare. Se naste la 9 noiembrie 1992 in Satu Mare. Studii de specialitate: Scoala de Arte din Satu Mare (clasa prof. Paradi Hajnalka)-sectia desen, promotia 2001. Expozitii personale: 2000, Cluj-Napoca-pictura/grafica; 2000, Busteni (Casa Romano-Franceza)-pictura/grafica; 2000, Campina-pictura/grafica; 2000, Sinaia-pictura/grafica; 2000, Bucuresti (Sala Dalles)-pictura/grafica; 2000, Bucuresti (libraria „Noi”)-pictura/grafica; 2000, Satu Mare (Salile Muzeului Judetean)-pictura/grafica/obiect; 2000, Dej (Galeria „Frezia”)-pictura/grafica/obiect; 2000, Bistrita (Colegiul „Corneliu Baba”)-pictura/colaj/obiect; 2000, Saint-Etienne (Castelul Boutheon)-„Fluturi iesind din crisalida”-pictura/obiect; 2000, Metz (Franta)-pictura; 2001, Cluj-Napoca (Centrul Cultural German)-„In labirintul copilariei”-pictura/colaj; 2002, Satu Mare (Salile Muzeului Judetean)-„Capcana pentru intersectii”- pictura/grafica/obiect/colaj/fotografie; 2002, Bucuresti (Palatul Cotroceni)-„Proto(cool)”-pictura/obiect; 2002, Satu Mare (Filarmonica „Dinu Lipatti”)-„Orasul cu oameni care danseaza pe fum”- pictura/obiect/colaj; 2003, Bucuresti („Leadership Development Solutions”-Republika obiectelor pictate”-pictura/grafica/obiect; 2004, Timisoara (Galeria „Carola’s”)-„Adaug eternitatii inca o dimineata”-pictura/obiect/instalatie; 2004, Dalfsen (Olanda), “Copilul revolutiei boeme”-pictura, obiect, colaj; 2004, Nijmegen/Persingen (Olanda), “Dominis Days” – pictura, obiect, colaj; 2005, Amstelveen (Muzeul “Jan van der Togt”-Olanda), “Scrisoare deschisa catre Karel Appel” – pictura, obiect, colaj, grafica.

Manifestari expozitionale internationale: 2000, Quimpere (Franta)-Expozitia laureatilor inter-tari ai Olimpiadei francofoniei si culturii; 2001, Quimpere (Franta)-Expozitia laureatilor inter-tari ai concursului de pictura si desen: „Un nouveau siecle commence, l’avenir est entre vos mains; que voulez-vous en faire ?”; 2002, Padova (Italia)

Manifestari colective si de grup: 2002, Negresti-Oas, „Bunavestire” (Muzeul Negresti-Oas); 2002, Satu Mare (Muzeul de Arta); 2005, Dordrecht (Galerie “De Compagnie” – Olanda) – pictura, obiect; 2005, Amsterdam (Schiphol Real Estate – alaturi de Christine Comyn, Corneille, Gerriet Postma, Nemtoi, Hans Keuls etc.) – pictura obiect; 2005, Satu Mare (Filarmonica “Dinu Lipatti”) – pictura; 2005, Amsterdam (Air Traffic Control the Netherlands-Olanda) – “Genieten van Kunst de Kunst van het Genieten” – pictura, obiect.

Pictura/grafica (reprodusa) in: „De Telegraaf”, „Roemenie Bulletin” (Amsterdam), „Algemeen Dagblad” (Rotterdam), „Finance Club” (Baarn), „deStentor” (Apeldoorn), „OTTO NL Magazine” & „OTTO Polsky magazin” (Venray-Olanda); „De Morgen” (Belgia); „Argo”-Bonn (Germania); „Cuvintul”, „Ziarul de duminica”, „Adevarul”, „Libertatea”, „Femeia”, „Femeia moderna”, „Flacara lui Adrian Paunescu”, „2000 Plus” (Bucuresti); „Apostrof”, „Jurnalul de Cluj”, „Kronika” (Cluj-Napoca); „Convorbiri literare”, „Cronica” (Iasi); „Banateanul”, „Agenda zilei”, „Evenimentul zilei de vest”, „Jurnal banatean” (Timisoara); „Poesis”, „Gazeta de Nord-Vest”, „Informatia zilei”, „Glasul Satmarului”, „Universul informatiei” (Satu Mare); „Le Republicain Lorain”-Metz (Franta). Simpozioane internationale: 2002, Carei, Simpozionul International de Arta Contemporana „D.Fleiss&Est-West Artists” (editia a IV-a). Interviuri publicate in: „Roemenie Bulletin” (Amsterdam); „Academia mamicilor”, „VIP” (Bucuresti); „Glasul Satmarului”, „Viata” (Satu Mare); „Jurnal banatean” (Timisoara). Premii si distinctii: – Trofeul Olimpiadelor Francofoniei si ale Culturii (editia 2000); – Medalia Prieteniei Romano-Franceze (6 iulie 2000-Sala Dalles); – „Un nouveau siecle commence, l’avenir est entre vos mains; que voulez-vous en faire ?” (concurs de desen in Franta)-medalie de aur (2001); – Diploma de onoare a Universitatii de Vest „Vasile Goldis” (Arad)-2002; – Diploma de excelenta (din partea Inspectoratului Scolar Satu Mare)-2002. Referinte critice: dr. Alexandra Rus, Alexandru Lungu, Dreis van der Beek, Doron Nagan, Evert-Jan Pol, Paola van de Velde, Wim van Lenthe, Geert Schaaij, Dan Perjovschi, Nicolae Dumitru Vladulescu, Saskia Teunissen, Stefan Straub, Ioana Hermenean, Andre Monget, George Vulturescu, Alexandru Pintescu, Mihaela Mihaescu, Ovidiu Suciu, Carmen Musat-Coman, Oana Popescu, Magdalena Vaida, Gabriela Rostas, Robert Serban, Daniela Ratiu, C.D. Tomov, Aurora Margeanu, Sorin Precup, Alexandru Potcoava, Petrina Calabalic, Georgeta Petrovici

Teledialoguri: 2000, “Chestiunea zilei”-cu Florin Calinescu (PRO TV / PRO TV International); 2000, “Dimineata devreme”-cu Teo Trandafir si Mircea Badea(Antena 1); 2000, “Taifas”-cu Tiberiu Lazar (Prima TV); 2004, “La limita”-cu Mircea Todoran (TVR Timisoara); 2005, “Business Class” cu Harry Mens (RTL 5 – Olanda). Telereportaje, programe de televiziune: 2000, “Luciana Tamas au chateau de Boutheon” (AB 7 Franta); 2004, Luciana participa, in data de 12 noiembrie, la programul de televiziune “Domino Day”/”The Challenge” (proiectul – gandit/realizat de firma “Endemol” – are ca tinta stabilirea unui nou record mondial de “pietre” doborate). Tanara domnisoara aseaza (simbolic) ultima “piatra” (element care intregeste montarea din piese domino a unui fragment din lucrarea “Desenul meu cat covorul” – pictat de tanara artista la varsta de sase ani; “desenul” – realizat din 72811 “pietre” – “cade” intr-un minut si sapte secunde). Prima “piatra” a intregului proiect este doborata de starul country-pop Shania Twain. Emisiunea este difuzata (in direct) de posturi de televiziune din: Olanda (SBS 6), Germania (RTL), Suedia (TV 5), Danemarca(TV Danmark), Norvegia(TV Norge), Belgia (VT 4), Franta (TF 1), Austria (ORF) Spania (Antena 3), Polonia (TVP), Ungaria (RTL Klub), Anglia, Elvetia, Rusia, Finlanda, Emiratele Arabe si Sudan. Alte cateva tari din Asia transmit (la o data ulterioara) inregistrarea emisiunii. 2005, “Twee Vandag” (Nederland 2); 2005, “Jeugdjournaal” (Nederland 3); – alte aparitii la: Pro Tv, Pro Tv International, TVR 1, TVR 2, TVR Cultural, Antena 1, Prima Tv, Acasa, Realitatea, B1 Tv, OTV, Tele 7 abc, SICA, Samtel, QED.

Lucrarile Lucianei pot fi regasite: la Muzeul National Cotroceni, la Ambasada Romaniei de la Haga, la sediul firmei “OTTO Uitzend Kracht” (Venray-Olanda), sediul firmei “Novus Consulting Group” (Canada), Muzeul Judetean Satu Mare, Muzeul Negresti Oas, in colectia localitatii Andrezieux Boutheon (Theatre du Parc), in colectia grupului “D.Fleiss & East-West Artists” (Stuttgart-Germania), colectia Asociatiei „Solidarite Andrezieux-Boutheon-Sebis Roumanie”, colectia Asociatiei „Amitie Partage” (Franta), Galeria de Arta “Rebeca” (Zoetermeer-Olanda), Galeria de Arta “Carola’s” (Timisoara), Liceul Teoretic German “Johann Ettinger” (Satu Mare), Galeria de Arta “Teunissen” (Nijmegen-Olanda) precum si in colectiile private ale Maiestatii Sale Elisabeta a II-a a Marii Britanii, ale Maiestatii Sale Imperiale Akihito (Imparatul Japoniei), ale Maiestatii Sale Sofia (Regina Spaniei), ale Maiestatii Sale Rania Al-Abdullah (Regina Iordaniei), ale Printesei Margriet a Olandei, ale Barbarei si Jennei Bush (fiicele gemene ale lui George W. Bush – Presedintele S.U.A.), ale domnului Ion Iliescu (Presedintele Romaniei), ale domnilor: Bernard Bot (Ministrul de Externe al Olandei), Dumitru-Dorin Prunariu (primul cosmonaut roman; Presedintele Agentiei Spatiale Romane; ex-Ambasadorul Romaniei in Rusia), Iulian Buga (Ambasadorul Romaniei in Regatul Tarilor de Jos), James Rosapepe (ex-Ambasadorul S.U.A. la Bucuresti), Dreis van der Beek (ex-director al Fundatiei VSB), Harry Mens (moderatorul emisiunii de televiziune “Business Class”), Frank van Gool – “OTTO UITZEND KRACHT”-director; tot firma “OTTO UITZEND KRACHT”, reprezentata de domnul director Frank van Gool, ii comanda tinerei artiste 195 de lucrari; comanda se materializeaza in lucrarea “Frontiera fluida”, tempera pe hartie, 15×4095 cm; lucrarea (divizata in 195 de parti de 15×21 cm) este daruita – de catre reprezentantii firmei – V.I.P.-urilor prezente la aniversarea a cinci ani de la infiintarea acesteia (“OTTO 5 jaar jubileumparty” – 14 mai 2005); Florin Calinescu (actor de teatru si film; realizator de emisiuni tv), Simona Miculescu (diplomat), Maia Simionescu (directorul Institutului de Patologie din Bucuresti si vicepresedinte al Academiei Romane), Geert Schaaij (International Assets Baarn-director), Lia & Dan Perjovschi (artisti vizuali), Radu Furnica (Leadership Development Solutions-presedinte), dr. Alexandra Rus (critic de arta), Ioana Hermenean (critic de arta, curator), Grigore Filimon (arhitect), George Barbulescu (“Axion Project Bureau B.V.”- director), Szekelyhidi Sandor Bela (“SC Multiprod SRL”-patron), Piet Minnema (Fundatia “Dalfsen helpt Oost Europa”-presedinte), Alexandru Lungu, Marta Petreu, Cassian Maria Spiridon, George Vulturescu, Ioan Moldovan, Robert Serban, Radu Ulmeanu, Valeriu Stancu (scriitori, redactori), ale altor oameni de cultura, politicieni, manageri din Olanda, S.U.A., Franta, Romania, Canada, Germania si Spania. http://www.lucianatamas.com


ALEXANDRA NECHITA

E prea bună Alexandra? Era prea aproape? Adică era deja în America şi „nu mai reprezenta” România? http://www.nechita.info


DAN COLCER

Nici el nu era bun? Era la Chicago. Aproape adică.

Daniel Colcer (n: 15. 04.1976, Hunedoara) a absolvit Academia de Arte Vizuale din Cluj-Napoca (Facultatea de Arte Decorative şi Design, Secţia Ceramică-Sticlă-Metal). În 1999 a obţinut o bursă de studii post-universitare la Helwan University din Cairo, Egipt (Facultatea de Arheologie, Secţia Egiptologie). Expoziţii de grup: Muzeul de Istorie, Braşov; Muzeul Satului, Sibiu; Galeria Arta, Braşov; Galeria Victoria, Braşov; Muzeul de Artă, Negreşti-Oaş; Muzeul de Artă, Braşov. Festivalul de Artă Studentfest, Timişoara; Palatul Cotroceni, Bucureşti; Galeria K.L., Cluj-Napoca; Biblioteca Academiei, Cluj-Napoca; Bienala de Ceramică de la Cairo; Târgul Internaţional de Artă, Bucureşti. Expoziţii personale: Ramses Hilton, Cairo (pictură şi ceramică); Galeria Victoria,  Braşov (foto); Ambasada Română, Cairo (caricatură şi pictură); Open Studio, Bucureşti (pictură); Antropomorfisme, Galeria H’art, Bucureşti (pictură), Galeria Europe, Braşov. Lucrări în colecţii particulare în Egipt, Arabia Saudită, Tunisia, Franţa, Suedia, Ungaria. http://www.dancolcer.ro

Anunțuri

36 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ii bag in ma-sa cu elitismul lor! Mi-e scarba ! Si m-am enervat.

    zinca beiu

    7 August 2008 at 20:25

  2. Zinca, sincer, de mult timp nu m-a mai enervat cineva în halul ăsta. Probabil din cauză că nu mă aşteptam la aşa ceva. Conferinţa aia de presă a fost cea mai mare aiureală.

    isabellelorelai

    7 August 2008 at 21:05

  3. scumpo, daca vrei sa faci ceva cu adevarat eficient, transpune toata „marfa” asta de mai sus sub forma unui document de presa si trimite-l oficial la icr, mcc,gazete, nu ocoli dilema lui plesu, nec al lui plesu, suplimentul literar adevarul, gandul si altele… o sa te coste ceva banuti dar poate sunt sanse sa ajunga pe masa unui functionar neplecat in vacanta, neblazat, neindobitocit, sensibil…
    intre noi acum, nu trebuie sa te amarasti ca o gascutza a halit niste bani publici cu oligofreno-artisti… banii publici exista ca sa fie spinzurati… de o gasca sau alta… careia ii vine rindul la mestecat… stii scena aia din „Timpuri noi” (Chaplin) cu masina de mincat?… imagineaza-ti-i pe toti astia in aceasta postura… oricum sa stii sa arta oligofrena are bune auspicii in romania, a fost impusa public de mari specialisti, ieri la Carturesti… o sa mai auzim de astia…

    monica L

    8 August 2008 at 19:01

  4. Monica, nu-mi irosesc timpul şi banii. E de ajuns o căutare pe nea google „patapievici” şi apare tot ce trebuie. Au şi găsit, dealtfel. Ai fost vreodată la icr? Nu treci de cerberi… Nu eşti din gaşcă – salut calul. La dilema? Păi acolo scrie ăsta micu’, Cristi. Crede-mă, nu merită efortul. Iar în sistem treaba merge tot aşa: ei se fac că muncesc, ăilalţi se fac că îi plătesc.

    isabellelorelai

    8 August 2008 at 23:24

  5. ce bine iti sta, cand te mai enervezi! Cred ca asa ar trebui sa procedezi mai des!
    Bine zis! Bine aratat! multam. 🙂

    mesterulmanole

    10 August 2008 at 15:02

  6. Şi la ce mi-a folosit? 😀

    isabellelorelai

    10 August 2008 at 19:08

  7. nu stiam ca vacile vorbesc….incredibil!
    sunt o vaca celulitica!

    artista

    13 August 2008 at 00:41

  8. SebastiSpam-a dragă, păi ce? Doar boii?
    Boii vorbesc mai mult, oricum. Tu eşti un alt exemplu.

    isabellelorelai

    13 August 2008 at 00:45

  9. Mare e gradina … Boii au ca aparatori tot boi. Normal.

    M.

    13 August 2008 at 14:55

  10. M. – proşti apărători 😀

    isabellelorelai

    13 August 2008 at 15:06

  11. Salut si multumesc pentru promovare.

    Dan Colcer

    18 August 2008 at 17:35

  12. Salut, Pictor de vise 😀 Ai o tehnică de vitraliu mai mult decât perfectă. Scuze că nu ţi-am cerut permisiunea de a „împrumuta” o lucrare (oricum mi-a fost greu să aleg). Am vrut să fur şi o fotografie dar mi-am zis să nu întrec măsura.

    isabellelorelai

    18 August 2008 at 20:48

  13. …imaginile sunt pe website, le potzi descarca si folosi oricand ptr promovare, pentru care inca o data iti multumesc. Cateodata ma uit in urma si vad ca sunt oameni acolo..in Romania carora le pasa..dar sunt prea putini. Ignoranta m-a facut si pe mine sa imi caut calea altundeva de unul singur, dar eu am fost norocos caci mi-am gasit-o. Multi copii talentati la noi au nevoie sa fie ajutati ptr a merge mai departe si sper ca un articol aici, o vorba dincolo… sa deschida acei ochi mult prea inchisi ai celor ce TREBUIE SA VADA

    Dan Colcer

    19 August 2008 at 00:56

  14. Ştiu, le-am văzut pe toate dar nu am îndrăznit să le iau fără permisiune. Cred că „m-am învârtit” de 10 ori pe acolo. M-am mulţumit cu o lucrare… De frică să nu te superi. Acum că am aprobarea „le salt” 😀
    Da, mai sunt câţiva cărora le pasă dar parcă nu răzbesc. Stau cuminţi în banca lor – oameni cu bun simţ – şi nimeni nu îi bagă în seamă. Bani nu au, relaţii nu au, politică nu fac… Deci stăm şi aşteptăm ori să plece afară şi să se realizeze, ori să moară ca să îi plângem cu foc şi apoi să devină celebri. Să „le crească preţul”.
    Mă bucur că ai reuşit. Sincer.
    Pentru Luciana am făcut o expoziţie la Cotroceni, când avea 9 ani. I-am mai aranjat o expoziţie şi într-un muzeu. Pe Alexandra am cunoscut-o când avea, cred, 13 ani. Copii cuminţi şi talentaţi. Şi avem copii talentaţi şi deştepţi, slavă Domnului.
    De văzut văd toţi dar nu iau atitudine, din păcate.
    Lipsa banilor ne omoară. Se aruncă cu banii aiurea în tramvai.
    De scris mai scriem, mai trimitem un e-mail, mai rezolvăm câte ceva. Mai o fundaţie, o asociaţie… Prea puţin, însă.
    https://isabellelorelai.wordpress.com/2008/07/26/pauza-de-dupa-pauza
    http://www.fudv.ro/nou/Burse-Fundatia-Dan-Voiculescu-succes.html
    http://www.supradotati.ro

    isabellelorelai

    19 August 2008 at 01:24

  15. O ZI BUNA PENTRU ROMANIA

    Cu ocazia incheierii expozitiei antisemite, ICR da un comunicat in care niste mizgalituri oribile ale unor golani sunt declarate „un succes al artei de avangarda din Romania, care incepe sa fie luata in considerare de institutii de mare prestigiu din domeniul artei(precum Muzeul National de Arta Contemporana ) si a condus la stabilirea unor colaborari intre graffierii din Romania si institutii artistice de peste Ocean”. Autorii uita sa explice ca aceste institituti isi au sediul in South Bronx sau in alte cateva ghetouri unde nici politia nu are curajul sa patrunda. Mentionind grupul de la New York Magazin se spune „nici una din persoane nu este calificata sa emita pareri profesioniste despre arta,de vreme ce nu poseda nici educatia si asa cum rezulta din luarile de pozitie, de un primitivism estetic deprimant – nici informatia necesara pentru a emite opinii pertinente” Lasind pe Grigore Culian care a creiat cel mai bun ziar de opinie de limba romana si pe profesorul Marinescu sa se apere singuri, sunt nevoit sa ma prezint si sa fac corectile necesare.

    Ma numesc Robert Horvath si sunt de meserie cineast. Am absolvit facultatea de film IATC (fiind coleg de an cu Mircea Daneliuc cu care am facut un film de institut impreuna) Am lucrat la pricipalele studiouri in special la Televiziunea Romana. Mi-am facut educatia politica in anchetele securitatii. Am fost acuzat de spionaj, pentru trimitera in Occident a unor materiale filmate despre Ceausescu.Scapat cu viata am ajuns in America in 1977. Am pornit de la nimic. Fiind atras de lumea modelelor, am mai facut o facultate(Fashion Institute of Technology, New York) Aici am fost coleg cu Kiyoko, actuala mea sotie,renumit fotograf japonez, Actualmente imi continui profesia la studioul meu de film si televiziune cu sediul in Manhattan, New York si Tokio. Sunt cunoscut deasemenea ca ilustrator, designer, pictor. sub numele de Deva. Ultima expozitie personala DE LA DALI LA DEVA. care a avut in cartierul marilor galerii Chelsea, NY sa bucurat de succes. Am o galerie personala DEVA GALLERY unde arta mea poate fi vizionata de public. Semnind HORVATH sunt cunoscut in jurul lumii, ca unul din cei mai inportanti fotografi de moda.

    Aceasta lunga prezentare este un indiciu ca intregul comunicat ICR trebue citit invers. In primul rind expozitia nu afost un succes ci un un adevarat dezastru. In al doilea nici unul din persoanele inplicate Suteu, Patapievici, Neagoe nu au absollvit vrea scola de arte sau au vreun talent artistic. Faptul ca acesti activisti culturali nu au cunostinte esentiale de estetica sau judecata artistica, a creiat o situatie exploziva A lua niste derbedei de la gura canalului si ai prezenta ca niste artisti intro galelrie de arta, este o frauda fara precedent. Adevarul este ca traim in doua lumi diferite, una a marei arte (Zamfir, Andrei Serban, etc) si una a provinciei proaste si snoabe reprezentate de alde Patapievici, Suteu sau de lumpenul pisat pe el, Cristian Neagoe.Trebue facuta curatenie generala. Imediat dupa stingerea scandalului Patapievici, vom incepe scandalul Tismaneanu,intre timp comunitatea va avea grija de Traian Ungureanu care a scris la ordin de la Cotroceni, mizerabilul articol „Statuia mitocaniei, comunitatea romaneasca de la New York.” Ma adresez pe aceasta cale unui alt mizerabil Ion Morar care crezind ca este siret, a scris in Cotidianul „Cultura romana bruiata la New York de un papagal ungur” Il asigur cu toata seriozitatea ca papagalul Robert, este mai roman dechit ei toti la un loc In articolul „Golaneala de la New York si tinta Basescu” acelas Morar desvolta un scenariu interesant dar complect inpracticabil.”Bata lui Horvath” loveste si sparge capul lui Patapievieci.Intelectualii fug speriati, lasand pe Traian Basescu singur si sizolat. In final aceiasi bata va lovi capul prezidential. Scenariul nu poate avea o baza reala, caci in scandalul icr, presedintele a ales sa se loveasca la cap singur. Spre final in comunicat oficial, Institut Cultural Roman avind ca presedinte de onoare pe insusi presedintele tarii, urmarind sa ma denigreze in ochii tuturor, ma denunta ca fascist „fervent admirator al politicii extremiste al maresalului Antonescu. Daca apararea culturii nationale si a demnitatii tuturor,
    a atras atentia atentia atitor cozi de topor,este un semn bun.inseamna ca sunt disperatiI Cind ma pregateam sa gasesc un final acestor randuri, a sunat telefonul.Ionathan Vick de la Antidefamation League ma anuntat ca sa pornit actiune impotriva ICRt.Daca cea mai puternica asociatie din evreiasca din lume, care are ca scop” To stop the defamation of Jewiish people, to secure justice and fair treatment to all „se misca, inseamna ca partida este castigata. M-am grabit sa felicit pe Culian de la New York Magazin, care mi-a confirmat ca a primit un mesaj similar. Am indreptat un gand de multumire lui Badin, Alexandra, Raluca Petria si a mi de blogari care au facut ca aceasta minune sa se intimple. De si este vara de la New York a pornit un bulgare de zapada care creste si nu mai poate fi oprit.
    O zi buna pentru Romania.

    Friday 15 August 2008
    New York
    Robert Horvath

    Robert Horvath NEW YORK

    23 August 2008 at 14:11

  16. Bună ziua, New York
    Domnule Horvath, mă bucur din suflet că aţi reuşit în SUA.
    Sincer, aproape că îmi vine să cred că aceşti oameni se tem din cauza unor devize.
    Ştiţi cum este, nu deschizi ochii, deschizi punga… Prea mare este înverşunarea, ca să nu fie vorba de bani. Bine, acum, că fiecare om are dreptul să apere o idee în care crede, asta este altă poveste. Este dreptul lor să se apere. Doar că au făcut-o prost. Nici urmă de diplomaţie. Din păcate.
    Este o situaţie delicată care sper să se încheie cu bine, pentru că nu aduce nimănui niciun avantaj.

    isabellelorelai

    23 August 2008 at 22:54

  17. ROBERT HORVATH NEW YORK

    DEMNITATEA ROMANIEI
    Istorie cu jumatati de masura la ICR New York Stimate domnule editor Grigore L. CULIAN,
Ma numesc Robert Horvath, sunt de profesie cineast, absolvent al Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica Bucuresti (IATC) si am lucrat la multe studiouri din Romania, indeosebi la Televiziunea Romana. Actualmente, imi continui activitatea la studioul meu de film,cu sedii in Manhattan (New York) si Tokio. Sunt cunoscut, de asemenea, in calitate de grafician, ilustrator si pictor.
In data de 20 martie 2008 a avut loc, la Institutul Cultural Roman din New York, un eveniment dedicat special Holocaustului din Romania din perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial. La aceasta manifestare a participat si o delegatie din Romania, remarcandu-se prezenta d-lui general Mihai Ionescu, directorul Muzeului Holocaustului din Bucuresti. Pentru ca adevarul istoric a fost prezentat unilateral si subiectiv, am avut o interventie pe care, in cazul ca o considerati pertinenta, va rog sa o publicati in ziarul Dvs. Redau mai jos interventia mea de la acest eveniment. Cuvintele sunt traduse din limba engleza, deoarece la ICR din New York este inca interzisa folosirea limbii romane!
Doamnelor si Domnilor, Deoarece v-ati referit in expunerea Dvs. la necesitatea ca generatiile viitoare sa afle adevarul despre tragedia Holocaustului si pentru ca astazi copiii invata la scoala ca romanii sunt vinovati de genocid, as vrea ca ei sa afle si faptul ca romanii au fost aceia care au salvat intreaga populaltie evreiasca de pe teritoriul actual al Romaniei. Asistam la un fapt poate unic in istoria celui de al Doilea Razboi Mondial, anume acela ca un om s-a opus presiunii germane, salvand mai mult de jumatate milion de oameni de la pieire. Acest miracol romanesc se datoreaza in primul rand pozitiei intransigente si plina de curaj a maresalului Ion Antonescu. In al doilea rand, mai trebuie tinut cont si de caracterul specific al societatii romanesti din perioada respectiva. Ma refer aici la Ion Bratianu, Iuliu Maniu, la partidele istorice, la Regina Elena, la Dr. Lupu, la Patriarhul Nicodim, la Mitropolitul Balan, la intreaga Biserica Ortodoxa Romana si la multi altii care au pus umarul la salvarea evreilor. Cred insa ca factorul principal il reprezinta mentalitatea, psihologia si omenia romanilor.
Care sunt faptele istorice? Dupa inceperea razboiului, se desfasoara foarte rapid operatiunile militare in Basarabia si Bucovina de Nord, unde este masacrata populatia evreiasca si unde fortele romanesti coopereaza cu cele ale germanilor. In curand, in spatele frontului, apar comandourile germane specializate in operatii de “curatire” si, paralel, incep deportari de familii intregi din populatie evreiasca, dincolo de Nistru, in Transnistria. Pentru mine, moartea chiar si numai a unui singur om nevinovat reprezinta o tragedie, dar trebuie sa iau in consideratie si statistica.
Pentru ca subiectul este foarte controversat, las la aprecierea audientei sa deduca adevarul – din diferite surse. Una dintre ele ar fi “Enciclopedia Iudaica”, o lucrare de referinta, in care se mentioneaza cifra de 40.000 de morti, plasand Romania pe locul 10, ca vinovatie, in timp ce raportul Dvs., al Comisiei, se refera la 420.000 de victime, Romania ajungand pe locul 2, imediat dupa Germania. Tinand seama de paritatea po***tiei, Romania devine, nici mai mult, nici mai putin, prima “Killing-machine” din istoria celui de al Doilea Razboi Mondial!
In aritmetica Comisiei se adauga si Ardealul de Nord, acolo unde populatia evreiasca a fost decimata, numai ca, atunci, Ardealul de Nord se afla sub controlul maghiar. Dumneavoastra mai treceti cu vederea si alte fapte: ca toti barbatii evrei in putere au fost incadrati in Armata Rosie, ca o mare parte din poppulatie a fugit in interiorul Rusiei si ca foarte multi evrei au murit de moarte naturala sau de boli contagioase (tifos), de care a suferit intreaga popopulatie, inclusiv Armata Romana.
Responsabilitatea Guvernului Romaniei in aceste evenimente este mare, dar este greu sa fie separata de responsabilitatea germanilor.
Ma voi ocupa in continuare de momentul crucial, anul 1942, care este sters cu buretele sau distorsionat ca semnificatie istorica. Mihai Antonescu, Ministrul de Externe, se intalneste cu Hitler, in acea toamna, si ii comunica hotararea de a nu-i preda pe evreii din Regatul Romaniei. Vreau sa va mai amintesc, domnule general Mihai Ionescu, doua documente semnificative, pe care sper si cred ca le cunoasteti: la o saptamana de la aceasta intalnire istorica, Ion Antonescu declara, intr-o sedinta a Consiliului de Ministri: “Nu voi face jocul rasist al germanilor si ii voi slava pe toti evreii mei”; dupa alte doua saptamani, la o alta sedinta a Consiliului de Ministri, Ion Antonescu declara: “Eu mi-am dat cuvantul sa asigur viata si libertatea evreilor si ma voi tine de cuvant”. Toamna lui 1942 pecetluieste pentru totdeauna salvarea unei intregi populatii de la moarte, condamnata la “solutia finala” de catre Hitler.
Ma voi referi acum la Raportul Comisiei Holocaustului, lucrare unde o reala tragedie este folosita pentru anumite interese politice. In 2002, Guvernul Romaniei, bazandu-se pe documentele Arhivei Nationale si in conjunctie cu toate documentele primite de la Muzeul Holocaustului din Washington, DC, decreteaza, fara echivoc, ca pe teritoriul Romaniei nu a avut loc Holocaustul. La mai putin de doi ani, insa, Guvernul Romaniei isi schimba pozitia, infiintand o Comisie care, bazandu-se pe exact aceleasi documente, decreteaza ca in Romania a avut loc un genocid de proportii inimaginabile. Comentariile sunt de prisos!
Vreau sa mai spun asistentei ca Raportul Wiesel de cercetare a crimelor Holocaustului reprezinta un atac fara precedent la adresa demnitatii romanilor. In concluzia raportului se spune: “Romanii sunt vinovati de genocid, chiar daca in anumite regiuni au supravietuit evrei”. Inainte de a intra in fondul problemei, doresc sa mai remarc ca “anumite regiuni” reprezinta, de fapt, Romania de baza, Romania esentiala, adica in actualele ei granite. Raportul arunca o vina colectiva, acuzand de genocid intreaga populatie romaneasca. Aceasta idee de vina colectiva apartine ideologiei fasciste si/sau comuniste, aruncand vina – reala sau imaginara -
catorva asupra unei intregi colectivitati nationale, rasiale sau sociale. Iar o vina colectiva nu are ce cauta in discursul unei democratii! Se merge atat de departe incat se spune ca majoritatea populatieii romanesti a sprijinit Holacaustul!
Ma intreb: oare cum a fost posibil asa ceva, cand faptele din Bucovina si Basarabia au fost foarte putin cunoscute de populatietie. Eu personal am plecat la 32 de ani din Romania si nu am auzit niciodata despre aceste evenimente. Romania este prezentata in acest material ca o tara fascizata si complet rasista. As vrea sa-i amintesc domnului general si cercetator istoric faptul ca fascismul a fost lichidat in Romania cu ocazia rebeliunii legionare. Fragmentul care m-a intrigat profund este urmatorul: “Holocausul isi are radacini adanci in istoria si cultura romana”! Aceasta constatare aduce un atac frontal Istoriei Romaniei si nu scapa de aceasta
decapitare niciun om politic, niciun partid istoric, niciun moment al istoriei si nici al monarhiei. Deci, Istoria Romaniei este prezentata de Comisie in primul rand ca o istorie a antisemitismului. Acelasi tratament i se aplica insa si Culturii Romanesti.
Nu scapa de “atentia” noii inchizitii nicio personalitate culturala, de la Alecsandri, Eminescu, Kogalniceanu, Hajdeu, Slavici etc., iar in epoca moderna nu scapa nici Emil Cioran, Noica, Mircea Eliade. Asadar, in opinia Comisiei, Cultura Romaneasca nu este importanta prin valentele sale universale, ci numai prin caracterul ei rasist si antisemit. Cu alte cuvinte, Mihai Eminescu si ceilalti piloni ai Culturii Romanesti sunt, nici mai mult, nici mai putin, vinovati pentru cauzarea Holocaustului. Cruciti-va, doamnelor si domnilor, cruciti-va, domnule general!.
Concluzia acestei Comisii a dat o unda verde unei adevarate “vanatori de vrajitoare”, avand ca victima cultura si limba nationala. Atentia este in primul rand indreptata asupra lui Mihai Eminescu si a lui Mircea Eliade, fiind orchestrata din birourile presedintelui Institutului Cultural Roman (ICR), d-l Horia Roman Patapievici.
Avand la dispozitie un buget de cateva milioane de dolari, avand sub control edituri si reviste culturale, el si ciracii sai au pornit un atac delirant indreptat impotriva a tot ce este romanesc. D-l Patapievici spune in clar: “Eminescu, ca poet national, si intreaga cultura nationala nu-si au locul sub zodia internationalismului”. Sau: “Daca vreti sa intrati in Europa, trebuie sa va debarasati de Eminescu”. Daca nu credeti, ma voi referi la seara dedicata “Luceafarului poeziei romanesti”, desfasurata la Consulatul General al Romaniei din New York si boicotata de Institutul Cultural Roman New York, condus de d-na Corina {uteu, ai carui angajati nu au avut
decat curiozitatea de “a baga capul” la acest eveniment care a durat 6 sau 7 ore.
Aceasta manifestare a avut loc prin bunavointa Consulului General al Romaniei la New York, d-l Pietro Lucian Pavoni, caruia trebuie sa-i exprimam sincera gratitudine. Nu pot sa nu adaug faptul ca nu mi se permite (de doi ani!) sa particip la activitatile
ICR New York, deoarece am cerut sa se vorbeasca si romaneste la manifestarile organizate de Institut (pentru participarea din aceasta seara, a trebuit sa mi se dea o derogare speciala de la Washington!).
Vreau sa mai adresez cateva cuvinte doamnelor si domnilor din spatele meu, care striga, cu inversunare, sa nu fiu lasat sa mai vorbesc si sa fiu dat afara! Daca Dvs. mai sunteti azi in viata, aceasta i se datoreaza maresalului Ion Antonescu si – in primul rand – omeniei romanilor. Este greu pentru mine sa inteleg cum multi romani accepta orice compromis, inclusiv acest raport degradant. La fel, nu pot sa inteleg cum multi evrei, in loc sa fie recunoscatori si sa le arate gratitudine celor care le-au salvat viata, stau si asteapta sa le mai dea inca o palma. Un adevar spus doar pe jumatate seamana cu o minciuna. Pe fundalul unei tragedii adevarate,
    aici la un atac fara precedent la adresa Istoriei si Culturii Romanesti. Daca vrem sa ne recastigam demnitatea, trebuie sa spunem adevarul
intreg. Va multumesc pentru rabdarea si atentia Dumneavoastra.


    Robert Horvath NEW YORK

    26 August 2008 at 18:23

  18. PENTRU CEI INTERESATI IN DE ALE ARTEI, SITE-UL MEU ESTE
    http://www.devagallery.com
    CU GANDURI BUNE DE PESTE OCEAN
    ROBERT HORVATH (DEVA)

    Robert Horvath NEW YORK

    10 Septembrie 2008 at 00:35

  19. Mulţumesc!

    isabellelorelai

    11 Septembrie 2008 at 23:32

  20. Ei, uite ca l-am gasit si aici pe Robert, se pare ca promovam aceleasi idei, oare de ce nu ma mir?

    Oana

    11 Septembrie 2008 at 23:58

  21. Ai văzut site-ul?

    isabellelorelai

    12 Septembrie 2008 at 00:02

  22. Da, l-am vazut, cum sa nu?

    Oana

    12 Septembrie 2008 at 17:04

  23. Ce ţi-ai ales?
    Cyber Flowers sunt ale mele.

    isabellelorelai

    12 Septembrie 2008 at 20:47

  24. Isa, momentan nu mi-am ales nimic. Ma mai gandesc 😀

    Oana

    13 Septembrie 2008 at 01:05

  25. ok 😀

    isabellelorelai

    13 Septembrie 2008 at 12:47

  26. DEPORTAREA LUI TISMANEANU DIN STATELE UNITE                                       
    Serviciul de Informatii Externe
                                                Domnule Razvan Ungureanu
                                               Avand bunavointa domnului L.Pavoni consulul general din New York, acum noua luni’ v-am trimis o scrisoare. In ea am cerut o audienta cu dumneavoastra, sau o convorbire cu o persoana delegata. Cu aceasta oceasta ocazie am vrut sa va prezint documente confidentiale despre Vladimir Tismaneanu.Documentele clarifica materialele aparute in presa, care califica pe V.T. ca agent al securitatii.  Am vrut sa prezint deasemenea acordul meu, la opinia comunitatii romane americane, cu privire la necesitatea deportarii lui V.T.  din Statele Unite. Dinsul a a ascuns serviciului de emigratie, faptul ca a fost membru al partidului comunist si a scris articole in care cerea rasturnarea capitalismului si a sistemului politic american prin forta. Faptul ca a mintit sub juramant, va duce la automat la deportare .Mentionez ca in dosarul lui sunt sunt si alte fapte agravante.Anexez  doua materiale pertinente in acest caz,
    Motivul incercarii de a va contacta este extrem de serios. Dumneavoastra sunteti printre putinele  persoane competente, care puteti spune adevarul presedintelui inainte de a fi prea tarziu, pentru dansul si imaginea tariii. Presedintela Traian Basescu trebue sa aiba acces la toate documentele si faptele acestui caz.Dinsul va avea posibilitata de a se distanta
    de clanul care care il minte ,manipuleaza si a cere 
    scuze Romaniei. . In caz contrariu isi va semna singur, sinuciderea politica.
    De si a trecut mult timp nu am primit nici in un raspuns. Acest lucru este grav si impotriva legii, care va obliga sa raspundeti oricarei scrisori oficiale. Am avut  nu demult o audienta cu Simona Miculescu ambasador  la ONU
    (Au participat deasemenea consulul adjunct A.Berechet si adjunctul misiunii T. Morar) in care am discutat despre Tismaneanu si am cerut
    sa fiu contactat de SIE ,la orice nivel.Din nou fara nici un rezultat. Mentionez ca ca am discutat aceasta problema cu diplomatul Ilinca Ilie Ilie de ambasada de multe ori, si cu consulul L.Pavoni chiar acum o ora.
    Domnule director,
    Faptul ca incercati sa blocati informatii despre un spion este de o gravitate exceptionala. Faptul ca nu lasati ca servici de informatii sa aiba acces la informatii, trebue sa intre in atentia parlamentului.Cu alte cuvinte SIE nu este lasat sa-si faca datoria.
    Este o ultima incercare. In caz contrariu voi trimite spre publicare articolul ,pe doua pagini „Deportarea  agentului Volodea” ziarului New York Magazin.

    IMMIGRATION-DEPORTATION
    1. Anarchists;
    2. Aliens advocating or teaching opposition to all organized government;
    3. Aliens who are members of or affiliated with the Communist Party or any other totalitarian organization;
    4. Aliens, not already covered by the preceding classes, advocating the economic, international, and governmental doctrines of world communism;
    5. Aliens advocating the overthrow, by force and violence, of the United States government, or any of its officers;
    6. Aliens who write, publish, or distribute materials which are subversive;
    7. Aliens who affiliate with persons who write, publish, or distribute subversive literature;
    8. Aliens whom the Attorney General believes entered the United States principally or incidentally to engage in activities endangering the welfare, safety, or national security of the United States.

    U.S. Supreme Court
    Berenyi v. Immigration Director, 385 U.S. 630 (1967)
    Berenyi v. Director, Immigration and Naturalization ServicePetitioner, an alien who entered this country from Hungary in 1956, filed apetition for naturalization in 1962. In connection therewith, he denied under oath that he had been a member of the Communist Party, or that he had been connected or associated with the Party, either directly or indirectly. The Attorney General opposed the petition, and at the District Court hearing, produced two witnesses whose testimony indicated that petitioner had been a Party member in Hungary. Petitioner denied Party membership, and presented witnesses who testified to his opposition to Communism. The District Judge found that petitioner became a Party member in 1945, remained so for a number of years, attended Party meetings, and that petitioner had thus testified falsely in connection with his citizenship application. Since §§ 101(f) and 316(a) of the Immigration and Nationality Act provide that an applicant who
    gives such false testimony is not „a person of good moral character” within the meaning of the Act, and is therefore ineligible for naturalization, the court denied petitioner’s citizenship application. 

    ROBERT HORVATH NEW YORK

    16 Septembrie 2008 at 06:29

  27. DIALECTICA TERORII
    LA ICR NEW YORK
    Cea mai contraversata expozitie a anului ” The Dialectics of Terror ” care trebuia sa aiba loc la Chelsea Art  Museum a fost anulata.
    Nu mica mi-a fost surpriza sa aflu ca anularea s-a datorat unor asa numiti artisti, din care unul e Cristi Pogacean, despre care directoarea si fondatoarea muzeului Dorothea Keeser spune: „An artist has to go one step beyond against terrorism, and not just show very banal photos which we see every day in … television… That’s not art”. Comentarii similare au facut majoritatea celor care s-au aratat jigniti si intrigati de vulgaritatea, de lipsa oricaror coordonate morale, a lucrarilor in cauza. Despre opera lui Cristi, opinia a fost unanima – o imbecilitate. ‘Capodopera’ reprezentativa a artei romanesti, in conceptul Institutului Cultural Roman, este plimbata, via Venetia-Berlin-New York, sub denumirea de „Rapirea din Serai”. Pe o carpeta de balci, s-a imprimat o imagine preluata de la televiziunea AL Jazeera, cu cei patru jurnalisti capturati la Bagdad. Aceasta manea vizuala este transmisa vestului de catre artistul plasat pe locul 3673 in clasamentul artistic mondial, cu o valoare de market 0 (nici o vanzare). Pentru a ocupa acest loc, ICR a cheltuit in jur de 300.000 $ numai pentru expozitionarea protejatului sau. Dar cacealmaua de gang, pusa la cale de aventurierii de la ICR cu dealeri de arta americani si europeni se va sparge in curand, ca un balon de sapun, tocmai din cauza scandalului din jurul expozitiei anulate in Chelsea

    ROBERT HORVATH NEW YORK

    5 Octombrie 2008 at 04:40

  28. ATAC BANDITESC LA NEW YORK
    Serviciul de Informatii Extern
                                                Domnule Director Razvan Ungureanu
    Acum doi ani a avut loc o spargere la studioul meu de film din Manhattan.Pagubele materiale au fost grele ( furtul a 4 compiutere), iar cele artistice irecuperabile, reprezentand munca a mai multe luni de productie. Faptul ca mi-a disparut carnetul de telefoane si cateva fotografii din sertar,G a facut sa realizez imediat ca talharia a fost mana serviciilor .Pentru a deruta politia au avut loc spargeri similare la diferite etaje si chiar la diferite adrese din Chelsea. cartierul galeriilor de arta, unde se afla studioul meu. Protestul meu adresat consulului Pavoni nu a avut nici un rezultat, pentru ca nu am avut nici o dovada palpabila in sprijinul afirmatilor mele. Spre surprinderea mea si a detectivilor politiei, dovada a venit prin aparitia pe internetul romanesc a unei fotografii, sustrase din studioul meu. Pe una din blogurile deschise pe numele meu de noua securitate pentru a creia deruta, apare un colaj fotografic in care eu sunt plasat alaturi de cunoscutul jurnalist Badin de la Antena 3. Remarcabil este faptul ca nu am intalnit nici odata aceasa persoana si nu am avut cu ea nici o relatie profesionala sau de alta natura.Singurul lucru care ne uneste este faptul ca suntem tinta cotinua a atacurilor institututiei conduse de dumneavoastra si a faptului ca suntem mereu desconspirati ca spioni. Nu se dau informatii pentru cine spionam, dar acest colaj primitiv este prezentat ca un document al intanirii noastre subversive. Va rog deschideti la; Desteptarea lu’ Horvath
    http://roberthorvath-cineast. DE PRIN BLOGURI ADUNATE SI LU’ BADIN DATE. Pentru ca cazul de mai sus depaseste nivelul politiei metropolitane am contactat FBI caruia i-am cerut protectia. Pentru ca sotia mea este este cetatean japonez sa atentionat serviciul de specialitate nipon.
    Realizand imediat caracterul de gansterism politic, absolut toate persoanele cu care am discutat subiectul, au facut referiri la Watergate, pentru ca o operatie de aceasta anvergura trebue sa aiba aprobarea la cel mai inalt nivel. Este vorba de o miscare disperata de a salva pe Patapievici si clanul din jurul presedintelui. Un scandal politic de asemenea factura se stie cum a incepe dar nu se stie cum se termina.dar precis aduce prejudicii interelor si imaginii Romaniei. Vorbind despre a bloguri trebue sa atrag atentia ca furtul de identitate este o infractiune serioasa, care este pedepsita de lege. Pentru ca sau deschis cinci bloguri pe numele meu, va rog sa le inchideti cat mai repede pana cand nu va fi tarziu pentru libertatea dumneavoastra si bugetul institutiei pe care o conduceti. Trebue sa mentionez ca nu posed si nu am deschis nici un blog. Site meu de arta este http://www.devagallery.com.
    Domnule director
    Stiu ca dispretuiti pe romani in general, iar pe cei din afara granitelor in special ,considerandu-i ca un fel de cetateni de mana doua .Inteleg ca va considerati deasupra legilor si aveti convingerea ca atat cat Basescu este presedinte, nu veti pati nimic, indeferent de nemernicia care o faceti. Totusi este greu de inteles cum o persoana sofisticata si cunoascatoare a uzantelor intenationale (fost ministru de externe) sa cordoneze o actiune care a inceput cu un jaf pe teritoriul Statelor Uniteu,un stat suveran si considerat aliat. Oare nu ati fost informat ca sunt de 30 de ani cetatean american si ca daca spargeti o companie americano japoneza veti pierde imunitatea diplomatica. Poate avocatii din jur va vor explica ca sustragerea de documente si intrebuintarea lor in scopuri politice este considerata aici, ca o actiune criminala.Sunt convins ca la fel ca toti sefii de banda prinsi asupra faptului, veti declara ca sunteti inocent. Totusi trebue sa explicati coerent si logic cum o fotografie inchisa in sertarul meu, din studioul meu din New York a strabatut oceanul, ajungand pe un blog creiat de serviciul special. Faptul ca SIE serviciul condus de dumneavoastra, a fost involvat in desfasurarea expozitiei cetateanului arab Amar Marvan ANBAKI sub pretextul unei expozitii ICR face ca situatia sa fie ci totul exploziva.
    Domnule director
    Vreau sa va dau in incheiere un sfat folositor.Deschideti o ancheta,dati vina pe ceilalti si imediat demisionati sub motivul propriei incompetente.In cazul contrariu nu ramane dechit sa va doresc o puscarie usoara.
    Robert Horvath DEVA New York
    Va rog sa confirmati primirea scrisorii si numarul de inregistrare. Astept raspuns in termenul legal.

    ROBERT HORVATH NEW YORK

    10 Octombrie 2008 at 05:14

  29. Balul urinarilor din New York a luat sfarsit
    ( Cristian Neagoe trimis acasa)
    Mesaj 1 Please note that as of October 10, I completed my mission at the Romanian Cultural Institute in New York.
    From now on please send your messages to Stefania Ferchedau, Events coordinator Thank you.
     Cristian Neagoe

    Mesaj 2 fragment Subject: Secta satanista la ICR New YorkAmbasada Romaniei in Washington DC
Ambasada Romaniei in Washington DC
Adrian Cosmin Vierita Stimatedomn, .Asa numitii artisti fac parte din secta satanica Zacusca Senzual.Conducatul  acestei secte cu ramificatii internatiole este Cristian Neagoe  directorul de programe la centrul din NY. Aceasta secta combina satanismul, drogurile cu o ideologie indreptata impotriva orcarei credinte sau forme de umanism. Va pun la dispozitie doua materiale. Aceste materiale trebue imediat transferate specialistilor. Pentru a asigura protectia cetatenilor din cladirea Consulatului Roman, Cristian Neagoie trebuie imediat arestat.Autoritatile americane sunt foarte ingrijorate de infiltrarea acestor satanisti pe filiera diplomatica.Va asigur ca situatia este extrem de grava.
    Robert Horvath
New York
    Las consideratiei dumneavoastra, daca exista vreo legatura intre cele doua mesaje. Articolul „ICR este un club satanic” cu fotografii si documente, sta la dispozitia oricarui publicatii care vrea sa sparga cenzura.

    Robert Horvath NEW YORK

    16 Octombrie 2008 at 10:41

  30. REALITATEA EVREIASCA
    ROBERT HORVATH ARE DREPTATE
    Anti Defamation League a considerat ca zvastica nu are ce cauta in spatiul public, dar ambitiosul Patapeivici, intr-o totala lipsa de respect pentru opinia publica si fata de organizatii care apara anumite valori ale demnitatii umane, afirma ca zvastica nu deranja pentru ca nu era pozitionata „pe casa unui evreu si nici pe o sinagoga”, asta daca poneiul insusi nu ar fi fost asa ceva. Gluma (!?) directorului Institutului Cultural Roman merita amendata si credem ca organismele in drept se vor sesiza.
    Patapievici nu este responsabil pentru aparitia poneiului buclucas la New York, dar raspunde pentru incapatanarea de a apara o cauza pierduta. Domnule Patapievici, cel putin scuzele de rigoare ar fi binevenite!

    BORIS MARIAN-MEHR
    Publicist Realitatea Evreieasca

    rhorvath

    31 Octombrie 2008 at 08:19

  31. RIASA ACTIUNE DE SPALARE A BANILOR LA ICR NEW YORK
    ( 1.000.000$ FURATI DIN BUGETUL ICR IN TREI ANI )
    U.S. Treasury – Office of Terrorism and Financial Intelligence (TFI) The goal is to disrupt and dismantle money laundering organizations and prosecute money launderers to the fullest extent of the law. ICR NEW YORK IS A CRIMINAL ENTERPRISE ACTING IN U.S.
    Fragment de articol  DIN NEW YORK MAGAZIN
    Dupa cum vedeti din acest ultim rand, aceasta expozitie este suportata din banii publici,din banii din taxe ale romanilor.Pentru a inchiria un spatiu la o galerie, in acest cartier de elita, timp de o luna de zile, costa in jur de 40.000$. Trebue mentionat ca toate expozitiile si evenimentele culturale ,de la venirea directoarei Corina Suteu sunt facute la galerii,teatre si cinematografe particulre.Este o operatiune de peste un milion de dolari.Faptul ca ICR, New York are o superba galerie de arta si o sala de spectacole face ca lucrurilr sa fie extrem de suspecte.( Mentionez ca  nici odata inainte de directoratul Patapievici ,nu sa facut vreo actiune culturala in afara perimetrului ICR, pentru a nu se arunca banii pe fereastra ) Desvaluind aceste lucruri este evident ca trebue deschisa imediat o ancheta si gangul PATAPIEVICI bagat in puscarie. AM ATENTIONAT FBI SI TFI DESPRE ACEASTA ACTIUNE DE „SPALARE A BANILOR ” Robert HORVATH

    rhorvath

    31 Octombrie 2008 at 08:19

  32. MANDAT DE ARESTARE PENTRU BASESCU LA NEW YORK  
    (Reducerea mandatului clanului Patapievici de la patru ani la zero)
    Astazi 12 Noiembrie publicatia New York Magazin a spart cenzura. Redactorul Culian , jurnalist al curajului si adevarului a publicat articolul „Morminte la Bucuresti, Menore la la New York”. El desvalue fapte noi, incendiare ,despre scandalul ICR ,New York: Expozitia antisemita nu a fost una romanaeasca, ci una araba. Mana care a desecrat menore manjind, cu sange cuvantul Fuck, este al arabului OMAR MARWAN AMBAKI.( romanii au fost doar decorul si diversiunea).. . 
    Acesta expozitie de si oficial a fost inchisa la 15 August, este deschisa si azi dupa trei luni de zile….probabil pana la intoarcerea presedintelui din Iran …. Rezultatul anchetei americane incepe sa-si faca loc in media americana….. Profanarea mormintelor este legata de desecrarea menorelor…Se profileaza un scandal international….. Culmea ironiei, face ca.Anti Defamation League cea mai puternica asociatie evreiasca , se se afle cu sediul, la doua minute de galeria ICR. Articolul descrie in amanunt, descinderea in noaptea de 29 octombrie a unei unitati speciale in Hate Crime, pentru a lua probe. Faptul ca presedintele Basescu deschide,sponsorizeaza si refuza sa inchida ,un eveniment extremist care promoveaza teroarea si si ura de rasa in mijlocul celui mai mare oras american, la doi pasi de sediul ONU,creiaza o situatue fara precedent. Aceasta provocare cere un raspuns pe masura . Baza penala o reprezinta „plangerea”adresata politiei, in care subsemnatul cer deschidera unei anchete si dezamorsarea unei bombe a terorismului ideologic islamic. Aceast document oficial impreuna cu probele adunate, pun bazele Mandatului de Arestare in U.S., a cetateanului roman Traian Basescu. Copia acestui document ,cu antetul politiei americane si numar de inregistrare sta la dispozitia celor interesati . Robert Horvath New York 14 noiembrie 2008 ( cititi nymagazin nr 593 )  
    P.S. Trebue mentionat si faptul ca mandatul de arestare ,va anula prelungirea mandatului acordat clanului Patapievici ,de la patru ani la zero.

    rhorvath

    14 Noiembrie 2008 at 01:09

  33. buna

    tudor adriana

    31 Ianuarie 2009 at 00:48

  34. Citat:
    „Cronica Plastică:
    O bingotă: Alexandra Nechita de Pavel Şuşară

    Recenta expoziţie pe care Alexandra Nechita a deschis-o la Bucureşti – şi mai apoi la Cluj -, ambalată în nesfîrşite extazieri oficiale şi în suspinuri mediatice pline, cum se spunea, pînă nu demult, ,,de aleasă simţire românească”, a readus în discuţie gravele noastre probleme de psihologie şi de comportament. Acest eveniment ne-a dezvăluit, aşadar, încă o dată, acele bizare trăsături de caracter care ar stîrni un haz nebun de la distanţă, dacă de aproape nu ne-ar transforma zîmbetul în rictus şi hohotul în scîncet. într-o ordine întîmplătoare, ele sunt cam acestea: mai întîi, lipsa de discernămînt a factorilor de putere şi amatorismul lor enciclopedic, în al doilea rînd, dorinţa tacită, dar nu mai puţin fermă, de a păstra funcţia propagandistică a culturii, în al treilea rînd vocaţia delirului şi, legată de aceasta, setea de miracol întreţinută la cote maxime prin mecanismele bine unse ale unui scenariu pseudomistic. Evaluate în bloc, aceste vechi disfuncţii arată limpede că nici acum, după zece ani, societatea românească nu s-a eliberat încă din captivitatea acelui fenomen pervers şi degradant numit Cîntarea României. Elogiul ipocrit al ,,puterii de creaţie a poporului”, localizarea acesteia în oricare altă parte, însă în nici un caz în spaţiul profesionist, cu alte cuvinte contrapunerea talentului frust, vopsit strident etnic şi ideologic, muncii de creaţie calificate şi sistematice, clamarea unicităţii, a programului genetic irepetabil şi transformarea tuturor acestora în succese politice majore, iată un element de continuitate greu de contestat. Acestui oportunism demagogic şi ridicol i se mai adaugă astăzi şi cîteva elemente mult mai grave care au contaminat, asemenea unei boli devastatoare, întregul organism social; în cultură, ca şi în economie ori, mai cuprinzător, ca şi în viaţă, se cultivă insidios visul cîştigului spontan, lenea mentală şi pasivitatea şi s-a creat o stare de aşteptare fără nici un sfîrşit previzibil. Aşa cum un popor întreg aşteaptă indolent (şi orbit de speranţe tulburi) tot felul de salvări miraculoase venite din afară, prin graţiile hazardului sau prin bunăvoinţa vreunui gest mesianic (vezi delirul Caritas şi, mai nou, explozia epidemică a jocurilor Bingo), şi o parte semnificativă din clasa noastră politică şi din lumea mediilor de informare percepe cultura şi performanţa culturală ca întrupare, ca act revelat, ca dar al lui Dumnezeu sau ca o erupţie de lumină din adîncurile firii. într-un asemenea orizont înnegurat, cvasimistic şi iresponsabil din punct de vedere moral, profesionalismul, rigoarea, minţile creatoare dinamice şi acţiunile conştiente nu au nici o relevanţă. Ceea ce contează pentru aceşti administratori şi propagandişti ai abisului sunt răbufnirile exemplare, epifaniile, monstruozităţile pozitive, cu alte cuvinte naturile geniale. O astfel de pasivitate, de aspiraţie încordată şi de smerenie ipocrită, de o asemenea trăire exemplară prin delegaţie şi vagă năzuinţă spre dizolvarea în unicat, nu sînt altceva, într-un plan cultural propriu-zis şi într-unul simbolic mai larg, decît variantele unui Bingo metafizic, dezangajări leneşe în speranţa unor compensaţii prin milostivenia transcendentă. Alexandra Nechita, pe care Preşedinetele României a păstorit-o personal, cu un amestec de evlavie şi paternalism, este întruparea contextuală a acestui suflet de rentier pe care românii, într-un procentaj care ar trebui să îngrijoreze, şi-l tot afişează cu cu o mîndrie tîmpă cu o iresponsabilitate sinucigaşă.
    Victimă a unei familii rapace şi a unui mediu care transformă totul, chiar şi inocenţa, într-o afacere lucrativă de multe ori cinică, Alexandra Nechita este purtată prin lume nu ca un artist, pentru că ea nu este nici pe departe un artist, ci ca un fenomen bizar, ca un exponat de bîlci, cum ar fi, de pildă, omul cu limbă de bou sau femeia jumătate şarpe. Dar dacă în cazurile acestea din urmă interesul vine din sincretismul om-animal, din înterpătrunderea a două regnuri care ţin de planul larg al zoologiei, în cazul Alexandrei Nechita curiozitatea se naşte din pricina sincretismului, să-i zicem aşa, stihial. Ea nu este comercializată ca o marfă culturală clasică, ci ca un copil-miracol, ca o entitate paradoxală, ca un amestec de frăgezime biologică şi de vulcan în combustie care eliberează spontan marile energii creatoare ale maturului exemplar: cu alte cuvinte ca Micuţa Picasso. Dacă în Statele Unite acest paradox este un simplu fenomen comercial, care va dispărea natural, exact la fel cum a şi apărut, odată cu inevitabila creştere a Alexandrei, pe malurile Dîmoviţei el este o bingotă. Adică lozul cel mare, biletul cîştigător, darul lui Brenciu, al lui Tociu şi al lui Palade, dovada irefutabilă că ,,energia creatoare a poporului român” a fost încă o dată confirmată (după cum bine s-a văzut şi pe teren, începînd cu emisiunea lui Dan Diaconescu şi sfîrşind cu ospitalitatea lui Emil Constantinescu, via Florin Călinescu ş.a.m.d.), că genialitatea ne paşte din pempărşi, că avem mari şanse în istorie deşi geografia ne creează dese coşmaruri din pricina vecinătăţilor. Şi în tot acest timp de aşteptări desfrînate şi de pusee delirante, mai mult sau mai puţin sistematoizate, artiştii adevăraţi, profesioniştii care fac în mod real cultura naţională, care modelează spiritul acestei ţări şi îi perpetuează chipul în timp, păşesc rătăciţi, pe undeva pe la periferia tranziţiei, autişti şi neinteresanţi pentru că şi-au pierdut de multă vreme atît calitatea de pericol public, de ameninţare pentru sistem, cît şi stricta utilitate propagandistică. Dacă acesta este, în mare, chipul moral pe care Alexandra Nechita l-a dobîndit în lumea politică românească, şi nu numai, asupra expoziţiei sale vom arunca o privire mai atentă săptămîna viitoare. ”

    –––––––––––––––––––––––––––
    Alte articole de
    Pavel Şuşară

    –––––––––––––––––––––––––––

    Tipăreste
    –––––––––––––––––––––––––––
    Cuprins Nr. 20

    iatagan

    6 Martie 2010 at 09:43

  35. […] Câteva lucrări ale lui Dan – pictură şi fotografie – cu care am încercat să ilustrez gânduri: „Pictorul de vise şi scriitoarea umbrelor nopţii”; „Aşa a fost scris”; „Cerul deasupra noastră”; „Sunt un oraş străin”. Şi aici. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: