Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

pauza de după pauză

with 14 comments

Fundaţia Dinu Patriciu http://www.fundatiadinupatriciu.ro/ro/home

I. Bursele. Programul „Inventează-ţi viitorul” şi „Orizonturi deschise” – 5 milioane dolari.

Sunt acordate liceenilor şi studenţilor merituoşi dar cu o situaţie financiară precară. Aceste burse sunt acordate dintr-un fond al Fundatiei de 100 de milioane de dolari, restul banilor fiind pusi sa lucreze in continuare, fiind investiti in plasamente financiare pe termen lung”. Prin programul „Inventeaza-ti viitorul”, Fundatia acorda simultan si pe durata intregului an scolar, incepand cu anul de studiu 2008-2009, 5000 de burse in valoare de 200 lei pe luna pentru elevii de liceu si 500 de burse in valoare de 300 lei pe luna pentru studenti. Prin programul de burse „Orizonturi Deschise” acorda anual 100 de burse in valoare de 15.000 USD fiecare, pentru masteranzi si/sau doctoranzi care vor fi sprijiniti in finantarea studiilor post-universitare (master sau doctorat) in universitati occidentale de prestigiu.

Dacă cunoaşteţi un astfel de tânăr sfătuiţi-l să-şi depună dosarul la fundaţie pentru anul viitor.

– copie a cărţii de identitate; – curriculum vitae care să precizeze în mod obligatoriu datele de contact ale solicitantului bursei, parcursul formaţiei acestuia, precum şi activităţile şi rezultatele semnificative (publicaţii, stagii, burse anterioare etc.); -copii legalizate ale diplomelor obţinute până la data solicitării bursei (licenţă, masterat etc.); -copii legalizate ale foilor matricole pentru ciclurile de studii superioare deja absolvite; -documente care să ateste acceptarea solicitantului bursei într-un program masteral sau doctoral al unei universităţi de prestigiu mondial; -documente care să precizeze costurile implicate de participarea la programul masteral/doctoral (taxe de înscriere, taxe de şcolarizare, costuri de întreţinere etc.); -o justificare de maxim două pagini, tehnoredactată, a importanţei formaţiei respective pentru formarea intelectuală şi profesională a solicitantului; -o declaraţie pe onoare referitoare la veniturile solicitantului şi la capacitatea sa de a acoperi o parte din cheltuielile implicate de programul urmat.

II. Programul „Sponsorizeaza un copil” are scopul de a oferi copiilor si tinerilor proveniti din familii defavorizate, resursele materiale necesare continuarii studiilor, prin cooptarea de sponsori individuali pentru acesti beneficiari. Pentru atragerea acestor sponsori, Fundatia Dinu Patriciu realizeaza o ancheta sociala pentru fiecare beneficiar, ancheta ale carei rezultate sunt prezentate publicului. Orice persoana poate apoi sa aleaga un copil pe care sa il sponsorizeze cu cate 200 de lei pe luna pe o perioada de minim un an.

III. Universitatea. Dinu Patriciu, fondatorul Fundatiei, a declarat ca are in intentie sa infiinteze in cel mult patru ani si o universitate privata de elita: Pentru infiintarea institutiei de invatamant, fundatia cauta parteneri straini preferabil o universitate americana; din profiturile institutiei scolare vor fi finantate bursele studentilor care nu-si vor putea permite sa-si plateasca taxele la acea universitate.

14 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. auzi, isabelle…stiu o tanara, eleva intr-a 12-a, nu o stiu personal, dar o stiu de pe blog etc…cred ca e buna de candidata pt bursele dinu patriciu… imi tot zice ca ea nu crede ca e buna pt astea, si nu reusesc sa o conving sa ceara detalii sau sa isi trimita dosarul…e din banat. Ce ma sfatuiesti?

    Jamilla

    26 Iulie 2008 at 20:59

  2. Jam, eu am trimis pe e-mail (din nou) la fundaţie povestea Iarinei, după ce am văzut asta:
    http://www.fundatiadinupatriciu.ro/ro/sponsorizeaza-un-copil
    Şi lista cu copii. Asta:
    http://www.fundatiadinupatriciu.ro/ro/participanti-in-program
    Sunt şi 4-5 copii de clasa a IX-a aici. Cred că se poate. Scrie şi tu aici:
    office@fundatiadinupatriciu.ro
    .
    Doar faptul că te-ai gândit să faci ceva pentru ea înseamnă ENORM.
    .
    Jam, scrie, te rog. Nu contează de unde este. Uită-te pe liste şi vei vedea că sunt sute de copii şi tineri, din toată ţara. 5.000 de burse pentru elevii de liceu!!!
    Te pup
    PS: iniţial mă gândisem să mai găsesc încă 3 oameni cu care să formez un grup de 4 şi să dăm fiecare 50 RON (deci 200, cât se cere) pe lună, pentru Iarina. Dar am renunţat.

    isabellelorelai

    26 Iulie 2008 at 22:34

  3. Te imbratisez Isabelle,sa ai o Duminica frumoasa si odihnitoare.Cu drag,Elisa. 🙂

    Elisa

    27 Iulie 2008 at 01:05

  4. Te pup, Elisa 😀 Şi tu să te odihneşti puţin, te rog.

    isabellelorelai

    27 Iulie 2008 at 09:42

  5. Ma rog la Dumnezeu sa nu obosesti niciodata, Isabelle !

    zinca beiu

    28 Iulie 2008 at 20:45

  6. Mulţumesc, Zinca. Roagă-te, bine faci. Tocmai am primit răspuns de la aceşti oameni minunaţi de la Fundaţia Dinu Patriciu: o sponsorizează pe Iarina.

    isabellelorelai

    29 Iulie 2008 at 00:47

  7. Isabellelorelai,n-am stiut unde sa-ti scriu ceva trist despre Florin Ierulescu.Am aflat ca este in moarte cerebrala si sunt sanse mici sa poata scapa cu viata.
    http://www.hunedoreanul.ro/eveniment/s-a-stins-flacara-sperantei-florin-a-intrat-in-moarte-cerebrala-2827031
    Inca ceva despre mine,de data asta.De maine s-arputea sa dispar putin din blogosfera,dar ma voi gandi la tine si la ceilalti prieteni de aici.Ma voi gandi la toti si ma voi ruga pentru sanatatea tuturor,pentru ocrotirea noastra .
    Pe curand1
    Gabi.

    g1b2i3

    29 Iulie 2008 at 01:39

  8. Isabelle,sper ca nu ai inchis deoarece e esti necajita,ca mie imi scapa si as vrea sa te sustin,sa fii bucuroasa pentru ceea ce s-a-ntamplat bine si tu ai participat.Ii multumesc Lui D-zeu ca existi si faci ceea ce faci.Te imbratisez.Azi am drumuri in oras.Te pup. 🙂

    Elisa

    29 Iulie 2008 at 07:11

  9. Elisa, am închis ca să nu se mai simtă nimeni „obligat” să spună ceva. Am citit „câteva” bloguri” şi am observat că trebuie să postezi „ceva anume” ca să stea lumea de vorbă cu tine. Îţi mulţumesc frumos, Elisa.
    Poftim, le-am deschis.

    isabellelorelai

    29 Iulie 2008 at 09:48

  10. Gabi, mă aşteptam. Din păcate… Păcat că s-a aşteptat atât, practic doctorii l-au nenorocit şi i-au „mâncat” viaţa.
    Gabi, cred că te internezi. Îţi doresc multă sănătate.
    P.S. Mama mea a avut AVC. Tot un cheag de sânge plecat de la inimă… 95% din creier a fost inundat de sânge. A stat 1 lună şi ceva în comă. Nimeni nu i-a dat nicio şansă. M-am dus la biserică şi m-am rugat, ce era să fac… Pe oameni îi rugam degeaba… A scăpat. Avea 59 de ani. Acum are 70. Are mintea „mai verde” decât a mea.

    isabellelorelai

    29 Iulie 2008 at 09:51

  11. Isabelle,mare-i puterea Lui Dumnezeu!!Sa dea Domnul bine la toata lumea.Eu nu ma simt obligata de nimic,sunt genul direct,fara politeturi de complezenta,crede-ma si am vrut sa postez,poate asa si altii…Nu mai inchide comentariile,draga mea,ca daca sunt in jurul meu cativa oameni pe care-i astept in vizita,mie una imi ajung.Sa stii ca blogul tau este citit de multa lume si chiar daca nu posteaza,poate sunt oameni cu dare de….suflet si doneaza.
    Inteleg ce simti,ca nu publici tu toate aceste situatii ca un strigat de durere care cere intelegere,daca n-ai avea un suflet mare,in care sa incapa sentimente umane,lipsite de interes, lipsite de egoism ,deci pline de uman.Iti doresc multa sanatate si mamei tale deasemenea si fii binecuvantata!
    Gandeste-te ca sunt si oameni care nu se uita ca sa nu-si strice ziua,dar sper ca-s putini acestia.Cei multi sunt milostivi .Doamne-ajuta!

    Elisa

    29 Iulie 2008 at 12:50

  12. Elisa, poate da, poate nu…
    Asta e. Te pup.

    isabellelorelai

    29 Iulie 2008 at 14:14

  13. buna
    Ma impresioneaza foarte mult cazurile respective.Am si eu o poveste interesanta de spus.Ma numesc Adriana si numarul meu de telefon este 0726028928.Am ceva important sa iti spun draga Ioana.Poate iti aduci aminte de mine.

    tudor adriana

    29 Ianuarie 2009 at 20:06

  14. Adriana, cine este Ioana?

    isabellelorelai

    29 Ianuarie 2009 at 21:05


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

