Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Şi băieţii plâng. Din păcate

with 21 comments

19 ani. Cancer (tumoră retroperitoneală). ANDREI IVAN. Ar fi trebuit să dea bac-ul, la Liceul de Arte plastice şi Muzică din Râmnicu Vâlcea. Ar fi trebuit să dea şi el la facultate, ca tot omul, să facă design. Dar nu… Stă prin spitale. Anul trecut l-au operat. I-au extirpat o tumoră de aproximativ 3 kg. Un coşmar trăieşte copilul ăsta. A făcut chimioterapie. A continuat şcoala. Apoi l-au operat din nou, pe 26 iunie 2008. Soluţia îndepărtării totale a cancerului se află într-un tratament oncologic corespunzator. Întreaga documentaţie medicală a fost trimisă la o clinică din Germania, din Aachen. Primind întregul dosar şi analizându-l, doctorii germani au confirmat existenţa şanselor de reuşită printr-un tratament complex, costurile sale fiind estimate la aproximativ 100.000 euro. Totul se rezumă acum la bani. Dacă puteţi şi vreţi să îl ajutaţi pe Andrei: BRD, agentia Ostroveni, Ramnicu Valcea, RON : RO 97 BRDE 390 SV 07591393900, EURO : RO 52 BRDE 390 SV 16604563900, USD: RO 07 BRDE 390 SV 16899373900. Titular Ivan Mihaela Anca. Mama lui Andrei poate fi contactata la numarul de telefon 0722.331.939. Toată suferinţa lui Andrei o puteţi citi la Andreea Sminchy – AICI.

andrei-ivan-s-a-stins1Pe 6 noiembrie 2008, părinţii lui Andrei îşi aminteau: În 2007, doctorii de la Spitalul Judeţean Vâlcea au spus că nu este ceva grav… În 2008, cei de la Casa de Asigurări de Sănătate vâlcea susţin că boala lui Andrei nu este prea gravă şi poate fi tratată la nivel local… Nimeni nu a vrut să-l bage în seamă, iar cei de la CAS tratează boala lui ca pe o afecţiune minoră, uşor vindecabilă…

Andrei desena foarte frumos. Andrei avea talent. Andrei avea diplome semnate de Doina Levinţa şi Cătălin Botezatu. Andrei avea… Andrei a fost.

Martie 2009


24 de ani. Tumoră subdurală L5-S1. Tumora craniană/Neurinom acustic. MIHAI POPESCU

UPDATE 18 septembrie 2008: Mihai a strâns toţi banii! 40.000 euro. Mihai VĂ MULŢUMEŞTE

Mihai este din Târgu Jiu. Student la Timişoara, la Politehnică. De prima tumoră a scăpat. Vrea să-şi dea licenţa. Vrea să scape şi de a doua tumoră. Poate fi operat la INI Hanovra. Are nevoie de 40.000 euro. L-au ajutat colegii cu puţin. L-au ajutat şi părinţii. Dar… Contul in lei : RO69BRDE360SV19860083600. Contul in euro: RO22BRDE360SV69519203600. Deschis la BRD Timisoara pe numele Popescu Mihai. Mihai poate fi contactat la tel. 0746051688. Chinul suferit de Mihai prin spitalele din România puteţi să-l citiţi la Dan Sântimbreanu – AICI. Inadmisibil… Au preluat Andreea Sminchy, Laura şi GabiUPDATE: 13.07.2008 – Mihai are pagina lui – aici. Mihai, dacă citeşti, a scris despre tine şi ALEX VLAD – aici.


Tată. Soţ. Şofer la RATB. Tumoră – Proces Expansiv Hipocampic drept. ROMULUS IOAN

UPDATE Romulus a fost operat

romulusioan

A făcut un credit de 3.000 euro pentru a putea fi consultat la INI Hanovra. Pentru a primi un diagnostic. Şi l-a primit. A primit şi „devizul”: 25.000 euro. Până pe 15 septembrie 2008, când ar putea fi operat. Oamenii ăştia sunt săraci şi fără sprijin. Dacă puteţi să îi ajutaţi:

Raiffeisen Bank agentia Pantelimon

RO 20 RZBR 00000 6000 9199998 LEI

RO 21 RZBR 00000 6001 0488237 EURO

Titular ROMULUS IOAN

Povestea gen „Moartea domnului Lăzărescu”, şi nu numai, a lui Romulus prin spitalele din România puteţi să o citiţi la Dan Sântimbreanu – AICI. Doamne fereşte…


32 de ani. Metastaze osoase şi pulmonare. COSMIN ISIPENCO

Acum face chimioterapie. Încearcă să ajungă la o clinică din Turcia, Anadolu Medical Center. Tratamentul costă 15-16.000 euro. Cosmin are nevoie şi de informaţii, despre alte clinici. Cosmin I. Poate fi contactat la telefon 0743345376 sau 0726376952. Sau pe email: iusy2001@yahoo.com. De la Dan Sântimbreanu – AICI.


55 de ani. Tumoră pe trunchiul cerebral – Meningiom. AURICĂ DINU

UPDATE Aurică a fost operat

auricadinu1

După lungi şi obositoare „peregrinări” prin spitalele noastre, cu ditai tumora în cap, Aurică este programat  (alaltăieri) pe 10 iulie la operaţie. Dar… Prea dificil. Nu se poate. Nimeni din România nu operează aşa ceva, au zis medicii. Dar aveţi şanse în străinătate, dacă vreţi să trăiţi faceţi rost de 60.000 de euro şi mergeţi la INI Hanovra, că acolo se poate. Acum, că nu se poate opera în România, că nu avem medici, aparatură etc etc etc, înţeleg. Dar i-au trecut omului pe fişa de concediu medical codul 1 care înseamnă „boală obişnuită”. Aurică are un salariu de 700  RON. Cu acest cod va lua doar 75% din salariu, în loc de 100% cum ar trebui, pentru codul 6. Boală obişnuită, Doamne Dumnezeule, tumora… În schimb doctorii ăştia din Germania l-au programat la operaţie pentru 29 iulie. Din 60.000 de euro, bieţii oameni au 1.000. Mai mult de 5.000 nu le împrumută banca. Ce să facă oamenii ăştia?

UniCredit Tiriac Bank, filiala Nerva

RON – RO16BACX0000000246908000

EUR – RO 86 BACX0000000246908001

Titular Dinu Marius Ciprian (fiul)

A doua poveste gen „Moartea domnului Lăzărescu”, şi nu numai, a lui Aurică prin spitalele din România puteţi să o citiţi tot la Dan Sântimbreanu – AICIA preluat Gabi – aici şi aici.

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sigur vor fi ajutati si ei.Ce mult mi-ar placea sa aflu vesti bune despre toti cei care au fost ajutati sa se opereze.Ce groaznic e sa stii ca ai sansa sa traiesti ,dar sa nu ai banii necesari pentru tratament,operatie.Casa de Asigurari,Ministerul Sanatatii ar trebuie sa gaseasca o modalitate de a gasi bani pentru acesti oameni (fara atata birocratie).Ce folos sa se gaseasca banii daca e prea tarziu ?

    g1b2i3

    12 Iulie 2008 at 22:20

  2. Isa,
    Da ,si baietii plang.Iti doresc mult bine si Duminica placuta.Cu drag tata Borgo.

    ionborgo

    12 Iulie 2008 at 22:53

  3. […] Alte povesti triste cu oameni care au nevoie de ajutor de la “Isabellelorelai`s Weblog”. […]

  4. Gabi (cu pisoi 😀 ) Mulţumesc.
    .
    Tati, ştiu…

    isabellelorelai

    13 Iulie 2008 at 10:47

  5. Multumesc Isa! Sper intr-un miracol pentru acesti oameni…!

    dasanti

    13 Iulie 2008 at 12:52

  6. Dan, şi eu sper. Şi mai sper ca toţi medicii să capete un pic de bun simţ. Şi sistemul să se schimbe. Îmi pare rău că mai mult decât de scris şi de trecut pe la bancă nu pot face. Atâta timp cât barosanii României au conturile doldora şi ştiu că oricând se pot trata în străinătate, nu se va rezolva nimic în ţara asta.

    isabellelorelai

    13 Iulie 2008 at 13:12

  7. Formularul E112

    Atat ministerul Sanatatii, cat si Casele de Asigurari de Sanatate nu au mediatizat o informatie vitala pentru multi bolnavi din Romania: o prevedere europeana permite tratamentul la clinici din strainatate, pe baza asigurarii pe care o avem in tara . Nu mai este o noutate pentru nimeni ca sistemul sanitar romanesc nu dispune de aparatura performanta sau de diferite tratamente pentru bolnavi. Multi s-au trezit in fata unor medici care ridica din umeri si le spun ca singura lor sansa este X sau Y tara , care ar avea, atat aparatura necesara, cat si tratamentul necesar vindecarii. Multi dintre ei s-au vazut de cele mai multe ori in imposibilitatea de a mai avea o sansa la viata sau de a fi nevoiti sa scoata multi bani pentru a ajunge in clinicile din strainatate (asta in cazul norocosilor care si-au permis). Numai ca din momentul in care si noi ne-am integrat in UE, a aparut si miraculosul formular E 112. Acesta acorda dreptul la tratament intr-un alt stat membru atunci cand nu exista servicii echivalente in tara de resedinta a pacientului. Formularul-minune exista la Casa de Asigurari de Sanatate care, insotit de analize si o adresa de la medicul curant prin care se specifica ca tratamentul nu poate fi facut in Romania , beneficiaza de 70 la suta reducere la tratamente si operatii in strainatate (conform informatiilor obtinute din surse). Conditia de baza este sa fii asigurat. Prevederea e veche de zeci de ani in Uniune, iar Romania beneficiaza de ea din ianuarie, o data cu integrarea.

    Gabi

    14 Iulie 2008 at 10:03

  8. Gabi, sunt una dintre persoanele care au postat despre formulare, nu doar 112, pe bog
    https://isabellelorelai.wordpress.com/2008/05/11/formulare
    http://www.cnas.ro/default.asp?id=222
    Partea proastă este că în formularul 112 se precizează că pot merge în străinătate doar cei care nu pot fi operaţi în ţară. Dar…
    Am două exemple:
    1. Dan Sântimbreanu, căruia i s-a spus aici, în România, că va rămâne cu jumătate din faţă paralizată. La 28 de ani. A strâns bani şi a mers la INI Hanovra. Acum este ok.
    2. George Ospir, care a fost operat aici în România şi l-au nenorocit. Are 25 de ani. A strâns bani şi a mers la INI Hanovra. Au făcut oamenii ce au mai putut. Acum NU este ok.
    Am o pagină plină de cazuri. Dacă vrei să te îngrozeşti – poftim:
    https://isabellelorelai.wordpress.com/ajutor-pagina-celor-care-au-nevoie-de-ajutor
    .
    În altă ordine de idei, eu plătesc asigurări la greu, de ani de zile. Nu am avut nevoie, slavă Domnului, de ajutor. Dar rămân siderată când directorul de la CNAS spune că noi care plătim îi susţinem pe cei care NU plătesc. Acum, Doamne iartă-mă, dacă pe munca mea sunt îngrijiţi ţiganii care se taie între ei şi care apoi devastează spitale, aş vrea ca tot de banii mei să fie ajutaţi şi oamenii ăştia bolnavi.

    isabellelorelai

    14 Iulie 2008 at 11:24

  9. […] pe iulie 29th, 2008 Nu despre ai mei (că-s cam bătrâni şi zbanghii ). Despre prietenii lui Mihai este vorba. Mihai Popescu. I-au făcut blog. Apoi i-am „întâlnit” pe o mulţime de bloguri: […]

  10. UPDATE DINU AURICA – Astazi 4 august 2008 la ora 7:30 ora Germaniei, DINU AURICA a intrat in operatie. Operatia a durat 6 ore pana la ora 13:45 moment in care a fost adus in terapie intensiva. Rezectia tumorii a fost TOTALA, asa cum Prof. Samii si profesionistii de la INI ne-au obisnuit. Sotia si fiul lui sunt alaturi de el la terapie intensiva. Spera sa nu apara probleme de deglutitie si sa nu apara complicatii. Multumim lui Dumnezeu ca lui Aurica i s-a dat sansa de a se naste a doua oara si va multumesc tuturor celor care i-ati sprijinit!

    http://dansantimbreanu.wordpress.com/dinu-aurica-povestea-lui/

    Dan Santimbreanu – 4 august 2008

    dasanti

    4 August 2008 at 16:29

  11. […] prietenii lui Mihai este vorba. Mihai Popescu. I-au făcut blog. Apoi i-am „întâlnit” pe o mulţime de bloguri: […]

  12. […] Dacă vă amintiţi, Andrei ar fi trebuit să dea bac-ul, la Liceul de Arte Plastice şi Muzică din Râmnicu Vâlcea. Ar fi trebuit să dea şi el la facultate, ca tot omul, să facă design. Dar… Stă prin spitale. Anul trecut l-au operat. I-au extirpat o tumoră de aproximativ 3 kg. A făcut chimioterapie. A continuat şcoala. Apoi l-au operat din nou, pe 26 iunie 2008. Soluţia îndepărtării totale a cancerului se află într-un tratament oncologic corespunzator. […]

  13. […] Tristeti, Viata by isabellelorelai pe septembrie 3rd, 2008 Vă spuneam, pe 12 iulie 2008 – la Şi băieţii plâng, din păcate – despre Romulus […]

  14. […] Pe 12 iulie 2008 spuneam: „Şi băieţii plâng. Din păcate”. […]

  15. […] speranta, teledon, tineri bolnavi, tristeti, viata by isabellelorelai pe septembrie 24th, 2008 Mihai a strâns banii, cei 40.000 de euro necesari operaţiei pe creier la INI Hanovra. Pe 18 septembrie […]

  16. O speranta pentru mine… Ajutati-ma!
    Numele meu este Burungiu Madalina, sunt din Tulcea.
    Povestea mea a inceput inainte sa apar pe lume. N-am mai avut rabdare sa astept 9 luni ca sa vad lumina zilei, sa ma bucur de viata…
    Si astfel m-am nascut prematur, la doar 7 luni…Nici n-am apucat sa deschid bine ochii, sa privesc imprejur…si am cazut intr-o mare de necazuri, nesfarsite, ce-mi calauzesc si acum pasii, zi de zi…
    Fiind adusa pe lume la doar 7 luni, plamanii mei au fost prea mici ca sa-mi oxigeneze normal creierul, astfel ca, practic din primele clipe de viata, am suferit de disfunctii ale sistemului nervos central: nu aveam echilibru, nu puteam sta in sezut si la varsta de un an nu-mi puteam tine capul drept…Inca de mica am fost dusa de parintii mei la nenumarati doctori, am umblat prin atatea spitale si centre de recuperare incat le-am pierdut numarul… Am facut gimnastica, ani de-a randul.. doar doar voi avea o sansa, cat de mica sa devin un om normal, sa ma pot bucura de viata, sa alerg, sa zambesc din tot sufletul, sa traiesc! Insa fara nici un rezultat…Am aflat cand am crescut putin si-am constientizat boala mea, de ce sufar: diplegie spastica. De mica, n-am putut sa merg singura, lipsita de echilibru fiind, si singura mea alternativa a reprezentat-o cadrul…. cu care ma deplasez si acum prin casa… si scaunul rulant pentru a iesi in lume.
    Desi am fost de mica obisnuita sa cresc astfel, ingradita, am fost intotdeauna optimista, mi-am dorit foarte mult sa merg singura si-am crezut mereu ca la un moment va rasari soarele si pe strada mea..
    Astfel, cu aceste ganduri si vise… am ajuns la 27 de ani sa sper pe mai departe ca va exista o sansa oricat de mica pentru mine..
    Acum a aparut o sansa si pentru mine. Si-mi doresc atat de mult sa pot profita de ea… de singura sansa ivita in 27 de ani de suferinta…
    De curand am aflat ca se face transplant cu celule stem olfactive. Am fost fericita pentru moment, insa apoi au aparut problemele. Transplantul se poate face doar in China, la o renumita clinica, am luat legatura cu ei si m-au programat pe data de 10 maritie 2009. Pntru a putea merge acolo, am nevoie de 20,000 de euro, suma mult prea mare pentru mine, pentru posibilitatile parintilor mei, care ar face orice sa ma vada fericita si sa-mi poata oferi ei aceasta sansa, dar din pacate nu au aceasta posibilitate.
    M-am gandit sa va cer ajutorul, pentru a putea merge si eu in China, in speranta ca operatia pe care o voi face ma va ajuta sa devin o fiinta normala, sa pot sa alerg, sa dansez, sa ma bucur de viata.
    Va rog din tot sufletul meu sa ma ajutati, asa cum puteti, sa-mi implinesc acest vis pe care il am inca din copilarie, adolescenta si care astazi este mai arzator ca oricare altul.

    Va multumesc si cu speranta ca intr-o zi ma voi putea bucura si eu de viata in plenitudinea ei, va imbratisez cu drag,
    Burungiu Madalina

    Pentru cei care doresc sa ma ajute, pot dona o suma cat de mica in conturile deschise la BRD, pe numele mamei Burungiu Rodica:
    in euro: RO39BRDE370SV08302953700
    in lei: RO55BRDE370SV08299723700
    SWIFT-CODUL BRD-ului: BRDEROBU.

    http://www.burungiu.ro/
    http://povesteamea.cabanova.ro/

    http://www.ziuact.ro/display.php?data=2008-09-12&id=237381

    E-mali: Mady3181@yahoo.com

    madalina

    2 Octombrie 2008 at 13:42

  17. Mădălina, nu am uitat de tine. Săptămâna următoare postez despre tine şi boala ta.

    isabellelorelai

    3 Octombrie 2008 at 10:19

  18. SUNT DIN BRAILA AM UN BAIETEL IN VARSTA DE 5 ANI SI 4LUNI DIAGNOSTICAT CU AUTISM IMI POATE DA CINEVA VREO INFORMATIE DESPRE UN TRATAMENT CARE SA DEA REZULTATE PT ACEASTA BOALA.ASTEPT CU NERABDARE UN RASPUNS.

    RODICA

    12 Ianuarie 2010 at 18:02

    • Terapia care şi-a dovedit eficacitatea în recuperarea copiilor cu autism este terapia comportamentală aplicată, ABA. Terapia de recuperare ABA este extrem de scumpă – pentru un copil cu autism trebuie alocată, lunar, suma de 1.000 – 2.000 euro.

      Terapia ABA – Applied Behaviur Analysis / Analiza Comportamentală Aplicată. Terapia ABA este o abordare ştiinţifică a înţelegerii comportamentului şi a modului în care poate fi afectat de către mediul înconjurător. Terapia ABA este recunoscută pe plan mondial ca tratament sigur pentru copiii autişti. Cercetătorii susţin că cca 47% dintre copii pot scăpa de diagnosticul de autism, devenind la fel ca şi ceilalţi copii de vârsta lor, dacă terapia ABA este începută înainte de vârsta de 4 ani şi se fac 30-40 de ore de terapie săptămânal, timp de 2 ani. Copiii autişti cu vârste cuprinse între 2 ani şi jumătate – 5 ani au mari şanse de recuperare dacă fac terapia ABA. Analiza comportamentală aplicată (ABA) reprezintă folosirea tehnicilor şi principiilor necesare, în vederea abordării problemelor importante din punct de vedere social care determină schimbări majore în comportament. Este un model de terapie pentru copiii cu autism creat de dr. Ivar Lovaas în anii 70, centrat pe ideea că anumite comportamente ale copiilor apar sau nu în funcţie de mediu. Bazată pe teoriile comportamentale, ABA demonstrează că schimbând anumite condiţii în mediu, comportamentele copiilor se schimbă în consecinţă. Este un sistem de învăţare, un program care îşi propune să modifice comportamentul copilului în mod sistematic şi intensiv. Sistemul are obiective clar formulate, împărţite în sarcini mici, astfel încât evoluţia copilului să poată fi măsurată permanent. Întărirea comportamentului se face cu recompense, întreg sistemul funcţionând pe baza acestor întăritori, fie materiali, fie sociali.

      Prin terapia ABA, copilul cu autism poate învăţa să:
      – răspundă la nume şi cerinţelor celor din jur, să facă contact vizual;
      – mănânce independent, să folosească toaleta independent;
      – vorbească sau să comunice într-un mod accesibil lui, să-i imite pe copii sau pe adulţi în acţiunile lor;
      – recunoască şi să numească obiectele din jur, persoanele, acţiunile, emoţiile etc;
      – înţeleagă cauzalitatea şi funcţionalitatea lucrurilor;
      – scrie şi să citească, să-şi exprime adecvat emotiile, să se joace adecvat vârstei lui, singur sau cu ceilalţi copii;
      – povestească propriile experienţe sau pe ale altora.

      Comportamentele agresive, neadecvate şi autostimulările vor fi diminuate ca intensitate, durată şi număr. În terapie, copilul va învăţa că toate actele lui au anumite consecinţe, pozitive sau negative, fapt care va duce la scăderea comportamentelor neadecvate şi creşterea celor pozitive. Un program de terapie ABA se desfaşoară pe termen lung. Poate dura un an, doi sau trei – sau chiar toată viaţa – copilul trebuind să lucreze între 4 şi 8 ore zilnic. Succesul terapiei depinde de vârsta la care a fost început programul, gradul de afectare al copilului – spectrul autismului fiind foarte larg, consecvenţa cu care se aplică programul şi continuitatea lui, atât în terapie cât şi în familie, la gradiniţă sau la şcoală.

      Alte terapii sunt ABC, PECS şi TEACCH, precum și metodele terapeutice Macquire, MIFNE, terapia de tip PEX sau TICI, terapia hiperbarică.

      ABC este o variantă a terapiei comportamentale aplicate ABA. Această terapie se bazează pe ABA, dar atunci când intervin blocaje se adaptează copilului, ţinând cont de tendinţele acestuia.

      PECS (Picture Exchange Communication System) este un sistem de comunicare bazat pe schimbul de imagini, dezvoltat de A. Bondy si L. Frost, special pentru copiii care nu au dobândit sistemul verbal de comunicare. Un copil care nu vorbeşte la vârsta de 4 – 5 ani are nevoi complexe de comunicare care nu mai pot fi intuite de părinţi. Neputând vorbi, copiii au nevoie să fie ajutaţi să comunice, iar acest sistem vine în ajutorul comunicării şi limbajului punând la dispoziţia copilului imagini care conţin lucrurile de care copilul are nevoie: apă, mâncare, dulciuri, jucării, toaletă, „mi-e somn”, „mă doare ceva”. Copilul este învăţat ce semnifică fiecare imagine şi cum să o folosească pentru a primi ceea ce doreşte, imaginile devenind astfel „cuvintele” copilului.
      Terapia ajută copilul să comunice prin intermediul pictogramelor. Copilul are o carte de benzi cu scai. Pentru început este învăţat să dea cartonaşul cu un pahar atunci când vrea să bea apă. După substantive care denumesc obiecte, sunt introduse adjective, verbe, locuri, astfel copilul poate alcătui propoziţii punând mai multe pictograme cap la cap.

      TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children) este o terapie care încearcă să dezvolte la nivel maxim potenţialul de comunicare şi autonomie al fiecărui copil. TEACCH nu este un sistem de învăţare, ci un sistem de management comportamental care oferă mai multă predictibilitate pentru un copil autist şi mai multă cooperare din partea lui. TEACCH reprezintă un mod de organizare a programului zilnic, lucru ce reduce angoasa persoanelor autiste.

      isabellelorelai

      13 Ianuarie 2010 at 00:39

  19. […] au făcut credit, şi-au ipotecat locuinţa, dar mai mult de 40.000 de euro nu au putut strânge. Dacă vă amintiţi, Andrei…Ar fi trebuit să dea şi el la facultate, ca tot omul, să facă design. Dar… Stă prin […]

  20. […] Andrei Ivan avea 19 ani. Andrei Ivan avea… Andrei Ivan a fost. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

