Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Hârtia verde de 10.000

with 19 comments

Se pare că astăzi este ziua neoficială a mamelor…

– Eşti atât de ciudată… Cum să pui în ramă o hârtie veche de 10.000? Ai pus şi tu leul, ca americanii dolarul? E urâtă, e verde, e murdară, e veche, e fără de valoare… E de prost gust, zău… Ăsta de îmi zicea aşa este un prieten mai snob. E tot artist dar nu suportă decât hârtiile de 500 de Euro. E zgârcit de moare fapt pentru care tot timpul i se face foame când ajunge la mine. În fine. Da, oamenii au ciudăţenii. Eu de ce nu aş avea? Da, sunt ciudată… Acum câţiva ani aveam o femeie mai sufletistă care avea grijă de mama. Într-o zi şi-a adunat toată familia, a pus-o pe mama în scaunul ei rulant de handicapat şi au dus-o la biserică. Mare fericire pentru mama, săraca, nu mai ieşise din casă de vreo şase ani de la accidentul vascular. Vin eu de la serviciu, cu sacoşica plină. Mama, cu o fericire de nedescris pe chip, de parcă coborâse Dumnezeu pe pământ, îmi întinde o hârtie de 10.000 de lei vechi, leul de acum. Îmi „traduce” femeia (mama nu mai vorbeşte din 97): doamnă, doamna Elena a primit banii ăştia la biserică, de pomană. Dumnezeu îmi este martor şi să mă bată dacă mint, mi-a căzut cerul în cap. Îmi vuiau gânduri şi întrebări prin minte şi nu le găseam rostul: mama mea a ajuns să primească de pomană… mama mea a cerşit? mama mea… este fericită că a primit de pomană?… de ce este atât de fericită? şi de ce mi-a dat mie banii ăştia? Am pus bancnota în ramă. Are seria 016D5648100. Dimineaţa o văd când mă trezesc. Şi îmi spun: mama mea nu o să ajungă niciodată să cerşească. Dar a fost atât de fericită când a primit de pomană… A dat banii mai departe. Dar din dar. Acum e cald. Mama mănâncă o îngheţată pe băţ. Cu mâna stângă, că dreapta este o aripă frântă. Mă uit la mama… o bucăţică de ciocolată a căzut pe farfurioară. Cu un deget strânge elegant ciocolata şi o mănâncă. Îmi vine să plâng şi să râd în acelaşi timp.

19 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Offf… Buna mea… Parca ai stiut tu ce caz voi pune azi pe blog… Uite povestea unei mame… Si a unor fiice care sunt nevoite sa implore ajutorul celor din jur http://sminchy.wordpress.com/2008/06/27/poveste-despre-o-mama/

    SMINCHY

    27 Iunie 2008 at 17:10

  2. Sanatate multa mamei tale, buna mea! Si sa dea Dumnezeu sa nu fie niciodata nevoita sa cerseasca!

    SMINCHY

    27 Iunie 2008 at 17:11

  3. Isabelle,la noi in fiecare Duminica si sarbatoare sta langa usa bisericii o femeie in carucior.Lumea ii ofera bani ,dar am vazut si pachete,probabil cu mancare.Mi se pare normal sa oferi ceva de la tine unui om neputincios,mi se pare normal si ca asta se intampla la usa bisericii.Eu am nevoie sa o gasesc pe femeia asta si sa-i ofer ceva de care ea se bucura.Deci,vreau sa-ti spun ca asa-i obiceiul,sa oferi celor care ,fiind in situatie deosebita,par sa aiba nevoie.Te inteleg si ca te-a socat gestul.Dumnezeu sa-i dea bine mamei tale si tie sa duci cu putere ceea ce ai.Te imbratisez. 🙂

    Elisa

    27 Iunie 2008 at 17:36

  4. Te imbratisez. Scuza-mi greseala de tastare,te rog…

    Elisa

    27 Iunie 2008 at 17:37

  5. un text viu, îl simţi cum iese din strânsoarea nemiloasă a cotidianului, ţâşneşte din spatele ramei acelei bancnote …
    sănătate multă mamei tale, să ai parte de momente nenumărate când, citindu-i o fericire de nedescris pe chip, să nu ştii ce să faci
    să plângi sau să râzi…

    Lucas

    27 Iunie 2008 at 17:49

  6. Bancnota pe care tu o pastrezi , este un dar. Mamica ta a primit in ziua aceea doua daruri: slujba de liturghie si bancnota.Un dar nevazut, de la Dumnezeu, si un dar material, fara alta valoare decat a-i reaminti de ziua aceea, cand a iesit din casa, dupa atatia ani… Este firesc sa o pastrezi, ea reprezinta b” bucuria lucrurilor marunte”, pe care a simtit-o mama ta atunci. Doresc tuturor sa se bucure cu aceeasi intensitate de lucrurile marunte, cat si de cele importante.

    zinca beiu

    27 Iunie 2008 at 21:00

  7. Stii,Isabellelorelai,oamenii pot sa ajunga in scaun rulant indiferent ca sunt saraci,cersetori sau miliardari.Deci suntem cu totii egali-cersetorii si miliardarii sunt egali in scaunul rulant.Se poate si mai rau.Un om cu bani si functie mare e la fel de neajutorat cand se imbolnaveste (de Alzheimer,de exemplu) ca un cersetor.Dar daca este singur,daca nu a iubit pe nimeni este mai trist.
    Nu mai stiu ce as putea spune;sunt cam trista .Nici macar nu m-am dus sa vad spectacolele de la castel.Canicula e de vina.Ma obliga sa stau in casa. 🙂

    g1b2i3

    27 Iunie 2008 at 21:11

  8. Vă mulţumesc frumos tuturor. Să vă dea Dumnezeu sănătate.

    isabellelorelai

    27 Iunie 2008 at 22:34

  9. M-am emotionat citindu-ti randurile.Sa aveti parte de bucurii si zile senine.
    Pupic

    Mary Grey

    27 Iunie 2008 at 23:13

  10. Sanatate mamei tale! Si tie putere de a le duce pe toate! Ai fost si ramai un exmplu de daruire!

    mesterulmanole

    28 Iunie 2008 at 08:58

  11. Mulţumesc, Copilaş.
    .
    La fel şi mamei tale, şi ţie, Meştere.

    isabellelorelai

    28 Iunie 2008 at 11:51

  12. Indiferent ce scriem noi aici, dincolo de toate emotiile, tristetile si trairile, important ramane un singur lucru, sa intelegem cu toti Mesajul !
    Issabelelorelai, tu intotdeauna trezesti acel ceva, il tresari pentru ca si alte suflete sa tresara…asa e firesc, sa nu uitam sa fim mai inainte de toate oameni , felicitari sestro si, multumim din suflet !
    Multa sanatate mamei tale, spun poate un lucru care pare doar de dragul de a-l zice cu totii, iubirea ta, stradania ta de a o ingriji si totusi mereu facandu-ti timp pentru cei mai necajiti ca multi din noi, tot sufletul cu care o inconjori, ii dau mamei tale acel suras luminos, sufletul tau curat si frumos o lumineaza sestro .
    Dumnezeu sa fie cu noi toti !
    Sibilla

    sfinx667

    29 Iunie 2008 at 04:01

  13. Mulţumesc, Sestro.

    isabellelorelai

    29 Iunie 2008 at 10:47

  14. Multa sanatate mamei tale Buno!

    Multa putere si rabdare tuturor mamelo bolnavioare.

    Doamne ajuta!

  15. Gabi, mai poţi?

    isabellelorelai

    9 Iulie 2008 at 12:45

  16. Buno azi am o zi in care nu as face altceva decat sa plang,plang,plang…Dar nu as putea sa-i explic baiatului de ce?!Prin urmare imi canalizez energia in alta directie sper doar sa fie cu folos.
    Doamne ajuta!

  17. Gabi, de multe ori şi eu mă închid în baie, să plâng acolo, să nu mă vadă nimeni. Nu mai plânge, că viaţa ne dă şi bune şi rele. Şi cum tu ai avut parte doar de rele, urmează alea bune.

    isabellelorelai

    9 Iulie 2008 at 12:49

  18. […] Ioana – fiica Feliciei: […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

