Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

sufletul

with 36 comments

Sufletul e ceva în noi

Care nu poate exista în afară.

De câte ori nu mi s-a întâmplat

Să descopăr

Suflete goale în iarbă trăgând să moară.

Le luam cu grijă în palmă,

Dar niciodată

Nu găseam destul de repede pe cineva

Să le primească în sine,

Simţeam căuşul palmei gol

Şi-un abur, neatins de frunze, trecea

Bănuitor prin trupul meu.

Sufletul se-adăposteşte în noi

De Dumnezeu?

ANA BLANDIANA

Written by IsabelleLorelai

9 Iunie 2008 la 12:00

36 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sa nu ne indepartam de biserica! Si sa ne rugam ca Dumnezeu sa-i lumineze pe conducatorii ei!

    SMINCHY

    9 Iunie 2008 at 12:10

  2. Andreea, ei au pus gardurile, zău. Cum te-ai simţi să o vezi pe bunica ta, care a dat toată viaţa ei bani la biserică, dintr-o pensie de urmaş de 25 de lei, pe lângă garduri? Sunt revoltată. Asta nu înseamnă că mă depărtez de Dumnezeu.
    .
    Crezi că doctorul ăsta e apropiat de ceva?
    http://www.cancan.ro/2008-06-05/Cum-ma-operati-de-tumoare-Uite-asa-iti-crap-capul.html

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 12:14

  3. Stiu, Isabela, ca ei au pus garduri. Bunica mea a fost in spatele lor. Pentru ca, indiferent de garduri, ea m-a invatat ca Hristos inseamna Biserica. Iar Biserica inseamna oamenii care o alcatuiesc, nu ierarhia. Bani a dat, din pensia de urmas de 40 de lei, pentru ca a vrut, nu pentru ca i-a cerut cineva. Si daca ii cerea, dadea cu draga inima (nu spun ca e normal sa se ceara)…
    Stiu ca nu te departezi de Dumnezeu. Fara el, n-ai putea face ceea ce faci, n-ai putea fi ceea ce esti. Dar nu te indeparta nici de Biserica. Pentru ca Hristos a zis: „Caci acolo unde sunt doi sau trei adunati in Numele Meu, sunt si Eu in mijlocul lor”. Rugaciunea in comun face minuni. Pentru asta sa mergem la Biserica!

    SMINCHY

    9 Iunie 2008 at 12:29

  4. Andreea, şi pe mine m-a învăţat bunica la fel. Numai că, atunci când a murit, preotul nu a vrut să vină acasă. De atunci am ales altă biserică. Andreea, nu toţi preoţii au har, nu toţi preoţii sunt ceea ce ar trebui să fie. Andreea, nu toţi preoţii slujesc Biserica. Şi ştii şi tu treaba asta. Nu înţeleg de ce să ascundem adevărul?

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 12:35

  5. N-am zis sa-l ascundem. Stiu ca ceea ce spui e adevarul. Am zis doar sa nu ne indepartam de Biserica si sa ne rugam ca Dumnezeu sa ii lumineze si sa-i indrepte pe cei strambi. Preotul de la care ai plecat va raspunde pentru tine. Si pentru bunica ta.
    Unii dintre ei nu-si constientizeaza misiunea. Nu-si dau seama ca acolo sus vor raspunde nu doar pentru sufletele lor, ci si pentru cele pe care le-au pierdut din turma ce li s-a dat spre pastorire. Trebuie sa ne rugam pentru ei!

    SMINCHY

    9 Iunie 2008 at 12:42

  6. P.S. Doctorul ala nici de constiinta lui nu e prea apropiat! 😦

    SMINCHY

    9 Iunie 2008 at 12:46

  7. Andreea, să le lumineze Dumnezeu mintea. Dacă Biserica s-ar implica mai mult în viaţa oamenilor, ajutându-i, nu sporadic, poate că şi conducătorii ţării ar învăţa ceva. Până una alta, văd că BOR se ţine de alte alea.
    .
    Doctorul ăla este Gigi Duru’.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 12:50

  8. Doamne ajuta, buna mea! Stii cum se zice – pestele de la cap se impute, dar se curata de la coada. Pana una alta, si noi suntem Biserica. Iar noi incercam…

    SMINCHY

    9 Iunie 2008 at 13:28

  9. Andreea, încercăm. Doamne ajută. Acum am să completez articolul cu Gabone.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 13:36

  10. O zi buna,Buno.
    🙂 Azi ne-am gandit in mare la fel.
    Doamne ajuta!

  11. Vă pup, Găbiţa. Doamne, ce m-am enervat ieri…

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 14:56

  12. De ce Buno,te-ai enervat ieri?!

  13. De ce am văzut la tv. Cum se face campanie electorală în biserică, de aia.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 15:18

  14. Asta da, !Din pacate …e enervant si greu de „digerat” cel putin pentru mine.

  15. Gabi, din păcate, e de rău. Eu ştiu prin ce treci. Pentru că eu am renunţat să mai lupt cu statul pentru drepturile mamei mele. Atâta înjosire şi nesimţire m-au scârbit.
    Vrei să-ţi povestesc despre atitudinea preotului de la biserica din cartier, care a venit la mama, om paralizat şi neputicios? A vorbit 10 minute la telefonul mobil, plimbându-se pe covorul proaspăt spălat, mi-a luat cel 5 RON şi a plecat vorbind la mobil.
    Dacă nici noi nu ne mai ajutăm între noi, atunci chiar că…

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 15:42

  16. Buno,din pacate pentru mine,eu nu pot sa-mi permit sa renunt la drepturile lui Bogdan.Mi-e groza de fiecare intrare in comisie si nu numai…Unde-mi vorbesc de sus si jignesc ,si se uita sa vada daca intru doar cu copilul de mana sau mai aduc ceva…In doua locuri sunt convisa ca nu sunt jingnita:
    -Din acest an ,dupa ce am reusit sa fiu data afara cu copil cu tot -„m-am saturat de handicapatul tau”-in prima zi de an scolar,am gasit cu ajutorul unei inspectoare sa gasesc un colectiv la actuala gradinita unde merg fara sa ma tem ;
    -si la CSC Cristina unde face recuperare,si sunt doar copii cu probleme.
    Prin urmare ,eu zic doar atat:Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac!Si ma rog pentru toti,prieteni si dusmani sa nu afle.
    Doamne ajuta!

  17. PS:Sa nu afle cum se vede lumea din partea mea de „baricada”,cum e sa ai pe cineva bolnav,dar mai ales copilu..

  18. Gabi, ştiu. În cazul în care crezi că eu mi-am permis, te înşeli. Un an am mâncat doar seminţe şi eugenii. Odată mi-a fost atât de foame încât am luat pâinea mucegăită din gunoi, am curăţat-o şi am mâncat-o. Mi s-a spus de la „stat” că dacă eu eram paralizată puteau să-i dea maică-mii drepturile. Invers nu s-a putut. Aşa că… Am mai mâncat nişte seminţe. Ca să pot să îmi întreţin copilul la şcoală, mama bolnavă şi să plătesc dările la stat. În tot timpul ăsta doar Dumnezeu m-a ajutat. Mi-a deschis nişte uşi. Şi am răzbit.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 16:00

  19. Da,Buno,doar Dumnezeu stie cand si de ce…
    Eu stiu ca niciodata Dumnezeu nu m-a lasa si nici nu o sa ma lase.Ca atunci cand mi-a fost mai greu,si mi-a fost …chiar daca mi-a fost inchisa o usa am gasit un fereastra deschisa,mi-au venit in intampinare Oameni care pana atunci nu stiam ca exista….

  20. Gabi, atunci când oamenii sunt convinşi că au fost creaţi de Dumnezeu, ei caută să întâlnească alţi oameni convinşi că au fost creaţi de Dumnezeu. Cei care sunt convinşi că se trag din maimuţă se duc către cei asemenea lor. Şi tot aşa. Viaţa este plină de întâmplări.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 16:11

  21. Am citit si eu ca politicienii s-au inghesuit la slujba de intronizare a Mitropolitului Moldovei .Am citit si despre supararea clerului pe episcopul Banatului care a indraznit sa se impartaseasca in biserica greco-catolica.Poate pentru ca sunt ardeleanca,dar aici ortodocsii merg si la bisericile catolice cand e slujba in limba romana,sarbatorim ziua mortilor(1 noiembrie),obicei imprumutat de la catolici.Poate ca eu sunt mai pacatoasa,dar prefer sa ma rog unde vreau eu.
    Nici la spovedanie nu ma duc,mai ales cand,disperata fiind odata,am hotarat sa ma duc la biserica si sa ma spovedesc.Popa mi-a spus ca trebuie sa ma programez.

    g1b2i3

    9 Iunie 2008 at 17:06

  22. Isabelle,prea mult fast si lacomie la oamenii bisericii.Cand este atata suferinta!Tot mai des ma supara aceste mediatizari si „populisme” practicate de unii oameni ai bisericii ortodoxe romane.Crestinismul adevarat propovaduia egalitatea intre oameni,increderea in oameni,dragostea neconditionata de Dumnezeu,simplismul si cumpatarea.Scriptura spune ca Dumnezeu este iubire de oameni,iar Duhul sfant se coboara asupra tuturor si a celor ce cred si asupra celora ce nu cred.Credinta-n Dumnezeu da tarie si incredere in om.Fara Dumnezeu omul este ca o barca fara carma in voia valurilor.Cei nevoiasi si cei bolnavi nici in cele mai grele clipe nu-si pierd nadejdea in Dumnezeu,pe cand bogatii….si biserica ca si institutie devine tot mai bogata.Cu drag ,tata Borgo.
    P.S.Isa,mahnirea mea isi are radacinile in suferinta.

    ionborgo

    9 Iunie 2008 at 21:20

  23. Multumesc Isabelle!

    Laura

    9 Iunie 2008 at 22:00

  24. .
    Gabi, am scris şi la tine: Când eram în generală, aveam o colegă, Erika. Era catolică. Când venea Paştele ei, pictam ouă la ea acasă, când venea Paştele meu, pictam ouă la mine acasă. Dumnezeu nu s-a supărat niciodată.
    .
    Tati, am avut un şef ateu. Susţinea sus şi tare şi era tare mândru de treaba asta. Considera că este unicat. Când a venit Crăciunul, s-a discutat lista de prime. Evedent, el s-a pus în frunte, cu cea mai mare primă, pentru că era şef, deh. Atunci am zis: păi dvs sunteţi ateu. De Crăciun sărbătorim Naşterea lui Isus. Dumneavoastră nu credeţi, deci nu aveţi dreptul la primă. Tati, trebuia să vezi cum au rămas toţi cu gura căscată. Ştii ce am reuşit eu atunci? Toată lumea a luat prime identice. Am reuşit să-i conving că nimeni nu are dreptul la 5 sarmale în plus sau nedreptatea unui cozonac în minus. Oamenii mi-au mulţumit şi am fost fericită. Aşa s-a întâmplat şi de Paşte…
    .
    Laura, am făcut şi o pagină pentru oameni mari, nu doar pentru oamenii mici. Sus în dreapta:
    https://isabellelorelai.wordpress.com/ajutor-pentru-oameni-mari-gabi-georgeta
    .

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 22:02

  25. Superba poezia Anei Blandiana.
    Sa ai o saptamana usoara.
    Te pup.

    Mary Grey

    9 Iunie 2008 at 22:19

  26. Copilaş, te pupă mama 😀 . Şi săptămâna ta să fie… să nu fie tristă.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 22:26

  27. De Rusalii ne ducem la biserica,eu ma duc si vin acasa cu o cununa de spice.La noi ,adica aici,nu in Banat,li se spune glie spicelor care se sfintesc si se impart multimii.O pun la icoana si cand e vreme mare(adica tunete si trasnete )aprind lumanarea de la Inviere si ma rog sa treaca cu bine.Nu ma incomodeaza preotii in relatia mea cu Divinitatea…ei sunt un rau necesar.Nu-i judec,doar ca tot ei,dar nu cei de la biserica mea,m-au facut sa raresc participarile mele la Liturghie.O sa ma intareasca Dumnezeu si ma voi duce mai des,….ca nainte.
    Isabelle,te pup.

    Elisa

    9 Iunie 2008 at 23:29

  28. Elisa, poporul are încredere în biserică şi în armată. Nu mai ştiu exact ordinea. Cu armata este clar, trebuie să apere ţara. Biserica trebuie să ţină aproape de oameni. Noi ne ducem la biserică. Biserica de ce ne ţine pe afară? Elisa, nu mai este ca înainte…
    Te pup şi eu.

    isabellelorelai

    9 Iunie 2008 at 23:49

  29. Noi suntem Biserica si ea este dupa chipul si asemanarea noastra. Este umilitor sa stai in dosul gardului, dar ai vazut, Isa, de Boboteaza sau cand sunt moaste, cum diavolul ii incaiera pe oameni.Se bat pentru o sticla de aghiazma, de parca sticla aia ti-ar legitima sau ti-ar asigura iertarea si mantuirea. Sunt preoti cu har si preoti-functionari.Ce ne pasa noua! Fiecare cu pacatul lui!
    Impartasanie este un act atat de important incat trebuie sa ne gasim un duhovnic pe masura.
    Opiniile lui Dan Puric in cartea sa, despre biserica, mi se par corecte.Subscriu. Sa nu ne supara, niciodata pe Biserica ca sa nu se supare si Biserica pe noi!

    zinca beiu

    10 Iunie 2008 at 09:41

  30. Important este sa crezi.Atunci ai nadejde in ceva.Daca nu crezi,n-ai pe nimeni.tata Borgo.

    ionborgo

    10 Iunie 2008 at 10:44

  31. Zinca, oamenii sunt disperaţi. Au ajuns să creadă că ultima lor şansă de a avea sănătate şi o coajă de pâine pe masă este apa aia sfinţită. Bun, să zicem că acolo sunt oameni mai puţin deştepţi. Dar Biserica de ce lasă să se întâmple asta? Şi, ţie nu ţi se pare ciudat că se întâmplă ce se întâmplă?
    Zinca, cum adică să se supere Biserica pe noi?
    Dumnezeu nu bate pe nimeni. Dumnezeu nu discriminează pe nimeni. Dumnezeu ne iubeşte pe toţi. – Deviza Bisericii.

    isabellelorelai

    10 Iunie 2008 at 11:30

  32. Tati, da, depinde. Este discutabil. Depinde în ce crezi. Mai nou, cei ce cred în bani nu sunt deloc singuri. Au o grămadă de „prieteni”.

    isabellelorelai

    10 Iunie 2008 at 11:32

  33. Ma lipsesc de o astfel de credinta si sa ma fereasca Domnul de astfel de „prieteni”.Cunosc sentimentul!Cu drag,tata Borgo.

    ionborgo

    10 Iunie 2008 at 20:52

  34. Tati, îl cunosc şi eu. Şi nu îl agreez. Noapte bună, Tati.

    isabellelorelai

    11 Iunie 2008 at 00:50

  35. Simplu: sa nu mai simti ca te cheama la ea!
    Din ” Cine suntem” de Dan Puric o fraza :£ Nu dati importanta amanuntelor, ca acolo se ascunde diavolul!”(Michelangelo Buonarroti)

    zinca beiu

    11 Iunie 2008 at 09:19

  36. Zinca, să fim serioşi, ca şi în cazul „de la om la om” aşa este şi „de la preot la preot” şi „de la biserică la biserică”. Îţi dai seama că nu amestec totul în aceeaşi oală. Am preot prieten de familie şi este un om deosebit.

    isabellelorelai

    11 Iunie 2008 at 14:27


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

