Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Bloggerii şi atitudinea

with 24 comments

Cred că ştiu de unde vine supărarea unora. A unor jurnalişti adică. Bloggerii ăştia obişnuiţi (oameni fără un nume bine definit, fără poziţie înaltă în societate, fără interese, fără apartenenţă politică, anonimii adică) sunt picăturile de expresie a căror opinie a ajuns să conteze. Nea’ Google ăsta face şi el „viaţa mai uşoară” (sau mai grea, după caz) tuturor, scrii un nume şi gata, te vezi pe unde crezi şi pe unde nu crezi. Toată şmecheria e să ai internet. În umila mea opinie, această luare a noastră de atitudine, a anonimilor alegători (votanţi sau viitori votanţi), faptul că putem arăta că mai citim şi noi o constituţie, o lege, un regulament, pe Burke sau pe Machiavelli, fapul că ştim că ne sunt încălcate drepturile, faptul că ne întrebăm ce mama dracului fac „stăpânii” noştri de banii cu care îi plătim la greu, din buzunarele noastre, din munca noastră, lună de lună, faptul că am fost şi noi prin ţările civilizate şi am văzut că cetăţeanul este respectat pentru că pe alte meleaguri el este „stăpânul”, toate aceste manifestări de poziţie şi afirmări ale punctelor noastre de vedere, cum spuneam, au ajuns să demonstreze că nu e musai să facem renumite şcoli de jurnalism, particulare ori ba, important este să ne pese. Şi să arătăm, să nu ne fie frică de ei, pentru simplul motiv că ei astăzi sunt iar mâine nu mai sunt, iar noi vom fi tot timpul. Iar dacă noi nu am mai fi, ei nu ar mai avea pe cine să conducă. Şi de la cine să-şi ia salariile grase. Acum o săptămână, vineri 16 mai a.c., am scris pe blog „Zilele cele mai jegoase” – AICI. Era un apel către candidaţii la alegerile locale, în care îi rugam să intruiască echipele de campanie din sectorul 4 şi 5 să facă în aşa fel încât să nu se mai facă murdărie pe stradă. Am pus şi fotografii, făcute de mine. Mulţi au crezut că „latru” în van. Nu. Luni era curăţenie lună la Tineretului. Dar. Nu a ţinut prea mult. Ceva ceva însă tot s-a făcut. Să vedem:

La comentariile postului „Zilele cele mai jegoase” am primit link-ul blogului domnului Piedone – AICI. Doresc să precizez că îl apreciez pe domnul Piedone, mi-a plăcut ideea şedinţelor de consiliu de primărie printre blocuri. Dar. Când am primit link-ul, era postat articolul „Vandali sau candidaţi”. Domnule Piedone, îmi pare rău că trebuie să vă spun, dar echipa dumneavoastră lipeşte afişe peste afişele altor candidaţi. Asta se întâmpla ieri, joi, la staţia de metrou Timpuri Noi.

În altă ordine de idei, domnule Piedone, aveţi deja bănci şi măsute la Tineretului, pentru şedinţe. Ani de zile nu s-a făcut absolut nimic, acum în campanie s-a rezolvat ceva.

Domnule Inimăroiu, spuneţi că sectorul 4 înfloreşte. Să vedem:

Ups, scuze, oamenii dumneavoastră nu erau tocmai interesaţi.

Da, înfloreşte, adevărat:

Domnule Vanghelie, dumneavoastră când vă adresaţi cu „Sorine” domnului prof.univ.dr. Sorin Oprescu, mă enervaţi. Vă deranjează cumva spotul, cu imaginile din sectorul 5?

Atât de rău mă enervaţi încât e musai să vă arăt că atâta amar de ani nu s-au putut monta nişte amărâte de coşuri de gunoi pe Şoseaua Viilor. Acesta este trotuarul de-a lungul gardului Spitalului „Marius Nasta”, trotuar care duce spre Şcoala Generală nr. 114. Şi, să nu uit, domnule Vanghelie (deci nu „Mariane”), vedeţi că lumea vorbeşte. De exemplu despre cum la Primăria Sectorului 5 se dau ajutoare (bani şi alimente) preferenţial, unor persoane care nu au dreptul. Şi nu doar pentru că sunt dintr-o etnie anume, plină de goldeanu la gât, degete şi în gură. Unele persoane au firme, dar primesc ulei şi zahăr ca ajutor. Au văzut oamenii amărâţi, când le încărcau în daciile papuc.

Aici este la staţia de metrou „Eroii Revoluţiei”. În această zonă s-au schimbat bordurile de 3 (trei) ori în 4 luni. După care asfaltul de pe trotuare a fost înlocuit cu dale de piatră. Ceva mă face să cred că din aceeaşi sursă. A bordurilor zic.

Şi pentru că ceea ce era de demonstrat s-a demonstrat, oamenii nu mai au niciun respect pentru nimic.

În sectorul 3 nu se bate nimeni în afişe. Oare de ce? Ce simplă este „psihologia” de campanie… Str. Nerva Traian. Panouri de afişaj goale. Deci…

Domnule viceprimar Radu Silaghi. Campania dumneavoastră este de tot rahatul. Vă rog să nu vă supăraţi. Dacă dumneavoastră credeţi că urmează să fiţi votat doar pentru că aveţi un TIR cu platformă, pe care se agită indecent mai mult dezbrăcate decât îmbrăcate nişte minore, în urletul unui nene care strigă votaţi…, şi sonorul la maxim (ce boxe mari şi puternice aveţi!) al unei muzici de discotecă, vă înşelaţi amarnic. Miercuri, 21 mai a.c., am stat 35 de minute în staţia de autobuz din dreptul intrării în Cimitirul Eroilor Revoluţiei (sectorul 4). La ora 16.45 a apărut nesimţirea crasă. Adică aceea platformă. A oprit la semafor. În acel moment muzica a fost dată la maximum, piţipoancele au început să se agite, sânii zburau din maieuri, fundurile săltau sacadat, nenea ăla urla cât îl ţineau plămânii. Oamenii, destul de mulţi în staţie, nervoşi că 323 nu mai venea, v-au înjurat pe româneşte. Zdravăn.

Aş fi vrut, domnule Radu Silaghi, să fi văzut expresia de pe feţele rudelor care îngrijeau mormintele EROILOR REVOLUŢIEI. Şi lacrimile lor. Ruşine! Păi d’asta m-au alergat miliţienii cu bulanele pe Calea Victoriei, în Decembrie ‘89? Să văd acum cum nişte unii îşi bat joc de simbolul libertăţii noastre? Nu. P.S. Data viitoare voi avea şi aparatul foto cu mine…

P.P.S.: Până una alta, am găsit „proba” la domnul Zoso – AICI. Mulţam’

Auzite de mine din gura târgului (din metrou, autobuze, tramvaie etc): viceprimarul din sectorul 6 a asfaltat doar aleea din faţa blocului lui şi un pic din Drumeţului; bun primar Onţanu ăsta, primar moare; am fost proşti că nu l-am ales tot pe Darabonţ dar acum ne-am revenit; Oprescu ne scoate din mizerie, pe el îl votăm; păcat de băiatul ăsta, Diaconescu, că putea să ajungă preşedinte. Şi da, cei care vin din Ferentari în maşina 323 au pliante cu Vanghelie în mână. Pe care culmea, nu le aruncă (pe jos adică). Le folosesc pe post de evantaie. Şi să nu uit, la mine acasă, în sectorul 3, am primit pliantul de la PSD în cutia poştală. Nu s-a aruncat nimic pe jos. Felicitări echipei domnului Giugula.

Eu una îi apreciz pe jurnaliştii de reportaj (nu pe cei care „dau din gură”) cei care ne arată că putem să ajutăm, să ne comportăm civilizat, să învăţăm regulilile traiului într-o societate. Chiar dacă nu sunt de acord cu „cancanurile”, „atacurile”, fetele cu chiloţii în vine… Am „zis” de la ei mai jos, la Oameni şi şoareci.

Update:

Domnule Guşă, ţărani rău ăştia din sectorul 5. Ia uitaţi ce au făcut!

Adi, frate, îmi pare rău.

P.S. Alea întregi sunt ale mele. Nu le rup, că nu ştiu dacă mi le primeşte rupte la „Copacul de Hârtie”.

24 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foarte buna observatia ta.
    Cateva precizari:
    Oamenii din campania Dl.Cristian Popescu Piedone au primit ordine precise unde sa afiseze. In urma sesizarilor unor cetateni din sector, au fost indepartati cei care lipeau afise doar ca sa scape de ele. (puteti verifica foarte usor facand o sesizare la sediul din Aleea Huedin)

    Mario

    23 Mai 2008 at 18:42

  2. […] de aici Tags: foto, politica, romania […]

  3. In Bucuresti totul se face in campanie. Pitestiul o fi el plin de gropi, dar curat e mai tot timpul. La 5 dimineata e imposibil sa nu ii vezi pe lucratorii salubrizarii maturand, strangand, etc. Nu e vina lor ca oamenii arunca dupa ei, ca sunt prost crescuti. Oricum, al nostru nici in campanie nu s-a chinuit sa ne imbunatateasca drumurile. Hai, fie, anul trecut s-au facut strazile principale si la mine intre blocuri, tot e o treaba.

    Oana

    23 Mai 2008 at 18:59

  4. UITE, EXACT ASA tre sa le zici! Te imbratisez|!!!!!! te sustin!!! vezi ca plec la tara, te pupic, salutari si doamnei isabelle senior (mamicu’ tau) si sanatate!

    Jamilla

    23 Mai 2008 at 19:01

  5. ps: la mine in blog, sub lista de blogroll, gasesti un banner mititel, „sa vorbim romaneste”. ce zici, adaugi si tu la tine? daca dai click pe banner, te duce in pagina cu codurile si marimile d ebanner. este o campanie pentru respectarea limbii romane si a diacriticelor. pup! (si o s aincep sa scriu cu diacritice si pe blog, cum o fac si la serviciu si in poezii)

    Jamilla

    23 Mai 2008 at 19:08

  6. Isabellelorelai,te felicit pentru curajul tau de a spune lucrurilor pe nume.Si nu numai atat,dar ai adus si dovezi.Sper sa le vada si ei si sa afle pulsul strazii,ca sa zic asa.
    Din pacate nu le pasa decat de propriile persoane.Poate ca ar trebui sa facem o curatenie generala si sa aruncam gunoaiele in tomberoane.
    Dar cine sa ia matura si farasul?
    Mai bine tac,n-am prea dormit si am avut de umblat.Acum am treaba.Te mai vizitez.

    g1b2i3

    23 Mai 2008 at 19:12

  7. Domnule Mario, dacă sunteţi băieţi deştepţi şi sunteţi, domnul Piedone (ştiu că numele dânsului este Cristian Popescu, dar mie chiar îmi place Piedone, este mai apropiat, uman vorbind) îşi adună copiii din staff şi încolonaţi, sâmbătă şi duminică, merg împreună şi curăţă ce au făcut tăunii ăia. Şi nu numai. Părerea mea. Pungi de plastic, frumos, tot tacâmul.
    .
    Domnule Zoso, să dea dracu’ dacă am văzut ceva mai de prost gust decât drăcia aia. Voi aţi avut noroc, aveţi poze. Da’ las’ că luni, marţi… mai avem o săptămână.
    .
    Domnule Mario, mulţumesc, am văzut pozele acum la domnul Zoso. La faza pe care am văzut-o eu, am murit de oftică că: 1. nu am avut aparatul foto la mine; 2. nu am folosit telefonul mobil; 3. că am rămas siderată, ca curca la raze. Te rog să mă crezi că nu am ochelari de cal, am băiat mare, are prieteni şi sunt liberală în gândire, nu am „vechituri” pe creier. Dar faza aia a fost oribilă. Şi nu doar eu am crezut asta.
    .
    Oana, am observat o chestie: unii oameni sunt ciudaţi (ca să nu zic altfel); dacă văd mizerie multă, aruncă şi ei, că ce mai contează. Dacă însă este curat, doar unul-doi se încumetă… Păi la voi e musai să fie curat, că nu se poate Simfonia Lalelelor printre gunoaie.
    .
    Jam, eşti de groază 😀 Mama se simte mai bine un pic, tare i-a fost rău zilele astea. Să te odihneşti şi să te distrezi, în acelaşi timp!
    Jam, EVIDENT! Salt banner-ul imediat! 😀
    .
    Gabi, eu sunt dispusă să ies pe stradă cu mătura şi făraşul. Dar vreau să îl am în faţa mea pe unul dintre cei plătiţi din banii mei. Nu sunt prea pretenţioasă, Ministrul Mediului îmi este deajuns. Odihnă plăcută, Gabi.

    isabellelorelai

    23 Mai 2008 at 21:34

  8. Isabellelorelai,eu chiar am incercat sa fac curatenie intrun loc (cu matura si farasul ca femeie de servici),darerau asa de mari gunoaiele ca nu am reusit singura.Nimeni n-a vrut sa ma ajute.Asa ca am gasit alta modalitate.Nu ma las.Acum suntem mai multi si vom reusi.

    g1b2i3

    24 Mai 2008 at 00:48

  9. Gabi, mai ştii tu când a chemat Preşedintele Băsescu firmele alea să scoată gunoiul din Bucureşti? Păi ştii tu ce făceam eu? Dădeam comunicat şi chemam toti bucureştenii, cu domn’ Bordură în frunte şi cu toţi nea’ şi tanti de la Primărie. Invitam şi Guvernoiu’, şi toate instituţiile statului. Cred că veneau, de ruşine. Singura problemă ar fi fost că nu aveau unde să-şi parcheze merţanele (sau merţanurile, hai că nu ştiu la ora asta dacă „merţan” are plural).

    isabellelorelai

    24 Mai 2008 at 01:10

  10. Imi amintesc,Isabelelorelai.Imi amintesc cum s-au rusinat si el si premierul la gandul ca vor vedea strainii muntii de gunoaie.
    Eu am incercat sa fac curatenie si altundeva,intrun loc cu gunoaie politice.
    Am scris odata si la agentia de protectie a mediului dupa ce am vazut la televizor o stire cu munti de peturi si alte gunoaie la intrarea unei pesteri.Stii ca mi-a raspuns seful agentiei si m-a informat cu ce au facut dupa ce au aflat de la niste tineri.
    Atunci am simtit ca autoritatile ne baga in seama pe noi,cetatenii obisnuiti.
    Bine ca mi-am amintit.CNA-ul nu a dat nici un raspuns.Cred ca a venit momentul petitiei.
    Ambele amandoua forme de plural „mertzane”,”mertzanuri” sunt valabile conform dictionarului de miliardar. 😛

    g1b2i3

    24 Mai 2008 at 07:30

  11. Gabi, văd că tu „le ai” mai bine cu agenţiile astea. Bombardează-i, soro, cu gunoaie. La naiba, stăm să vină nemţii şi japonezii să ne facă curăţenie în ogradă…

    isabellelorelai

    24 Mai 2008 at 11:26

  12. Da’ vad ca ai muncit, nu gluma. Tot drumul pana la Predeal era plin de afise electorale. Cand stau si ma gandesc cati bani se cheltuiesc…Iar Bucurestiul seara se coloreaza in galben, verde, etc. si incepe impartirea de pungi ziare si afise.

    forevergreen

    24 Mai 2008 at 16:20

  13. Forevergreen, ţac-pac, una două. O oră de mers pe jos şi s-a rezolvat. Că am renunţat la maşină, la îndemnul Bordureanului. Am trecut la transportul SENZAŢIONAL în comun. După ce am stat într-o zi 35 min la un autobuz, am adoptat zicala aia cu per pedes. Da’ mie de ce nu îmi dă niciunul nicio pungă?

    isabellelorelai

    24 Mai 2008 at 17:14

  14. atitudine pentru frumos :
    Vrem ceva frumos in Bucuresti, nu atata mahala. In primul rand vrem luati maidanezi de pe strada. Videanu ne-a umilit sub acest aspect. Vrem metrou in Bucuresti, in special in Drumul Taberei. Nu stiu de s-au pus atatea borduri. Nu era nevoie in multe locuri. Unele poze de pe site-ul asta nu ni se par relevante, adica pare civilizat. Mai necivilizat mi se pare sa mergi la Carrefour si sara maidanezi la tine. Si centura de ce nu este mai larga, cu patru benzi de o parte (adica 4*2) ?

    starlete

    24 Mai 2008 at 17:18

  15. Starlete, draga mea, păi fă tu alte poze mai relevante şi pune-le pe blogul tău. Fă poze şi maidanezilor. După care trimite-le celor care candidează. Eu nu candidez la nimic. Eu doar votez şi plătesc taxe şi impozite. Acum mă scuzi că nu am fotografiat şi alte… nenorociri. Ca de exemplu fecale. Nu doar de la câini. Şi încă ceva: ai blog. De ce nu spui pe blogul tău ce îţi doreşti? Eu te susţin. Aşa, ca atitudine civică.

    isabellelorelai

    24 Mai 2008 at 17:27

  16. acum ca ai scris asta Bucurestiul va rivaliza cu New York-ul.apropos mi a placut introducerea acestui post

    HD

    24 Mai 2008 at 18:49

  17. Jos Basescu!

    dadatroll

    24 Mai 2008 at 20:36

  18. HD, o, da, desigur, New York curat 😀
    Mulţam, sper să şi am dreptate.
    .
    dadatroll, crezi tu… 😀

    isabellelorelai

    24 Mai 2008 at 20:54

  19. Excelent reportajul acesta despre mediul din Bucureşti. Alt comentator propunea o comparaţie între mediul din Bucureşti şi mediul urban din New York. Într – adevăr, spiritul civic urban în New York cred că este cel mai evoluat din lume. Acolo, spiritul civic urban s – a dezvoltat pînă la punctul în care a creat o inteligenţă colectivă care acţionează ca un demon Maxwell macroscopic! Din start, deşeurile şi resturile menajere sunt atît de bine selectate de către cei care le duc la gunoi, încît aceasta a permis, în New York, dezvoltarea unei mişcări ecologiste anti- turbo- consumeriste de tip freeganism, vezi Freegan.info şi articolul Freeganism în Wikipedia.

    blogideologic

    25 Mai 2008 at 08:06

  20. Domnule, este pretenţios spus „reportaj”. Este o simplă călătorie, între domiciliul meu şi al mamei mele. Doar că pe zi ce trece mizeria devine mai mare. Şi nu înţeleg de ce nu ne civilizăm. Am fost la New York şi am văzut. Nici în visele mele cele mai frumoase nu cred că vom ajunge ca oamenii ăia…
    Apropos, pe ăsta l-aţi văzut?
    https://isabellelorelai.wordpress.com/2008/05/23/oameni-si-soareci

    isabellelorelai

    25 Mai 2008 at 09:50

  21. Mesajul lui Cristian Popescu Piedone
    Votati cu cine vreti voi, dar duceti-va la vot.
    Daca favoritul dumneavoastra se afla pe primul loc, in sondaje,nu va demobilizati. Iesiti la vot!
    Sondajele sunt facute sa intoxice lumea.
    Nu lasati sa iasa un primar cu 20000 de voturi (membri ai unor partide).
    Fa primarul cu votul tau!

    Mario

    28 Mai 2008 at 17:56


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

